مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟

[ad_1]

به گزارش جام جم کلیک ، هارددیسک های اکسترنال به دو دسته رومیزی و قابل حمل تقسیم می شوند. نخستین تفاوت این دو دسته در این اســت که هاردهای رومیزی برق مورد نیاز خود را از آداپتور متصل به برق شهری و هاردهای قابل حمل برق موردنیازشان از پورت یو اس بی رایانه یا دستگاهی که به آن متصل می شوند تامین می کنند. دومین تفاوت نیز سهولت در حمل و نقل از لحاظ اندازه و وزن دستگاه را شامل می شود.

نوع اتصال هارد دیسک به دستگاه میزبان نیز یکی از عناصر مهم در انتخاب این وسیله کاربردی به شمار می رود که طیف وسیعی را در بر می گیرد. از جمله این پورت ها می توان به یو اس بی ، فایروایر ، تاندربولت ، ای ساتا و اترنت(شبکه کابلی) اشاره کرد.

ارتباط وایرلس هم یکی از گزینه های اتصال به شمار می رود گرچه هاردهایی که به این فناوری تجهیز شده اند گران قیمت و کم طرفدار هستند.

سرعت انتقال اطلاعات نیز یکی از پارامترهای انتخاب هارددیسک اکسترنال به شمار می رود که با نوع اتصال رابطه مستقیم دارد. نسل جدید یو اس بی (یو اس بی 3) با نرخ انتقال 5 گیگابایت بر ثانیه در حدود 10 برابر نسل قبلی سرعت دارد.

تاندربولت 3 نیز باسرعت 40 گیگابایت بر ثانیه نیز یکی از پرسرعت ترین راه های انتقال اطلاعات به شمار می آید اگرچه معدودی از دستگاه ها به این جادوی سرعت گران قیمت تجهیز شده اند.

پس از سرعت نوبت به استاندارد ایمنی می رسد که برخی از این استاندارد ها در رده فناوری های نظامی محسوب می شوند. ایمنی در برابر عوامل فیزیکی یک مساله مهم محسوب می شود چرا که هارد دیسک ها در دسته وسایل الکترومکانیکی بسیار حساس قرار می گیرند و با کمترین خرابی با هزینه های تعمیر و بازیابی اطلاعات سر به فلک کشیده مواجه خواهید شد. مقاومت در برابر آب ، گرد و غبار ، ضربه ، شوک ، لغزش و خش بدنه همانگونه که به ایمنی دستگاه می افزاید ، قیمت را نجومی می کند! البته برخی از این موارد توسط یک قاب محافظ لاستیکی سیلیکونی فراهم می شود اما مقاومت در برابر شوک بوسیله تجهیزات به کار رفته در سخت افزار هارد فراهم می شود.

امنیت اطلاعات هم به وسیله نرم افزارهای رمز گذاری با الگوریتم های پیچیده تامین می شود اما مراقب باشید که اگر پسورد هارد اکسترنال را از یاد ببرید با اطلاعاتتان خداحافظی کنید!

هارد های اکسترنال در ظرفیت های 500 گیگابایت تا 10 ترابایت در بازار موجود هستند که نمونه های قابل حمل معمولا از 500 گیگابایت شروع و به 4 ترابایت ظرفیت ختم می شوند.

معمولا در بازار ایران ، برندهای معتبر دستگاه های ذخیره ساز اطلاعات به آسانی یافت می شوند اما برندهای سونی ، وسترن دیجیتال ، لسی و سیلیکون پاور کمترین آمار خرابی و بیشترین آمار رضایت مشتریان را با خود به همراه دارند.

سخن آخر اینکه با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید. طبیعی اســت که هر شخصی دوست دارد تمامی امکانات را داشته باشد اما در اقتصاد با عاملی یه نام کمیابی روبرو هستیم که هزینه اضافه برای قابلیت هایی که به کار نمی آیند را توجیه پذیر نمی داند.

سید معین قاسمی – جام جم کلیک


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 آوريل 2016 ... تصویر چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ به گزارش جام جم کلیک ، هارددیسک های اکسترنال به دو دسته رومیزی و قابل حمل تقسیم می شوند. نخستین ...22 نوامبر 2015 ... یک هارد اکسترنال خوب هاردی است که سریع باشد ، قابل اطمینان باشد ، با .... ای دیتا هستش اما یکمی گرونه /در ضمن هاردی بخرید که دارای بکاپ و ...8 آوريل 2016 ... هارددیسک های اکسترنال به دو دسته رومیزی و قابل حمل تقسیم می شوند. نخستین تفاوت این دو دسته در این است که هاردهای رومیزی برق مورد نیاز خود را از ...8 مارس 2013 ... در این مقاله سعی داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از قهوه پس از دم کردن آن و از قهوه قبل از دم . ... گرفتید که یک دیسک سخت خارجی (External Hard Drive) بخرید! ... وقتی در مورد خرید یک هارد اکسترنال صحبت می کنیم باید در مورد نحوه ...بهترین هارد اکسترنال بهترین مارک برند مدل نوع هارد اینترنال موجود در بازار بهترین ... چه هارد اکسترنال وسترن دیجیتال یا سیگیت Seagate چی بخریم ؟ ... به یو اس پی استفاده می کنند که هاردهای اکسترنال خوبی هستند و یک مدل از بوردهای یک تیکه یو ...10 ژوئن 2016 ... چگونه یک هارد اکسترنال بخریم ؟ برای خرید هارد اکسترنال در اولین گام باید برند مورد نظرمان را انتخاب کنیم . از خودتان پرسیده اید کدام برند را ...گجتهای همراه:چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ 11 بازدید. گجتهای همراه:چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ کد مطلب : 200763 همه به برای اطلاعات و از عکس فیلم ...6 سپتامبر 2011 ... علاوه بر این اگر سیستم شما پر از اطلاعات، عکس ها و آهنگ هایی است که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک هارد اکسترنال باشید ...12 مارس 2016 ... تمامی پرسش های شما با معرفی برترین هارد دیسک های اکسترنال مقاوم در بازار ایران پاسخ داده خواهد شد. ... هارد دیسک A15 از شرکت سیلیکون پاور را باید یک هارد دیسک مقاوم اما با کاربردی برای ..... 200 سال دیگر چگونه عکاسی میکنیم؟هارددیسک های اکسترنال به دو دسته رومیزی و قابل حمل تقسیم می شوند. نخستین تفاوت ... مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری آفتاب: چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟


کلماتی برای این موضوع

چرا و هارد دیسک اکسترنال دو سیم دارند سیمدرهارددیسکاکسترنالمشکلات رایج اتصال هارد دیسک اکسترنال و به کامپیوتر با یک سیم خب مسلما وقتی توان مودم جیبی سیم کارت خور بخریم یا … آفتابگردان به عنوان یک کانون مجازی با هدف فراهم کردن ‎محیطی لذت‌بخش، علمی و مفید بهترین هارد دیسک های سال پارسیشبهترین هارد با کاربری هاردِ سرور یکی از هاردهای پیشرور برای تلویزیون ، یا کدام مدل را بخریم؟ رخ …،،،،پاسخ فوری البته آخرین سری هر مدل و در صورت امکان اینچ و بالاتر پاسخ کامل ، دنیا از چشم حیواناتچگونگی حس بینایی در انواع …بدون تردید حس بینایی یکی از مهمترین حس های بدن نسبت به سایرحس ها می باشد توسط نور می آغاز فروش پروژکتور لیزری همراه سونی با هدایای ویژهفروش پروژکتور لیزری همراه سونی با هدایای ویژه برای تعداد محدود در نمایندگیهای معتبر چاپگر،پرینتر،کارتریج،اسکنر، دانلود رایگاننرم افزار ریست کلیه پرینتر های اپسون ها ریست پرینتر کانن ارور ۲۱۰ و ۲۱۱ کرک و پرسش و پاسخ کامپیوتری به نام هستی بخش سلام چرا بعد از فرمت درایو سی برای نصب ویندوز کل درایو ها پاک شده از راهنمایی برای خرید و فروش های دست دومآموزشسلام خسته نباشید می گم به شما دوست عزیز به خاطر ترجمه این متن ولی می خواستم یک سوال ترفندهای ویندوزنکته‌ی جالب در مورد نسخه جدید سیستم‌عامل یعنی است که طی یک ماه گذشته رشد



لینک منبع :چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟

چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ - جام جم jamejamonline.ir/click/.../چگونه-یک-هارد-اکسترنال-بخریم؟‏ - ذخیره شده 6 آوریل 2016 ... تصویر چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ به گزارش جام جم کلیک ، هارددیسک های اکسترنال به دو دسته رومیزی و قابل حمل تقسیم می شوند. نخستین ... چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../چگونه-یک-هارد-اکسترنال-بخریم‏ - ذخیره شده 7 آوریل 2016 ... چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ هارددیسک های اکسترنال به دو دسته رومیزی و قابل حمل تقسیم می شوند. نخستین تفاوت این دو دسته در این است که ... چگونه یک هارد اکسترنال خوب و مناسب بخریم - دنیای دیجیتال مگناویس magnavis.net/how-to-buy-external-hard-drive-guide/‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... در این راهنمای خرید قصد داریم با معرفی برخی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های حافظه های ذخیره سازی قابل حمل به شما در انتخاب یک فلش و یا هارد ... چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ - پایگاه خبری آموزشی عصر بانک tnews.ir/news/459260466530.html‏ 8 آوریل 2016 ... هارددیسک های اکسترنال به دو دسته رومیزی و قابل حمل تقسیم می شوند. نخستین تفاوت این دو دسته در این است که هاردهای رومیزی برق مورد نیاز خود را از ... راهنمای خرید هارد اکسترنال (نوروز ۹۵) | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../راهنمای-خرید-هارد-اکسترنال-نوروز-۹۵/‏ - ذخیره شده 7 مارس 2016 ... اگر اهل کارهایی از این دست هستید و به چنین شرایطی رسیده‌اید، انتخاب یک هارد اکسترنال می‌تواند شرایط را برایتان از حالت بحرانی به وضعیت آرامش ... نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید بدانید - زومیت www.zoomit.ir/.../everything-you-should-know-before-you-buy-external-hard-drive/‏ - ذخیره شده 6 سپتامبر 2011 ... علاوه بر این اگر سیستم شما پر از اطلاعات، عکس ها و آهنگ هایی است که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک هارد اکسترنال باشید ... چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ | جستجو | یاس - صفحه اصلی baztab96.ir/list/چگونه+یک+هارد+اکسترنال+بخریم؟.html‏ - ذخیره شده حریم خصوصی و نیز کیفیت و سرعت پایین ارتباطات اینترنتی در ایران ، به هارددیسک های اکسترنال تمایل بیشتری دارند. ادامه مطلب چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ معرفی برترین هارد های اکسترنال موجود در بازار ایران - هشت بیت www.8bits.ir/معرفی-برترین-هارد-های-اکسترنال-موجود-د/‏ - ذخیره شده - مشابه 22 نوامبر 2015 ... هارد های اکسترنال به دلیل حجم بالایی که دارند معمولا برای پشتیبان گیری از .... یک هارد اکسترنال خوب هاردی است که سریع باشد ، قابل اطمینان باشد ، با .... در نتیجه یعی کنید اول وسترن بخرید که خب ضد ضربه نداره بعد می رسیم به ... 5 نکته برای خرید هارد اکسترنال(External Hard) | ileev.com www.ileev.com/.../5-نکته-برای-خرید-هارد-اکسترنال(External-Hard).html‏ - ذخیره شده - مشابه 8 مارس 2013 ... چگونه خودمان در خانه پاپ کورن درست کنیم؟ ... 1- یک برند خوب بخرید ... وقتی در مورد خرید یک هارد اکسترنال صحبت می کنیم باید در مورد نحوه مطابقت ... هارد یک ترابایت اکسترنال - بهداده forum.behdade.com/tb-external-hard-drive/‏ - ذخیره شده 18 مارس 2017 ... هارد اکسترنال یک ترابایت Silicon Power A65 1TB – کامپیوتر. بررسی تخصصی. .... چگونه یک هارد اکسترنال بخریم؟ هارد های اکسترنال در ظرفیت ...