مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موفقیت محققان پژوهشگاه «ابن‌سینا» در تولید واکسن سرطان

[ad_1]

محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند.

 به گزارش مشرق، مجری طرح و عضو هیات علمی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی «ابن سینا»، با تاکید بر این که ایمنی درمانی روشی اَمن برای درمان سرطان است، گفت: بر این اساس ما درصددیم تا با استفاده از واکسن به بدن آموزش دهیم که نسبت به رشد سلول‌های سرطانی هوشمندانه عمل و رشد آن را مهار کرده و یا از بین ببرد.

دکتر حجت‌اله ربانی مجری طرح از طرح تولید واکسن برای سرطان خبر داد و خاطرنشان کرد: ایده ما در این طرح تحقیقاتی این بود که همانند برخی از بیماری‌ها که دارای واکسن هستند، برای پیشگیری از سرطان، واکسنی تولید کنیم تا از بدو تولد به نوزادان تزریق شود تا آنها مبتلا به سرطان نشوند.

وی از تولید این واکسن خبر داد و با تاکید بر این که واکسن تولید شده برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها کاربرد دارد، ادامه داد: این واکسن متشکل از آنتی ژن‌های پروتئینی است و مطالعات فاز حیوانی آن نیز طی شده است.

ربانی با بیان این که وزارت بهداشت از این طرح حمایت نکرده است، گفت: بسیاری از کشورها درصدد تولید این واکسن هستند و این در حالی است که شانس تهیه این واکسن بسیار کم است چرا که این واکسن بر اساس تغییراتی که در ساختار پروتئین یک نوع سلول خاص ایجاد می‌شود، به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه این واکسن‌ها تنها برای پیشگیری به کار نمی‌روند بلکه در حوزه درمان نیز وارد شده است، گفت: میزان دوز واکسن درمانی و یا تعداد آن با دوز پیشگیری متفاوت است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه «ابن سینا» با بیان اینکه این واکسن‌ها بر اساس نوع آنتی ژن‌های هر فرد تولید نمی‌شود، اظهار کرد: این واکسن‌ها فردی نبوده بلکه عمومی هستند و به صورت اختصاصی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی به کار می‌رود.

تولید آنتی بادی علیه سلول‌های بنیادی

دکتر ربانی تولید آنتی بادی بر ضد سلول‌های بنیادی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی خود نام برد و افزود: آنتی بادی‌های ضدمارکرهای سلول‌های بنیادی ابزار تحقیقاتی برای همه محققان کشور است که هم اکنون تولید 15 مارکر سلول‌های بنیادی را در دستور کارداریم که تعدادی از آنها ساخته شده است.

به گفته وی، این بیومارکرها علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


7 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوریهای نوین علوم زیستی ابنسینا موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند.7 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی ابن سینا موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند. مجری طرح و ...12 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوريهاي نوين علوم زيستي ابنسينا موفق به توليد واكسني براي پيشگيري و درمان سرطان در فاز حيواني شدند. مجري طرح و عضو ...7 آگوست 2016 ... حجت اله ربانی، مجری طرح و عضو هیات علمی پژوهشگاه فناوری نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا خبر از موفقیت محققان این پژوهشگاه در زمینه ...دانشیار پژوهشگاه ابن سینا راهکارهای. افزایش توان واکسن های ضد سرطان مبتنی بر. سلولهای دندریتیک را بررسی کرد. دکتر امیرحسن زرنانی، دانشیار پژوهشگاه.7 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوریهای نوین علوم زیستی ابنسینا موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند. بهگزارش ایسنا، ...7 آگوست 2016 ... واکسن سرطان موفقیت محققان ایرانی دَر تولید نسل جدید داروهای ضدانعقادمحققان پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی ابن سینا موفق به تولید ...8 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوریهای نوین علوم زیستی ابنسینا موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند.15 آگوست 2016 ... گام مهم دانشمندان در تولید واکسن سرطان ... جهان صورت گرفته و با موفقیت بی نظیر محققان ما در کشف این واکسن، در صدد طرح جهانی آن در مجلات ... ربانی با اشاره به نگاه متفاوت محققان پژوهشگاه ابن سینا بیان داشت: باتوجه به نظر محققان ...9 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه ابن سینا در برنامه چرخ پاسخ دادند : ... که روی آن کار کردیم، از حدود 12 تا واکسنی که تولید کردیم از این 12 تا 7 تا به صورت موفقیت ...


کلماتی برای این موضوع

محققان پژوهشگاه ابن سینا موفق به تولید واکسن سرطان در محققان پژوهشگاه ابن سینا به تولید واکسن سرطان در خبر از موفقیت محققان موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطانموفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطان موفقیت محققان پژوهشگاه موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطانمحققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی ابن‌سینا موفق به تولید واکسنی برای ‫موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تساوی …موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطان محققان پژوهشگاه فناوری‌های موفقیت محققان ایران در تولید واکسن سرطانمحققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی ابن‌سینا موفق به تولید واکسنی برای ستاره ها موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید ابن‌سینا موفق به تولید موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطانموفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطان ابن سینا با موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطان موفقیت محققان پژوهشگاه ابن سینا در تولید واکسن سرطان در انتخاب و چینش خبرها هیچ دخالت انسانی وجود ندارد و تمامی فرآیندها توسط موتور هوشمند موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطان…موفقیت محققان پژوهشگاه ابن‌سینا در تولید واکسن سرطان ابن‌سینا در تولید موفقیت محققان در تولید واکسن سرطانموفقیتمحققاندرتولیدموفقیت محققان در تولید طرح تولید واکسن برای سرطان پژوهشگاه ابن سینا



لینک منبع :موفقیت محققان پژوهشگاه «ابن‌سینا» در تولید واکسن سرطان

موفقیت محققان پژوهشگاه «ابن‌سینا» در تولید واکسن سرطان - ایسنا www.isna.ir/.../موفقیت-محققان-پژوهشگاه-ابن-سینا-در-تولید-واکسن-سرطان‏ - ذخیره شده 7 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند. موفقیت محققان پژوهشگاه «ابن‌سینا» در تولید واکسن سرطان - صدای ایران sedayiran.com/.../موفقیت-محققان-پژوهشگاه-ابن‌سینا-در-تولید-واکسن-سرطان‏ 7 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند. به گزارش صدای ... فانا - موفقیت محققان پژوهشگاه ابن ‌سینا در تولید واکسن سرطان www.phana.ir/.../موفقیت-محققان-پژوهشگاه-ابن-سینا-تولید-واکسن-سرطان‏ 7 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی ابن ‌سینا موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند. موفقیت محققان پژوهشگاه «ابن‌سینا» در تولید واکسن سرطان www.javanonline.ir/.../موفقیت-محققان-پژوهشگاه-ابن‌سینا-در-تولید-واکسن-سرطان‏ - ذخیره شده 12 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند. مجری طرح و عضو ... موفقیت محققان پژوهشگاه «ابن‌سینا» در تولید واکسن سرطان - خرداد khordadnews.ir/.../موفقیت-محققان-پژوهشگاه-ابن‌سینا-در-تولید-واکسن-سرطان‏ 7 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی «ابن‌سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند. [PDF] موفقیت تازه محققان ایرانی در راستای تولید واکسن های ضد سرطان ساخت ... www.acecr.ac.ir/upload/file/11-20.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه دانشیار پژوهشگاه ابن سینا راهکارهای. افزایش توان واکسن های ضد سرطان مبتنی بر. سلولهای دندریتیک را بررسی کرد. دکتر امیرحسن زرنانی، دانشیار پژوهشگاه. تولید اولین واکسن سرطان تایید شد - پژوهشگاه ابن سینا www.avicenna.ac.ir/index.php/fa/chairmanship/public.../news?...‏ - ذخیره شده 9 ژانویه 2017 ... رئیس پژوهشگاه ابن سینا گفت: تحقیقات انجام شده در فاز حیوانی واکسن سرطان توسط وزارت بهداشت تائید شد. موفقیت محققان ایران در تولید واکسن ... موفقیت محققان پژوهشگاه «ابن سینا» در تولید واکسن سرطان www.dastavardha.com/index.aspx?pid=99&articleid=188480‏ - ذخیره شده 7 آگوست 2016 ... محققان پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی «ابن سینا» موفق به تولید واکسنی برای پیشگیری و درمان سرطان در فاز حیوانی شدند. مجری طرح و ... واکسن ضد سرطان - موسسه خیریه بهنام دهش پور https://behnamcharity.org.ir/واکسن-ضد-سرطان/‏ - ذخیره شده 15 آگوست 2016 ... ربانی با اشاره به نگاه متفاوت محققان پژوهشگاه ابن سینا بیان داشت: ... که علت اصلی موفقیت ما در رسیدن به ساختار اصلی این واکسن است. در ادامه فاطمه قائمی منش عضو هئیت علمی پژوهشگاه ابن سینا تولید واکسن های ضد سرطانی را ... محققان پژوهشگاه ابن سینا موفق به تولید واکسن سرطان در فاز حیوانی ... meeta.ir/content/news/5007‏ - ذخیره شده 7 آگوست 2016 ... حجت اله ربانی، مجری طرح و عضو هیات علمی پژوهشگاه فناوری نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا خبر از موفقیت محققان این پژوهشگاه در زمینه ...