مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت

[ad_1]
به گزارش مشرق، محمدرضا قدیرزاده در نشست خبری که در ارتباط با موضوع داروهای گیاهی و لاغری برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه تبلیغات کذبی در زمینه داروهای گیاهی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌گیرد که راه‌هایی جهت متوجه شدن این تبلیغات کذب وجود دارد.
 
وی افزود: سودجویان عنوان می‌کنند که داروهای گیاهی صد درصد گیاهی بوده و ماده شیمیایی ندارد این در حالی است که آنالیزهای ما در پزشکی قانونی نشان می‌دهد حداقل یک تا 7 داروی شیمیایی به این مواد افزوده شده است.
 
رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به اینکه سودجویان عنوان می‌کنند این داروها تاییدیه آمریکا یا اروپا را دارد افزود: همچنین این افراد عنوان کرده که دوره درمانی استفاده از داروها بسیار کوتاه مدت است مثلا ترک اعتیاد در یک ماه انجام می‌گیرد. در حالی که این تبلیغات کاملا کذب بوده و هیچ تاثیر نه تنها در درمان اعتیاد ندارد بلکه ممکن است عوارض دیگری را برای فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد.
 
قدیرزاده اضافه کرد: سودجویان تلاش می‌کنند تا مشتری‌های خود را اغنا کرده و آنها را به سمت مصرف داروهای گیاهی غیرمجاز ببرند.  
 
وی با اشاره به اینکه در شبکه‌های ماهواره‌ای و عطاری‌ها داروهای گیاهی به 4 دسته داروهای ترک اعتیاد، لاغری، چاق کننده و افزایش قوای جنسی تقسیم شوند گفت: اینکه چرا مردم گاهی به این داروها روی می‌آورند و فکر می‌کنند صددرصد گیاهی است نیاز به بررسی مسائل جامعه‌شناختی دارد ولی آنچه مسلم است این بوده که اطلاع و آگاهی مردم در این زمینه باید افزایش یابد.
 
قدیرزاده عنوان کرد: داروهای صددرصد گیاهی نیز اگر به درستی مصرف نشود خطرات خاص خودش را دارد لذا دارو چه گیاهی و چه غیرگیاهی باید مجوز مصرف و اندیکاسیون‌های مربوطه باشد چرا که حتی داروی لاغری می‌تواند سبب مرگ فرد شود و ما گزارشاتی از این موارد را در این رابطه از طریق وزارت بهداشت داشته‌ایم.
 
رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی تاکید کرد: داروهای گیاهی همه باید تاریخ تولید، مصرف و سریال تولید داشته باشند و در صورتی که داروی وارداتی باشد نیاز به برچسب ویژه سازما‌های مربوطه را دارد بنابراین افراد نباید تحت هیچ شرایطی فریب افراد سودجو را بخورند.
 
وی درمورد اینکه چه کسی مسئول رسیدگی به شکایات مربوط به داروهای تقلبی گیاهی است گفت: اگر مردم در این زمینه به مشکل بخورند باید به دادسرای جرائم پزشکی مراجعه کنند و پس از طرح موضوع این مساله مورد بررسی قرار گیرد همچنین اگر قاضی یا بازپرس لازم بداند سازمان پزشکی قانونی نیز اظهارنظرهای مربوطه را اعلام می‌کند.
 
قدیرزاده اضافه کرد: در زمینه ترک اعتیاد نیز افراد اگر با مشکلاتی مواجه شوند معمولا شکایت نمی‌کنند تا شناخته نشوند لذا اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم بسیار ضرورت دارد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از این داروهای گیاهی غیرمجاز مربوط به لاغری، چاقی و ... در داروخانه‌های رسمی کشور توزیع می‌شود گفت: توزیع در داروخانه به معنای ورود دارو از مبادی رسمی است و درواقع به معنای این بوده که وزارت بهداشت آن را تایید کرده لذا اگر احتمالا چنین مواردی باشد وزارت بهداشت باید پاسخ‌های لازم را ارائه دهد؛ البته اصولا این داروهای گیاهی در کارگاه‌های زیرزمینی داخل کشور تهیه می‌شده و آغشته به مواد خطرناکی هستند.
 
رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 732 فوت ناشی از مسمومیت دارویی گزارش شده است که نسبت به سال 93 که 778 مورد بوده 6 درصد کاهش یافته است.
 
وی تصریح کرد: این موارد شامل افرادی بوده که گاهی فکر می‌کردند داروی گیاهی مصرف کرده و بعد از بررسی مشخص شده است که ماده موثره شیمیایی نیز داخل آن وجود داشته و عوارض آن سبب مرگ فرد شده است.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


28 آگوست 2016 ... رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به اینکه در سال گذشته 732 نفر در کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از ...متأسفانه در ایران مردم دست از خود درمانی و تجویز خودسرانه بر نمیدارند. عطاری های غیرمجاز و رونق فروش قرص های چاق کننده و لاغری و … تأثیر بسزایی در مسمویت دارویی ...علت مسموميت، نشت مخزن گاز كلر به داخل آب استخر گزارش شده است. این خبر حاكي از آن است که حال 13 نفر رضايت بخش اعلام شده است. 13 شهروند كوهدشتی در استخر دچار ...28 آگوست 2016 ... مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت; افکار نیوز - یکشنبه ۱۳:۵۰ مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت; خبرگزاری فارس - یکشنبه ۱۳:۳۰28 آگوست 2016 ... خبرگزاری فارس: مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت ... قانونی با اشاره به اینکه در سال گذشته 732 نفر در کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را ...28 آگوست 2016 ... رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به اینکه در سال گذشته 732 نفر در کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از ...رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 126 میهمان یک جشن عروسی در شهرستان کلات در پی صرف غذا در این مراسم دچار مسموميت شدند.مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت. ... پوستر سه بعدی ایرانی که مورد تائید استودیو والت دیزنی قرار گرفت! عکس. - سیمرغ ...مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت ... با اشاره به اینکه در سال گذشته 732 نفر در کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از دست دادهاند گفت:. ..... قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.29 آگوست 2016 ... در سال ۹۴، مسمومیت داروئی جان ۷۳۲ ایرانی را گرفت ... قدیرزاده عنوان کرد: داروهای صدد رصد گیاهی نیز اگر به د رستی مصرف نشود خطرات خاص خودش را ...


کلماتی برای این موضوع

مسمومیت دارویی جان ایرانی را گرفتگیاهان دارویی مؤثر در کاهش چربی خون گرانی اینترنت موبایل جدی شد هفت استان پر طلاق در سال ، مسمومیت داروئی جان ایرانی را گرفتمتأسفانه در ایران مردم دست از خود درمانی و تجویز خودسرانه بر نمیدارند عطاری های مسمومیت دارویی جان نفر را گرفت خبرگزاری فارسمسمومیت دارویی جان نفر را گرفت افکار نیوزمسمومیت دارویی جان نفر را گرفت به گزارش مسمومیت دارویی جان نفر را گرفت افکار نیوز …در انتخاب و چینش خبرها هیچ دخالت انسانی وجود ندارد و تمامی فرآیندها توسط موتور هوشمند واضح مسمومیت با سرب تریاک جان تهرانی را گرفتمسمومیتباسربتریاکجانمسمومیت دارویی جان ایرانی را گرفت کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از مسمومیت دارویی جان نفر را گرفت سلامانه …به گزارش دبلیوخبر و به نقل از سلامانه شهریور ٨ مسمومیت دارویی جان نفر را گرفت مسمومیت دارویی جان نفر را گرفت نیویدار دارویی جان خود را دلیل مسمومیت دارویی جان دارویی جان نفر را گرفتمسمومیت ۲۵۳۰ نفر با گاز مونواکسید کربن در سال …مسمومیتکربندرسالجاریمسمومیت دارویی جان ایرانی را مسمومیت دارویی جان ایرانی را گرفت مسمومیت خبرگزاری فارس مسمومیت دارویی جان نفر را گرفت کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود ایرانی علم و فن دارویی جان نفر را گرفتخبرگزاری فارس مسمومیت دارویی جان نفر را گرفت کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود ایرانی علم و فن دارویی جان نفر را گرفت



لینک منبع :مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت

مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت - پارس نیوز www.parsnews.com/.../390106-مسمومیت-دارویی-جان-ایرانی-را-گرفت‏ 28 آگوست 2016 ... رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به اینکه در سال گذشته 732 نفر در کشور به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از ... مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت - دولت بهار | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24365599‏ 29 آگوست 2016 ... مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت. دولت بهار: رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به اینکه در سال گذشته 732 ... در سال 94، مسمومیت داروئی جان 732 ایرانی را گرفت - سرزه www.serze.com/مسمومیت-داروئی-ایرانی-گرفت-1667169/‏ - ذخیره شده 29 آگوست 2016 ... متأسفانه در کشورمان ایران مردم دست از خود درمانی و تجویز خودسرانه بر نمیدارند. عطاری های غیر قانونی و رونق فروختن دارو های چاق کننده و کاهش وزن و … مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت - نت گام netgam.ir/search/?q=مسمومیت+دارویی+جان+732+ایرانی+را+گرفت‏ مشاور مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت گفت: بیشترین مسمومیت ها در دسته دارویی مسکن های مخدر و در کودکان و سالمندان مشاهده می شود. امیر بقایی ... Fars News Agency : مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت www.farsnews.com/printable.php?nn=13950607000813‏ - ذخیره شده 28 آگوست 2016 ... رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی: مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات ... مسمومیت ناشی از مصرف داروهای تبلیغات ماهوارهای جان 732 نفر را گرفت ad.gov.ir/news/16950‏ - ذخیره شده 4 سپتامبر 2016 ... 732 نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف داروهای ماهواره ای در سال گذشته، جان خود را از دست داده اند. به گزارش خبرگزاری فارس، رییس گروه مطالعات ... نما - مرگ 732 نفر با دارو در سال گذشته - صاحب‌خبر sahebkhabar.ir/news/14943741/مرگ-732-نفر-با-دارو-در-سال-گذشته‏ 28 آگوست 2016 ... رییس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از مرگ ۷۳۲ نفر در پی مسمومیت دارویی در سال ۹۴ خبر داد. ... مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت ... که این افراد با داروهای مختلف اعم از گیاهی و شیمیایی مسموم شده و جان خود را ... مسمومیت دارویی جان 17 لرستانی را گرفت - رادیکال خبر www.radicalkhabar.ir/search/?q=مسمومیت+دارویی+جان...گرفت‏ - ذخیره شده به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مرگ 17 نفر بر اثر مسمومیت دارویی در ... مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت ... مرگ سالانه ۷۰۰ ایرانی با مسمومیت دارویی. مسمومیت دارویی جان 732 نفر را گرفت - اخبار ایران و جهان newsreaders.ir/search/?q=مسمومیت+دارویی+جان+732+نفر+را+گرفت‏ علت مسمومیت، نشت مخزن گاز کلر به داخل آب استخر گزارش شده است. این خبر حاکی از آن است که حال 13 نفر رضایت بخش اعلام شده است. 13 شهروند کوهدشتی در استخر دچار ... مسمومیت دارویی جان 732 ایرانی را گرفت - اخبار ایران و جهان newsshare.ir/search/?q=مسمومیت+دارویی+جان+732+ایرانی...گرفت‏ - ذخیره شده به گزارش جام جم آنلاین، پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: 181نفر در اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در 11 ماه سال گذشته جان خود را از دست داده اند که این آمار در ...