مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

وقتی از آب شور برق تولید می‌شود

[ad_1]

خبرگزاری مهر - زهرا ساختمانیان: محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند که در این روش با یک غشا یک متری می‌توان انرژی لازم را برای روشن کردن ۵۰ هزار لامپ تامین کرد.

 

 وقتی از آب شور برق تولید می‌شود

به نقل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در حال حاضر روش‌های مختلفی برای تولید انرژی پاک وجود دارد. به زودی یک روش دیگر به این لیست اضافه خواهد شد که این روش به عنوان نیروی اسمزی اســت. در واقع زمانی که آب بدون املاح از طریق یک غشا با آب شور دریا همجوار می‌شود، الکتریسیته تولید می‌شود.

محققان آزمایشگاه EPFL روشی ارائه کردند که در آن از نیروی اسمزی برای تولید برق استفاده شده‌ و روش تاکنون انجام نشده اســت. در این روش یک غشا به ضخامت سه اتم برای جدا کردن دو سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش یک غشا نیمه‌ تراوا برای جدا کردن دو سیال با غلظت نمک متفاوت استفاده می‌شود. یون‌های نمک از میان غشا عبور کرده و این کار تا جایی ادامه می‌یابد که غلظت نمک در دو سوی این غشا برابر شود.

براساس این روش، اگر در این سامانه از آب دریا استفاده شود، یون‌های نمک از میان غشا عبور کرده و خود را به آب بدون املاح می‌رساند. از آنجایی که یون‌های عبوری دارای بار الکتریکی هستند، این حرکت یون‌ها ایجاد جریان الکتریکی می‌کند.

این گروه تحقیقاتی از یک غشا دی‌سولفید مولیبدن برای تولید جریان الکتریکی استفاده کردند. این غشا دارای نانوحفره‌هایی اســت که یون‌های نمک قادر به حرکت از میان آن هستند.

این غشا به‌گونه‌ای اســت که یون‌های مثبت امکان عبور پیدا می‌کنند و یون‌های منفی پشت غشا باقی می‌مانند، با این کار یک اختلاف ولتاژ میان دو سوی غشا ایجاد می‌شود.

جیاندونگ فنگ از محققان این پروژه گفت: ما ابتدا این سیستم را ایجاد کردیم و بعد به بهینه‌سازی ابعاد نانوحفره‌ها پرداختیم. اگر ابعاد نانوحفره خیلی بزرگ باشد، یون‌های منفی نیز عبور می‌کنند و ولتاژ بسیار کم خواهد شد.

وی افزود: اگر حفره‌ها بسیار کوچک باشند، یون‌ها امکان عبور پیدا نمی‌کنند.

این روش پتانسیل‌های زیادی دارد، به طوری که یک غشا با ابعاد یک متر مربع که ۳۰ درصد آن با نانوحفره پوشیده شده می‌تواند یک مگاوات الکتریسیته تولید کند که قادر به تامین انرژی ۵۰ هزار لامپ اســت و از آنجایی که دی‌سولفید مولیبدن به سادگی در طبیعت یافت می‌شود، این روش را می‌توان به تولید انبوه رساند.

نتایج یافته‌های این تحقیق در قالب مقاله‌ای با عنوان Single-layer MoS۲ nanopores as nanopower generators در نشریه Nature منتشر شده اســت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 سپتامبر 2016 ... محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند که در این روش با یک غشا یک متری میتوان انرژی لازم را برای روشن کردن ۵۰ هزار لامپ ...6 سپتامبر 2016 ... محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند که در این روش با یک غشا یک متری میتوان انرژی لازم را برای روشن کردن ۵۰ هزار لامپ ...6 سپتامبر 2016 ... الکتریسیته, آب شور, تولید برق, فناوری نانو تولید برق و آب از دیوار آجری هوشمند!محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند ...6 سپتامبر 2016 ... محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند که در این روش با یک غشا یک متری میتوان انرژی لازم را برای روشن کردن ۵۰ هزار لامپ ...7 سپتامبر 2016 ... وقتی از آب شور برق تولید میشود. محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند که در این روش با یک غشا یک متری میتوان انرژی ...6 سپتامبر 2016 ... آفتابنیوز : به نقل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در حال حاضر روشهای مختلفی برای تولید انرژی پاک... وقتی از آب شور برق تولید میشود. 7-9-2016 ...9 آگوست 2016 ... وقتی نمک های موجود در آب شور ازطریق این غشا در آب شیرین منتشر می شوند ... نیروی برقی که این دستگاه تولید میکند می تواند بسیار عظیم باشد.19 جولای 2016 ... وقتی نمکهای موجود در آب شور از طریق این غشا در آب شیرین منتشر میشوند ... که تنها سه متر مربع از این غشا میتواند یک مگاوات انرژی برق تولید کند.5 جولای 2015 ... آب جمع شده پشت سد، انرژی پتانسیل زیادی دارد و وقتی یک دریچه باز میشود، تبدیل به انرژی حرکتی میگردد و پرهی توربینها را میچرخاند. بدین شکل ...


کلماتی برای این موضوع

کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در چرا آب دریاها شور است؟ چرا آب دریاها شور است؟ بسیاری از مردم، شوری آب دریاها را، خوش ندارند و می پندارند که نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی آب و فاضلاب فاضلابدر سال های اخیر تمایل به استفاده از واحدهای پیش ساخته تصفیه آب و فاضلاب به شکل پکیج ثبت نام فراگیر پیام نور طبق اخبار منتشر شده از خبر گذاری های معتبربه نقل از معاون آموزشی دانشگاه پیام نور انرژی زمین‌گرمایی ژئوترمال انجمن بهینه سازی …انرژی زمین گرمایی چیست ؟ توجه به انواع انرژی غیر وارداتی و متفاوت از سوخت فسیلی نکته جستار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیبسم الله الرّحمن الرّحیم سیاست‌ های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیآب یعنی زندگیآب نوشیدنی شما بهتر است، خنک باشد چون آب خنک بهتر جذب سیستم می‌ شود تا آب گرم و شاید به ۵۳ راه ساده برای صرفه جویی و جلوگیری از هدر روی آب آب از هر چیزی گران بها تر است آب از هر چیزی گران بها تر است ، بدون موبایل می توان زندگی پارسی نیوزخبرگزاری فارس پیامبر اسلامص همواره بر سه مسئله اساسی از جمله احترام به شئون انسان



لینک منبع :وقتی از آب شور برق تولید می‌شود

وقتی از آب شور برق تولید می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../وقتی-از-آب-شور-برق-تولید-می-شود‏ - ذخیره شده 6 سپتامبر 2016 ... محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند که در این روش با یک غشا یک متری می‌توان انرژی لازم را برای روشن کردن ۵۰ هزار لامپ ... تصاویر برای وقتی از آب شور برق تولید می‌شود وقتی از آب شور برق تولید می‌شود | دمادم damadam.ir/تابناک.../وقتی-از-آب-شور-برق-تولید-می‌شود/id/3554398‏ محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند که در این روش با یک ... املاح از طریق یک غشا با آب شور دریا همجوار می شود، الکتریسیته تولید می شود. وقتی از آب شور برق تولید می‌شود - پارسینه www.parsine.com/fa/news/305862/وقتی-از-آب-شور-برق-تولید-می‌شود‏ 6 سپتامبر 2016 ... وقتی از آب شور برق تولید می‌شود. محققان سوئیسی موفق به تولید الکتریسیته با روش اسمز شدند که در این روش با یک غشا یک متری می‌توان انرژی ... وقتی از آب شور برق تولید می‌شود khabarehfarsi.ir/fa/261220‏ 6 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در حال حاضر روش‌های مختلفی برای تولید انرژی پاک وجود دارد. به زودی یک روش دیگر به ... دریا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دریا‏ - ذخیره شده - مشابه دریا مسیر ضروری تجارت، مسافرت، استخراج مواد معدنی و تولید برق است. .... آب دریا همواره شور است و اگرچه درجه شوری آن می‌تواند متفاوت باشد، حدوداً ۹۰ رصد آب .... ساعت می‌رسد، اما وقتی که با دامنه‌های محتمل ۱۴ متری مقایسه می‌شوند، سونامی‌ها می‌توانند در این ... تولید برق از آب نمک - سابا www.ieeo.org.ir/fa/news/4414/تولید-برق-از-آب-نمک‏ - ذخیره شده 9 آگوست 2016 ... وقتی نمک‌ های موجود در آب شور ازطریق این غشا در آب شیرین منتشر می ‌شوند ... نیروی برقی که این دستگاه تولید می‌کند می ‌تواند بسیار عظیم باشد. روزی می‌توان از منابع گسترده آب شور جهان برق تولید کرد؟/طرح ... www.khabaronline.ir/detail/557620/science/technology‏ - ذخیره شده 18 جولای 2016 ... وقتی نمک‌های موجود در آب شور از طریق این غشا در آب شیرین منتشر می‌شوند این دستگاه می تواند انرژی تولید کند. ضخامت این غشا در نازک‌ترین نقطه ... چگونه می‌توان از ترکیب آب شور و شیرین، تولید برق کرد؟ www.i-emertat.ir/.../29949-چگونه-می‌توان-از-ترکیب-آب-شور-و-شیرین،-تولید-برق-کرد؟.html‏ - ذخیره شده آب جمع شده پشت سد، انرژی پتانسیل زیادی دارد و وقتی یک دریچه باز می‌شود، تبدیل به انرژی حرکتی می‌گردد و پره‌ی توربین‌ها را می‌چرخاند. بدین شکل برق تولید می‌شود ... چگونه می‌توان از ترکیب آب شور و شیرین، تولید برق کرد؟ - دیجی کالا https://www.digikala.com/.../چگونه-می‌توان-از-ترکیب-آب-شور-و-شیرین،/‏ - ذخیره شده 5 جولای 2015 ... چگونه می‌توان از ترکیب آب شور و شیرین، تولید برق کرد؟ ... انرژی پتانسیل زیادی دارد و وقتی یک دریچه باز می‌شود، تبدیل به انرژی حرکتی می‌گردد ...