مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟

[ad_1]

چگونه در سریع ترین حالت ممکن، کمبود خواب را جبران کنیم؟

lack-of-sleep

سلامت خواب مورد مهمی است که کل زندگی روزانه ما را تحت تاثیر قرار میدهد و هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری در مورد خواب به مدت طولانی قابل پذیرش نیست.

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ بهتر است تا آنجا که می توانید تلاش کنید تا با کمبود خواب مواجه نباشید. یعنی به اندازه نیاز بدن تان بخوابید.

اما در مواقعی شرایط جدیدی در زندگی تان به وجود می آید که مجبور هستید در میزان خواب خود تغییراتی به وجود آورید. به عنوان مثال اخیرا بچه دار شده اید و یا اینکه شغل خود را تغییر داده اید و مجبور هستید صبح ها زودتر به سر کار بروید.

«بیزنس اینسایدر» برای اینکه به چنین افرادی اندکی در جبرای چنین کمبودی کمک کرده باشد با «مایکل برویس» روانشناس و مشاور خواب که نویسنده کتاب «قدرت زمان» نیز است مصاحبه ای انجام داد. وی راهکارهایی برای جبران خواب در اختیارمان قرار داد که به شرح ذیل هستند:

۱. اگر تازه بچه دار شده اید، شیفتی بخوابید

بروس توصیه می کند که به صورت شیفتی برای مراقبت نوزادتان اقدام کنید. با توجه به ساعت بدن تان و عادات مربوط به آن تنظیم کنید که کدام ساعات برای شیفت شما مناسب تر است.

یکی دیگر از پیشنهادات برویس این است که روزهای هفته را بین خود و همسرتان تقسیم کنید و با این کار مشخص کنید که چه کسی در آن روز مسئولیت بیشتری را در قبال مراقبت از نوزاد برعهده خواهد داشت.

۲. نوری که در معرض آن قرار می گیرید را تنظیم کنید

برویس می گوید کاری که می تواند فرد را بیدار نگه دارد این است که از نورهای روشن استفاده کند. می توانید در خانه یا محل کارتان یک چراغ با نور روشن نصب کنید که برویس خودش این کار را کرده است.

می توانید نور شبانه را قبل از رفتن به رختخواب هم محدود تر کنید. برویس بر عدم مواجه با نورهای آبی رنگ قبل از خواب تاکیید دارد. منظور از این نورها، نورهای تلفن های همراه، لپ تاپ یا سایر وسایل مشابه است. خود او از بلاکرهایی برای مواجه کمتر با این نورها استفاده می کند.

نورهای آبی تولید ملاتونین را متوقف می کنند که با این کار به خواب رفتن را برای شما دشوار تر می کند. بنابراین اگر قصد آن را دارید که صبح زودتر از خواب برخیزید کمتر سراغ وسایلی چون گوشی و لپ تاپ بروید.

۳. در وضعیت غذا خوردن خود نیز تغییراتی ایجاد کنید

برویس معتقد است که معده مغز دوم بدن است. این بدان معناست که آنچه شما میل می کنید می تواند میزان انرژی مابقی روزتان را رقم بزند.

اگر در وضعیتی قرار دارید که کمتر می خوابید به انرژی بیشتری در طول روز احتیاج دارید. می توانید چربی مفید و غیراشباع را از موادی چون آواکادو، روغن زیتون و آجیل و پروتئین دریافت کنید و خصوصا آنها را در زمان صبحانه مصرف کنید. همچنین لازم است که برای بازیابی انرژی گاهی در طول روز میان وعده های کم حجمی هم میل کنید.

اگر هم قصد آن را دارید که شب زودتر بخوابید، وعده شام را زود میل کنید تا زمان خواب کاملا هضم شده باشد.

۴. ورزش کنید

از نظر برویس، ورزش کردن می تواند بی خوابی را که به ناچار تحمل کرده اید، کمی جبران دارد. برخی عادت دارند که بلافاصله بعد از برخاستن از خواب و در هنگام صبح این کار را انجام می دهند و برخی نیز عصرها را برای این کار انتخاب می کنند که هر دو می تواند موثر باشد.

۵. درست و به موقع چرت بزنید

برویس چرت زدن را به عنوان روندی دائمی پیشنهاد نمی کند اما آن را برای تنظیم کردن وضعیت پیش آمده در خواب، در طول هفته نخست تا زمانی که بدن تان به وضعیت جدید عادت کند، پیشنهاد می کند.

حدود ساعت ۱۱ ظهر یک فنجان قهوه تلخ میل کنید که دارای بالاترین میزان کافئین است. یک قالب یخ داخل آن انداخته و به سرعت آن را میل کنید. سپس چشم های تان را روی هم بگذارید و به مدت ۲۵ دقیقه چرت بزنید و اجازه دهید کافئین معجزه خودش را انجام دهد.

برویس تاکیید دارد که برای مصرف کافئین هم باید روش درست را استفاده کنید در غیر این صورت با از بین رفتن اثر آن شوک ناگهانی به بدن تان وارد خواهد شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونه سریعاً سرماخوردگی را درمان کنیم؟خبرگزاری فارس هنگام سرماخوردگی همه ما می‌خواهیم هر چه سریعتر بهبود پیدا کنیم از خود عشق های بی هدف را چگونه فراموش کنیم؟ شهر سوالخدا را شکر در خانواده‌ای بزرگ شدم که نه مشکل مالی داریم و نه مشکل ظاهری و یا مشکل افت چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون را، غلظت خون می گویند اگر میزان هموگلوبین خون در چگونه با تجاوز جنسی مقابله کنیمیکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان تجاوز جنسی و سکس خشونت آمیز ، نه تنها در نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسیدچگونه شوهر خود را علاقمند نگه دارید؟ صفحه چگونه همسر خود را علاقمند نگه دارید؟ برای کنترل مردان عشق ابزار کارا تری از شهوت استقدر خواب شب را بدانید ما در حدود یک سوم روز را می خوابیم، اما خیلی کم در مورد خواب می دانیم در زیر مطالب مهمی چگونه کسی را که دوستش داریم عاشق خود کنیمزناشوییروابط عاشقانهبرخـی افراد ممکن است با خواندن این مقاله پیشنهادات من را غیر اخلاقی و غیر منـصـفانـه با افراد حسود چگونه برخورد کنیم؟با افراد حسود چگونه برخورد کنیم؟ موفقیت، موفقیت می آورد و متاسفانه حسادتچگونه می‌توان یک رابطه را قطع کرد؟ مدتی است که هر روشی را چگونه می‌توان یک رابطه را قطع کرد؟ مدتی است که هر روشی را دنبال میکنم نتیجه نمیدهد؟ چگونه کمبود ویتامین دی را جبران کنیم ؟ آکا چگونه کمبود ویتامین دی را جبران کنیم ؟ تعبیر خواب چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ چگونه در سریع ترین حالت ممکن، کمبود خواب را جبران کنیم چگونه کمبود خواب ماه رمضان را جبران کنیم کمبودخوابماهرمضان می شود کمبود خواب ماه رمضان را چگونه کمبود خواب ماه رمضان را جبران کنیم چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ هفته چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ هفته چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ هفته خوابی را که به ناچار تحمل کرده اید کمی خوابی را که به ناچار تحمل کرده اید کمی خوابی را که به ناچار تحمل کرده اید کمی میزان انرژی مابقی روزتان را رقم بزند میزان انرژی مابقی روزتان را رقم بزند میزان انرژی مابقی روزتان را رقم بزند چگونه میوه های تابستانی را حفظ کنیم چگونه میوه های تابستانی را حفظ کنیم چگونه میوه های تابستانی را حفظ کنیم چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ چگونه کمبود وزن خود را جبران کنیم؟ چگونهراجبران چگونه کمبود وزن خود را جبران استراحت و خواب ناکافی، ترس من کیلو کمبود وزن دارم چگونه می توان کمبود آهن را جبران کرد سایت پزشکان بدون مرز چگونه می توان کمبود آهن را جبران چگونه افراد می‌کند، آن را هنگام خواب چگونه در سریع ترین حالت ممکن، کمبود خواب را جبران کنیم؟ چگونه در سریع ترین حالت ممکن، کمبود خواب را جبران کنیم؟ کمبود خواب در ماه رمضان را چگونه جبران کنیم اخبار کار کمبودخوابدرماهرمضان کمبود خواب در ماه رمضان را چگونه جبران کنیم نویسنده سر دبیر چگونه کمبود ویتامین دی را جبران کنیم‌؟ یک متخصص تغذیه با چگونه کمبود ویتامین دی را جبران کنیم چگونه کمبود چگونه کمبود خواب را جبران کنیم ۵ نشانه ی کمبود خواب کمبود خواب کمبود خواب چیزی نیست که بتوان آخر هفته آن را جبران ببینید چگونه کمبود خواب علامت دارد داشته است، کمبود خواب می‌تواند خواب‌شان را به وسیله آنها جبران را چگونه چگونه خواب را کم کنیم؟ خواب را دریابیم چگونه خواب را تنظیم کنیم



لینک منبع :چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟

چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ - افکارنیوز www.afkarnews.ir/.../570338-چگونه-کمبود-خواب-را-جبران-کنیم‏ - ذخیره شده 11 نوامبر 2016 ... چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ کمبود خواب می‌تواند سلامت روان را تحت تأثیر قرار بدهد و سبب بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی شود، بنابراین ... چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ - آلامتو www.alamto.com/repaying-your-sleep-debt.html‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟:سلامت خواب مورد مهمی است که کل زندگی روزانه ما را تحت تاثیر قرار میدهد و هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری در مورد خواب به ... چگونه با وجود کمبود خواب، روزی سرشار از انرژی برای خود رقم بزنیم ... digiato.com/.../چگونه-با-وجود-کمبود-خواب،-روزی-سرشار-از/‏ - ذخیره شده - مشابه 30 نوامبر 2015 ... کمبود خواب می تواند باعث بروز اضطراب و تحریک پذیری عصبی شود و توانایی ... فرصت مناسب برای جبران کمبود خواب خود، از مضرات و تبعات ناشی. - چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ - پایگاه خبری تحلیلی جوانان javanannews.ir/News/3663/چگونه-کمبود-خواب-را-جبران-کنیم؟‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ مقالات. چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ بزرگنمایی: بهتر است تا آنجا که می توانید تلاش کنید تا با کمبود خواب ... ۵ نشانه ی کمبود خواب - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../symptoms-sleep.html‏ - ذخیره شده - مشابه کمبود خواب چیزی نیست که بتوان آخر هفته آن را جبران کرد . ... اینجا به برخی از علائمی که نشان می دهند باید خواب را در اولویت های اضطراری خود قرار دهیم ، اشاره می کنیم . چگونه بی خوابی را درمان کنیم؟ - ویستا vista.ir/article/277510/چگونه-بی-خوابی-را-درمان-کنیم؟‏ - ذخیره شده - مشابه 1 ا کتبر 2007 ... آدمی در بیست و چهار ساعت شبانه روز در حدود ۸ ساعت خواب نیاز دارد تا ... از ساعت خواب شبانه را با خواب نیمروز و یا خواب در طول روز جبران می کنند. چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ - افکار نیوز | خبر فارسی 7.khabarfarsi.com/u/27966408‏ 11 نوامبر 2016 ... چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟ کمبود خواب می تواند سلامت روان را تحت تأثیر قرار بدهد و سبب بسیاری از بیماری ها از جمله افسردگی شود، ... راهی برای جبران کمبود خواب | پایگاه خبری جماران - امام خمینی - انقلاب ... www.jamaran.ir/بخش-اخبار.../474355-راهی-برای-جبران-کمبود-خواب‏ - ذخیره شده 5 مه 2015 ... به گفته محققان، کمبود خواب نه تنها به‌ سلامت عمومی بدن لطمه وارد می‌کند بلکه باعث کاهش کارایی و تمرکز می‌شود؛ همچنین افرادی که از کمبود خواب رنج ... برای رفع کم خوابی چه باید خورد ؟ - تبیان article.tebyan.net/9665/برای-رفع-کم-خوابی-چه-باید-خورد-‏ - ذخیره شده مصرف بعضی غذاها باعث ایجاد خواب راحت می شوند و بعضی ... ... 1- مصرف کلسیم را افزایش دهید و مجدداً تاکید می کنم نوشیدن یک لیوان شیرگرم خیلی مفید و موثر است. بنیتا - چرا کمبود خواب برای سلامتی شما مضر است؟ www.benita.ir/.../beauty-health-sleepessness-is-harmful-for-health‏ - ذخیره شده 15 جولای 2016 ... اکثر تاثیرات کم خوابی مانند بدخلقی و نداشتن بازده کافی در کار، شناخته شده هستند، اما آیا می‌دانید که کم ... چگونه کمبود خواب را جبران کنیم؟