مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تغذیه‌ای برای تقویت ناخن‌ها

[ad_1]

کمبود روی و سلنیوم در بدن باعث تغییر رنگ ناخن‌ها می‌شود.

به گزارش مشرق، پیام فرح‌بخش ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نقش تغذیه در تقویت ناخن‌ها، گفت: نقش تغذیه در سلامتی پوست و مو و ناخن بسیار واضح است، در رابطه با ناخن‌ها، علاوه بر عوامل محیطی و مکانیکی که به ناخن‌ها آسیب می‌رساند ، کمبودهای تغذیه‌ای نیز باعث بد رنگ ، بد شکل و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد : برخی مواد غذایی که در حفظ سلامتی ناخن‌ها موثر هستند ، عبارتند از: منیزیم ، که در صورت کمبود باعث می‌شود ناخن‌ها شکننده بشوند و این ماده در رنگ دانهٔ سبز ( کلروفیل ) موجود در سبیزی‌جات وجود دارد ، ماده موثر دیگر کلسیم است که به وفور در شیر و لبنیات وجود دارد.

دکتر فرح بخش در ادامه افزود : سلنیوم و روی نیز از مواد موثر بر کیفیت ناخن‌ها هستند، سلنیوم یکی از عناصر معدنی کمیاب است که در منابع گوشتی یافت می‌شود و روی نیز به وفور در انواع گوشت‌ها و تخم‌مرغ وجود دارد.

این متخصص تغذیه در پایان تصریح کرد: در صورت کمبود این مواد در بدن ، افراد باید علاوه بر اصلاح تغذیه و استفاده از منابع طبیعی ذکر شده ، با تجویز متخصص از داروها و مکمل‌ها برای تامین این مواد استفاده کنند، در صورت عدم کمبود مواد گفته شده و صرفا برای تقویت ناخن‌ها باید فقط از منابع طبیعی استفاده شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


کمبود روی و سلنیوم در بدن باعث تغییر رنگ ناخنها میشود. ... تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نقش تغذیه در تقویت ناخنها، گفت: نقش تغذیه در سلامتی پوست و مو و ناخن ...مو، ناخن و پوست سالم با نوع تغذيه در ارتباط هستند. ... چشم را زياد كند درست نيست اما اين ويتامين چون در شبكيه چشم رنگدانه توليد ميكند، بينايي را تقويت ميكند.سلامت ناخنها هم مانند دیگر اعضای بدن در گروی تغذیه مناسب و سالم است. ... مصرف مواد سرشار از ویتامینهای گروه B:ویتامین بیوتین در تقویت و محکم کردن سُم حیواناتی ...ناخن ها عمدتاً از پروتئینی به نام "کراتین" ساخته می شوند و اگر رژیم غذایی روزانه ... های حاوی"بیوتین" می تواند بطور چشمگیری سبب افزایش رشد ناخن ها و تقویت و محکم ... کمبود آهن از رایج ترین کمبود های تغذیه ای در زنان می باشد بویژه در زنانی که دورۀ ...19 آوريل 2016 ... به گزارش پیک هشترود به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام فرح بخش ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نقش تغذیه در تقویت ناخن ها، گفت: ...18 آوريل 2016 ... پیام فرح بخش ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نقش تغذیه در تقویت ناخن ها، گفت: نقش تغذیه در سلامتی پوست و مو و ناخن بسیار واضح ...17 آوريل 2016 ... پیام فرح بخش ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، در گفتگو با پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش تغذیه در تقویت ناخن ها، گفت : نقش ...براي تقويت ناخن چه مواد غذايي بايد استفاده شود؟ ... هایپرکلابز : تقويت ناخن ... نقل قول از سمیرا سادات شجاعی متخصصان تغذیه توصیه میکنند به برنامه غذایی روزانه ...19 آگوست 2013 ... احتمالاً شما هم با مشکلاتی مانند ناخنهای مات، ناخنهای شکننده و خشک یا سست مواجه هستید و نمیدانید باید چه کار کنید ... زیبایی و سلامت ناخنها با تغذیه.23 مارس 2015 ... تقویت مو و ناخن. ... ساخته شدهاند، در واقع میتوان گفت که مواد غذایی که باعث تقویت ناخن میشود، به تقویت مو نیز کمک میکند. .... یکشنبه مجله تغذیه.


کلماتی برای این موضوع

برای تقویت موهای کم پشت باید چه کرد نیک …کم پشت بودن موها ناشی از ریزش موها و باریک شدن موهای موجود برروی پوست فرد می باشد راهی برای تقویت ودوباره پرپشت شدن موهامن قبلا موهام خیلی پرپشت بود ولی مدتی است که بسیار کم پشت شده مخصوصا جلوی سرم لطفا بهترین تقویت کننده ها برای کودک دلبندتاناخلاق در برنامه فلسفه برای کودکان با گذشت بیش از یک دهه از عمر برنامه فلسفه برای خواص توت خواص تغذیه ای و درمانی توت سفید ایران …خواص تغذیه ای توت سفید قند توت برای افراد مبتلا به بیماری قند ضرری ندارد و توصیه پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …خوراکی موثر بر قوای جنسیبعضی غذاها از قدیم به‌عنوان غذاهای تقویت‌کننده قوای جنسی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش غذاهای مناسب برای پوکی استخوان، غذای مناسب، غذاهای …غذاهای مناسب برای سرماخوردگیغذاهای مناسب برای کبدغذاهای مناسب برای شامغذاهای پدیکور را فقط در عرض چند دقیقه یاد بگیرید آکانوک ناخن ها را با ناخن گیر بگیرید حواستان باشد که ناخن ها را صاف بگیرید چون کوتاه کردن خواص کنجدبرای زیبایی بانوان واز خواص درمانی مخلوط آب لیمو و آناناس پیشگیری از ابتلا به سرطان است برای تقویت بنیه



لینک منبع :تغذیه‌ای برای تقویت ناخن‌ها

تغذیه ای برای تقویت ناخن ها - پوست - زیبایی - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../تغذیه-ای-برای-تقویت-ناخن-ها‏ - ذخیره شده 16 آوریل 2016 ... کمبود روی و سلنیوم در بدن باعث تغییر رنگ ناخن ها می شود . ... به نقش تغذیه در تقویت ناخن ها، گفت : نقش تغذیه در سلامتی پوست و مو و ناخن بسیار ... راههای مراقبت و تقویت ناخن - نمناک namnak.com/راههای-مراقبت-تقویت-ناخن.p12396‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۳ - ۱۸۷ نقد ناخن و راههای تقویت ناخن و مواد غذایی مفید برای رشد ناخن و بیماری های ناخن و تقویت ... و در آن عروق خونی و اعصاب وجود دارد و نقش تغذیه قسمت قابل روئیت را بعهده دارد. ناخن‌های سالم با تغذیه‌ سالم - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/181549/ناخن‌های-سالم-با-تغذیه‌-سالم‏ - ذخیره شده - مشابه سلامت ناخن‌ها هم مانند دیگر اعضای بدن در گروی تغذیه‌ مناسب و سالم است. ... مصرف مواد سرشار از ویتامین‌های گروه B:ویتامین بیوتین در تقویت و محکم کردن سُم حیواناتی ... راهنمای بهترین تغذیه برای سلامت ناخن‌ های شما - برترین ها www.bartarinha.ir/.../راهنمای-بهترین-تغذیه-برای-سلامت-ناخن‌-های-شما‏ - ذخیره شده - مشابه 7 مه 2012 ... مو، ناخن و پوست سالم با نوع تغذیه در ارتباط هستند. ... درست نیست اما این ویتامین چون در شبکیه چشم رنگدانه تولید می‌کند، بینایی را تقویت می‌کند. 8 ماده غذایی برای تقویت ناخن ها - تبیان article.tebyan.net/350282/8-ماده-غذایی-برای-تقویت-ناخن-ها‏ - ذخیره شده 16 فوریه 2017 ... فاطمه مهدی پور _ بخش تغذیه و آشپزی تبیان ... گزنه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مناسبی برای تقویت ناخن ها و همچنین موها است. باید بدانید که موها و ... تغذیه ای برای تقویت ناخن ها - سلامانه www.salamaneh.com/post/48127/تغذیه-ای-برای-تقویت-ناخن-ها‏ 17 آوریل 2016 ... پیام فرح بخش ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، در گفتگو با پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش تغذیه در تقویت ناخن ها، گفت : نقش ... مناسبترین رژیم غذایی برای داشتن ناخنهای سالم noortarjome.com/.../مناسبترین-رژیم-غذایی-برای-داشتن-ناخنهای-سالم‏ - ذخیره شده - مشابه ناخن ها عمدتاً از پروتئینی به نام "کراتین" ساخته می شوند و اگر رژیم غذایی روزانه ... ویتامین B7 (بیوتین) در تقویت و محکم کردن سُم حیواناتی مانند اسب نقش موثری دارد ... کمبود آهن از رایج ترین کمبود های تغذیه ای در زنان می باشد بویژه در زنانی که دورۀ ... آفتاب دل | تغذیه‌ای برای تقویت ناخن‌ها aftabedel.com/news/2794/تغذیه‌ای-برای-تقویت-ناخن‌ها.html‏ 18 آوریل 2016 ... پیام فرح‌بخش ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نقش تغذیه در تقویت ناخن‌ها ، گفت: نقش تغذیه در سلامتی پوست و مو و ناخن بسیار واضح ... غذاهای مفید برای تقویت ناخن‌ و مو‌ را بشناسید - الو دکتر www.alodoctor.ir/.../غذاهای-مفید-برای-تقویت-ناخن-و-مو-را-بشناسید‏ - ذخیره شده - مشابه 23 مارس 2015 ... هم مو‌ و هم ناخن‌ها هر دو طی فرآیند مشابهی از کراتین ساخته شده‌اند، در واقع می‌توان گفت که مواد غذایی که باعث تقویت ناخن می‌شود، به تقویت مو نیز کمک ... تغذیه و تقویت ناخن | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/تغذیه-و-تقویت-ناخن/‏ ناسالم بودن ناخن ها می تواند به دلیل شیوه های بدی باشد که ممکن است حتی خودمان هم از انجام آن ها آگاهی نداشته باشیم پس توصیه های زیر را بخوانید و با استفاده از آنها ناخن ...