مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پفک با بدن انسان چه می‌کند؟

[ad_1]

نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شور‌خواری، باعث آسیب دیدن کلیه‌ها، تجمع آب در بدن، درنتیجه تورم بافت‌ها، افزایش فشار خون، سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

به گزارش مشرق، بهروز جنت درباره مصرف فراورده‌های آسیب رسان گفت:  فرآورده پف کرده بلغور ذرت، نوعی اسنک است که در واحدهای صنعتی به وسیله دستگاهی بنام اکسترودر بر پایه بلغور ذرت تهیه می شود، همچنین این محصولات که در کشور ما با نام عمومی پفک شناخته می شود؛ عمدتاً حاوی بلغور ذرت، روغن، پودر پنیر یا آب پنیر، نمک، رنگ های طبیعی یا رنگ های مصنوعی است.
 
وی افزود: البته با توجه به درخواست تولید کنندگان با مجوز از وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) سایر مواد اولیه‌ای که در ضوابط و مقررات مربوطه مجاز باشد، امکان استفاده دارد.
 
این مقام مسوول در ادامه گفت: این فراورده‌ها با دارا بودن 15 الی 20 درصد چربی، 5-6 درصد پروتئین و 5/1 درصد نمک و مقدار قابل توجهی کربوهیدرات و نشاسته جزو کالاهای آسیب رسان به سلامت به حساب می‌آید.
 
جنت تصریح کرد: تعریف ما هم از کالاهای آسیب رسان تعریفی مشخص و تغذیه‌ای بوده و مربوط به سلامت و ایمنی خود محصول یا فرآورده غذایی نیست، یعنی اگر پفک و اسنک ها را جز فراورده‌های آسیب رسان به‌حساب می‌آوریم به این معنا نیست که فرد با مصرف یک یا چند باره آنها، حتما دچار آسیب خواهد شد بلکه مقصود از مطرح کردن آنها تحت این نام به منظور کاهش مصرف آنها در کشور صورت می‌گیرد.
 
مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر چه جامعه ما نیازمند حرکت به سوی مصرف هرچه کمتر این فراورده هاست اما آنطور هم که در برخی آمار به اشتباه و اغراق گونه بیان می شود 25 برابر کشورهای اروپایی نیست.
 
وی عنوان کرد: مصرف غذاهای تنقلی همانند پفک دارای اثرات جبران‌ناپذیری است که بسیاری از کارشناسان علوم غذایی در این مورد اتفاق نظر دارند.
 
جنت خاطرنشان کرد: استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه پفک باعث افزایش وزن، چربی خون و در نهایت بیماری های قلبی عروقی می شود.
 
وی افزود: همچنین نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شور‌خواری، باعث آسیب دیدن کلیه‌ها، تجمع آب در بدن، درنتیجه تورم بافت‌ها، افزایش فشار خون، سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.
 
جنت در پایان تأکید کرد: توصیه جدی ما این است که از مصرف زیاد این فراورده آسیب‌رسان به‌سلامت در یک‌زمان و یا به‌صورت مداوم و طولانی‌مدت جدا خودداری شود، در ضمن این محصول برای کودکان زیر 2 سال اصلاً توصیه نمی‌شود و نمی‌تواند جایگزین وعده غذایی اصلی آنان شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


30 مه 2016 ... پفک با بدن انسان چه میکند؟ نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به ...1 ژوئن 2016 ... نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شور خواری، باعث آسیب دیدن کلیه ...31 مه 2016 ... نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شورخواری، باعث آسیب دیدن ...پفک بابدن انسان چه میکند؟ پفک با بدن انسان چه میکند؟ ❗ فرآورده پف کرده بلغو.استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه چیپس و پفك منجر به افزایش وزن، چربی خون و در نهایت ... نمک زیاد موجورد در پفک و چیپس باعث آسیب دیدن کلیهها و تجمع آب در بدن و ... تحقيقات نشان ميدهد كه پفك تا 9 برابر وزن خود آب جذب ميكند، بنابراين معده ...25 مه 2016 ... پفک با بدن انسان چه می کند؟ نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شور ...پفک با بدن انسان چه میکند؟ سه شنبه 11 خرداد 1395 09:15 ق.ظ. تعداد نظرات قابل مشاهده : 1 / تعداد نظر های پنهان : 0. نام : ایمیل : آدرس وب/وبلاگ : مرا بخاطر بسپار:.نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، ... مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری پارس نیوز: پفک با بدن انسان چه میکند؟26 دسامبر 2011 ... با توجه به این که در کشور ما مصرف برخی تنقلات همچون چیپس و پفک توسط مردم ... وجود دارد به تدریج در داخل بدن، مخصوصاً خون انسان انباشته میشود.


کلماتی برای این موضوع

کاروفناوری کَلالهپرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با آشنایی با خارش پوست و گال پزشکان ایرانخارش پوست خارش یک حس است که یک شخص را وادار به خاراندن پوست می‌کند و می‌تواند موجب میکروبیولوژی مسجدسلیمان همه چیز در مورد تری …به خاطر بسپارید یک روش سالم برای زندگی با رعایت کامل اصول بهداشتی ضامن مطمئنی برای مامایی پزشکان ایران سیگار کشیدن فشار خون شما را بالا برده و میزان اکسیژن و مواد مغذی دریافتی کودک شما را عروس مد ارایشهمیشه به خاطر داشته باشیم که اضافه وزن یا چاقی حالتی از بدن است که درآن یک ذخیره اضافی آشنایی با آنزیم های کبدی بهارستان سلامت و …تغذیه مناسب برای سلامت کبد کبد عضوی بسیار حیاتی برای بدن است این عضو با وزن تنها جدول کالری سوزی برای فعالیت های مختلف مردماندر این مثاله یک جدول بسیار عالی برایتان تهیه کرده ایم که با جزئیات نشان می دهد طی می خواهم چاق شوم ، چه کار کنم؟برخی افراد فکر می کنند که خیلی لاغر هستند و دوست دارند چاق شوند اما همیشه در این کار ماده غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدنمواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدنخواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص … خوراکی که سبب بهبود عمل دستگاه گوارش می شوند جعفری چه فایده هایی به پوست و مو میرساند



لینک منبع :پفک با بدن انسان چه می‌کند؟

تصاویر برای پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ - پارس نیوز www.parsnews.com/بخش...5/369699-پفک-با-بدن-انسان-چه-می-کند‏ 31 مه 2016 ... نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شور‌خواری، باعث آسیب دیدن ... پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ | اخبار شمال - اخبار گلستان - اخبار ... news.shomalgardi.com/fa/news/.../پفک-با-بدن-انسان-چه-می‌کند؟/‏ - ذخیره شده پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۶. Share /Save/Bookmark. نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر ... پفک بابدن انسان چه میکند؟ - تالار گفتگوی هم میهن - شبکه اجتماعی هم ... https://forum.hammihan.com/thread226653.html‏ - ذخیره شده پفک بابدن انسان چه میکند؟ پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ ❗ فرآورده پف کرده بلغو . پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش ... www.hammihan.com/post/11120508‏ - ذخیره شده پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد به شور‌خواری، باعث آسیب ... گیاه‌خواری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گیاه‌خواری‏ - ذخیره شده - مشابه گیاه‌خواران اقتصادی: به کسی گفته می‌شود که به دلیل اجبار اقتصادی یا انتخاب عمدی ..... از جمله نخستی‌سانان، به عنوان نزدیک‌ترین راسته جانوری به انسان، مصرف مواد غذایی ... این کار با هدف حفظ حیوانات از نابودی و احترام به حقوق آنها و سلامتی بدن انسان ... چرا مصرف پفک مضر است؟ - بیتوته www.beytoote.com/.../consumption-unhealthy1-snack.html‏ - ذخیره شده - مشابه استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه چیپس و پفک منجر به افزایش وزن، چربی خون ... در بدن و درنتیجه تورم بافت‌ها و افزایش فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود . آشنایی با نیترات و خطرات آن برای بدن - کلینیک آنلاین پزشکی www.behpu.com/article/.../آشنایی-با-نیترات-و-خطرات-آن-برای-بدن‏ - ذخیره شده 19 آوریل 2014 ... البته نیترات خودش یک ماده سمی برای انسان محسوب نمی شود اما ترکیابت ... وقتی نیترات با خوردن غذا و نوشیدن آب وارد بدن می‌شود، در روده به نیتریت ... آنچه باید در مورد خوراک دانست drnassermansouri.com/.../79-آنچه-باید-در-مورد-خوراک-دانست.html?...‏ - ذخیره شده زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. ... از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می کند و سبب غلظت خون می ... طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می افزاید. پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ rozane.avablog.ir/post/1204/پفک+با+بدن+انسان+چه+می‌کند؟‏ 5 دسامبر 2016 ... پفک با بدن انسان چه می‌کند؟ [ad_1]. نمک زیاد موجود در پفک که به منظور خوش طعمی پفک به مقادیر زیاد به آن افزوده می شود، علاوه بر تغییر ذائقه افراد ...