مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند

[ad_1]

وب‌سایت دیجی کالا - زهرا غلامی: اگر می‌خواهید کیفیت ‌هوای داخل خانه‌تان را بهتر کنید، گل‌های خانگی بهترین راه هستند. اما همه‌ی این گیاهان یک‌سان نیستند و تاثیرات‌شان با هم فرق دارد. در یک پژوهش جدید، محققان پی برده‌اند که گونه‌های خاصی از گل‌های خانگی نه تنها اکسیژن بیشتری وارد محیط خانه ما می‌کنند، بلکه می‌توانند مواد شیمیایی مضر را پاکسازی کنند.

 

5 گلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند
گروهی از محققان دانشگاه نیویورک توانایی گیاهان مختلف را در جذب «ترکیبات آالی فرار» ( VOC) آزمایش کردند. این ترکیبات آلاینده‌های مضری هستند که ممکن اسـت از نقاشی خانه‌ها، مبلمان، پرینتر‌ها، لباس‌هایی که خشکشویی شده‌اند و دیگر محصولات خانگی ناشی شوند.

«ودود نیری»، سرپرست این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «ساختمان‌ها چه قدیمی باشند چه نوساخت، می‌توانند مقادیر زیادی از ترکیبات آلی فرار داشته باشد. گاهی اوقات مقدار آنها آنقدر زیاد اسـت که حتی می‌توانیم بوی آنها را احساس کنیم.»تراکم زیاد ترکیبات آلی فرار می‌تواند به مشکلات سلامتی مثل سرگیجه، آسم و آلرژی منجر شود، اما اگر گل خانگی مناسب را روی میز کار یا اپن آشپزخانه‌مان بگذاریم، دیگر نیازی نیست تهویه اضافی در خانه‌مان نصب کنیم.

5 گلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند

نیری و تیمش آزمایش‌های دقیقی انجام دادند تا میزان تاثیر و قابلیت‌های پنج نوع مختلف گل خانگی را تعیین کنند. این گل‌ها شامل گل یشم، گل عنکبوتی، گل آناناسی، دراسنا و کاکتوس کارییبی می‌شود.

پس از آزمایش‌ها، گل آناناسی یک ستاره طلا از این تیم گرفت و موفق شد تا ۸۰ درصد از ۶ نوع آلاینده‌ را از بین ببرد. گیاهان دیگر برای آلاینده‌های خاصی امتیاز بالایی گرفتند، مثلا دراسنا ۹۴ درصد استون را که در لاک‌ ناخن استفاده می‌شود، جذب کرد.در این میان، گل عنکبوتی خیلی سریع توانست ترکیبات آلی را جذب کند. این گیاه کارش را تنها ظرف چند دقیقه شروع کرد.

نیری می‌گوید گل‌های خانگی می‌توانند یک روش موثر و طبیعی برای پاک نگه داشتن هوای خانه باشند، بنابراین چه اشکالی دارد که خانه‌مان را کمی سبزتر کنیم؟ او در مصاحبه‌ای گفت: «هر یک از ما در روز ۱۱ هزار لیتر هوا تنفس می‌کنیم. به همین دلیل کیفیت هوا اهمیت بسیار زیادی دارد و آلودگی هوا یک خطر محیط زیستی برای سلامت انسان اسـت.»


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

پارسی نیوزمشرق نیوز کریم انصاری فرد گل خود در بازی این هفته تیمش را به هم تیمی مصدوم خود تقدیم عروس مد ارایشاموزش مدل شینیون عروس جمع بسته شیک و جدید در این مطلب از سایت مد بیست شما عزیزان را زیست نیوزیکی از روش های مصرف پروتئین بیشتر برای گیاهخواران دریافت آن از سبزیجاتی است که مصرف نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف پول نیوز شاید تا همین چند سال پیش، حتی فکر کردن به تکنولوژی های مدرنی که به طور روزمره در حال سنبل آبی گلستان علیگیاه سنبل آبی با نام علمی و نام انگلیسی گیاهی است آبزی که به جملات فوق العاده سنگین و تیکه دار دست نوشتهخدا عشق را به شما هدیه نداد تا آن را در قلب خویش نگه دارید؛ عشقی که ابراز نشود، عشق نیستخانم هایی که ریزش مو دارن بیان صفحه تجربه های شیدا جون که امتحانش رو پس داده بچه ها ،وقتی من اولین بار رفتم دکتر مو شاید چطور وابستگی شوهر را به خانواده اش کم کنید؟ …با دانستن چند نکته کاری کنید که دخالت های خانواده همسر و وابستگی ها در زندگی مشترک تان طرح حامحفاظت از محیط زیست خاک وعوامل آلوده کننده آن خاک پالایشگاه گیاه است خاک مواد و عناصری را که گیاه نیاز



لینک منبع :5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند

5 گلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../5-گل-خانگی-که-هوای-خانه-را-تصفیه-می‌کنند/‏ - ذخیره شده ۵ گلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند. نویسنده: زهرا غلامی ۶ شهریور ۱۳۹۵-۱۳:۳۶. گل‌های خانگی. اگر می‌خواهید کیفیت ‌هوای داخل خانه‌تان را بهتر کنید، گل‌های خانگی ... تصاویر برای 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می کنند - آکا akairan.com/health/bimari.../news20169819304430303.html‏ - ذخیره شده اگر می خواهید کیفیت هوای داخل خانه تان را بهتر کنید، گل های خانگی بهترین راه هستند. اما همه ی این گیاهان یک سان نیستند و تاثیرات شان با هم فرق دارد. 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند - دانلود فیلم www.vavo.ir/.../_____________________________5_گُلی_که_هوای_خانه_شما_را_تصفیه_می‌کنند_________________________‏ - ذخیره شده 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند. دانلود راهنمای تعویض فیلتر یو وی در دستگاه تصفیه آب خانگی (فیلم) · دانلود کانون فن آوران - تصفیه خانه آب شرب داراب ... 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند | بلاغ نیوز | خبروان khabarone.ir/news/3590977‏ - ذخیره شده 5 سپتامبر 2016 ... 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند. اگر می‌خواهید کیفیت هوای داخل خانه‌تان را بهتر کنید، گل‌های خانگی بهترین راه هستند. اما همه‌ی این گیاهان ... 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند : گل یشم گل عنکبوتی گل ... https://www.hammihan.com/post/12480459‏ - ذخیره شده 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند : گل یشم گل عنکبوتی گل آناناسی دراسنا کاکتوس کارییبی. ۵ گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند | مجله اینترنتی اِلــــــــیم elim.ir/fun/5991/۵-گُلی-که-هوای-خانه-شما-را-تصفیه-می‌کنن.html‏ 5 گلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند. نیری و تیمش آزمایش‌های دقیقی انجام دادند تا میزان تاثیر و قابلیت‌های پنج نوع مختلف گل خانگی را تعیین کنند. این گل‌ها ... تصفیه هوای خانه با گیاهان خانگی - نمناک namnak.com/تصفیه-هوا-با-گیاه-خانگی.p26122‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۲ - ۱۲ نقد برخی از گیاهان آپارتمانی باعث تمیز شدن و تصفیه هوای خانه شده و باعث می شوند تا ... این گیاهان خانگی هوای آلوده آلاینده های شیمیایی را به خود جذب می کنند. ... این گل ها و احساس آرامشی که به ما می دهند، برخی از این گلدان ها با آلودگی های داخل خانه ها ... اگر سطح سم در خانه شما بیش از حد شود، لکه های قهوه ای بر روی برگهای گیاه ظاهر خواهد شد. گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می کنند - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../home1-air-plants.html‏ - ذخیره شده - مشابه سرخس بوستون گیاهان پاک کننده هوا گیاهان تصفیه کننده هوا,داروهای گیاهی,گیاهان دارویی. ... گیاه پنج انگشتی، یکی از بهترین گیاهان برای سلامت زنان ... جالب است بدانید، برخی از گیاهان علاوه بر زیبایی، هوای خانه شما را نیز تمیز و تصفیه می کنند . ... این گیاه زیبا با گل های سفید، برگ های همیشه سبز دارد و می تواند در نور کم نیز به ... هرلحظه، 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند - اخبار ایران harlahze.com/سلامت/5-گُلی-که-هوای-خانه-شما-را-تصفیه-می‌کنند‏ - ذخیره شده 5 گُلی که هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند ... فرا گرفت (عکس) · رویایى که با تکل شادکام تعبیر شد (گزارش تصویرى) · استقلال فولاد را برد، لیگ به نقطه جوش رسید ...