مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نشانه های افسردگی در کودکان

[ad_1]

کودک یاد گرفته همیشه از موقعیت‌ها و شرایط ناراحت‌کننده و محرک‌های آزاردهنده، کناره‌گیری کند تا در آرامش باشد. مکیدن انگشتان و شب‌ادراری، از علائم اضطراب اســت که حتی در سنین نوجوانی هم اتفاق می‌افتد.

خطرات بوسیدن صورت کودکان !

  یکی از اختلال‌های دوران کودکی، اضطراب و افسردگی‌ست که اگر به‌موقع، تشخیص داده شود، قابل درمان می‌باشد.

 

 

اختلال‌ افسردگی در کودکان,نشانه های افسردگی در کودکان,اختلال‌های دوران کودکی 

 

ترس و تشویش، شیوع اضطراب در کودکان را پایه‌ریزی می‌کند و در صورتی‌که این ترس‌ها، بیمارگونه نباشد، به‌صورت طبیعی خود را نشان‌می‌دهد. خجالتی و گوشه‌گیر بودن، جزو شایع‌ترین اضطراب‌های اجتماعی کودکان اســت که می‌تواند زندگی آنان را مختل کند. کودکان، ترس و اضطراب را از راه شرطی‌‌شدن فرامی‌گیرند. بروز ترس‌ها در کودکان، قابل پیش‌بینی نیست و در تمام سنین، یکسان نمی‌باشد.

نقش خانواده به‌عنوان عاملی در ایجاد اختلال اضطراب کودکان، همیشه مورد توجه قرارگرفته اســت. انتقال اضطراب از پدر و مادر به کودک، بر اثر مشاهده و الگوسازی رفتارها صورت‌می‌گیرد.

ارزیابی اضطراب در کودکان، از طریق مصاحبه و گزارش شخصی و درجه‌بندی نوع اضطراب و درنهایت تجویز دارو انجام می‌شود. به‌همین منظور باید دو مصاحبه‌ی جداگانه، یکی با کودک و دیگری با پدر و مادر صورت‌گیردتا میزان آشفتگی هیجانی در بروز اضطراب، مشخص شود.

کودکان می‌توانند برای مقابله با اضطراب و ناکامی، از روش‌های دفاعی مانند کناره‌گیری، انکارکردن، سرکوبی و فرافکنی استفاده کنند.

 

کودک یاد گرفته همیشه از موقعیت‌ها و شرایط ناراحت‌کننده و محرک‌های آزاردهنده، کناره‌گیری کند تا در آرامش باشد. مکیدن انگشتان و شب‌ادراری، از علائم اضطراب اســت که حتی در سنین نوجوانی هم اتفاق می‌افتد.

 

درواقع وقتی کودک نتواند راه‌هایی را برای مقابله با اضطراب بجوید، مجبور می‌شود به زمان خردسالی برگردد. در مرحله‌ی انکار، منکر واقعیت اســت و آن‌چه اتفاق افتاده را به‌نوعی سرپوش می‌گذارد. در مرحله‌ی سرکوبی، تلاش او در جریان فراموشی حالت‌های اضطراب، به‌کار می‌رود تا به‌تدریج آن‌را از ذهن خودآگاهش دور سازد اما در مرحله‌ی فرافکنی، هر حادثه و اتفاقی که در زندگی‌اش رخ‌می‌دهد را به دیگران نسبت‌می‌دهد.

 

درنتیجه کودکانی که تمایل شدید به استفاده از مکانیسم‌های دفاعی در برابر اضطراب دارند، نمی‌توانند از روابط سالم عاطفی و ذهنی برخوردار باشند.امروزه اضطراب‌های اجتماعی کودکان، بیش‌تر به‌چشم می‌آید و عامل فرار کودک از اجتماع، مردم، دوستان، مجالس و میهمانی‌هایی‌ست که درواقع، با اضطراب‌های اجتماعی، بدنی، فکری و رفتاری روبه‌روست.

نشانه‌های اضطراب کودک در بعد جسمی (فیزیولوژیک) هم‌چون بزرگسالان، با تنفس تند، لرزش دست و پا، گرم شدن و سرخی صورت، گرفتگی صدا و تپش قلب، همراه استکه با آرام‌ساختن، قابل اصلاح می‌باشد و در بعد فکری (شناخت‌درمانی) تلاش کودک بر این اســت که دیگران از او راضی باشند، تأییدش کنند، طردش نکنند و مهم باشد و اگر غیر از این شود، برایش ناخوشایند اســت.

در بعد رفتاری که (با رفتاردرمانی قابل اصلاح اســت)، کودک یاد می‌گیرد خانه برایش مکانی امن اســت،نیاز به دوست ندارد، از جمع، گریزان و در کوچه و خیابان همیشه سرش پایین اســت و ترس از نگاه دیگران دارد. به‌خوبی نمی‌تواند سؤال کند و جواب دهد و احساس ناامنی می‌نماید.

کودکان در طول دوره‌ی زندگی‌شان، ممکن اســت افسردگی را تجربه کنند که این اختلال با افزایش سن، در دختران، بیش‌تر از پسران دیده می‌شود. افسردگی، زمانی در کودک ایجاد می‌شود که احساس و تصور بدی از خود داشته باشد و این احساس، زمانی‌که به اوج خود برسد، تبدیل به یک بیماری می‌شود.

عوامل خانوادگی و زیستی، بیش‌ از عوامل دیگر در بروز افسردگی نقش دارند.افسردگی کودکی، پیامدهای منفی بسیاری را به‌همراه دارد ازجمله افسردگی‌ در ادوار آینده، عدم سازگاری‌های اجتماعی، مشکلات تحصیلی و در برخی مواقع حتی اقدام به خودکشی.

نشانه‌های افسردگی کودکان عبارتند از:
1- نشانه‌های عاطفی: ناامیدی، خشم، درماندگی، اضطراب، نوسانات خلقی، احساس گناه و غمگین بودن

2- نشانه‌های جسمی: به‌هم خوردن ساعات خواب، بی‌اشتهایی و یا خوردن افراطی، یبوست، افزایش و کاهش وزن

3- نشانه‌های رفتاری: بدون دلیل گریه‌کردن، کناره‌گیری از دوستان، سریع خشمگین شدن و کاهش انگیزه

4- نشانه‌های تخریب‌گرایانه: خود را سرزنش‌کردن، احساس بازنده بودن، امیدوار نبودن به آینده و بلاتکلیفی

این اختلال‌ها در بزرگسالان، با طیف وسیع‌تر و پیچیده‌تری خود را نشان‌می‌دهند. عده‌ای معتقدند سوابق خانوادگی و وراثت، در افسردگی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. شروع افسردگی زودرس در کودکان، بیش‌تر تحت‌تأثیر عوامل خانوادگی و وراثت اســت. با وجود این، ازهم‌گسیختگی خانوادگی، ارتباط تنگاتنگی با افسردگی کودکان دارد. ازهم‌گسیختگی خانوادگی را می‌توانیم در رفتار سرد و بی‌روح و منفی روابط متقابل کودک و پدر و مادر به‌وضوح ببینیم.

شناخت‌درمانی رفتاری برای کودکان افسرده، نویدبخش می‌باشد اما در مورد کودکان و نوجوانان با افسردگی و استرس شدیدتر، احتمال بهبودی با این روش، کم‌تر اســت و باید با مشورت پزشک، از دارو استفاده نمود.
 

بیتوته


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


افسردگی کودکان نشانه های افسردگی کودکان علت افسردگی کودکان,درمان افسردگی کودکان,اختلال افسردگی در کودکان,نشانه های افسردگی در کودکان,اختلالهای دوران ...23 نوامبر 2003 ... در این مطلب سعی شده ضمن ارائه ی تعریفی از افسردگی كودكان و توضیح نشانه های آن ، برای پیشگیری و درمان در این زمینه راهكارهایی مفید ارائه شود.وی پیرامون علائم افسردگی در کودکان توضیح داد: بالا بودن میزان تحریک پذیری ... اجتماعی ، آشفتگی های خوردن و خوابیدن از بارزترین علائم و نشانه های افسردگی در ...8 ژوئن 2014 ... علائم افسردگی در كودكان و راههای درمان. كم حرفی، منزوی شدن، پرخاشگری و خجالت از نشانههای افسردگیكودكان است.وقتی میشنویم كسی دچار افسردگی ...کودکان افسرده نیاز دارند که نجات داده شوند. نشانه های افسردگی در کودکان را می دانید؟اختلال افسردگي اساسي اختلالي است كه در آن بايد حداقل يكي از نشانههاي احساس غمگيني يا احساس بيعلاقگي بمدت حداقل يك هفته همراه با 4 نشانه از نشانههاي ديگري ...نشانههای اضطراب کودک در بعد جسمی(فیزیولوژیک) همچون بزرگسالان، با تنفس تند، لرزش دست و پا، گرم شدن و سرخی صورت، گرفتگی صدا و تپش قلب، همراه استکه ...این نوع افسردگی که قبلاً بیماری شیدایی- افسردگی خوانده میشد، دارای دورههای متناوب شیدایی و افسردگی است. نشانههای افسردگی دوقطبی در کودکان و نوجوان تاحدودی ...1 جولای 2015 ... افسردگی دوران کودکی با غم و اندوه های روزانه و طبیعی دوران رشد متفاوت است. فقط به این علت ... نشانه ها و علایم افسردگی کودکان متنوع است. در اغلب ...افسردگی، نوعی اختلال خلق یا اختلال عاطفی در افراد است. کودک و نوجوان نیز ممکن است، به سبب شدت فشار روحی ناشی از مرگ یکی از اطرافیان (به خصوص والدین)، ...


کلماتی برای این موضوع

نشانه های افسردگی کدامند؟ چگونه می توان متوجه …نشانه های افسردگی کدامند؟ چگونه می توان متوجه این علائم شد؟دختران هفت ساله با نشانه های بلوغ چگونه مواد …ارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه افسردگی ؛ بیماری های روانینور خورشید؛ دشمن افسردگی زمستان در فصل سرما به دلیل کمبود نور خورشید، تمامی ریتم های نشانه های بارداری را بشناسیدنشانه های بارداری خارج رحمینشانه های بارداری چیستنشانه های بارداری در ماه اولنشانه تب مالتنشانه های بیماری و درمانتب مالت چیست؟ …تب مالتنشانه های بیماری و درمانتب مالت چیست؟علل بروز و درمان افسردگی در زنانواکاوی علل بروز و درمان افسردگی در زنان چه بسیار دختران افسرده ای که از خانه و مدرسه نشانه های بیماری ام اس نشانه های بیماری ام اس سیستم ایمنی بدن در بیماری ام‌اس به بافت چربی درون مغز حمله مدرسه هراسی کودکان روان شناسیدلهرهخشمافسردگی …مدرسههراسیکودکانگویند مادران این کودکان معمولا کمال گرا ،مستبد وبیش ازحد مراقب یا سهل گیر هستند اختلال افسردگی اساسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداختلالافسردگیاساسیعلل زیست شناختی ژنتیک شیوع افسردگی در دوقلوهای تک‌تخمکی ۶۵ درصد و در سایر دوقلوها نشانه های عشق شدید مردان به زناننشانه های عشق شدید مردان به زنان عشق شدید مردان به زنان علاقه همسر مرد عاشقعنوان



لینک منبع :نشانه های افسردگی در کودکان

نشانه های افسردگی در کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/.../signs1-depression-children.html‏ - ذخیره شده - مشابه افسردگی‌ کودکان نشانه های افسردگی‌ کودکان علت افسردگی‌ کودکان,درمان افسردگی‌ کودکان,اختلال‌ افسردگی در کودکان,نشانه های افسردگی در کودکان,اختلال‌های دوران ... علائم افسردگی در کودکان و راههای درمان-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid...‏ - ذخیره شده - مشابه 8 ژوئن 2014 ... کم حرفی، منزوی شدن، پرخاشگری و خجالت از نشانه‌های افسردگی‌کودکان است.وقتی می‌شنویم کسی دچار افسردگی است به فکرمان خطور نمی‌کند که شخص ... نشانه های افسردگی در نوجوانان - کتابک https://ketabak.org/content/نشانه-های-افسردگی-نوجوانان‏ - ذخیره شده 10 آگوست 2009 ... نشانه‌های رایج افسردگی نوجوانان. ... بسیاری از کودکان می‌توانند این گونه رویدادها را به موقع درک کنند، اما آن ها را به خاطر می‌سپارند. با افزایش سن، این ... آیا کودک من افسرده است؟ - تبیان article.tebyan.net/4449/آیا-کودک-من-افسرده-است-‏ - ذخیره شده سردرد، دل درد ، سرگیجه و حالت تهوع از دیگر نشانه های جسمانی افسردگی است. از علائم رفتاری نیز می توان به این موارد اشاره کرد : کودکان افسرده معمولاً دروغ می گویند ... افسردگی کودکان - روان پزشک آنلاین ravanpezeshkonline.com/SC.php?type=component...id=69...‏ - ذخیره شده - مشابه 1 جولای 2015 ... افسردگی دوران کودکی با غم و اندوه های روزانه و طبیعی دوران رشد متفاوت است. فقط به این علت ... نشانه ها و علایم افسردگی کودکان متنوع است. در اغلب ... افسردگی کودکان: علائم، نشانه های خطرناک، درمان ها - یوطب uteb.ir/article/723/افسردگی-آیا-کودک-شما-افسرده-است/‏ - ذخیره شده - مشابه کودکان افسرده نیاز دارند که نجات داده شوند. نشانه های افسردگی در کودکان را می دانید؟ دکتر محمدرضا شمس انصاری - روانپزشک - افسردگی در کودکان doctorshamsansari.blogfa.com/tag/افسردگی-در-کودکان‏ - ذخیره شده - مشابه وی پیرامون علائم افسردگی در کودکان توضیح داد: بالا بودن میزان تحریک پذیری ... اجتماعی ، آشفتگی های خوردن و خوابیدن از بارزترین علائم و نشانه‌ های افسردگی در ... اگر کودک افسرده دارید بخوانید - دلگرم www.delgarm.com/...s.../59771-اگر-کودک-افسرده-دارید-بخوانید‏ - ذخیره شده - مشابه نشانه‌های اضطراب کودک در بعد جسمی(فیزیولوژیک) هم‌چون بزرگسالان، با تنفس تند، لرزش دست و پا، گرم شدن و سرخی صورت، گرفتگی صدا و تپش قلب، همراه استکه ... نشانه های افسردگی در نوزادان | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/نشانه-های-افسردگی-در-نوزادان/‏ - ذخیره شده - مشابه مطالب زیادی در رابطه با افسردگی در سنین جوانی و نوجوانی وجود دارد ، اما تابحال توجه زیادی به سلامت روانی نوزاد نشده است. چراکه اکثر افراد بر این عقیده اند که نوزاد ... اختلال افسردگی در کودکان و نوجوانان www.iacap.ir/fa/mataleb_amoozeshi/parent.../depression.php‏ - ذخیره شده - مشابه اختلال افسردگی اساسی اختلالی است که در آن باید حداقل یکی از نشانه‌های احساس غمگینی یا احساس بی‌علاقگی بمدت حداقل یک هفته همراه با 4 نشانه از نشانه‌های دیگری ...