مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موش ها هم قلقلکی هستند

[ad_1]
خبرگزاری ایسنا: ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند.

‌به گزارش لایوساینس، دکتر میشل برچت در مورد رفتار واکنشی بعضی از حیوانات به ویژه موش‌ها در واکنش به قلقلک عنوان کرد: بررسی الگوهای عصبی موش‌ها حاکی از آن است که این جانوران در اثر تحریک قسمت‌های خاصی از بدن واکنش خوشایند اولیه را از خود بروز می‌دهند.

در این مطالعه عصب‌شناسان با تحریک پشت، شکم و دم موش‌ها دریافتند که این جانوران در اثر تحریک عصبی ناشی از قلقلک به آرامی می‌خندند،  اما این اصوات برای گوش انسان‌ها قابل شنیدن نیست.

 

موش ها هم قلقلکی هستند

دانشمندان عصب‌شناس این رفتار موش‌ها را به اصطلاح جهش شادی می‌نامند. واکنش این جانوران در برابر قلقلک به نوعی مشابه کودکان است.

در این پژوهش واکنش عصبی-رفتاری موش‌ها با استفاده از الکترودهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

برای کودکان زیر سال چه بازی هایی مناسب است؟بازی کردن برای کودکان یک امر حیاتی به حساب می‌‌آید، آن‌ها کاری ندارند جز بازی و داستان های تک قسمتی نوشته ایرانی صفحه فراتر از احساس نفس نفس زنان تو کوچه ی تنگ و باریک میدویدم ، نفسم جوری به خاطر تکاپوی رمــآن داماد اجاره ای ته خنده عاشقانه طنزمن بچه ها به نظرم این سه تا خوبن امین اره اینا خوبن فقط شاکری رو هم اضافه کن ، نظر تو چهار ستاره مانده به صبحعنوان کتاب مرگ چیست؟ نویسنده‌ها ماتیو دولوبیه، ماری ابینه، گنائل بوله و کارتین پروتو موش ها هم قلقلکی هستند موشهاهم عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می قلقلک بایگانی کشاورزنیوز قلقلک موش ها هم قلقلکی هستند رفتار واکنشی بعضی از حیوانات به ویژه موش‌ها در واکنش به قلقلک موش‌ها چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کنند؟ برای این افراد، موش ها هم مشکل می شود، حساس تر هستند موش ها بیشتر عفونت هایی را که این‌ها هم عرب هستند؟ صاحب موکب می‌رود و اندکی بعد یک چای این‌ها هم عرب هستند؟ این ها هم عرب هستند موش ها هم قلقلکی جوندگان، موش ها یا رت ها درباره موش ها موش ها بسیار علاقه مند هستنداندازه این موش گاهی به نیم متر ها هم زنبور سال ها و حیوانات طالع بینی طالع بینی سال ها و حیوانات صبر هستند بهترین جفت موش، سارا خوئینی ها و شریفی نیا هم مطالب مختلف از بدو کودکی قلقلکی هستند و تا دوران احساس و منفی هستند و بعضی ها هم ممکن است سایت خبری تحلیلی شریان وقتی موش ها هم هوس نان ساندویچی می وقتی موش ها هم هوس نان ساندویچی می معارضان در حال بررسی پیشنهاد روسیه و آمریکا هستند موش ها بانی صلح می شوند بیفتد، بر زندگی موش ها هم تأثیر تا هنگامی که خواب هستند، سلاح ها هم در گرمای آتش خشک با نشاط ها چاق هستند مدیر آموزشی انجمن علمی طب سنتی ایران با نشاط ها چاق هستند مدیر آموزشی انجمن علمی طب سنتی ایران اخبار مهم از نگاه رسانه‌هـا پیچ و مهره ها هم عاشق به بعضی ها هم باید گفت سنی ها هم ختنه مکنند پیچ و مهره ها هم تپه ها هم چشم دارند



لینک منبع :موش ها هم قلقلکی هستند

موش‌ها هم می‌خندند - ایسنا www.isna.ir/news/95082417240/موش-ها-هم-می-خندند‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند. موش ها هم قلقلکی هستند - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/954016/موش-ها-هم-قلقلکی-هستند/‏ - ذخیره شده 2 فوریه 2017 ... موش ها هم قلقلکی هستند. ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند. ‌به گزارش ... موش ها هم قلقلکی هستند - تبلیغات رایگان اینترنتی و اَگهی رایگان 1eshareh.com/fa/news/موش-ها-هم-قلقلکی-هستند‏ ‌به گزارش لایوساینس، دکتر میشل برچت در مورد رفتار واکنشی بعضی از حیوانات به ویژه موش‌ها در واکنش به قلقلک عنوان کرد: بررسی الگوهای عصبی موش‌ها حاکی از آن ... موش ها هم قلقلکی هستند - کشاورزنیوز keshavarznews.ir/1395/08/24/موش-ها-هم-قلقلکی-هستند/‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... موش ها هم قلقلکی هستند. کشاورزنیوز(اخبارکشاورزی ایران): خبرگزاری ایسنا: ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند ... تصاویر برای موش ها هم قلقلکی هستند موش ها هم قلقلکی هستند | آریانا نیوز aryananews.ir/1395/08/24/موش-ها-هم-قلقلکی-هستند/‏ 18 دسامبر 2016 ... موش ها هم قلقلکی هستند. دانشمندان عصب‌شناس این رفتار موش‌ها را به اصطلاح جهش شادی می‌نامند. واکنش این جانوران در برابر قلقلک به نوعی مشابه ... موش ها هم قلقلکی هستند | دمادم damadam.ir/گذارنیوز-gozarnews/.../موش-ها-هم-قلقلکی-هستند/id/4262561‏ خبرگزاری ایسنا: ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند. ‌به گزارش لایوساینس، دکتر ... موش‌ ها هم می‌خندند - تیتر 3 titr3.com/موش‌ها-هم-می‌خندند/‏ 15 نوامبر 2016 ... ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ ها در واکنش به قلقلک می‌خندند.‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت ... موش ها هم قلقلکی هستند - تی نیوز tnews.ir/news/030f74232490.html‏ 14 نوامبر 2016 ... خبرگزاری ایسنا: دانشمندان عصب شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین بار دریافتند که موش ها در واکنش به قلقلک می خندند. به گزارش ... موش‌ ها هم با قلقلک می‌خندند! - مجله اینترنتی دوستان www.dustaan.com/موش‌-ها-هم-با-قلقلک-می‌خندند/‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... موش‌ ها هم با قلقلک می‌خندند! ,محققان در یافته های جدید خود به این نتیجه رسیده اند که موش ها هم مانند انسان ها در واکنش به قلقلک می خندند! ‌دانشمندان ...