مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مرغ‌های هورمونی، شایعه یا واقعیت؟

[ad_1]

درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره "مرغ‌های هورمونی"، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مردم از بابت وجود مرغ‌های هورمونی در بازار نگران نباشند و گفت: ما در این زمینه گزارش جدیدی نداشته‌ایم.

به گزارش مشرق، درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره "مرغ‌های هورمونی"، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مردم از بابت وجود مرغ‌های هورمونی در بازار نگران نباشند و گفت: ما در این زمینه گزارش جدیدی نداشته‌ایم.

دکتر بهروز جنت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر وجود مرغ‌های هورمونی در بازار، با بیان اینکه هورمون معمولا در دام‌های بزرگ استفاده می‌شود، گفت: معمولا استفاده از آن در طیور مقرون به صرفه نیست. بنابراین مردم درباره وجود مرغ‌های هورمونی در بازار نگرانی زیادی نداشته باشند.

وی با اشاره به نظارت بر مرغداری‌ها و مرغ‌های تولیدی از سوی وزارت کشاورزی و سازمان دامپزشکی، افزود: این سازمان‌ها به عنوان نهادهای نظارتی، نظارت کاملی در این زمینه دارند. بنابراین نگرانی خاصی وجود ندارد.

جنت، نوع تغذیه، نگهداری و نژاد مرغ‌ها را در سرعت رشد آنها تعیین‌کننده دانست و ادامه داد: به همین دلیل برخی مرغ‌ها را گوشتی، برخی را تخم‌گذار و... می‌نامیم. زیرا این مرغ‌ها اصلاح نژاد شدند. همچنین مرغداری‌ها از نژادهای خاصی برای تولید مرغ استفاده می‌کنند. در نتیجه در این زمینه نگرانی زیادی وجود ندارد.

خطر وجود باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغ‌ها

وی اظهار کرد: بیشترین مخاطره‌ای که در این زمینه دیده می‌شود، مساله وجود باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغ اســت که بنا به دلایل مختلف ممکن اســت در حیوانات یا طیور استفاده شود. البته باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها معمولا در مرغداری‌های بزرگ که حالت صنعتی دارند، استفاده می‌شود.

جنت افزود: حال اگر به هر دلیلی مسوول فنی دامپزشک حاضر در مر‌غداری تشخیص دهد یا حتی اگر به دلیل یک بیماری مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها شوند و از آنتی‌بیوتیک برای مرغ استفاده کنند، باید یک دوره شست‌وشو را رعایت کنند. چرا که این دوره باعث می‌شود تا متابولیسم آنتی‌بیوتیک و دارویی که برای مرغ مصرف شده، از بدن آن خارج شود.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مرغداری‌ها این موضوع را رعایت می‌کنند، گفت: در صورتی که این موضوع رعایت نشود، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. بر این اساس ارگان‌های نظارتی برای چنین مسائلی طراحی می‌شوند. در حال حاضر سازمان دا‌مپزشکی تمام مرغ و گوشتی را که برای مصرف‌کننده وارد بازار می‌شود را تحت نظارت خود می‌گیرد تا چنین اتفاقاتی نیفتد.

جنت تاکید کرد که در حال حاضر ما در این زمینه گزارش جدیدی نداریم. البته نظارت‌ها به صورت پیوسته وجود دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


19 فوریه 2016 ... درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره "مرغهای هورمونی"، مدیر کل نظارت بر فرآوردههای غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ...21 فوریه 2016 ... خبرگزاری ایسنا: دکتر بهروز جنت ، درباره برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر وجود مرغهای هورمونی در بازار، با بیان اینکه هورمون معمولا در دامهای ...19 فوریه 2016 ... بیشترین مخاطرهای که در این زمینه دیده میشود، مساله وجود باقیمانده آنتیبیوتیکها در مرغ است که بنا به دلایل مختلف ممکن است در حیوانات یا طیور ...19 فوریه 2016 ... درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره "مرغهای هورمونی"، مدیر کل نظارت بر فرآوردههای غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ...در سال های اخیر در ایران شاهد پخش شایعاتی مبنی بر استفاده از هورمون ها در پرورش دام ها و به خصوص طیور بوده ایم و متاسفانه در اكثر موارد، برخی پزشكان جامعه هستند كه ...از جمله اين که اخيرا به جان مرغ توليد شده در ايران افتادند که توليد کنندگان ايراني به مرغ، هورمون تزريق ميکنند ! يکي از اين شبکهها يا به اصطلاح کانالها نوشته است ...7 فوریه 2016 ... مرغ تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده از هورمون است.مرغ های هورمونی، توهم یا واقعیت؟ بیش از ۶۰ سال است که در دامهای .... وایتکس در شیر و خمیرمرغ در فرآورده های گوشتی؛ شایعه یا واقعیت · مصرف سالانه ۴۲۰ میلیون لیتر ...25 جولای 2016 ... مرغ هورمونی یکی از بزرگترین شایعاتی است که در فضای مجازی بین کاربران ایرانی دست به دست میشود. شایعهای که تنها دلالان واردات مرغ را به نان و ...دکتر بهروز جنت در گفت وگو با ایسنا، درباره برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر وجود مرغ های هورمونی در بازار، با بیان اینکه هورمون معمولا در دام های بزرگ استفاده ...


کلماتی برای این موضوع

آیا تزریق هورمون به مرغ وخطر بالِ مرغ صحت دارد؟به مرغ‌ها هورمون می‌زنند؟ بسیاری از افراد وقتی می‌بینند و می‌شنوند که مرغ خیلی جوجه گوشتی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادجوجهگوشتیجوجه گوشتی، سویه‌هایی از جوجه‌های مرغ و خروس می‌باشد که برای تولید گوشت، پرورش داده آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین



لینک منبع :مرغ‌های هورمونی، شایعه یا واقعیت؟

مرغ‌های هورمونی، شایعه یا واقعیت؟ - ایسنا www.isna.ir/news/94113019202/مرغ-های-هورمونی-شایعه-یا-واقعیت‏ - ذخیره شده 19 فوریه 2016 ... درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره "مرغ‌های هورمونی"، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ... مرغ‌های هورمونی، شایعه یا واقعیت؟ www.fardanews.com/fa/news/494322/مرغ‌های-هورمونی-شایعه-یا-واقعیت‏ 19 فوریه 2016 ... درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره "مرغ‌های هورمونی"، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ... هورمون مرغی، از شایعه تا واقعیتهورمون مرغی، از شایعه تا واقعیت www.iranvc.ir/View_Articles/ArticleId/43‏ - ذخیره شده 31 آگوست 2016 ... این افراد فکر می‌کنند که تولید کنندگان برزیلی یا فرانسوی مرغ بومی و محلی تولید می‌کنند. در عین حالیکه اصل قضیه تزریق هورمون هم از اساس دروغ ... Veterinary - مرغ هورمونی، شایعه یا واقعیت؟ drtayebi.blogfa.com/post-70.aspx‏ - ذخیره شده استفاده از هورمون در مرغ های گوشتی شایعه ای است که متاسفانه بدون سند و مدرک دهان به دهان بین خانواده ها منتقل می شود. اگر فرض بر این باشد که مرغدار بخواهد هورمون های ... مرغ های هورمونی، شایعه یا واقعیت؟ - پورتال تحلیلی خبری خلخال زر ... khalkhalzar.com/مرغ-های-هورمونی،-شایعه-یا-واقعیت؟/‏ - ذخیره شده 19 فوریه 2016 ... چندی است که در بین مردم این خبر پخش شده که به مرغ های موجود در بازار حاوی مقدار هورمون و آنتی بیوک هستند. دکتر محمد پژوهی، فوق تخصص غدد گفت: ... مرغ های هورمونی، شایعه یا واقعیت؟ - افکار نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/14149100‏ 19 فوریه 2016 ... مرغ های هورمونی، شایعه یا واقعیت؟ به گزارش افکارنیوز ، دکتر بهروز جنت ، درباره برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر وجود مرغ های هورمونی در بازار، ... استفاده از هورمون در مرغ از شایعه تا واقعیت - میاندوآب پرس miandoabpress.ir/.../استفاده-از-هورمون-در-مرغ-از-شایعه-تا-واق.html‏ - ذخیره شده 13 مارس 2017 ... استفاده از هورمون در مرغ از شایعه تا واقعیت را در غالب یک مقاله بررسی می ... بسیاری از مردم با مقایسه ی رشد سریع مرغ های صنعتی نسبت به بومی، ... مرغ هورمونی شایعه یا واقعیت؟ - تحلیل ایران - استان کهگیلویه و بویراحمد www.tahlileiran.ir/Kohgiluyeh_and_BoyerAhmad/a/46560.html‏ - ذخیره شده 7 فوریه 2016 ... مرغ تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده از هورمون است. مرغ‌های هورمونی، سبز و ارگانیک؛ از شایعه تا واقعیت | مجله نی نی سایت www.ninisite.com/.../News-مرغهای_هورمونی_سبز_ارگانیک_شایعه_واقعیت_-7586.aspx‏ - ذخیره شده 24 دسامبر 2016 ... مرغ‌های هورمونی، سبز و ارگانیک؛ از شایعه تا واقعیت ... هورمون‌های استروییدی یا پروتئینی که در برخی کشورها استفاده و به صورت خوراکی به مرغ داده ... استفاده از هورمون در پرورش مرغ، شایعه یا واقعیت - برسا www.bersaqom.com/elmi.../55-chicken-hormone.html‏ - ذخیره شده اصطلاح مرغ هورمونی یک اصطلاح غلط و رایج در جاعه می باشد که ناشی از عدم آگاهی مصرف کنندگان می باشد. استفاده از هورمون ها در اکثر نقاط جان برای انسان نیز با مجوز ...