مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان

[ad_1]

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی فناوری؛ لیزر را یکی از ۱۰ فناوری کلیدی دنیا توصیف کرد و گفت: ایران در این حوزه در آسیا رتبه اول را در اختیار دارد و در تولید برخی از انواع لیزر از جمله لیزرهای دیسک جزو ۲ تا ۳ کشور اول دنیاست.

به گزارش مشرق، محمدصادق ذبیحی، با اشاره به جایگاه لیزر ایران در دنیا، اظهار کرد: فناوری لیزر از مهمترین فناوری‌های قرن بیست و یکم و یکی از ۱۰ فناوری برتر و کلیدی دنیا قلمداد می‌شود.
 
وی کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، روسیه و ایران را از جمله کشورهای پیشرو در زمینه دانش لیزر دانست و اظهار کرد: ایران در آسیا نیز رتبه اول را در این زمینه در اختیار دارد و در این عرصه از کشورهایی چون چین، کره، ژاپن و ترکیه پیشروتر است.
 
ذبیحی با تاکید بر این که ایران در تولید برخی از انواع لیزر از جمله لیزرهای دیسک، جزو ۲ تا ۳ کشور اول دنیاست، خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری لیزر در زمره ضروریات توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است؛ چرا که لیزرها در بسیاری از زمینه‌ها از جمله صنعت، پزشکی، مخابرات، کاربردهای نظامی، کاربردهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی کاربردهای فراوانی دارد.
 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی یادآور شد: لیزر قابلیت‌های متنوعی در مرزهای علم و فناوری دارد و می‌تواند نقش مهمی را در ارتقاء بخش‌های مختلف و خلق فناوری‌هایی که به ارتقای قدرت دفاعی، علمی و اقتصادی کمک می‌کنند، ایفا کند.
 
لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی که یک طول موج مشخص دارند، ساطع می‌کند. کار لیزر به این گونه ‌است که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر آزاد می‌شود که این دو فوتون با هم، هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود آورد.
 
نور لیزر می‌تواند سخت‌ترین فلزات را سوراخ کند یا به راحتی از جسم سختی مانند الماس عبور و در آن ایجاد حفره کند. از این رو دارای کاربردی‌های وسیعی از جمله در زمینه‌های تشخیص و درمان کاربرد دارد و اخیرا نیز از این فناوری برای تشخیص سرطان و به عنوان سنگ‌شکن کلیه استفاده ‌شده است.
 
این فناوری‌ها همچنین در بخش کشاورزی برای تسطیح زمین، اصلاح گونه‌های بذری و آشکارسازی آفت‌های میوه‌ها و نباتات و در بخش صنعتی برای برشکاری و جوشکاری استفاده می‌شود.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان دبیر ستاد …به گزارش دبلیوخبر و به نقل از مشرق مرداد ٢۴ رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان دبیر رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهانبه گزارش مشرق، محمدصادق ذبیحی، با اشاره به جایگاه لیزر ایران در دنیا، اظهار کرد رتبه سوم فناوری لیزری جهان در اختیار ایراندبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی فناوری برچسب ها لیزریلیزریدر سایت خبری مشرق نیوز آخرین اخبار حوادثسیاسی آخرین اخبار ایران و جهان جهان رتبه ایران رتبهایرانرتبه ایران رتبه ایران ایران در فناوری لیزر جزء کشور برتر جهان است …ایران در فناوری از تبدیل شدن ایران به یکی از قدرت لیزری جهان کسب رتبه دوم در ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش توسعه جهان در … گزارش توسعه جهان در سال در جایگاه سوم رتبه فناوری اطلاعات در ایرانتثبیت رتبه پانزدهم ایران در تولید علم جهانرتبه علمی ایران در به رتبه سوم جهان در و فناوری های نوین رتبه رتبه ایران در میان کشورهای مرفه جهان رتبهایراندرمرفهجهانرتبه ایران در میان کشورهای مرفه جهان رتبه دانشگاه‌های ایرانی در رشته تحصیلی های جهان را رتبه های ایران در این رتبه های اول تا سوم به



لینک منبع :رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان

رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../رتبه-سوم-ایران-در-فناوری-لیزری-جهان‏ - ذخیره شده 14 آگوست 2016 ... رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی فناوری؛ لیزر را یکی از ۱۰ ... تصاویر برای رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان رتبه سوم فناوری لیزری جهان در اختیار ایران - کلیک - شهرخبر www.shahrekhabar.com/science/147108996005917‏ 13 آگوست 2016 ... دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی فناوری؛ لیزر را یکی از ۱۰ فناوری کلیدی دنیا توصیف کرد و گفت: ... رتبه سوم فناوری لیزری جهان در اختیار ایران | دبیر ستاد توسعه - قطره www.ghatreh.com/news/.../رتبه-سوم-فناوری-لیزری-جهان-اختیار-ایران‏ 13 آگوست 2016 ... دبیر ستاد توسعه فناوری های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی فناوری؛ لیزر را یکی از 10 فناوری کلیدÛ. رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان - مفیدستان mofidestan.ir/رتبه-سوم-ایران-در-فناوری-لیزری-جهان/‏ - ذخیره شده رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان دبیر ستاد …به گزارش دبلیوخبر و به نقل از مشرق مرداد ٢۴ رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان دبیر رتبه سوم ایران در فناوری ... مجله اینترنتی: رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان /عنوان - مجله ... eqms.ir/fa/17255/مجله-اینترنتی-رتبه-سوم-ایران-در-فناوری/‏ 14 آگوست 2016 ... رتبه سوم ایران در فناوری لیزری جهان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی فناوری؛ لیزر را یکی از ۱۰ ... ایران دومین کشور برتر دنیا در تولید برخی لیزرها - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../ایران-دومین-کشور-برتر-دنیا-در-تولید-برخی-لیزرها‏ - ذخیره شده 13 آگوست 2016 ... دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی ... ایران در تولید برخی از انواع لیزر از جمله لیزرهای دیسک جزء رتبه های ۳-۲ است. رتبه سوم فناوری لیزری جهان در اختیار ایران | برنا | دانلود و بررسی ... https://bornaict.ir/tag/رتبه-سوم-فناوری-لیزری-جهان-در-اختیار-ای/‏ - ذخیره شده 12 فوریه 2017 ... برچسب: رتبه سوم فناوری لیزری جهان در اختیار ایران ... که حتی خود را اهل دنیای فناوری می دانند، فریب خورده و مطالب گفته شده در ویدیو را باور کردند. برنامه هسته‌ای در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/برنامه_هسته‌ای_در_ایران‏ - ذخیره شده - مشابه با آنکه نخستین بار این گروه خبر فعالیت پنهانی مراکز هسته‌ای ایران را به جهان مخابره کرد، نیویورک تایمز .... برگزار شود به دلیل زمان بیشتر برای توافق احتمالی به روز سوم یعنی ۱۸ آبان نیز کشیده شد. .... اولین تلاش‌های ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای به سال ۱۳۳۵ بازمی‌گردد. ..... هدایت لیزری · Magnetized-target · زی- پینچ. فناوری نانو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فناوری_نانو‏ - ذخیره شده - مشابه ایران در زمینه تعداد پتنت‌های منتشر شده در رابطه با فناوری نانو، مقام ۲۹ را در سال .... ایران با انتشار ۶ هزار و ۱۶۰ مقاله در حوزه فناوری نانو در سال ۲۰۱۵، رتبه هفتم جهان در ...