مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟

[ad_1]

نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د ، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می شود زنان بیشتر در معرض سرطان باشند.

به گزارش مشرق، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نتایج مطالعه جدید خود را در مجله علمی (PLOS One) منتشر کردند که نشان می دهد که افزایش سطح ویتامین د در بدن می تواند راهبرد مهمی برای جلوگیری از سرطان باشد.

مطالعات پیشین نشان داده اند افرادی که در عرض های جغرافیایی بالا در هر یک از دو نیمکره زمین زندگی می کنند و از نور خورشید به قدر کافی بهره مند نمی شوند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده، پستان، ریه و مثانه هستند و دلیل آن کاهش سطح ویتامین دی در بدن آنان است.

در مطالعه جدید پژوهشگران تلاش کردند میزان مناسب سطح ویتامین د در بدن را مشخص کنند و بعد از آن دریافتند ابتلای به سرطان در زنانی که در بدن آنها بیش از 40 نانوگرم در میلیمتر ویتامین د وجود دارد تا 67 درصد کاهش می یابد.

این مطالعه نشان می دهد که بدن از ویتامین د برای حفظ سلامتی استخوانها بهره می برد و با پوکی استخوان مبارزه می کند اما نبود مقادیر مناسب از این ویتامین باعث سرطان، التهاب و از کار افتادن سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

خورشید مهمترین منبع ویتامین د است که بدن از اشعه ماورای بنفش آن برای تولید ویتامین بهره می برد اما می توان کمبود این ویتامین را با خوردن بعضی غذاها مانند ماهی های چرب مثل سالمون، ساردین و تن جبران کرد. استفاده از روغن ماهی، جگر گاو و تخم مرغ و نیز دریافت مکمل دارویی ویتامین D نیز توصیه می شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


9 آوريل 2016 ... العالم - نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د ، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می شود زنان بیشتر در ...11 آوريل 2016 ... نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د ، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می شود زنان بیشتر در معرض ...نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می شود زنان بیشتر در معرض سرطان باشند.چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ ... چرا مردان بیشتر در معرض ابتلا به سرطان معده قرار دارند . ... چرا زنان چاق بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند هنوز .نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می شود زنان بیشتر در معرض سرطان با.11 آوريل 2016 ... به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان ، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نتایج مطالعه جدید خود را در مجله علمی (PLOS One) منتشر کردند که ...فرزندان والدین مبتلا به سرطان بیشتر در معرض بیماری قرار دارند. محققان بر اساس نتایج ... چرا زنان در معرض سرطان رحم و تخمدانها قرار میگیرند؟ چه کسانی بیشتر در ...مردان بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان کلیه قرار دارند ... پزشکان به ندرت میتوانند توضیح دهند که چرا یک نفر سرطان کلیه میگیرد ولی فرد دیگری نه.9 سپتامبر 2016 ... نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د ، در بدن به دلیل کاهش برخور.11 آوريل 2016 ... سلامت:چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ کد مطلب : 205864 نیوز: نتایج پژوهش در نشان دهد کمبود د در به کاهش از خورشید می زنان در سرطان ...


کلماتی برای این موضوع

واریس پا در زنان بیشتر است شکایت عمده دردهای مبهم ایجاد یک ‌تصویر برجسته‌ عروقی ‌در سطح پوست‌ و دردهای‌ مبهم کیست فولیکولی تخمدان در زنانپرشین پرشیاکیست فولیکولی تخمدان در زنان باورتان می شود ۲ هفته قبل، پزشکان در بیمارستانی در همه چیز در باره ایدز علائم، مراحل؛ راه های پیشگیری و ایدز نوعی بیماری کشنده است که در همه کشورهای جهان، در گروه های سنی آنچه لازم است زنان در رابطه با پستان های خود بدانند …شما در حال حاضر در صفحه اصلی اخبار علمی پزشکی اخبار مامایی بهداشت عمومی آنچه لازم ما زنان تظاهرات روز جهانی نه به خشونت علیه زنان در برلین چرا به قانون خشونت خانوادگی علیه انجمن علمی سرطان های زنان ایران پنجمین کنگره بین …هیسترکتومی ادجوانت بعد از کمورادیاسیون در سرطان سرویکس دکتر ستاره اخوان فلوشیپ مرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید در مورد سرطان …آنچه باید در مورد سرطان پستان بدانید ™ مقدمه این مقاله حاوی همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان …سرطانسرطان الثدیسرطان سینهسرطان خونسرطان الدمسرطان رودهسرطان ریهسرطان پروستات چرا هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟امروزه محصولات مراقبت از مو تنوع زیادی دارند‎ در این مقاله شما را با برخی از محصولات الف تصویر زنان در سینمای عاشقانه ایرانبعدها هم می بینیم که سینمای عاشقانه هند ادامه پیدا می کند و ما در دهه به آن وصل می



لینک منبع :چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟

چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ - العالم fa.alalam.ir/news/1806947‏ - ذخیره شده 9 آوریل 2016 ... العالم - نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د ، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می شود زنان بیشتر در ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ - بیماری - مراقبت - سلامت ... www.salamatnews.com/news/.../چرا-زنان-بیشتر-در-معرض-سرطان-قرار-دارند-‏ 11 آوریل 2016 ... نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د ، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می شود زنان بیشتر در معرض ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ - نت شهر www.netshahr.com/.../چرا-زنان-بیشتر-در-معرض-سرطان-قرار-دارند؟‏ - ذخیره شده 12 آوریل 2016 ... نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می شود زنان بیشتر در معرض ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ - سلامانه www.salamaneh.com/post/.../چرا-زنان-بیشتر-در-معرض-سرطان-قرار-دارند‏ 12 آوریل 2016 ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ سلامانه : نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د ، در بدن به دلیل کاهش برخورداری ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ - قم پرس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/16623451‏ 10 آوریل 2016 ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ العالم - نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د ، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ - خبرگزاری بین المللی ... caspress.com/92561/زنان-معرض-سرطان-قرار-دارند/‏ - ذخیره شده 11 آوریل 2016 ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که کمبود ویتامین د، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ | سلامت | خبروان khabarone.ir/news/1197509‏ - ذخیره شده 11 آوریل 2016 ... نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می‌دهد که کمبود ویتامین د، در بدن به دلیل کاهش برخورداری از نور خورشید باعث می‌شود زنان بیشتر در معرض ... چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ - مفیدستان mofidestan.ir/چرا-زنان-بیشتر-در-معرض-سرطان-قرار-دارند/‏ - ذخیره شده چرا زنان بیشتر در معرض سرطان قرار دارند؟ … چرا مردان بیشتر در معرض ابتلا به سرطان معده قرار دارند . … چرا زنان چاق بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند هنوز . سرطان ریه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان_ریه‏ - ذخیره شده - مشابه آلودگی هوای بیرون تأثیر ناچیزی روی افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه دارد. ... اعتقاد بر این است که پروتوانکوژنها در هنگام قرار گرفتن در معرض مواد سرطان‌زای خاص به انکوژن‌ها ..... در آمریکا، مردان و زنان سیاه پوست بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. مردان بیشتر به سرطان مبتلا می شوند یا زنان؟ - پارس نیوز www.parsnews.com/.../412203-مردان-بیشتر-به-سرطان-مبتلا-می-شوند-یا-زنان‏ - ذخیره شده 8 دسامبر 2016 ... سوالی که الان بوجود می آید این است:چرا زنان بیشتر از مردان به سرطان مبتلا ... می دهد، مردان 20 درصد بیش از زنان در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.