مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد

[ad_1]

zoomit.ir - پوریا عباسی: تاکنون استفاده از سیستم­‌های خودران موجب تصادفات مختلفی شده اســت که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. اما این بار سیستم ارائه شده توسط این کمپانی موجب نجات جان یک وکیل شده اســت.

 

 سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد

سیستم خودران تسلا تاکنون باعث چند تصادف شدید شده اســت که این امر حرف و حدیث­‌های بسیاری را برای این شرکت به همراه داشته اســت. یکی از نتایج این تصادفات، زیر سوال رفتن قابلیت اطمینان این تکنولوژی توسط مردم اســت. به همین خاطر، تسلا به تبلیغی مناسب و قوی برای سیستم خودران خود نیازمند اســت. تبلیغی که شاید تسلا توانسته اســت در داستان یک وکیل ۳۷ ساله به نام جاشوا نیلی (Joshua Neally) پیدا کند. این مرد مدعی اســت، سیستم خودران تسلا در شرایط اضطراری پزشکی توانسته اســت جان او را نجات دهد.

جاشوا در مصاحبه‌­ای با مجله اینترنتی اسلیت (Slate) حادثه­ را شرح داده اســت: «آخرین روزهای ماه جولای بود و مثل همیشه از محل کارم در اسپرینگ فیلد میسوری حرکت کردم تا مسیر ۴۵ دقیقه‌ای تا خانه‌­ام در برانسون را طی کنم. فکر کردم شاید بد نباشد از سیستم خودران مدل ایکس برای پیمودن این مسیر استفاده کنم. ۵ دقیقه از آغاز حرکتم گذشته بود که درد شدیدی در ناحیه شکمم شروع شد و این درد تا قفسه سینه‌­ام ادامه داشت. خیلی زود فهمیدم که اوضاع اصلاً خوب نیست و به­‌سرعت سیستم خودران را روی نزدیک‌­ترین بیمارستان، که حدوداً ۴۰ کیلومتر با من فاصله داشت، تنظیم کردم و این سیستم مرا به موقع به بیمارستان رساند تا مداوای پزشکی روی من انجام شود.»

پزشکان در نهایت مشکل او را گرفتگی یکی از عروق ریوی تشخیص دادند و به گفته‌­ی آن‌­ها اگر به موقع به بیمارستان نمی‌­رسید می‌توانست موجب مرگ نیلی شود. به لطف عملکرد مناسب سیستم خودران تسلا، این اتفاق ناخوشایند در نهایت پایان خوبی داشت. جاشوا گفته اســت که اگرچه بهترین کار در چنین مواقعی توقف خودرو و تماس با فوریت­‌های پزشکی اســت، اما در آن شرایط دردناک، او به این سیستم اعتماد کرده اســت و پاسخ اعتماد خود را نیز دریافت کرده اســت.

این که تکنولوژی جان نیلی را نجات داده اســت یا خیر جای بحث دارد اما، هیچ کسی مخالف این حقیقت نیست که این تکنولوژی نقش مهمی در زنده ماندن او داشته اســت تا او اکنون بتواند داستان این حادثه را برای ما تعریف کند.

 سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد

اما چرا این داستان مهم اســت؟

با وجود آتش سنگین انتقادات به تسلا برای تصادفات ایجاد شده توسط سیستم خودران این کمپانی و زیر سوال رفتن قابلیت اطمینان به این تکنولوژی، وجود چنین داستانی می­تواند اندکی از بار این انتقادات بکاهد. تعجب ندارد که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، با شنیدن داستان جاشوا آن را برای ۴.۷ میلیون هوادار خود در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد.

اما سوال اینجاست که آیا حقیقتاً سیستم خودران تسلا جان این مرد ۳۷ ساله را نجات داده اســت؟

مسلماً نمی­‌توان گفت که این تکنولوژی تنها عامل حفظ جان جاشوا بوده اســت اما به هر حال نقش بزرگی در این حادثه ایفا کرده اســت و به همین خاطر می­‌توانیم این تکنولوژی را تحسین کنیم. پس این بار قبل از آن که تصادفات ناشی از این سیستم را نکوهش کنیم بد نیست که داستان جاشوا را نیز به­‌ خاطر بیاوریم، هرچند که خاطره آن تصادفات هرگز از یاد نمی­‌رود و تسلا باید به بهبود این تکنولوژی ادامه دهد.

به‌عنوان آخرین جمله می‌توان گفت، با وجود ضعف­‌های جدی که نیاز به رفع شدن دارند، این تکنولوژی فواید زیادی دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


10 سپتامبر 2016 ... به علت تصادفات متعدد، اعتماد به سیستم های خودران اتومبیل ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است، اما این بار سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات ...تاکنون استفاده از سیستمهای خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. اما این بار سیستم ارائه شده ...تاکنون استفاده از سیستمهای خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم ... اما این بار سیستم ارائه شده توسط این کمپانی موجب نجات جان یک وکیل شده است.7 سپتامبر 2016 ... تاکنون استفاده از سیستم های خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه.9 سپتامبر 2016 ... پدال نیوز: تاکنون استفاده از سیستم های خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست.تاکنون استفاده از سیستمهای خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. اما این بار سیستم ارائه شده ...تاکنون استفاده از سیستمهای خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. اما این بار سیستم ارائه شده ...تاکنون استفاده از سیستمهای خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. اما این بار سیستم ارائه شده ...این روزها سيستم خودران خودروهای تسلا بسیار خبرساز شده و هیاهوی بسیاری به پا کردهاند. اما این بار تصادفی در چین باعث شده تا سيستمهای خودران تسلا بار دیگر مورد ...


کلماتی برای این موضوع

پول نیوز با وجود گذشت بیش از یک سال از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده توسط معاون اول رییس بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو …اتومبیل بانک اطلاعات خودرو، قیمت خودرو، قیمت ماشین،قیمت اتومبیل مقایسه و انتخاب مشخصات کلی رنو فلوئنس اطلاعات فنی خودروها قیمت خودرو اخبار تست و بررسی پرونده‌ای برای پژو بیش از سال اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان موفق به توسعه یک سیستم کنترل از راه دور صوتی برای دوربین‌های …خبرآنلاین، خبر انلاین اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرآنلاین سیاسیخبرآنلاین پرسپولیسخبرآنلاین بی بی سیخبرآنلاینخبرآنلاین داعش



لینک منبع :سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد

سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد - زومیت www.zoomit.ir/2016/9/6/135624/tesla-autopilot-saved-life/‏ - ذخیره شده 10 سپتامبر 2016 ... به علت تصادفات متعدد، اعتماد به سیستم های خودران اتومبیل ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است، اما این بار سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات ... تصاویر برای سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد | امروز آنلاین www.emruzonline.com/.../سیستم-خودران-تسلا-جان-یک-مرد-را-نجات-داد/‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... سیستم خودران تسلا تاکنون باعث چند تصادف شدید شده است که این امر حرف و حدیث‌های بسیاری را برای این شرکت به همراه داشته است. یکی از نتایج ... سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد - تی نیوز tnews.ir/news/a17970081021.html‏ 7 سپتامبر 2016 ... تاکنون استفاده از سیستم های خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. اما این بار ... سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد +عکس - تی نیوز tnews.ir/news/f38e70195540.html‏ 9 سپتامبر 2016 ... پدال نیوز: تاکنون استفاده از سیستم های خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد - تلگرامی webloge.top/news/275905‏ 7 سپتامبر 2016 ... تاکنون استفاده از سیستم‌های خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. اما این بار ... سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد | تاکنون استفاده - قطره www.ghatreh.com/news/nn33576613/سیستم-خودران-تسلا-جان-مرد-نجات-داد‏ 7 سپتامبر 2016 ... تاکنون استفاده از سیستم های خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه. ماشین خودران تسلا یک مرد را از خطر مرگ نجات داد - سخت افزار www.sakhtafzarmag.com/.../نجات-فردی-از-مرگ-توسط-ماشین-تسلا‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱ رأی 8 آگوست 2016 ... ماشین خودران تسلا یک مرد را از خطر مرگ نجات داد ... X این شخص او را تا بیمارستان رسانده و جان وی را از خطر مرگ و البته تصادف در مسیر نجات می دهد. سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد « ایران اپل iran-apple.ir/سیستم-خودران-تسلا-جان-یک-مرد-را-نجات-داد/‏ تاکنون استفاده از سیستم‌های خودران موجب تصادفات مختلفی شده است که سیستم خودران کمپانی تسلا نیز در این زمینه مستثنی نیست. اما این بار سیستم ارائه شده ... سیستم خودران تسلا جان یک مرد را نجات داد it-news.ir/سیستم-خودران-تسلا-جان-یک-مرد-را-نجات-داد/‏ - ذخیره شده فروش دامنه · لینک قبلی · لینک بعدی.