مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

[ad_1]

وب سایت howcanu: درد دندان یکی از رایج ترین بیماری ها در میان مردم اسـت. این درد که اصولا از عصب های فک و دندان نشأت میگیرد راه حل دائمی آن فقط یک چیز اسـت، دندان پزشک! اغلب برای ما پیش می آید که به دندان پزشک مراجعه کرده و از علت درد دندان خود با خبر شدیم.

 

وجود حفره هایی در بدنه ی دندان ها که بعضا عمق زیادی داشته و به ابتدای عصب میرسد، باعث وجود این درد هاست. در این مقاله از هاو کن یو روش هایی را به شما معرفی میکنیم تا بتواند از خراب شدن و پیشرفته شدن حفره های دندانی شما، قبل از مراجعه به مطب دکتر جلو گیری کند.توجه داشته باشید که این روش ها هم به عنوان پیشگیری از به وجود آمدن پوسیدگی و هم پیشگیری از پیشرفت آنها قلمداد میشوند.


چگونه از پیشرفت پوسیدگی دندان خود جلوگیری کنید؟

صحیح مسواک بزنید

به طور کلی مسواک یکی از موثر ترین روش ها برای حفاظت از مینای دندان شما میباشد. در صورتی که در دندان خود در احساس میکنید، مسواک بزنید. وجود باکتری های غذایی در بین دندان ها میتواند موادی تولید کند که به پوسیدگی شما شدت بخشد.


توجه: سعی کنید تا با دقت اطراف محل پوسیده را مسواک بزنید.


توجه: از مسواک با برس های نرم استفاده کرده و هنگام مسواک زدن به هیچ عنوان مسواک را به دندان های خود فشار ندهید.


چگونه از پیشرفت پوسیدگی دندان خود جلوگیری کنید؟

 

از خمیر دندان های فلوراید استفاده کنید

فلوراید یک ماده ی باکتریوستاتیک میباشد بدین معنی که میتواند از دو یا چند برابر شدن باکتری ها در دهان و دندان شما جلو گیری کند. خمیر دندان های فلوراید به وفور در بازار یافت میشود البته باید به این نکته توجه داشت که میزان فلوراید موجود در آنها میتواند به ترتیب ١٠٠- ١۵٠٠ و ۵٠٠٠ ppm باشد.

برای ماندگاری بیشتر میتوانید از خمیردندان های فلوراید ژل استفاده کنید.

آب نمک قرقره کنید

نمک از دیرباز برای التیام بخشیدن به زخم های باز بوده اسـت. اکنون نیز دندان پزشکان در صورت نیاز به بیماران خود قرقره کردن آب نمک را توضیه میکنند، چرا که با خاصیت سود نمک و قدرت کشتار باکتری ها، رشد پوسدگی دندان متوقف شده یا پیشرفت آن کند خواهد شد.

یک قاشق چایخوری نمک خوراکی را در یک فنجان آب گرم ریخته و کاملا به هم بزنید. این حرکت را روزی سه بار و تا مدت لازم تکرار نمایید تا از پیشرفت باکتری های ساینده ی دندان شما جلوگیری شود.

 

چگونه از پیشرفت پوسیدگی دندان خود جلوگیری کنید؟
خوراکی های مفید

آدامس جویدنی: جویدن روزانه ی آدامس ها به خصوص آدامس هایی حاوی xylitol اسـت کمک بسیاری به متوقف کردن پیشرفت پوسیدگی دندان ها می باشد. علاوه بر این، آدامس ها با فعال کردن هر چه بیشتر غدد بزاقی به شستشوی دهان و دندان های شما کمک میکند.

 

آب: خوردن آب به طور روزانه به مرطوب کردن دهان شما کمک کرده که باعث میشود باکتری های مضر از بین دندان های شما رخت بربندند. اگر دهان شما علیرغم میزان آب مورد استفاده در روز همچنان خشک باقی میاند با یک پزشک متخصص ملاقات کنید.

 

چگونه از پیشرفت پوسیدگی دندان خود جلوگیری کنید؟ 

 پنیر: محققان بر این باورند که کازئین موجود در پنیر می تواند از پوسیدگی بیش از حد دندان جلو گیری کرده و یا روند آن را کند تر کند. همچنین کلسیم پنیر و سایر لبنیات به مقاومت و بهبود جنس دندان ها کمک شایانی کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


راههایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان. اگر به سلامت دندان های تان اهمیت می دهید،توصیه می کنیم برای پیشگیری از پوسیدگی دندان هایتان این چای را مصرف کنید.7 آگوست 2016 ... راههایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان. درد دندان یکی از رایج ترین بیماری ها در میان مردم است. این درد که اصولا از عصب های فک و دندان نشأت ...در اینجا راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان مطرح می گردد كه هر یك مربوط به كنترل یا از بین بردن یك یا چند عامل ایجاد كننده پوسیدگی است. به عبارت دیگر با شكستن ...رييس هيات مديره انجمن متخصصين دندانپزشكي ترميمي ايران گفت: پوسيدگي دندان، شايعترين بيماري جهان است بنابراين بايد در درجه اول براي جلوگيري از پوسيدگي ...3 ا کتبر 2012 ... دندان ها یکی از مهم ترین دارایی های بدن انسان است . علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا نقش بسیار مهمی را در جویدن غذا ایفا می کنند. در نتیجه بسیار مهم است که ...10 سپتامبر 2012 ... کوروش درخشان_ به راستی دندان های سالم و پاکیزه علاوه بر آنکه نعمت خدادادی هستند وجود آنها باعث برکات ...10 ژوئن 2013 ... پوسیدگی دندان, علل پوسیدگی دندان,درمان پوسیدگی دندان ,جلوگیری از ... پیشگیری از دندان ،درد آرام کردن درد دندان,قرص دندان درد,راههای جلوگیری از ...داشتن دندانهای سالم و عاری از هر نوع ضایعه از آرزوهای دیرینه انسان بوده است. پوسیدگی دندانها از قدیمیترین و در عین حال از شایعترین مشکلات شناخته شده نزد انسان ...چگونه از پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم؟ ایجاد پوسیدگى به عوامل زیر بستگى دارد: 1) عوامل ژنتیکی: یعنی جنس دندانها و ترکیبات مینا و عاج دندان، محل قرارگیرى ...نتایج یك تحقیق نشان می دهد که مصرف خرما به عنوان یك ماده غذایی، به دلیل اثرات بازدارنده در رشد باكتری عامل پوسیدگی دندان، در پیشگیری از بروز این عارضه موثر ...


کلماتی برای این موضوع

دندان پزشکی پزشکان ایرانمسئول واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت در حال حاضر پوسیدگی دندان بهترین روش ها برای سم زدایی از بدنسم زدایی ا بدن ، چگونگی سم زدایی بدن ، چگونه بدن را سم زدایی کنیم ، رژیم غذایی برای سم آرمان فارمد شرکت دارویی آرمان فارمدشرکت آرمان فارمد دارو در سال ۱۳۸۷ با هدف تامین داروهاـــی طبیعـــی، ویتامینـــی بهترین و جدیدترین مرجع برای گوش درد بزرگسالان …پزشکی و سلامتعلت و درمان گوش بزرگسالان در سرماخوردگی و بعد از استخر گوش دردگوش دردیگوش درد در بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …با این کار همسرتان را شگفت زده کنید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت با تور علت و درمان دندان قروچه کودکراههایی برای پرورش کودک خردمند کودکی که دوران خردسالی را می گذراند، بسیار بیشتر از گاهی دندان‌درد، علامت سکته قلبی استاز دیگر دلایل مهم درد دندان، سکته قلبی است گاهی درد ناشی از سکته قلبی، خودش را به صورت علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن، رفع بوی دهان، رفع …چندین روش خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان درمان های خانگی بوی بد دهان علت مزه و بوی کودک، اخبار کودکان، خبرهای کودک، حوادث کودکان، …پیگیری طرح پیشگیری از تولد کودکان دارای معلولیت درمجلس منابع حمایت از معلولان در یک درمان بیماری کولیت روده یا کولیت اولسروز با داروی …درمانبیماریدرمان بیماری کولیت روده یا کولیت اولسروز با داروی ترکیبی گیاهی کپسول بره موم بیماری



لینک منبع :راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

راههایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان - بیتوته www.beytoote.com/.../prevention/prevent2-tooth-decay.html‏ - ذخیره شده - مشابه راههایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان. اگر به سلامت دندان های تان اهمیت می دهید، توصیه می کنیم برای پیشگیری از پوسیدگی دندان هایتان این چای را مصرف کنید. راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../راه‌هایی-برای-پیشگیری-از-پوسیدگی-دندان‏ - ذخیره شده 7 آگوست 2016 ... راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان. درد دندان یکی از رایج ترین بیماری ها در میان مردم است. این درد که اصولا از عصب های فک و دندان نشأت ... راه‌های جلوگیری از پوسیدگی دندان - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../راه‌های-جلوگیری-از-پوسیدگی-دندان.html‏ - ذخیره شده به گزارش افکارنیوز، داشتن دندانهای سالم و عاری از هر نوع ضایعه از آرزوهای دیرینه انسان بوده است پوسیدگی دندان از قدیمی ترین و در عین حال از شایعترین مشکلات. راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان | پایگاه اطلاع رسانی رجا www.rajanews.com/.../راه‌هایی-برای-پیشگیری-از-پوسیدگی-دندان‏ - ذخیره شده 7 آگوست 2016 ... راه‌هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان. درد دندان یکی از رایج ترین بیماری ها در میان مردم است. این درد که اصولا از عصب های فک و دندان نشأت ... : چگونه از پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم؟ - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?...پوسیدگی+دندان...‏ - ذخیره شده - مشابه داشتن دندانهای سالم و عاری از هر نوع ضایعه از آرزوهای دیرینه انسان بوده است. پوسیدگی دندانها از قدیمی‌ترین و در عین حال از شایعترین مشکلات شناخته شده نزد انسان ... راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان - ویستا vista.ir/article/232360/راه‌های-پیشگیری-از-پوسیدگی-دندان‏ - ذخیره شده - مشابه 15 آگوست 2006 ... در اینجا راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان مطرح می گردد که هر یک مربوط به کنترل یا از بین بردن یک یا چند عامل ایجاد کننده پوسیدگی است. به عبارت ... جلوگیری از پوسیدگی دندان - دندانپزشکی دکترهاشمی www.drhashemi.ir/dentistry/20-dentalcaries.html‏ - ذخیره شده - مشابه چگونه از پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم؟ ایجاد پوسیدگى به عوامل زیر بستگى دارد: 1) عوامل ژنتیکی: یعنی جنس دندانها و ترکیبات مینا و عاج دندان، محل قرارگیرى ... جلوگیری از پوسیدگی دندان با خرما – پارسی طب fa.parsiteb.com/جلوگیری-از-پوسیدگی-دندان-با-خرما/‏ - ذخیره شده - مشابه نتایج یک تحقیق نشان می دهد که مصرف خرما به عنوان یک ماده غذایی، به دلیل اثرات بازدارنده در رشد باکتری عامل پوسیدگی دندان، در پیشگیری از بروز این عارضه موثر ... میگنا - آسانترین راه جلوگیری از پوسیدگی دندان در چند ثانیه migna.ir/vdcizvaz.t1apq2bcct.html‏ - ذخیره شده 10 سپتامبر 2012 ... کوروش درخشان_ به راستی دندان های سالم و پاکیزه علاوه بر آنکه نعمت خدادادی هستند وجود آنها ... زنانی که همپای مردان می‌دوند/ دو راهی شاغل‌بودن یا مادرشدن! راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/راه‌های-پیشگیری-از-پوسیدگی-دندان/‏ - ذخیره شده - مشابه رییس هیات مدیره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران گفت: پوسیدگی دندان، شایع‌ترین بیماری جهان است بنابراین باید در درجه اول برای جلوگیری از پوسیدگی ...