مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پشه چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کند؟

[ad_1]

بیماری‌های منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی محسوب می‌شوند و بیشتر آن‌ها علاج‌ناپذیرند.

به گزارش مشرق، از زمان تایید اولین مورد ابتلا به ویروس زیکا در ماه مه سال 2015 در برزیل از زنان باردار درخواست شد تا از سفر به کشورهای آمریکایی جنوبی و مرکزی خودداری کنند.

اکنون مواردی از ابتلا به این ویروس در ایالت متحده و اروپا هم مشاهده شده اســت. شواهد حاکی از آن اســت که ویروس زیکا علت افزایش موارد ابتلا به نارسایی‌های مادرزادی در بین نوزادان کشورهای این دو منطقه از جمله برزیل اســت.

از آنجا که چنین حشراتی در محل زندگی ساکنان مناطقی با وضعیت آب و هوایی خاص، تهدیدی دائمی به حساب می‌آیند و بیشتر بیماری‌های منتقله از پشه نیز غیرقابل درمان هستند، این نوع بیماری‌ها در گروه امراض نگران‌کننده در نظر گرفته می‌شوند.

سایت تخصصی مدیکال دیلی در مطلبی تازه به معرفی برخی از بیماری‌های منتقله از پشه به غیر از زیکا پرداخته که ابتلا به هر یک از آن‌ها می‌تواند پیامدهای جدی برای بیمار به دنبال داشته باشد:

مالاریا: مالاریا بیماری کشنده‌ای اســت که معمولا از طریق پشه‌گزیدگی منتقل می‌شود. تب، لرز و علائمی شبیه به آنفلوآنزا از نشانه‌های آن هستند. هر سال در آمریکا حدود 1500 مورد ابتلا به مالاریا تشخیص داده می‌شود که بیشتر آنان از میان مسافران و مهاجرانی هستند که از جنوب آسیا و آفریقای سیاه به این کشور سفر کرده‌اند.

تب زرد: بیماری دیگری که از طریق گزیدگی پشه منتقل می‌شود تب زرد اســت. این ویروس بیشتر در مناطق استوایی و نیمه استوایی همچون آفریقا و آمریکای جنوبی پیدا می‌شود. برخلاف بیشتر بیماری‌های عفونی، تب زرد با هیچ نشانه قابل توجهی همراه نیست و شدت آن می‌تواند متفاوت باشد.

تب دنگی: تب دنگی که اخیرا در هاوایی شیوع یافته به طور خاص نگران کننده اســت زیرا یک سوم جمعیت جهان در مناطقی سکونت دارند که این آلودگی در این مناطق یک تهدید جدی محسوب می شود. در حقیقت حدود 400 میلیون انسان هر سال به تب دنگی مبتلا می‌شوند که در نتیجه این عفونت ویروسی به عامل اصلی بیماری و مرگ در مناطق اقلیمی استوایی و نیمه استوایی تبدیل شده اســت. در بیمارانی که به سرعت تحت درمان قرار می‌گیرند دوره بیماری و احتمال مرگ ناشی از آن کاهش می‌یابد.

چیکونگونیا: چیکونگونیا که یک بیماری دیگر منتقله از پشه اســت با علائم دردناکی از جمله تب، درد مفاصل، سردرد، درد ماهیچه و ورم مفاصل همراه اســت. این بیماری اولین بار در اواخر سال 2013 در آمریکا شناسایی شد. هرچند شیوع آن در آفریقا، آسیا، اروپا و نواحی اقیانوس هند و آرام بیشتر اســت.

ویروس نیل غربی‌: این بیماری اگرچه شایعترین بیماری منتقل از پشه بوده اما به طور خاص خطرناک نیست و کمتر از یک درصد بیماران آلوده به این ویروس دچار مرگ یا آسیب‌های عصب شناختی می‌شوند. همچنین از میان پنج بیمار آلوده به این ویروس یک نفر دچار تب و علائم دیگر می‌شود.

ویروس آنسفالیت اسبی شرقی: این بیماری به منطقه آتلانتیک و نواحی جنوبی آمریکا اختصاص دارد اما موارد اندکی از ابتلا به آن هر سال در ایالات متحده نیز گزارش می‌شود. عفونت ناشی از ویروس آنسفالیت اسبی شرقی جدی‌ترین بیماری منتقله از پشه محسوب می شود و 33 درصد این بیماران، دچار آسیب مغزی یا حتی مرگ می‌شوند. درمان این بیماری براساس علائم آن از جمله سردرد، تب بالا، لرز و استفراغ صورت می‌گیرد.

ویروس آنسفالیت اسبی غربی: این بیماری که بیشتر در مناطقرغربی آمریکا مشاهده می‌شود و می‌تواند در میان انسان‌ و اسب شیوع پیدا کند، به اندازه ویروس قبلی‌ (ویروس آنسفالیت اسبی شرقی) که از یک خانواده محسوب می‌شوند، خطرناک نیست. اکثریت افراد مبتلا به این بیماری دچار علائم خفیف شده یا هیچ نشانه‌ای از بیماری در بدنشان مشاهده نمی شود.

آنسفالیت لاکراس؛ در این بیماری نیز در اکثر افراد علائم خاصی مشاهده نمی‌شود اما برخی بیماران دچار تب، سردرد، حالت تهوع و استفراغ می‌شوند. پیشرفت این بیماری می‌تواند به سیستم عصبی آسیب وارد کند و در نتیجه فرد به تشنج، کما و معلولیت دچار شود.

آنسفالیت ژاپنی: این بیماری منتقله از پشه عمدتا در آسیا و غرب اقیانوس آرام شایع اســت و در طول فصل تابستان و پاییز به اوج خود می‌رسد. این بیماری نیز علائم خاصی ندارد اما برخی مبتلایان به آن به تب، سردرد، خستگی، حالت تهوع و استفراغ دچار می‌شوند. در موارد شدید و پیشرفته، این بیماری می تواند به التهاب مغز و در نتیجه تشنج منجر شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 فوریه 2016 ... بیماریهای منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی محسوب میشوند و بیشتر آنها علاجناپذیرند.ایدز از طریق نیش حشرات منتقل نمی شود، حتی در مناطقی که شیوع ایدز بالاست و پشه هم زیاد است مثل مناطق آفریقایی، نیز ثابت ... بیماری هایی که پشه منتقل می کند.به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، یکی از بیماریهای مهلکی که از طریق پشه منتقل میشود بیماری موسوم به تب دنگی است. پژوهشگران سالها تلاش کردند تا ...مالاریا بیماری کشنده است که از طریق انگلی که در نیش پشه وجود دارد منتقل میشود. تب، لرزش، احساس سرما و لرز و بیماریهایی شبیه آنفولانزا از علائم ابتلا به مالاریا ...نقش حشرات و جوندگان در آلودگی مواد غذایی و انتقال بیماریها ... الف : در این روش عامل بیماری توسط حشرات به انسان منتقل میشود مثلاً مگس در انتقال عامل بیماری اسهال ...توجه کنید نیش پشه همانند سوزن یک سرنگ عمل نمی کند، مجرایی که بزاق پشه را به بدن فرد منتقل میکند مجزا از لوله ای است که پشه برای مکیدن خون همان فرد ... بیماریهایی که از طریق حشرات منتقل میشوند همانند آنسفالیت و مالاریا به این دلیل منتشر ...در این مقاله با پشه، پراکندگی جغرافیایی و دیگر ویژگی های آن آشنا خواهید شد. ... بیماریهایی که از طریق پشه منتقل میشود هر ساله میلیونها نفر را سرتاسر دنیا به کام ...پشه چه بیماریهایی را منتقل میکند؟ ... پشه چه بیماریهایی را منتقل میکند؟ پشه چه بیماریهایی را منتقل میکند؟بیماریهای منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی محسوب میشوند و بیشتر آنها علاجناپذیرند.اطلاعات دقیق پزشکی - ایا ویروس ایدز با نیش پشه منتقل میشود - اطلاعات دقیق در مورد بیماریها واطلاعات مورد نیاز پزشکی.


کلماتی برای این موضوع

پشه چه بیماری هایی را منتقل می کند؟تب زرد بیماری دیگری که از طریق گزیدگی پشه منتقل می‌شود تب زرد است این ویروس بیشتر در پشه چه بیماری هایی را منتقل می کند؟بیماری‌های منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی محسوب می‌شوند و پشه چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کند؟پشهچهرامنتقلمی‌کندبیماری‌های منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی محسوب می‌شوند و پشه چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کند؟ اتاق خبر بیماری‌های منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی محسوب می‌شوند و بهار نیوز پشه چه بیماری هایی را منتقل می کند؟گروه سلامت بیماری‌های منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی وقتی پشه شما را نیش می‌زند انرژی درمانیچه بیماری هایی از راه نیش پشه منتقل پشه نشان می دهند و هر چه را تحریک می کند پشه‌ها و حشرات کدام بیماری‌ها را به بچه‌ها منتقل …در دوران شیردهی چه خارش نیش پشه خلاص می‌کند ها را به بچه‌ها منتقل می آیا ایدز با نیش حشرات هم منتقل می شود؟بعضی با سرعت هر چه تمام تر بیماری هایی که پشه منتقل ایمنی حمله می کند و آن را آیا ایدز با نیش حشرات هم منتقل می شود؟ آکابیماری هایی که پشه منتقل می کند موش‌ها چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کنند؟بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …حیوانات خانگی چه بیماری‌هایی را منتقل درمان پشه خرت خرت می‌کند چه



لینک منبع :پشه چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کند؟

پشه چه بیماری هایی را منتقل می کند؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../پشه-چه-بیماری-هایی-را-منتقل-می-کند‏ - ذخیره شده 6 فوریه 2016 ... بیماری‌های منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی محسوب می‌شوند و بیشتر آن‌ها علاج‌ناپذیرند. به گزارش سرویس سلامت ... پشه چه بیماری هایی را منتقل می کند؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../پشه-چه-بیماری-هایی-را-منتقل-می-کند‏ - ذخیره شده بیماری‌های منتقله از پشه برای ساکنانِ برخی مناطق خاص، نگرانی همیشگی محسوب می‌شوند ... تب زرد: بیماری دیگری که از طریق گزیدگی پشه منتقل می‌شود تب زرد است . ویروس زیکا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ویروس_زیکا‏ - ذخیره شده - مشابه گزش افراد سالم به‌وسیله پشه ناقل، ویروس بیماری را به آنان منتقل می‌کند. ... پشه‌ای موسوم به «آیدس آیگیپتی» (حشره مصری) منتقل می‌شود که ناقل بیماری‌های دیگری از ... اخبار پارسیک - پشه چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کند؟ news.parseek.com/Url/?id=11921287‏ پشه چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کند؟ انتقال از راه پشه | ایران اچ‌آی‌وی - iranHIV.com www.iranhiv.com/?page_id=1345‏ - ذخیره شده توجه کنید نیش پشه همانند سوزن یک سرنگ عمل نمی کند، مجرایی که بزاق پشه را به بدن فرد منتقل میکند مجزا از لوله ای است که پشه برای مکیدن خون همان فرد ... بیماریهایی که از طریق حشرات منتقل میشوند همانند آنسفالیت و مالاریا به این دلیل منتشر ... ویکى 5040 :: پشه (کولیسیده) - wiki 5040 wiki.5040.ir/fa/content/article/print/2914.html‏ - ذخیره شده در این مقاله با پشه، پراکندگی جغرافیایی و دیگر ویژگی های آن آشنا خواهید شد. ... بیماری‌هایی که از طریق پشه منتقل می‌شود هر ساله میلیون‌ها نفر را سرتاسر دنیا به کام ... نقش و جایگاه حشرات در انتقال بیماریها - سایت بهداشت محیط ایران www.environmentalhealth.ir/245‏ - ذخیره شده - مشابه نقش حشرات و جوندگان در آلودگی مواد غذایی و انتقال بیماریها ... الف : در این روش عامل بیماری توسط حشرات به انسان منتقل میشود مثلاً مگس در انتقال عامل بیماری اسهال ... بیماریهای منتقله از گزش حشرات، سالانه جان یک میلیون نفر را می گیرد ... www.pezeshk.us/?p=30412‏ - ذخیره شده - مشابه بیماریهای منتقله از گزش حشرات، سالانه جان یک میلیون نفر را می گیرد ... بدلیل اینکه این بیماری بر اثر یک ویروس خاص از پشه به انسان منتقل می شود، هیچ دارو یا ... به دلیل سوء تغذیه سیستم ایمنی ضعیفی دارند که علایم بیماری را تشدید می کند. سگ‌های خانگی عامل انتقال بسیاری از بیماری‌هاست www.bpums.ac.ir/Fa/news/Printnews.aspx?id=3022‏ - ذخیره شده - مشابه 18 دسامبر 2013 ... بر اساس نظر پژوهشگران افرادی که از سگ‌‌های خانگی نگهداری می‌‌کنند به دلیل ... پشه‌ خاکی می ‌شود و با نیش پشه ‌آلوده، بیماری به انسان منتقل می ‌شود. آیا ایدز با نیش حشرات هم منتقل می شود؟ www.taamolnews.ir/fa/news/87419‏ - ذخیره شده ایدز از طریق نیش حشرات منتقل نمی شود، حتی در مناطقی که شیوع ایدز بالاست و پشه هم زیاد است مثل مناطق آفریقایی، نیز ثابت ... بیماری هایی که پشه منتقل می کند .