مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سرطان های شایع در مردان

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سرطان علت اصلی مرگ و میر در تمام جهان اسـت. مطالعات نشان می دهد احتمال ابتلا به سرطان در مردان بیشتر از زنان اسـت. سرطان های شایع در مردان عبارتند از:

سرطان پروستات

سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان و پس از سرطان ریه، دومین سرطان قاتل نامگذاری شده اسـت.

به گزارش انجمن سرطان آمریکا حدود یک هفتم مردان در طول زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

دلیل اصلی سرطان پروستات، رشد بدون کنترل سلول ها در غده پروستات اسـت. سابقه خانوادگی و نژاد در احتمال ابتلا به این بیماری موثر اسـت و کنترل وزن، رژیم غذایی سالم و اجتناب از سیگار در جلوگیری از آن نقش مهمی دارد.

سرطان ریه

سرطان ریه دومین سرطان شایع در زنان و مردان اسـت (البته به غیر از سرطان پوست). از هر 14 مرد، یک نفر به سرطان ریه مبتلا می شود.

احتمال ابتلا به سرطان ریه در مردان سیگاری بیشتر اسـت. دلیل اصلی سرطان ریه، رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی در یک یا هر دو ریه اسـت که به مرور منجر به شکل گیری تومور و اختلال در عملکرد ریه می شود. اجتناب از سیگار و دود آن مهمترین راهکار برای جلوگیری از سرطان ریه اسـت.

سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در مردان اسـت و به طور متوسط از هر 21 مرد، یک نفر به آن مبتلا می شود.

رشد و تکثیر سلول های سرطان روده تقریبا سریع اسـت. غربالگری منظم سرطان، ورزش منظم، اجتناب از سیگار و الکل، مهمترین راهکارهای جلوگیری از سرطان روده هستند.

سرطان مثانه

سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در میان مردان اسـت. معمولا سرطان مثانه در افراد 55 سال به بالا دیده می شود و متوسط سن مبتلایان 73 سال اسـت.

بر اساس آمار، از هر 26 مرد یک نفر به سرطان مثانه مبتلا می شود. معمولا سرطان مثانه از بافت پوشش مثانه آغاز می شود و در نوع تهاجمی توسط سیستم لنف در سراسر بدن پخش می شود و به روده، کلیه، کبد و ریه حمله می کند.

سرطان پوست

ملانوم شایع ترین نوع سرطان پوست و مهمترین عامل مرگ ناشی از سرطان پوست اسـت. گرچه متوسط سن مبتلایان به سرطان پوست 63 سال اسـت، ولی در افراد کمتر از 33 سال نیز دیده می شود.

سرطان پوست در زنان جوان نیز بسیار شایع اسـت. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مهمترین راهکار برای جلوگیری از سرطان پوست اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


3 سپتامبر 2016 ... آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شایع ترین انواع سرطان در مردان هستند. شناخت شایع ترین انواع سرطان در ...16 سپتامبر 2016 ... پروستات و مثانه، از شایع ترین سرطان ها در میان مردان است که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش می توان از بروز آن جلوگیری کرد.3 سپتامبر 2016 ... مطالعات نشان می دهد احتمال ابتلا به سرطان در مردان بیشتر از زنان است. سرطان های شایع در مردان عبارتند از: سرطان پروستات سرطان پروستات شایع ...وی با بیان اینکه بیشترین موارد سرطان روده بزرگ در استانهای گیلان، مازندران، ... و این سرطان در مردان بعد از سرطانهای معده، پروستات و مثانه چهارمین سرطان شایع به ...سرطان شایع در مردان و زنان ایرانی در سال 1386. ... زندگی ســـالم · زندگی با سرطان · اخــــبار · داستان های امیدبخش · سوالات متداول · اســــلایدها · واژه نامه ها · خبرنامه موسسه ...3 سپتامبر 2016 ... آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شایع ترین انواع سرطان در مردان هستند. شناخت شایع ترین انواع سرطان در ...7 سپتامبر 2016 ... احتمال مرگ مردان مبتلا به سرطان بیش از زنان است، اما پیشرفتهای علمی نظیر آنتیبیوتیکها، واکسن و شیمی درمانی بر کاهش میزان مرگ ناشی از ...وی با بیان اینکه هم اکنون سرطان مری جزو چهار سرطان شایع در زنان و مردان استان های شمالی است، گفت: سرطان مری در برخی مناطق کشور حتی جزو نخستین سرطان در زنان ...6 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان سرطان پروستات، سرطان اصلی و پیشرو در بین مردان است، اما شمار دیگری از سرطان ها وجود دارند که مردان باید خودشان را در مقابل آنها ...تازه های پیشگیری بهتر از درمان. . آموزش مسواک زدن ... سرطان پستان مردان شایع نیست، ولی ممکن است بروز کند. ... برخی از سرطانهای بیضه بسیار سریع رشد میکنند.


کلماتی برای این موضوع

صعود سرطان پروستات به رتبه سوم سرطان های شایع مردانصعود سرطان پروستات به رتبه سوم سرطان های شایع مردان و این سرطان در بین مردان شایع ترین سرطان‌های ایران اعلام شدندشایع ترین سرطان‌های ایران در زنان، سرطان معده در مردان، سرطان مثانه، کولون



لینک منبع :سرطان های شایع در مردان

سرطان های شایع در مردان - خبرداغ khabaredagh.ir/fa/news/680693/سرطان-های-شایع-در-مردان‏ - ذخیره شده 3 سپتامبر 2016 ... آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شایع ترین انواع سرطان در مردان هستند. شناخت شایع ترین انواع سرطان در ... 10 سرطان شایع در میان مردان و زنان کشور ایران کدام است ؟ – سایت ... www.pezeshk.us/?p=26925‏ - ذخیره شده - مشابه رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اعلام 10 سرطان شایع مردان و زنان کشور گفت: به دنبال افزایش آگاهی و سطح فرهنگ تغذیه‌ای مردم، میزان بروز سرطان‌های مری و معده به ... سرطان های شایع در مردان کدام اند؟ | صدای سراب sedayesaraab.ir/?p=34456‏ - ذخیره شده به گفته محققان سرطان پروستات، سرطان اصلی و پیشرو در بین مردان است، اما شمار دیگری از سرطان‌ها وجود دارند که مردان باید خودشان را در مقابل آنها محافظت نمایند. شایع ترین سرطان های مردان و زنان ایرانی را بشناسید - افکارنیوز www.afkarnews.ir/.../589767-شایع-ترین-سرطان-های-مردان-زنان-ایرانی-را-بشناسید‏ - ذخیره شده 27 ژانویه 2017 ... سخنگوی وزارت بهداشت، سرطان های پستان، معده، روده بزرگ و مثانه را بدون در نظر گرفتن جنسیت مبتلایان، شایع ترین سرطان های کشور دانست و افزود: ... سرطان های شایع درمردان - شرکت داروسازی اسوه www.osvahpharma.com/fa/News/item/.../سرطان%20های%20شایع%20درمردان‏ سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در مردان است و به طور متوسط از هر 21 مرد، یک نفر به آن مبتلا می شود. رشد و تکثیر سلول های سرطان روده تقریبا سریع است. شایع ترین سرطان های مردان و زنان ایرانی/ میزان مرگ و میر - خبرگزاری ... www.mehrnews.com/.../شایع-ترین-سرطان-های-مردان-و-زنان-ایرانی-میزان-مرگ-و-میر‏ - ذخیره شده 25 ژانویه 2017 ... وی، سرطان های پستان، معده، روده بزرگ و مثانه را بدون در نظر گرفتن جنسیت مبتلایان ، شایع ترین سرطان های کشور دانست و افزود: شایع‌ترین سرطان‌ها ... سرطان های شایع در مردان را بشناسید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../سرطان-های-شایع-در-مردان-را-بشناسید‏ - ذخیره شده 16 سپتامبر 2016 ... پروستات و مثانه، از شایع ترین سرطان ها در میان مردان است که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش می توان از بروز آن جلوگیری کرد. شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در زنان و مردان+ تصاویر www.yjc.ir/.../شایع-ترین-و-کشنده-ترین-سرطان-ها-در-زنان-و-مردان-تصاویر‏ - ذخیره شده در اینوگرافی زیر، بر اساس آخرین آمار جامعه سرطان آمریکا در سال 2016، 5 سرطان کشنده مردان و 5سرطان کشنده در زنان گزارش شد. کشنده ترین سرطان های مردان و زنان. 15 علامت سرطان که مردان نادیده می‌گیرند(1) - بیتوته www.beytoote.com/health/.../signs1-cancer-ignored.html‏ - ذخیره شده - مشابه سرطان پستان مردان شایع نیست، ولی ممکن است بروز کند. هر توده جدیدی در ناحیه ... برخی از سرطان‌های بیضه بسیار سریع رشد می‌‌کنند. بنابراین کشف زودرس آنها حیاتی ... سرطان های شایع در بین مردان را بشناسید – منشور www.manshur.com/.../سرطان-های-شایع-در-بین-مردان-را-بشناسید/‏ - ذخیره شده 30 مارس 2017 ... حتمال مرگ مردان مبتلا به سرطان بیش از زنان است، اما پیشرفت های علمی نظیر آنتی بیوتیک ها، واکسن و شیمی درمانی بر کاهش میزان مرگ ناشی از ...