مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کارآفرین برتر کیست؟

[ad_1]

Types of top entrepreneurs

کار آفرین هستید؟ آیا میدانید در کدام دسته از کارآفرینان قرار دارید؟

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ در این مطلب با انواع کارآفرینان برتر آشنا خواهید شد. تمرکز این نوشتار بر انواع طبقه بندی از انواع کارآفرینان است. از این رو انواع کارآفرینان در ۷ نوع طبقه بندی مرسوم به همراه توضیحات مختصر فهرست می شوند:

طبقه بندی اول : بر اساس نوع کسب و کار

۱. کارآفرین تاجر

همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، کارآفرینان تاجر عهده‌دار فعالیت‌های تجاری هستند. آنها محصول نهایی تولیدشده را از تولیدکنندگان می‌خرند و آنها را مستقیما یا از طریق خرده‌فروشی به مشتریان می‌فروشند. آنها به عنوان واسطه، عمده‌فروش، دلال، و خرده‌فروش بین تولیدکننده و مشتری ارتباط برقرار می‌کنند.

۲. کارآفرین تولید‌کننده

کارآفرینان تولید‌کننده، اقدام به تولید محصول می‌کنند. آنها نیازهای مشتریان را شناسایی می‌کنند، و سپس، به تحقیق و کاوش در مورد منابع و فناوری مورد نیاز برای تولید محصولاتی می‌پردازند که بتوانند نیازهای مشتریان را برطرف کنند. به عبارت دیگر، کارآفرینان تولیدکننده مواد اولیه را به محصول نهایی تبدیل می‌کنند.

۳. کارآفرین کشاورز

کارآفرینانی را که عهده‌دار حرفه‌‌ی کشاورزی هستند کارآفرینان کشاورزی می‌گویند. آنها طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های کشاورزی نظیر کشت، بازاریابی محصولات کشاورزی، آبیاری، مکانیزاسیون، و فناوری را پوشش می‌دهند.

طبقه بندی دوم : بر اساس کاربرد فناوری

۱. کارآفرین فنی

کارآفرینانی که صنایع را بر پایه‌ی علم و فناوری ایجاد و هدایت می‌کنند، کارآفرینان فنی نامیده می‌شوند. به عبارت دیگر، این افراد کارآفرینانی هستند که در کسب و کار خود از علم و فناوری بهره می‌برند. طبق انتظار، آنها در کسب و کار‌شان از روش‌های نوین و نوآورانه استفاده می‌کنند.

۲. کارآفرینان غیرفنی

از جنبه‌ی کاربرد فناوری در کسب و کار، به آن دسته از کارآفرینانی که فنی نباشند کارآفرینان غیرفنی می‌گویند. علم و فناوری به عنوان نقطه‌ی قوت آنها در کسب و کار به حساب نمی‌آید. آنها برای بقای کسب و کار‌شان، و دستیابی به رشد و موفقیت در بازار رقابتی از روش‌های جایگزین و تقلیدی استفاده می‌کنند.

طبقه بندی سوم : بر اساس مالکیت

۱. کارآفرین خصوصی

کارآفرین خصوصی کسی است که به تنهایی یک کسب و کار را راه‌اندازی می‌کند. وی تنها صاحب آن کسب و کار است و همه‌ی خطرات پیش‌ رو را به تنهایی متحمل می‌شود.

۲. کارآفرین دولتی

هنگامی که دولت یا حکومت عهده‌دار سرمایه‌گذاری صنعتی یا تجاری باشد، به آن کارآفرین دولتی می‌گویند.

۳. کارآفرین مشترک (مشاعی)

هنگامی که یک کارآفرین خصوصی با همکاری دولت اقدام به راه‌اندازی یک تشکیلات کسب و کاری می‌کند، به آن کارآفرین مشترک می‌گویند.

طبقه بندی چهارم : بر اساس جنسیت

۱. کارآفرین مرد

وقتی یک تشکیلات کسب و کار‌ی متعلق به مردان باشد و توسط آنها اداره و کنترل شود، به آنها کارآفرینان مرد می‌گویند.

۲. کارآفرین زن

کارآفرین زن به زنانی گفته می‌شود که صاحب یک تشکیلات کسب و کاری هستند و آن را با حداقل درصد ۵۱ قدرالسهم سرمایه اداره می‌کنند و حداقل ۵۱ درصد از نیروی کار آن تشکیلات را به زنان اختصاص می‌دهند.

طبقه بندی پنجم : بر اساس گستردگی تشکیلات اقتصادی

۱. کارآفرین خُرد

به کارآفرینی که تا ۱۵۰،۰۰۰ دلار در کارخانه و ماشین‌آلات سرمایه‌گذاری کند، کارآفرین خرد می‌گویند.

۲. کارآفرین متوسط

به کارآفرینی که بین ۱۵۰،۰۰۰ تا ۷۵۰،۰۰۰ دلار در کارخانه و ماشین‌آلات سرمایه‌گذاری کند، کارآفرین متوسط گفته می‌شود.

۳. کارآفرین کلان

به کارآفرینی که بیش از ۷۵۰،۰۰۰ دلار در کارخانه و ماشین‌آلات سرمایه‌گذاری کند، کارآفرین کلان می‌گویند.

طبقه بندی ششم : بر اساس طبقه‌بندی کلارنس دانهوف

کلارنس دانهوف (۱۹۴۹)، بر اساس مطالعات‌اش در زمینه‌ی کشاورزی در امریکا، به این حقیقت دست یافت که در مرحله‌ی اولیه‌ی رشد اقتصادی، کارآفرینان از انگیزه‌ و ابتکار کم‌تری برخوردارند و با شروع رشد اقتصادی اشتیاق و نوآوری‌شان افزایش می‌یابد؛

بر همین اساس، وی انواع کارآفرینان را در چهار گروه طبقه‌بندی می‌کند که هر یک را به صورت مجزا توضیح می‌دهیم:

۱. کارآفرینان نوآور

کارآفرینان نوآور افرادی هستند که کالاهای جدید معرفی می‌کنند، روش‌های نوینِ تولید ایجاد می‌کنند، بازارهای جدید پیدا می‌کنند و تشکیلات کسب و کار را از نو سامان‌دهی می‌کنند. لازم به ذکر است چنین کارآفرینانی تنها زمانی به صورت موثر کار می‌کنند که تشکیلات کسب و کاری به سطوح خاصی از پیشرفت رسیده باشد، و افراد آن به دنبال تغییرات و اصلاحات باشند.

۲. کارآفرینان مقلد

ویژگی این‌گونه افراد این است که می‌توانند نوآوری‌های موفقی را به کار ببندند که توسط کارآفرینان نوآور ایجاد شده‌اند. کارآفرینان مقلد هیچ‌گونه تغییراتی را از جانب خودشان نوآوری نمی‌کنند، بلکه تنها فنون و فناوری‌هایی را تقلید می‌کنند که توسط دیگران نوآوری شده‌اند. این گونه کارآفرینان به صورت ویژه‌ای مناسبِ مناطق توسعه‌نیافته هستند زیرا می‌توانند برای تقلید و ایجاد ترکیبی جدید از عوامل تولیدی که در مناطق توسعه‌یافته وجود دارند، روحیه‌ و انگیزه‌ی سریع و ناگهانی به تشکیلات کسب و کاری وارد کنند.

۳. کارآفرینان محافظه‌کار

کارآفرینان محافظه‌کار در تجربه‌ی هرگونه تغییری در کسب و کار، احتیاط و تردید زیادی به خرج می‌دهند. آنها تنها وقتی دست به تقلید فنون‌ و روش‌ها می‌زنند که کاملا برای‌شان محرز شده باشد که شکست در انجام آن کار تنها به تغییرات نسبی و خفیفی در جایگاه کسب و کار‌شان منجر شود.

۴. کارآفرینان متعصب

این‌گونه کارآفرینان با هر فرصتی برای تغییر در ساختار تولید مخالف هستند؛ حتی به این قیمت که نسبت به دیگران شدیدا دچار کاهش بازده شوند. چنین کارآفرینانی ممکن است دچار ضرر و زیان شوند ولی حاضر نیستند در روش‌های جاری تولید‌شان هیچ‌گونه تغییری اعمال کنند.

طبقه بندی هفتم : بر اساس رفتارشناسی

در ادامه به یکی دیگ از تقسیم بندی های انواع کارآفرینان اشاره می‌شود که توسط برخی دانشمندان علوم رفتاری طبقه‌بندی شده‌اند:

۱. گردانندگان تنها

این قبیل کارآفرینان اساسا به تنهایی کار می‌کنند، و یا در صورت لزوم، چند کارمند استخدام می‌کنند. در آغاز، بیش‌تر کارآفرینان کسب و کار‌شان را این‌گونه راه می‌اندازند.

۲. شرکای فعال

شرکای فعال، نوعی از کارآفرینانی هستند که یک تشکیلات کسب و کار‌ی را به صورت سرمایه‌گذاری مشترک آغاز/ اداره می‌کنند. نکته‌ی حائز اهمیت در موردشان این است که آنها به صورت فعال در گرداندنِ کسب و کار مشارکت می‌کنند. کارآفرینانی را که فقط عهده‌دار تامین مالی برای تشکیلات کسب و کار‌ی هستند و مشارکت فعالی در فعالیت‌های کسب و کار‌ی ندارند، صرفا “‌شریک‌”‌ می‌نامند.

۳. مخترع

چنین کارآفرینانی می‌توانند با شایستگی و نوآوری محصولاتی جدید اختراع کنند. علاقه‌ی اساسی آنها در پژوهش‌ و فعالیت‌های نوآورانه نهفته است.

۴. چالش‌‌پذیر

این گروه از کارآفرینان تنها به این دلیل خود را وقف صنعت کرده‌اند که مملو از چالش است. هرگاه به نظرشان برسد از عهده‌ی یک چالش بر آمده‌اند، دنبال چالش‌های جدید می‌گردند.

۵. خریدار

این‌ها کارآفرینانی هستند که علاقه‌ی چندانی به تحمل ریسک ندارند. بنابراین، برای کاهش ریسک موجود در راه‌اندازی یک تشکیلات کسب و کار‌ی جدید، ترجیح می‌دهند تشکیلات در حال پیشرفتی را خریداری کنند.

۶. کارآفرینان دائمی

کسب و کار برای این گروه از کارآفرینان به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر زندگی تلقی می‌شود. معمولا، تشکیلات و کسب و کار‌های خانوادگی که عمدتا بر مهارت‌های فردی وابسته‌اند، جزء این‌گونه کارآفرینی‌ها طبقه‌بندی می‌شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پایگاه اطلاع رسانی دفتر کار آفرینی و اشتغال …انواع کارآفرینی کارآفرینی فردی در کارآفرینی فردی ، فرد کارآفرین، فرایند کارآفرینی زندگی نامه کارآفرین موفق جهان شهر صفا، …شهر صفا، قلمرو اطلاع رسان ایرانی گاهی اوقات اندیشه ای را که در ذهنم می نشیند، باور مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر …دانشگاه تهرانفیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر ایرانایرانیان کاناداوب سایت خبری ایرانیان مقیم کانادا کبنانیوز گزارش تصویریاستخدام فله‌ای در شرکت برق؛ از استخدام برادر معاون استاندار تا بکارگیری نیروهای کار آفرینی جزوه درس کارآفرینی واحدطرح تجاری یا طرح کسب و کار گزارشی است که یک کارآفرین طی آن فرآیند کسب و کار نگار آنلایننگار آنلاین سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی اخبار لحظه به لحظه از معتبرترین فهرست مقالات سایت فکر نو بیش از سیصد مقاله …لوح فشرده مجموعه مقالات سایت فکرنو هدیه ای مناسب از طرف شما برای مدیران اساتید طالع بینی روزانه طالع تولد امروز طالع بینی روزانه طالع روز طالع بینی امروز کازرون نما سایت جامع شهرستان کازروناخبار کازرون شخصیت ها و بزرگان کازرون تاریخ کازرون جغرافیای کازرون کارآفرین موفق کیست ؟ آسمونی … کارآفرینی کارآفرین موفق کیستکارآفرین موفقویژگی های کارآفرین موفق جدول لیگ برتر هفته کار آفرین کیست؟ کار آفرین کیست؟ برخی از مردم به اشتباه واژه کارآفرین را در معنی صاحب مشاغل کوچک به کار می کارآفرین برتر کیست؟ کارآفرین کیست دانلود کلیپ کارآفرین کیست دانلود کلیپ کارآفرین کیست دانلود کلیپ کارآفرین کیست کارآفرینی چیست در ادامه کارآفرین کیست کارآفرینی چیست در ادامه کارآفرین کیست کارآفرینی چیست در ادامه با اثبات شکلات به عنوان بهترین غذا با اثبات شکلات به عنوان بهترین غذا با اثبات شکلات به عنوان بهترین غذا برتر کارآفرین موفق به دریافت لوح و برتر کارآفرین موفق به دریافت لوح و برتر کارآفرین موفق به دریافت لوح و کارآفرین برتر کیست؟ کارآفرین برتر کیست؟ کارآفرینبرترکیست؟ کارآفرین برتر کیست؟ شما می دانید که به ایده خوب، طرح استوار و کمی پول برای شروع یک کسب و کارآفرین کیست؟کارآفرینی چیست؟ کارآفرین کیست یکی از صفاتی که انسان را برتر از موجودات دیگر و به عنوان اشرف مخلوقات کارآفرینی چیست کارآفرین کیست کارآفرینی چیست کارآفرین کیست سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ بازار کار بازدید ۱۵ کارآفرین کیست؟کارآفرینی چیست؟ کارآفرینی چیست، کارآفرین کیست؟ کارآفرین کیست که ابداع کننده واژه کارآفرینی است، کارآفرین را فردی ریسک پذیر می کارآفرین کیست؟کارآفرینی چیست؟ کارآفرینی چیست، کارآفرین کیست کارآفرین کیست؟کارآفرینی چیست؟ کارآفرینی چیست تجلیل از کارآفرین برتر استان کارآفرینی چیست؟ کارآفرین کیست؟ هفته نامه سلامت کارآفرینی چیست؟ کارآفرین کیست؟همه ما درمورد موفقیت های کارآفرینان برتر جهان شنیده ایم و کارآفرین کیست؟ کارآفرین کیست؟ کارآفرین کیست ؟ مقدمه به‌ دلیل‌ نقش‌ و جایگاه‌ ویژه‌ کارآفرینان‌ در روند مقالات کم یاب کار آفرین کیست؟ مقالات کم یاب کار آفرین کیست؟ آشنایی با دکتر سعید سعادت کارآفرین برتر بنام کارآفرین برتر



لینک منبع :کارآفرین برتر کیست؟

کارآفرین برتر کیست؟ با انواع کارآفرینان برتر آشنا شوید - آلامتو www.alamto.com/entrepreneurs-types.html‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... کارآفرین برتر کیست؟:کار آفرین هستید؟ آیا میدانید در کدام دسته از کارآفرینان قرار دارید؟ به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ در این مطلب با انواع ... کارآفرین موفق کیست ؟ - آسمونی www.asemooni.com/business/startup/successful-entrepreneur-who‏ - ذخیره شده - مشابه کارآفرین موفق کیست,کارآفرین موفق,ویژگی های کارآفرین موفق,خصوصیات کارآفرین موفق,کارآفرین,کارآفرین کیست,ویژگی های کارآفرین. کارآفرین برتر کیست؟ - نایت اسکین night-skin.com/tags/کارآفرین-برتر-کیست؟/1/‏ - ذخیره شده شما می دانید که به ایده خوب، طرح استوار و کمی پول برای شروع یک کسب و کار نیاز دارید. ولی در عین حال باید شخصیتی داشته باشید که برای یک کارآفرین مناسب ... کارآفرین برتر کیست؟ -هفته نامه سلامت - آکاایران www.akairan.com/havades.../news2016111513105459854.html‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... کارآفرین برتر کیست؟:کار آفرین هستید؟ آیا میدانید در کدام دسته از کارآفرینان قرار دارید؟ به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ در این مطلب با انواع ... تصاویر برای کارآفرین برتر کیست؟ کارآفرین برتر کیست blog.arefrayaneh.com/tag/کارآفرین-برتر-کیست‏ - ذخیره شده سوالات تست هوش ریاضی با جواب خواندنی (1395/12/12); آموزش به روز رسانی ساعت اپل با تصاویر (1395/12/05); معرفی برنامه lucky patcher یا نرم افزار هک اندروید ... کار آفرین کیست؟ - سایت فکرنو fekreno.org/articlefekreno/arfek517.htm‏ - ذخیره شده - مشابه افرادی که یک فرصت شغلی جدید در صنعت ایجاد می کنند کار آفرین هستند. آنها اغلب این کار را با ایجاد شرکتی تازه انجام می دهند. اما آنها همچنین فرصتهای جدید شغلی را ... کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست - پرورش افکار www.parvaresheafkar.com/.../entrepreneurs-entrepreneurship‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... همه ما درمورد موفقیت های کارآفرینان برتر جهان شنیده ایم و البته به میزان ثروت و محبوبیت آنها هم ممکن است حسودی کرده باشیم اما کارآفرین بودن به چه ... کارآفرین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کارآفرین‏ - ذخیره شده - مشابه ۱)کارآفرینی با تمرکز بر شخص کارآفرین (رویکرد ویژگی‌های شخصیتی) .... بر این‌که کارآفرین چه کاری انجام می‌دهد، تمرکز می‌کند، نه این‌که کارآفرین کیست. مقالات کم یاب - کار آفرین کیست؟ cdm.blogfa.com/post-31.aspx‏ - ذخیره شده مقالات کم یاب - کار آفرین کیست؟ ... مردم اغلب فکر می کنند کارآفرینان در ابتدا موفق هستند چون آنها کالا یا خدمات ..... آشنایی با دکتر سعید سعادت کارآفرین برتر.