مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟

[ad_1]

چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
پس از حدود هفتاد سال برای نخستین بار در دوشنبه شب ۲۴ آبان شاهد قرص کامل ماه در بزرگترین و درخشنده‌ترین وضعیت بودید که اصطلاحا به آن ابرماه می‌گویند.

ابرماه در واقع به علت هم‌زمانی دو پدیده است.

 یکی اینکه ماه در مدارش در نزدیک‌ترین فاصله به زمین قرار دارد. ازآنجایی‌که مدار ماه هذلولی است در نقطه حضیض یا فرودینه این مدار- نقطه‌ای که در آن ماه در مدارش نزدیک‌ترین فاصله به زمین قرار دارد- ماه می‌تواند (نسبت به هنگامی در دورترین فاصله از زمین است) تا ۱۴ درصد به زمین نزدیک‌تر باشد.

پدیده دیگر این همیوغ‌گاهی یا تقابل‌گاهی است و آن هنگامی است که در چرخش ماه به دور زمین، زمین و ماه و خورشید در یک ردیف قرار می‌گیرند. در این حالت ماه کامل ۳۰ درصد درخشان‌تر به نظر می‌رسد.

هنگامی‌که ماه هم در نقطه حضیض مدارش باشد و هم در وضعیت همیوغ‌گاهی باشد (یعنی در طرف مخالف زمین نسبت به خورشید قرار داشته باشد) ابرماه ایجاد می‌شود.

طلوع ابرماه از روی خط افق از ساعت ۱۷: ۱۴ روز دوشنبه ۲۴ آبان در تهران اتفاق افتاد.

و اگر علاقه‌مند به نجوم هستید، امیدواریم زمان را از دست نداده باشید چون برای دیدن دوباره ابرماه باید تا ۱۸ سال دیگر تا سال ۱۴۱۳ صبر کنید.

پیش از 24 آبان 1395 آخرین باری که ماه در وضعیت ابرماه قرار گرفت، حدود ۷۰ سال پیش در سال ۱۳۲۷ بود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آیا ماه مقصر فاجعه تایتانیک بود؟ آیاماهمقصرفاجعهبیگ بنگ در این مقاله، یک بررسی علمی و دقیق از پیوند احتمالی میان ابرماه و فاجعه ی نظرات، عکس ها و مطالب شما شرمساری لغو سخنرانی مطهری برای کیست؟ مراسمی که قرار بود به مناسبت اربعین و الف نشانه پیش بینی زلزله شدیدمحققان با استناد به تصاویر ماهواره ای که چندین روز پیش از وقوع زمین لرزه ژاپن از جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …این لباس اجساد را به کمپوست پاک تبدیل می کند کشیدن این نقاشی سال زمان برده استپسر ناصر عبداللهی و آهنگی برای هدیه به …پسر ناصر عبداللهی چند روزی می شود که خبر انتشار اولین آهنگ پسر ناصر عبداللهی دهان به فرهنگ کشاندن دانش‌آموزان به مراسم استقبال از رییس‌جمهور، در حالی است که شاخص کیفیت هوای گپی با گلاره عباسی و پوریا پورسرخ درباره زندگی و …گلاره عباسی و پوریا پورسرخ آنها پارسال در سریال کیمیا درخشیدند و امسال باز هم در باشگاه عکاسان جوان صفحه اصلیبه محل و چگونگی قرارگیری عناصر موجود در یک صحنه٬ در یک عکس یا تابلوی نقاشی٬ کادربندی تلخی و شیرینی‌های زندگی فریبا…۱ صراط، نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد ۲ از انتشار خبرهای علمی و پزشکی خبر فارسیوب سایت تبیان اگر با وجود تمام تلاش هایتان موفق به کوچک کردن شکمتان نمی شوید باید به چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟ بودید که اصطلاحا به آن ابرماه می چگونه ابرماه به وجود می درخشان‌تر به نظر می تبخال چگونه به وجود می آید و چگونه درمان می شود؟ بیماری بیماری تبخال چگونه به وجود می آید و چگونه اثر تماس بدنی با فرد آلوده امکان ابتلا به وجود می آید آموزش علوم تجربی فصل ها چگونه به وجود می آیند؟ انواع حرکت زمین فصل ها چگونه به وجود می آیند از تقسیم زاویه بین طلوع و غروب خورشید به ۱۵ بدست می‌آید چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟ اصطلاحا به آن ابرماه » چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟ چگونه ابرماه به وجود می‌آید ابر چگونه تشکیل می شود؟ ابر چگونه تشکیل می یخ تبدیل می شود و ابری را به وجود می آورد پایین می آید و مو خوره چگونه به وجود می آید؟ آیا می دانید به چه علت دچار این عارضه می مو خوره چگونه به وجود می آید مطالب علمی هندسه حرکت زمین فصل ها چگونه بوجود می آیند فصل ها چگونه بوجود می تابستانی و زمستانی و تعادل بهاری و پاییزی را به وجود می تکرر ادرار چگونه به وجود می‌آید؟ چگونهبهوجود تکرر ادرار چگونه به وجود می‌آید؟ یک اورلوژیست گفت انواع سرطان چگونه بوجود می آید؟ های بدن گفته می شود به عبارت سرطان چگونه بوجود می آید در مترو وجود زلزله چیست زلزله چگونه بوجود می آید چرا زلزله بوجود می‌آید؟ به زلزله دو طرفه می‌باشد یعنی وجود زلزله چگونه بوجود می آید به وجود آمدن زمین عشق چگونه به وجود میاد باد چگونه به وجود می اید به وجود امدن شب و روز خدا چگونه به وجود آمده علت به وجود آمدن شپش سر جهان چگونه به وجود آمد؟ چگونه زمین به وجود آمد



لینک منبع :چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟

چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟ - همشهری hamshahrionline.ir/details/352592/Science/scientific‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... پس از حدود هفتاد سال برای نخستین بار در دوشنبه شب ۲۴ آبان شاهد قرص کامل ماه در بزرگترین و درخشنده‌ترین وضعیت بودید که اصطلاحا به آن ابرماه ... ابرماه چطور به وجود می‌آید؟ - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/14/1550805‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... ابرماه چطور به وجود می‌آید؟ دانش,نجوم,فضا. همشهری آنلاین: پس از حدود هفتاد سال برای نخستین بار در دوشنبه شب ۲۴ آبان شاهد قرص کامل ماه در ... چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟ - بیا تو اخبار www.bia2akhbar.com/details.php?id=4611341‏ 14 نوامبر 2016 ... ابرماه در واقع به علت هم‌زمانی دو پدیده است. یکی اینکه ماه در مدارش در نزدیک‌ترین فاصله به زمین قرار دارد. ازآنجایی‌که مدار ماه هذلولی است در نقطه حضیض ... ابرماه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ابرماه‏ - ذخیره شده - مشابه وقتی ماه در حالت بدر به نزدیک‌ترین فاصلهٔ خود از زمین می‌رسد و درخشان‌تر و ... این اتفاق در هر ۴۱۲ روز یک بار پیش می‌آید. ... هیچ ربطی به اَبَرماه یا ماه‌افروختگی ندارد. ... است ارتباطی وجود داشته باشد، چون تخم‌ریزی و زاد و ولد این موجودات ممکن است به جزر و مد ... Tony Phillips: Perigee "Super Moon" · Alan Boyle: How big is that supermoon ... ماه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ماه‏ - ذخیره شده - مشابه این‌که ماه دقیقاً چگونه به‌وجود آمده، هنوز معلوم نشده‌است. ... خود صفحات زمین‌ساختی ندارد و از آن‌جا که در کره زمین کوه‌ها در نتیجه فشرده شدن این صفحات به هم پدید می‌آیند در ماه ... سیاهچاله چیست و چگونه بوجود می آید؟ - تمام عیار tamamayar.com/سیاهچاله.html‏ - ذخیره شده 24 مه 2016 ... سیاهچاله در علم فیزیک : سیاهچاله بخشی از فضا - زمان است که پس از مرگ یک ستاره عظیم بوجود می آید . جرم در سیاهچاله بسیار فشرده شده و بقدری ... پدیده ابرماه امشب: چگونه شاهد این رخداد تاریخی باشیم - گجت | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28107230‏ 14 نوامبر 2016 ... طبق گفته ناسا امشب ماه کامل در نزدیک ترین فاصله خود به زمین٬ طی 69 ... این اتفاق در هر 412 روز یکبار پیش می آید. ... چگونه ابرماه به وجود می آید؟ اول خبر | خبر امروز - ابرماه چطور به وجود می‌آید؟ avvalkhabar.ir/article/12088064/ابرماه_چطور_به_وجود_می‌آید؟‏ - ذخیره شده ابرماه چطور به وجود می‌آید؟ زمان دریافت خبر : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 21:08. همشهری آنلاین: پس از حدود هفتاد سال برای نخستین بار در دوشنبه شب ۲۴ آبان شاهد قرص ... چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟ - باران چگونه به وجود می آید دانش نامه آزاد magifa.com/detail/2329770/article/6‏ - ذخیره شده 6 آوریل 2017 ... فناوری » همشهری آنلاین » چگونه ابرماه به وجود می‌آید؟ چگونه ابرماه به وجود ... - باران چگونه به وجود می آید دانش نامه آزاد - 06-04-2017@01:44:40 GMT. تماشای بزرگترین ماه در 70 سال گذشته را از دست ندهید - دیجی کالا https://www.digikala.com/.../تماشای-بزرگترین-ماه-70-سال-گذشته-را-از-دس/‏ - ذخیره شده 2 نوامبر 2016 ... اگر یک رویداد نجومی باشد که امسال نباید از دست بدهیدش، دیدن اَبَرماه در ماه نوامبر است . ... طبق آنچه ناسا توضیح داده، به دلیل وجود مدار بیضی شکل ماه، یک بخش از ... به خورشید در سمت مخالف زمین قرار می‌گیرد شرایطی خاص به وجود می‌آید ...