مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

[ad_1]
وب‌سایت چیدانه: در تب و تاب روزهای گرم شهریورماه هیچ چیزی مانند سفرهای کوتاه به جاهای خنک و دیدنی نمی‌تواند روزهای بلند تابستان را برای‌مان تعدیل کند. در این میان بسیاری از افراد به علت عدم آشنایی با جاذبه‌های دیدنی ایران عزیز سفرهای خارجی را بر داخلی ترجیح دهند؛ در صورتی که وجب به وجب خاک ایران پر از جاذبه‌های دیدنی و زیباست؛ از طبیعت سرسبز شمال کشور و دریای خزر گرفته تا شب‌های کویر و آبشارها و طبیعت وحشی غرب ایران تا هوای گرم و مطبوع جنوب.

اگر قصد دارید یک سفر کوتاه به جاذبه‌های اطراف تهران داشته باشید تا حال و هوایی عوض کنید، در این مقاله به شما چند مسیر برای گردشی لذت‌بخش را معرفی خواهیم کرد:

آمل - جنگل الیمستان معروف به طلای سبز

5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

الیمستان یکی از مناطق توریستی ایران در آمل اســت. این جنگل محل رویش گیاه «الیما» اســت که اردیبهشت‌ماه رشد می‌کند. می‌گویند نام این جنگل  برگرفته از همین گیاه اســت. طبیعت بکر و زیبایی جنگل‌ها و مراتع و سرسبزی الیمستان وصف‌ناشدنی‌ اســت.
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما، وجود چشمه‌سارهای فراوان، پوشش جنگلی متنوع و دشت‌ها، آب زلال و اسب‌های زیبا از شاخصه‌های این جنگل اســت. این منطقه به طلای سبز ایران مشهور اســت و از نظر بسیاری از گردشگران این جنگل یکی از بکرترین جنگل‌های نزدیک تهران محسوب می‌شود.

دماوند – دشت آرزو
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

دشت آرزو در جنوب استان مازندران و در همسایگی هراز، دشتی نسبتا مرتفع و خنک اســت؛ جایی که یکی از بهترین چشم‌اندازها را از قله دماوند به شما می‌دهد. چشمه آب معدنی و قدم زدن در میان گیاهان و گل‌های خوش‌عطر زیبای این منطقه از جاذبه‌های این ییلاق نزدیک به تهران به شمار می‌رود.
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

اگر طالب یک سفر خانوادگی یک روزه و خوردن غذا در طبیعت و دامنه‌نوردی سبک هستید‌، این مقصد پیشنهاد «منزل» برای مردادماه اســت. همچنین اگر دوست داشتید می‌توانید شبی را هم در هوای خنک آنجا سپری کنید و در محلی مناسب و ایمن چادر بزنید یا از اهالی آنجا اتاق کرایه کنید.

سمنان – جنگل ابر  بانک گیاهان دارویی
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

جنگل ابر از جنگل‌های زیبا و خوش‌آب و هوای استان سمنان اســت و به این خاطر که اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر و باد فراگرفته به این نام مشهور شده اســت. در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک هستند که گویی جنگل روی ابرها سوار اســت.
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

آب و هوای خاص این جنگل، درختان متفاوتی را در خود پرورش داده که برخی از این درخت‌ها با شکل خاص خود روی زمین خزیده و منظره زیبایی پدید آورده‌اند. جنگل ابر یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور شناسایی شده که همه ساله مشتاقان و علاقه‌مندان را از گوشه و کنار جهان به سوی خود دعوت می‌کند.

کرج – شهرستانک روستای تاریخی
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

شهرستانک دهکده‌ای از توابع کرج اســت و روستایی تاریخی به شمار می‌رود. ناصرالدین شاه قاجار در شهرستانک کاخی ویژه ییلاق داشته که امروزه با نام کاخ شهرستانک شناخته می‌شود.
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

روایت شده زمانی که ناصرالدین شاه در فضای باز مشغول استراحت بوده سنگی از جانب کوه غلتیده و جلوی پای او ایستاده و شاه که توجهش به  این تکه سنگ جلب شده، پس از این اتفاق دستور داده بر این تکه سنگ ماوقع را حکاکی کنند و به یادگار بگذارند. از دیگر جاذبه‌های این دهکده زیبا می‌توان به کاخ ناصری، کتیبه قجری، قلعه دزدبند، چشمه گُله‌گیله و درخت تاریخی اورس اشاره کرد.

مازندران – فیلبند معروف به بام شرقی مازندران
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!
فیلبند روستایی اســت از توابع غربی شهرستان بابل در استان مازندران که به بام شرقی مازندران معروف شده اســت. این روستا گویی یک پنت‌هاوس تماشایی اســت که همچون برج دیده‌بانی مناطق وسیعی را زیر دید خود دارد. نام این ییلاق در اصل فلبند اســت. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن اســت. علت این نامگذاری به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی اســت که عبور از آن را دشوار می‌کرده اســت.
5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

تنوع هوا، زیبایی‌های طبیعت، مناظر و چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز را فقط در فیلبند می‌توان مشاهد کرد؛ زیرا در یک نیم روز ممکن اســت در آنجا همه پدیده‌های جوی از قبیل ابر، مه، باران و ناگهان رنگین‌کمان و هوای صاف و آفتابی را بدون لکه ابری مشاهده کرد.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری سبزوار شهر دیرینه …شهر سبزوار با بسیاری از داستان های پهلوانی ایران باستان ارتباطی نزدیک دارد چنانکه مکان های دیدنی ایران ،جاذبه های گردشگری جهان …بندر انزلی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیرازتالاب انزلی تا کشتی میرزاکوچک خانتصاویرجاذبه های بی نظیر سوئد جاذبه های گردشگری سوئد دیدنیهای سوئد آثار تازخی سوئد سوئداسکاندیناویدیدنیهای سوئد عکس هایی از جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر اصفهانجاذبه های گردشگری اصفهاناصفهان سپاهان مرکز استان اصفهان، با پهنه‌ای حدود مکان های دیدنی ،جاذبه های گردشگری جهان ،مکانهای …تور ترکیهمکان های گردشگری جهانتورگردشگری سواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور معرفی جاذبه های گردشگری دبی لست سکندموقعیت جغرافیایی دبی دبی در جنوب کشور پهناور ایران قرار دارد و جزئی از کشور امارات آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری تهراندر همین زمینه مجله جاذبه‌های گردشگری ایران آشنایی با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و جاذبه های گردشگری اردبیلاردبیلکاروانسرای عبا این کاروانسرا در متری حاشیه شمالی جاده آسفالته اردبیل – مشکین شهر جاذبه های گردشگری شیرازشیرازنام قدیم خشتیوراز، شهر راز، شیرساژ شیراز به مرکزیت شیراز از شهرستان‌های استان فارس جزیره قشم معرفی جاذبه های گردشگری ایرانجزیرهقشمقشم افزون بر هزار جمعیت بومی دارد که در آبادی و پنج شهر بزرگ و کوچک قشم ، درگهان



لینک منبع :5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران!

5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران! | چیدانه https://www.chidaneh.com/ideabooks/life-style/travel.../65299‏ - ذخیره شده 13 آگوست 2016 ... سفر با معماری:در تب و تاب روزهای گرم مردادماه هیچ چیزی مانند سفرهای کوتاه به جاهای خنک و دیدنی نمی‌تواند روزهای بلند تابستان را برای‌مان تعدیل کند. تصاویر برای 5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران! 5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران! - سایت خبری تحلیلی قم پرس tnews.ir/news/223869672968.html‏ - ذخیره شده 1 سپتامبر 2016 ... وب سایت چیدانه: در تب و تاب روزهای گرم شهریورماه هیچ چیزی مانند سفرهای کوتاه به جاهای خنک و دیدنی نمی تواند روزهای بلند تابستان را برای مان ... 5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران! | در تب و تاب روزهای - قطره www.ghatreh.com/news/.../جاذبه-گردشگری-نظیر-شهر-ایران‏ - ذخیره شده 2 سپتامبر 2016 ... در تب و تاب روزهای گرم شهریورماه هیچ چیزی مانند سفرهای کوتاه به جاهای خنک و دیدنی نمی تواند روزهای بلند تابستاÙ. 5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران! | اخبار امروز ایران و جهان elim.ir/fa/news/1355829/5-جاذبه-گردشگری-بی-نظیر-در-5-شهر-ایران/‏ 1 سپتامبر 2016 ... در تب و تاب روزهای گرم شهریورماه هیچ چیزی مانند سفرهای کوتاه به جاهای خنک و دیدنی نمی‌تواند روزهای بلند تابستان را برای‌مان تعدیل کند.در این میان ... 5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران! - راه فردا www.rahefarda.com/tourism/194204‏ در این میان بسیاری از افراد به علت عدم آشنایی با جاذبه‌های دیدنی ایران عزیز سفرهای خارجی را بر داخلی ترجیح دهند؛ در صورتی که وجب به وجب خاک ایران پر از جاذبه‌های ... 5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران آکا - دانلود ویدیو www.dvideo.ir/.../5_جاذبه_گردشگری_بی_نظیر_در_5_شهر_ایران_آکا‏ - ذخیره شده 5 جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران آکا. دانلود جاذبه ... دانلود جاذبه های گردشگری استان گلستان در یک نگاه (پارت اول) ... دانلود 5- معرفی جاذبه های گردشگری یونان. جاذبه های گردشگری اصفهان - بیتوته www.beytoote.com/iran/tafrihi/tourist-attractions-isfahan.html‏ - ذخیره شده - مشابه جاذبه های گردشگری اصفهان صنایع دستی اصفهان گردشگری در اصفهان شهر اصفهان ... تالار موسیقی طبقه ششم و تزئینات گچبری بی نظیر آن و اغلب کارهای هنری به .... منارجنبان یکی از آثار تاریخی مشهور ایران است که در 5 کیلومتری غرب اصفهان در جاده ... عکس هایی از جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر اصفهان - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_9667.html‏ - ذخیره شده جاذبه های گردشگری اصفهاناصفهان سپاهان مرکز استان اصفهان، با پهنه‌ای حدود ... تعداد چهار اثر تاریخی بی نظیر در اطراف میدان قراردارد . .... منارجنبان یکی از آثار تاریخی مشهور ایران است که در 5 کیلومتری غرب اصفهان در جاده اصفهان به نجف آباد قراردارد . جاذبه های گردشگری بی نظیر زاهدان + تصاویر - نمناک namnak.com/جاذبه-های-گردشگری.p41029‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۴ نقد نمناک سرگرمیدیدنی ها جاذبه های گردشگری بی نظیر زاهدان + تصاویر ... زاهدان که در مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است جاذبه های گردشگری و دیدنی ... زاهدان یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان سیستان و بلوچستان است و در محدوده ... جاذبه های گردشگری بی نظیر زاهدان + تصاویر. 54. منبع : گردشگرها/ی. این مطلب مفید بود ؟