مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

11 قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند

[ad_1]

با دقت دستکش انتخاب کنید

اگر می خواهید یک جفت دستکش برای محافظت از دست ها بخرید – برای شستن ظروف، رنگ کردن موها و دیگر کارهای این چنینی – انتخابی هوشمندانه داشته باشید. استفاده بلند مدت از دستکش هایی با جنس لاتکس یا نترل می توانند باعث عرق کردن پوستی که در آن فضا قرار گرفته شوند. چنین فضایی می تواند باعث بروز مشکلات پوستی خفیف یا شدید شود. ممکن است انگشتانتان دچار مشکلاتی نظیر راش و تاول نیز شوند. بهتر است قبل از انتخاب دستکش، نظر یک متخصص پوست را بپرسید.

وارد بازی مقایسه نشوید

حساسیت پوستی مشکلی نیست که به یک شکل باشد، پس مواظب باشید واکنش های پوست خود را با یک دوست یا فامیل مقایسه نکنید. برای مثال ممکن است پوست شما با خفیف ترین مواد شیمیایی تحریک شود در حالی که پوست شخصی دیگر فقط با محلول وایتکس دچار واکنش می شود. چون پوست دوستتان در برابر یک محصول مقاومت می کند دلیل نمی شود که پوست شما نیز همینطور باشد.

محرک ها را در برابر آلرژن ها بشناسید

برخی مواد شیمیایی مانند وایتکس همه را اذیت می کند و معمولا همیشه باعث تحریک پوستی می شود. اما از طرف دیگر موادی هم هستند که فقط برخی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند این موارد را آلرژن می نامند. برخی از آلرژن های معمول عبارتند از نیکل در جواهرات ارزان، عطرهای معمولی، آتی بیوتیکی به نام نئومایسین و نگهدارنده های متیلکلروایزوتیازولینون و تیمروسول که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. گفته می شود متیلکلروایزوتیازولینون که معمولا به عنوان نگهدارنده لوازم آرایشی و بهداشتی به کار می رود و تیمروسول نیز در برخی واکسن ها و لنزهای خاص یافت می شود.

از لیست بلند بالای مواد تشکیل دهنده بترسید

افرادی که پوستی حساس دارند باید به مواد تشکیل دهنده محصولات خوب دقت کنند و از محصولات معطر، حاوی صابون و الکل بپرهیزند. این کار کمک می کند سلامت پوستشان حفظ شود. مواد آرام کننده مانند پلیفینول های چای سبز، بابونه و آلوئه ورا مفید هستند. یک قانون کلی را نیز به خاطر بسپارید، هرچه مواد تشکیل دهنده یک محصول کمتر باشد بهتر است.

در برابر وسوسه شستن با صابون، آب کشی و تکرار مقاومت کنید

اگر تمایل دارید پوست صورت خود را بیش از یک مرتبه در طول روز بشویید، متخصصان پوست توصیه ای برای شما دارند: این کار را نکنید، روزانه یک مرتبه شستشوی صورت برای تثبیت سلامت پوست صورت کافی است و شاید شستشوی بیش از این مقدار باعث تحریک حساسیت پوستی تان شود. حتی فکر لایه برداری را هم نکنید، این کار می تواند باعث تشدید حساسیت پوستی تان شود.

مراقب تحریک کننده ها باشید

تک تک چیزهایی که در طول روز با آنها تماس پیدا می کنید، می توانند به صورت بالقوه باعث تشدید حساسیت پوستتان شوند. اگر حس کردید پلک بالایی تان همیشه دچار حساسیت است، یکی از احتمالات این است که پوست آن منطقه به لاک ناخن یا لاک پاک کن حساسیت دارد. در چنین موردی ممکن است بدون اینکه متوجه لاک یا لاک پاک کن روی دستتان باشید ناحیه چشم را لمس کرده باشید. همین مورد را می توان در مورد خیلی چیزهای دیگر مانند خمیردندان یا دهان شویه هم دید.

قبل از استفاده بشویید

کمپانی های تولید لباس معمولا برای اینکه شکل لباس ها جذاب بماند، در پایان نوعی مواد شیمیایی به آنها می زنند که می تواند باعث تحریک پوست شود. اگر مشکل اگزما یا پوست حساس دارید متخصصان توصیه می کنند لباس های جدید را قبل از استفاده بشویید.

مواد شوینده مناسب پوست خود را پیدا کنید

پیدا کردن مواد شوینده ای که مناسب پوست حساس باشد به کمی آزمون و خطا نیاز دارد. اما بهتر است ابتدا به سراغ مواد شوینده ضد حساسیت بروید که برای پوست های حساس ساخته شده اند. همچنین بهتر است از مواد شوینده مایع به جای انواع پودری استفاده کنید. مواد شوینده مایع پس مانده های کمتری دارد و به همین دلیل کمتر تحریک کننده پوست هستند.

مناسب نوع پوست خود لباس بپوشید

از پوشیدن لباس هایی که حساسیت پوستی تان را تشدید می کند پرهیز کنید. این یعنی از پوشیدن لباس های پشمی یا هر چیزی که خیلی به تنتان بچسبد پرهیز کنید. همچنین مواظب لباس های دارای کش نیز باشید (مانند انواع لباس زیر). مالیده شدن این موارد به پوست – مخصوصا اگر همراه با عرق کردن باشد – می تواند باعث بروز خارش و راش های پوستی شود.

با یک متخصص ملاقات کنید

اگر فکر می کنید به چیزی حساسیت دارید، به سراغ حدس و گمان خودتان نروید. برای تشخیص به دیدن یک متخصص پوست بروید. هرچه بیشتر در معرض چیزهایی که پوستتان را حساس می کنند قرار بگیرید، وضعیت پوستتان نیز بدتر می شود. متخصص پوست با معاینه قسمتی از پوست به شما می گوید پوستتان دقیقا به چه مواردی حساسیت دارد. همچنین این متخصص به شما خواهد گفت برای بهبود پوست خود از چه توصیه هایی استفاده کنید. این توصیه ها می تواند برخی محصولات مراقبت از پوست یا تجویز داروهایی خاص باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فیزیوتراپی به پربازدیدترین وبلاگ فیزیوتراپی خوش آمدید حرکت برای سلامت نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی دکتر رهام صادقی جوش بعد از اپیلاسیونشما در بخش انجمنهای گفتگو سایت دکتر رهام صادقی هستید، برای آشنایی با امکانات متنوع اس ام اس برای همهسلام و درود به دوستان و همراهان وفادار قدیمی مدتها دنبال فرصتی بودم که بتونم برگردم و مجله سلامتی دکتر کرمانی رژیم لاغری و کاهش وزنسایت دکتر کرمانی این روز ها با نگرش متفاوتی که نسبت به دنیای تغذیه و رژیم غذایی داشته مطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و … روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش …ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک پاسخ به سوال های پزشکی شماموارد زیر مربوط به چند سوال شایع و پاسخ های خلاصه ارائه شده است لازم به توضیح است که درسنامه مزاج شناسی مقاله پنجم؛ مزاج شناسی …اون چیزی که من میخواستم نداشت رومینا محمدی خومجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …دستورتهیه کوکوی خوشمزه و متفاوت که هم برای مهمانی های رسمی مناسب است هم برای سفرهای قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند پوست زیبایی زیبایی پوست قانون برای افرادی که پوستی حساس افرادی که پوستی حساس دارند باید به مواد تشکیل دهنده ستاره ها قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند این مقاله می خواهم ترفندهای سبک زندگی را به شما آموزش دهم تا پوست حساس خود برای جذب قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند برای محافظت از دست ها بخرید برای شستن برای محافظت از دست ها بخرید برای شستن برای محافظت از دست ها بخرید برای شستن قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند به پوست خود گوش قانون برای افرادی که پوستی حساس قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند پایگاه خبری ستاره ها این مقاله می خواهم ترفندهای سبک زندگی را به شما آموزش دهم تا پوست حساس خود را آرام و تمیز قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند آکابانو قانون برای افرادی که قانون برای افرادی که پوستی آموزش دهم تا پوست حساس خود را قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند آیا شما کاربر جدید هستید ثبت نام حساب کاربری شما ستاره ها ارسال این مطلب به دوستان قانون برای افرادی که قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند قانون برای افرادی که پوستی حساس قارچ های پوستی این علائم را دارند محبوب ها قارچهایپوستیدارند به درمان ضد قارچ دارند ایجاد لکه های پوستی شوند یعنی قانون برای افرادی که نکات مهم برای افرادی که پوست حساس دارند نکاتمهمافرادیکهپوست نکات مهم برای افرادی که پوست حساس دارند نکات مهم برای افرادی که پوست حساس پوستی که در مجله سلامتی دکتر کرمانی رژیم لاغری و کاهش وزن قانون برای افرادی که این قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند این غذاها را



لینک منبع :11 قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند

11 قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند - مجله سلامتی دکتر ... https://kermany.com/11-قانون-برای-افرادی-که-پوستی-حساس-دارند/‏ - ذخیره شده 16 نوامبر 2016 ... از جوش ها، لکه ها، آثار قرمزی و قسمت های خشک شده پوست خسته شدید؟ در این مقاله می خواهم ترفندهای سبک زندگی را به شما آموزش دهم تا پوست حساس خود را ... 11 قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28253757‏ 16 نوامبر 2016 ... 11 قانون برای افرادی که پوستی حساس دارند. از جوش ها، لکه ها، آثار قرمزی و قسمت های خشک شده پوست خسته شدید؟ در این مقاله می خواهم ترفندهای سبک ... 25 واقعیت در مورد التهاب های پوستی و پوست های حساس | نسل زیبا nasleziba.com/.../11/25-واقعیت-در-مورد-التهاب-های-پوستی-و-پوست/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۸ - ۶ نقد 11 آگوست 2016 ... بعضی از افراد پوستی حساس دارند که در شرایط مختلف واکنش های مختلفی نشان می دهد. واقعیت اول : شناسایی پوست حساس اغلب با انجام آزمایش مشخص ... مار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مار‏ - ذخیره شده - مشابه بخشی از بدن مار که با زمین تماس دارد به شدت به لرزش حساس است درنتیجه می‌تواند ... برخلاف این باور که مردم فکر می‌کنند مارها پوستی لزج مانند کرم دارند باید گفت ..... قانون حفاظت از حیات وحش در سال ۱۹۷۲ افسونگری مار و دیگر نمایش‌های خیابانی این .... دارد که در زبان هندی به آن ایچاداری می‌گویند در افسانه باور افراد بر این است که مارها ... ختنه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ختنه‏ - ذخیره شده - مشابه خَتنه یا پَربرش به بریدن همه یا بخشی از پیش پوست از آلت مردی اشاره دارد. .... مرد که دست‌نخورده و سالم باشد دارای هزاران گیرندهٔ حسی بسیار حساس و همچنین پایانه‌های عصبی .... در اروپا بطور کلی ختنه بیشتر محدود به افراد یهودی و مسلمان است. .... ماده ۲۶۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۰ کمیسیون امور قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ... مزاج خود را بهتر بشناسید - اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com/.../165436-مزاج-خود-را-بهتر-بشناسید‏ - ذخیره شده 6 روز پیش ... افراد از نظر نوع مزاج به چهار دسته تقسیم می شوند: 1)افراد صفراوی مزاج 2) ... و ریزبین و حساس 10- منظم و دقیق 11- دارای استعداد افسردگی 12- بدون ... پوست نرم، مرطوب و گرمی دارند، منافذ پوستی درشتی دارند که از علایم منافذ درشت خوب عرق کردن است. .... قانون چک تغییر می کند/ تلاش برای حذف چک کاغذی · اقتصادی که ... کنجدستان - روغن آفتابگردان - فروشگاه www.konjedestan.com/oils.php?r=02‏ - ذخیره شده به همین دلیل برای انواع پوست مناسب است خصوصا کسانی که پوست‌های خشک و حساس و مستعد به آکنه دارند. روغن آفتابگردان برای پاکسازی صورت نیز به کار می‌رود نیازی ... [PDF] می کند. https://sllc.umd.edu/sites/sllc.umd.../Chapter-3-v11%20%28.pdf‏ - ذخیره شده تازه از خود در می آورند )1۰ نقطه حساس که شرط. می بندیم به آن ..... سیاهی را که پوستی تیره دارند تقریبا نا دیده می گیرد. اگر سخن ... )نماینده ویسکانسین(، الیحه قانونی لوازم. در سال 2۰1۰ ... 11. تصویر بدنی. تواند باعث. از این هم. رمالدهاید و. ازم آرایش و. ضای بسته و. رطان را زیاد ... اقتصادی آمریکا باعث شد که افراد-چه زن وچه مرد،. بیشتر از ... پوست برنزه و حکایت اختراع ماشین زیبایی | همه مطالب مدیا سنتر | DW ... www.dw.com/fa-ir/پوست-برنزه-و-حکایت.../g-19025396‏ - ذخیره شده 3 فوریه 2016 ... اختراعی که به "ماشین جنجالی و خطرناک زیبایی" تبدیل شد. ... فریدریش ولف، مهندس آلمانی اهل فرانکفورت سی و پنج سالش بود که در زیر زمین خانه‌اش ... آیا تاتو عوارض دارد؟ :: قانون www.ghanoondaily.ir/fa/news/detail/26973/آیا-تاتو-عوارض-دارد؟‏ - ذخیره شده 2 مارس 2017 ... یک متخصص پوست و مو توضیحاتی را در رابطه با عوارض تاتو کردن ارائه کرد. ... روز , 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... شناسایی افرادی که زنان معتاد را ترغیب به بارداری می‌کردند ... در پی تاتو کردن پوست حساس شده و همین موضوع در بسیاری از افراد سبب ایجاد آلرژی می شود.