مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آشنایی با مکانیسم حجامت

[ad_1]

یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد.

آشنایی با مکانیسم حجامتبه گزارش مشرق، حوریه محمدی کناری درباره مکانیسم حجامت اظهار داشت: بلافاصله بعد از ایجاد مکش، ترکیبی از مایع میان بافتی، لنف، مواد زاید و گلبول‌های قرمز همولیز شده از رگ خارج شده و در محلی بین لایه سطحی اپیدرم و مویرگ‌های پوستی جمع می‌شوند.

 
به گفته وی منافذ مویرگی در حالت عادی 6 تا 12 نانومتر قطر دارند و با ایجاد مکش نهایتاً به 60 تا 80 نانومتر می‌رسند. در حالیکه قطر گلبول‌های قرمز خیلی بیشتر و در حد 6 تا 9 میکرون است. بنابراین گلبول‌های قرمز سالم نمی‌توانند به راحتی با ایجاد مکش از روزنه‌های ذکر شده عبور کنند، در حالیکه مواد زائد و گلبول‌ها همولیز شده و مولکول‌های مایع به سرعت از آن عبور می‌کنند.
 
این متخصص طب سنتی بیان داشت: بلافاصله بعد از تیغ زدن (به طول یک تا2 میلیمتر) مواد ذکر شده به سرعت از روزنه‌های پوستی خارج می‌شوند، در حالیکه خیلی طول می‌کشد تا یک گلبول قرمز سالم با قطر ذکر شده بتواند از روزنه‌های ریز ایجاد شده خود را به بیرون بکشد.
 
محمدی افزود: بنابراین مواد زائد به سرعت از رگ خارج شده و گلبول‌های قرمز سالم خون در رگ باقی می‌مانند. پس از اتمام خونگیری، به دنبال پاک شدن خون از مواد زائد، هموستاز به سرعت برقرار شده و خونریزی بند می‌آید.
 
وی اضافه کرد: پس از حجامت، جای تیغ‌ها روی پوست پس از چند روز بدون اسکار بهبود می‌یابد.
 
این متخصص طب سنتی عنوان کرد: هم در بادکش و هم در حجامت باید مکش لیوان کمتر از 300 میلی متر جیوه فشار منفی ایجاد کند و نیز کمتر از 5 دقیقه لیوان در حالت مکش بماند.
 
محمدی یادآور شد: در بادکش اگر مکش خیلی قدرتمند و طولانی باشد، ممکن است در اثر باز شدن بیش از حد منافذ پوستی، وزیکول‌هایی که داخل آنها مایعی شفاف وجود دارد، روی محل بادکش ایجاد شود. درمان این وضعیت، ترکاندن وزیکول‌ها با نوک یک اسکالپل استریل و سپس مالیدن آنتی بیوتیک یا عسل بر روی موضع است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 مه 2016 ... یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد.24 مه 2016 ... یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد.به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حوریه محمدی کناری درباره مکانیسم حجامت اظهار داشت: بلافاصله بعد از ایجاد مکش، ترکیبی از مایع میان بافتی، لنف، ...سلامت نیوز :فراکسیون زنان مجلس به مناسبت هفته ملی سلامت، جلسهای با حضور رئیس دفتر سلامت جمعیت و نیز کارشناس اداره کنترل ایدز برگزار کرد. به گزارش ...یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد. ... مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری قدس آنلاین: آشنایی با مکانیسم حجامت · منبع این خبر، وبسایت ...نامه نيوز/ سيدسعيد اسماعيلي، محقق و پژوهشگر طب ايراني و اسلامي، حجامت را داراي دو کاربرد پيشگيري و درماني دانست و گفت: در بعد درماني حجامت پس از تجويز ...صاحبخبر - محمد مهدی اصفهانی در گفتوگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با موضوع حجامت اظهارداشت: استفاده از حجامت برای کمک به حفظ و ...24 مه 2016 ... به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حوریه محمدی کناری درباره مکانیسم حجامت اظهار داشت: بلافاصله بعد از ایجاد مکش، ترکیبی از مایع میان بافتی، لنف، ...24 مه 2016 ... جدول/قیمت اجاره مغازههای زیر 40 متر در مناطق تهران. آشنایی با مکانیسم حجامت. دلنوشته بازیگر زن برای شهدای مدافع حرم/ کلکهای عجیب برخی ...فراديد/ تصويري از يک زن و مردي که در حال حجامت است؛ اين عکس از مجموعه آلفرد هينک عکاس و شرق شناس که در سال 1299 هجري شمسي به ايران سفر کرده انتخاب شده است.


کلماتی برای این موضوع

آشنایی با بادکش درمانی با سلام در جایی میخواندم که برای بزرگی سینه و رفع افتادگی آن عرق رازیانه شبی ۱ لیوان گیاه گل گندم یا قنطوریون گیاه درمان درمان با …گیاه درمان درمان با گیاهان خواص دارویی گیاهان طب سنتی درمان گیاهی طب سنتی علایم مزاجهای چهارگانه و انتخاب غذاحجامتزالو درمانیاین بیمارى را جنون سبعى یا جنون درندگان گویند، صاحب این بیمارى هر چه را ببیند مى شکند بسم الله الرحمن الرحیمبسم الله الرحمن الرحیم انجمن طب اسلامی حجامت شهرستان کاشمر بسم الله الرحمن الرحیمگیاه بابونه شیرازی گیاه درمان …گیاه درمان درمان با گیاهان خواص دارویی گیاهان طب سنتی درمان گیاهی طب سنتی دکتر بیژن فروغ آناتومی و وظایف مغز به بیان سادهبرای مشاهده زمان مشاوره فیزیوتراپی روی لینک زیر کلیک کنید مشاوره رایگان تلفنی با تجربیات شخصی من از طب سنتی دکتر روازادهدکترروازادهتجربیات شخصی من از طب سنتی دکتر روازاده درمان طبیعی، گیاهان دارویی، تغذیه سالم دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان …برای مشاهده زمان مشاوره فیزیوتراپی روی لینک زیر کلیک کنید مشاوره رایگان تلفنی با بارداری با میکرواینجکشن سال صفحه گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود گاهی بساط عیش خودش عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …در ادامه شما را با خواص چند گیاه دارویی آشنا می کنیم ولی به خاطر داشته باشید که در



لینک منبع :آشنایی با مکانیسم حجامت

خبرگزاری تسنیم - آشنایی با مکانیسم حجامت https://www.tasnimnews.com/fa/news/.../آشنایی-با-مکانیسم-حجامت‏ - ذخیره شده 24 مه 2016 ... یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد. آشنایی با مکانیسم حجامت - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/578574/آشنایی-با-مکانیسم-حجامت‏ - ذخیره شده 24 مه 2016 ... آشنایی با مکانیسم حجامت به گزارش مشرق، حوریه محمدی کناری درباره مکانیسم حجامت اظهار داشت: بلافاصله بعد از ایجاد مکش، ترکیبی از مایع میان ... آشنایی با مکانیسم حجامت - مرجع طب سنتی ایرانی اسلامی | سایت حکیم ... ravazadeh.com/آشنایی-با-مکانیسم-حجامت/‏ - ذخیره شده بنابراین گلبول‌های قرمز سالم نمی‌توانند به راحتی با ایجاد مکش از روزنه‌های ذکر شده عبور کنند، در ... برچسب زده شده با :آشنایی با مکانیسم حجامت حجامت مکانیسم حجامت. آشنایی با مکانیسم حجامت - تیتریک titre1.ir/fa/news/96361/آشنایی-با-مکانیسم-حجامت‏ 24 مه 2016 ... یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد. آشنایی با مکانیسم حجامت - تی نیوز tnews.ir/news/380563427675.html‏ 24 مه 2016 ... به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم , حوریه محمدی کناری درباره مکانیسم حجامت اظهار داشت: بلافاصله بعد از ایجاد مکش، ترکیبی از مایع میان ... آشنایی با مکانیسم حجامت - آکا www.akairan.com/havades.../news20165241754127110.html‏ - ذخیره شده 24 مه 2016 ... یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد. آشنایی با مکانیسم حجامت - دولت بهار | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/19060394‏ 24 مه 2016 ... آشنایی با مکانیسم حجامت. دولت بهار: یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد. ... مشاهده خبر در سایت منتشر کننده. سایت های دیگر. آشنایی با مکانیسم حجامت - تیتر ۱ | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/19052854‏ 24 مه 2016 ... آشنایی با مکانیسم حجامت. یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد. ... مشاهده خبر در سایت منتشر کننده. سایت های دیگر. خبرگزاری ... آشنایی با مکانیسم حجامت | مشرق | خبروان khabarone.ir/news/1877208/آشنایی-با-مکانیسم-حجامت‏ - ذخیره شده 24 مه 2016 ... یک متخصص طب سنتی مکانیسم حجامت را تشریح کرد. آشنایی با مکانیسم حجامت - پورتال سیحو seiho.ir/news/75290/آشنایی-با-مکانیسم-حجامت‏ 24 مه 2016 ... به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حوریه محمدی کناری درباره مکانیسم حجامت اظهار داشت: بلافاصله بعد از ایجاد مکش، ترکیبی از مایع ...