مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این خوراکی های سالم را دور نریزید!

[ad_1]
وب‌سایت سرای زندگی: بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می‌شوند، اما تا حالا فکر کرده‌اید که شاید این مواد هم مفید باشند؟!واقعیت این اسـت که وقتی این مواد را دور می‌ریزید، مزایای تغذیه‌ای جدی و مهمی را از دست می‌دهید!

دانه های طالبی

این خوراکی های سالم را دور نریزید!

خیلی از کسانی که می‌خواهند طالبی بخورند، اولین کاری که می‌کنند این اسـت که تخمه‌های طالبی را دور می‌ریزند و فکر می‌کنند که این تخمه‌ها هیچ فایده‌ای ندارند. در صورتی که تخمه‌های طالبی حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین E و منیزیم اسـت که همگی آن‌ها برای سلامتی انسان‌ها مزیت‌های زیادی دارند. می‌توانید این تخمه‌ها را همراه با روغن زیتون درون تابه تفت دهید و بعد به‌راحتی بخورید.

پوست پیاز

شاید فکر کرده باشید که پوسته‌های بیرونی پیاز به هیچ دردی نمی‌خورند، اما این پوسته‌ها حاوی ترکیب خاصی به نام کوئرستین هستند. کوئرستین ترکیب خاصی اسـت که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند و نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. می‌توانید این پوسته‌های پیاز را به آبگوشت یا خورش اضافه کنید تا طعم و عطر خوبی به آن بدهید و درست قبل از خوردن غذا، این پوسته‌ها را از غذا جدا کنید.

پوست هندوانه

بخشی از همین مواد اسـت که نباید آن‌ها را دور بریزید چون حاوی اسید آمینه خاصی به نام سیترولین اسـت. این اسید آمینه می‌تواند جریان خون را بهبود بخشد. می‌توانید پوست هندوانه را همراه با گوشت هنداونه، توت‌فرنگی و مقداری آب پرتقال ترکیب کنید و یک اسموتی جذاب و مقوی بخورید.

برگ های بروکلی

حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و کلسیم می باشد. می‌توانید برگ‌های کلم بروکلی را خُرد کنید و همراه با خود کلم بروکلی تف بدهید و بعد به‌راحتی مصرف کنید.

برگ های کرفس

این خوراکی های سالم را دور نریزید!

اغلب افراد از ساقه کرفس استفاده می‌کنند و برگ‌های کرفس را بدون استفاده دور می‌ریزند. اما این برگ‌ها مثل ساقه کرفس دارای خاصیت‌های مهمی هستند. برگ‌های کرفس علاوه بر عطر خوبی که دارند، حاوی ویتامین C ، منیزیم برای عضله‌سازی، و کلسیم برای تقویت استخوان‌ها می باشند. می‌توانید برگ‌های کرفس را به سوپ سبزیجات یا سوپ مرغ اضافه کنید.

پوست پرتقال

علاوه بر بوی خارق العاده ای که دارد، سرشار از فیبرهایی اسـت که تاثیر مثبتی در بهبود عمکرد دستگاه گوارش دارد. ضمنا مقدار زیادی ویتامین C در پوست پرتقال وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مهم اسـت. می‌توایند پوست پرتقال را روی ماهی یا مرغ رنده کنید و همراه با این غذاها بخورید.

ساقه های برگ چغندر

دارای فواید مهمی اسـت که نباید آن را نادیده گرفت. این ساقه‌های ارغوانی سرشار از کاروتنوئیدها هستند که به‌عنوان آنتی ‌اکسیدان،‌ توانایی بالایی برای مقابله با بیماری‌ها دارند. ضمن این‌که سرشار از از ویتامین K هستند که برای تقویت سلامت استخوان‌ها لازم اسـت. می‌توانید ساقه برگ چغندر را همراه با قارچ و پیاز تف دهید و همراه با غذای اصلی‌تان بخورید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


5 جولای 2016 ... وبسایت سرای زندگی: بعضی از بخشهای میوهها و سبزیجات بهعنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته میشوند، اما تا حالا فکر کردهاید که شاید این مواد هم ...5 جولای 2016 ... بعضی از بخش های میوه ها و سبزیجات به عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می شوند، اما تا حالا فکر کرده اید که شاید این مواد هم مفید باشند؟! - واقعیت ...این خوراکی های سالم را دور نریزید! خوراکی های سالم,خوراکی های سالم و ناسالم,خوراکی های سالم برای کودکان,خوراکی های سالم و مقوی,خوراکی های سالم و بهداشتی,خوراکی های ...بعضی از بخشهای میوهها و سبزیجات بهعنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته میشوند، اما تا حالا فکر کردهاید که شاید این مواد هم مفید باشند؟!برای فعال سازی و تقویت قدرت مغز تنها ورزش های ذهنی، کافی نیست. باید مواد غذایی مناسبی برای مغز خود انتخاب کرده و در سبد غذایی روزانه جای دهید. وبسایت تکرا: ...این خوراکی های سالم را دور نریزید! بعضی از بخشهای میوهها و سبزیجات بهعنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته میشوند، اما تا حالا فکر کردهاید که شاید این مواد هم مفید ...بعضی از بخشهای میوهها و سبزیجات بهعنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته میشوند، اما تا حالا فکر کردهاید که شاید این مواد هم مفید باشند؟! وبسایت سرای زندگی: بعضی ...بعضی از بخشهای میوهها و سبزیجات بهعنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته میشوند، اما تا حالا فکر کردهاید که شاید این مواد هم مفید باشند؟!


کلماتی برای این موضوع

نان خشک را دور نریزید نان رنده شده به جای اینکه نان خشک‌ها بخصوص باگت را دور بیندازید آن‌ها را کوبیده و گردو بخورید تا وقت پیری سالم باشید مرجع طب …اسلایدر صفحه اولطبق یافته های یک تحقیق جدید، مصرف روزانه گردو در حالیکه موجب بهبود کلسترول خون و حفظ چربی خون سلام بر دکتر دلسوز و عزیزمانانشاال خدا خودش اجر این کارتان را که با حوصله و دقت جواب سبزی سفره را خود بکارید زیباشو دات کامنعنا پیشنهاد می‌کنم با این سبزی که مورد علاقه‌ی اکثر مردم است کار سبزی‌کاری را شروع درسنامه مزاج شناسی مقاله سوّم؛ مزاج شناسی …تغذیه افراد بلغمی خوراکی های سازگار خوراکی های ناسازگار گوشت ها گوسفند، بزغاله تغذیه قناری با سبزی گشنیز – قناری علیرضادر فصل تابستان و دوران تولک قناری مصرف سبزی تازه گشنیز که به نحو مناسب شستشو و سپس خشک گام موثر برای تغییر سبک زندگیحجم غذا را کاهش دهید حتماً شما هم چشم‌غره‌های مادرتان را یادتان می‌آید یعنی اینکه مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانغذاهای غنی از این فیبر اگر نشاسته ای هم باشد همچون بسیاری از نان های غلات و برنج قهوه روش تهیه آیس پک خانگی روش تهیه آیس پک خانگی پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده کنیدخانه داری پزشکان ایران روزی از کم خوری ناله می‌کردیم اما امروز مشکل اصلی کشور پرخوری است این شاید مهم



لینک منبع :این خوراکی های سالم را دور نریزید!

تصاویر برای این خوراکی های سالم را دور نریزید! این خوراکی های سالم را دور نریزید! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../این-خوراکی-های-سالم-را-دور-نریزید‏ - ذخیره شده 5 جولای 2016 ... این خوراکی های سالم را دور نریزید! بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می‌شوند، اما تا حالا فکر کرده‌اید که شاید ... این خوراکی های سالم را دور نریزید! | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/...2/134969-این-خوراکی-های-سالم-را-دور-نریزید‏ 5 جولای 2016 ... بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می‌شوند، اما تا حالا فکر کرده‌اید که شاید این مواد هم مفید باشند؟! این خوراکی های سالم را دور نریزید! - مفیدستان mofidestan.ir/این-خوراکی-های-سالم-را-دور-نریزید/‏ این خوراکی های سالم را دور نریزید! بعضی از بخشهای میوهها و سبزیجات بهعنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته میشوند، اما تا حالا فکر کردهاید که شاید این مواد هم مفید … این خوراکی های سالم را دور نریزید! | بعضی از بخش های میوه - قطره www.ghatreh.com/news/nn32550125/این-خوراکی-های-سالم-دور-نریزید‏ 5 جولای 2016 ... بعضی از بخش های میوه ها و سبزیجات به عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می شوند، اما تا حالا فکر کرده اید که شای. این خوراکی های سالم را دور نریزید بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات ... www.hammihan.com/post/11643500‏ - ذخیره شده این خوراکی های سالم را دور نریزید بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می‌شوند، اما تا حالا فکر کرده‌اید که شاید این مواد هم مفید ... این خوراکی های سالم را دور نریزید! - تی نیوز tnews.ir/news/af8666129302.html‏ 7 جولای 2016 ... شفا آنلاین>سلامت>بعضی از بخش های میوه ها و سبزیجات به عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می شوند، اما تا حالا فکر کرده اید که شاید این مواد هم ... این خوراکی های سالم را دور نریزید | خدمات پرستاری در منزل mobincoo.com/خوراکی-های-سالم-را-دور-نریزید/‏ 6 جولای 2016 ... بخشی از همین مواد است که نباید آن‌ها را دور بریزید چون حاوی اسید آمینه خاصی به نام سیترولین است. این اسید آمینه می‌تواند جریان خون را بهبود بخشد. این خوراکی های سالم را دور نریزید! | ایراتو irato.ir/fa/news/3060341/این-خوراکی-های-سالم-را-دور-نریزید/‏ بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می‌شوند، اما تا حالا فکر کرده‌اید که شاید این مواد هم مفید باشند؟! این "غذاهای تاریخ گذشته" را دور نریزید! | مجله زندگی سالم www.zendegisalem.com/?p=4512‏ 19 دسامبر 2013 ... مطالعات اخیر پزشکان نشان می‌دهد شیر و میوه‌های له شده و گندیده مثل سیب، موز را نباید دور انداخت زیرا این نوع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته باعث ...