مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا دائم کسری خواب داریم !؟

[ad_1]
وب‌سایت بدونیم: زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک جوان به آن علاقه پیدا کرده اید. اکنون که انسان کاملی شده اید باز هم الگوها و روند خواب شما در حال تغییر اسـت. به نظر می رسد آن چنان که باید استراحت نمی کنید و خواب کافی ندارید.

بسیار عادی اسـت که با بزرگ شدن و بالاتر رفتن سن الگوهای خواب شما بی نظم تر و رضایت شما از آن کمتر شود. این شایعه ای بی اساس بیش نیست که با بالا رفتن سن نیاز ما به خواب کمتر می شود و خواب کم با بالا رفتن سن نشان دهنده سلامتی نیست. پیری با اختلالات خواب در ارتباط اسـت اما دلیل مشکلات خواب نیست. همچنان که پیر می شویم نیاز ما به خواب هنوز هم برقرار اسـت. بعضی اشخاص هفت الی هشت ساعت شبانه می خوابند و این برنامه خواب برای همیشه ثابت می ماند.

تغییرات خواب در دوره های مختلف زندگی
هم زنان و هم مردان تغییرات خواب را در طول زندگی و در دوره های مختلف زندگی تجربه می کنند اما اختلالات خواب در زنان زودتر شروع می شود. در سن ۱۱ سالگی میزان کم خوابی در دختران نسبت به پسران ۲ برابر اسـت. این مسئله ممکن اسـت هورمونی باشد اما بالا بودن میزان افسردگی و استرس را در دختران نسبت به پسران نشان می دهد و همین باعث کم خوابی آنان می شود. آن ها دچار تاخیر در ریتم سیرکادین می شوند به همین دلیل خوابیدن پیش از زمان خواب برایشان سخت می شود. این مورد را به لیست سختی هایی که زن بودن دارد اضافه کنید.

مهم ترین مشکلات مربوط به خواب که در دوره جوانی ایجاد می شود "جت لگ اجتماعی” یا اختلال و کم خوابی به دلایل اجتماعی می باشد. خیلی از جوانان کم تر از ۷ ساعت روزانه می خوابند و این در حالی اسـت که در حالت نرمال باید بین ۸ الی ۱۰ ساعت باشد. زنان جوان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بیشتر از مردان جوان نیاز به خواب دارند زیرا با انجام چند وظیفه و شغل با هم خود را خسته تر می کنند.

در سن ۲۰ سالگی سطح نیاز ما به خواب کمتر می شود و معمولا ۷ تا ۸ ساعت می خوابیم. اما افزایش تولید هورمون ها در دوره جوانی با این مقدار نیاز خواب تداخل پیدا می کند و این تداخل با دوره های قاعدگی آغاز می شود. نیمی از زنان در طول دوره قاعدگی دچار اختلال خواب می شوند.

بارداری نیز در ایجاد مشکلات خواب بی تاثیر نیست. در دوره سه ماه اول بارداری به علت بالا رفتن سطح پروژسترون فرد دچار خواب آلودگی می شود. در کنار درد و ناآرامی سندروم پاهای بی قرار شما را تا صبح بیدار نگه می دارد. این مشکل بیشتر در میان زنان رواج دارد و با پیری شیوع پیدا می کند. رایج ترین علل این مشکل در زنان کمبود آهن، تاثیرات هورمونی اسـت و تقریبا ۲۰ تا ۲۵ درصد زنان باردار سندروم پاهای بی قرار دارند. این مشکلات همچنان ادامه دارد. پس از زایمان دچار بیماری افسردگی می شوند که یکی از دلایل کم خوابی اسـت.

تغییرات خواب در دوره های مختلف زندگی
با بالا رفتن سن ساختار خواب ما نیز تغییر می کند. خواب ما ضعیف تر می شود و مدام از خواب بیدار می شویم و این ها باعث کم خوابی و کسالت در روز می شود و صبح ها گویی اصلا نخوابیده ایم. یائسگی این مشکل را تشدید می کند. یکی دیگر از اختلالاتی که زنان دارند آپنه خواب اسـت که آن ها را در طول روز کسل و خواب آلود می کند.

مشکل بی خوابی با گذشت هر دهه عمر افزایش پیدا می کند. از میان هر ۴ زن ۴۵ تا ۶۴ ساله یکی از آن ها مشکل بی خوابی دارد. تعداد آن ها در میان زنان بالای ۶۵ سال بیشتر می شود.

و اما خانم ها برای حل این مشکل چه کنند؟ ابتدا تنظیم کنید که در ساعات خاصی به خواب بروید و در ساعات خاصی از خواب بیدار شوید. اینگونه راحت تر می توان مشکلی که ایجاد بی خوابی می کند را مشخص کرد. هر نوع عادتی که در خواب مشکل ایجاد می کند را ترک کنید. به عنوان مثال مقدار مصرف کافئین، مقدار استفاده از موبایل و لپ تاپ و… اگر هیچکدام از این ها تاثیر گذار نبود با پزشک خود مشورت کنید تا مشکل شما را برطرف کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 جولای 2016 ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت ...2 جولای 2016 ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ - آکا, خبرگزاری اقتصاد آنلاین, اخبار،آخرین خبرها, زبان persian.1 جولای 2016 ... خواب خودکشی پسر دانشجو در خوابگاه زمانی شما مانند کودک بِه خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش بِه شب زنده داری وَ دیر خوابیدن ...2 جولای 2016 ... بدونیم: شما کودک خواب رفتید کودکی نبودید. ها به زنده و خوابیدن داشتید اکنون عنوان جوان آن پیدا اید. که کاملی اید هم و خواب در تغییر به می آن که ...26 ژوئن 2016 ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت ...زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک جوان.زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک جوان به آن علاقه ...زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک جوان به آن علاقه ...زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و.وب سایت زنان امروز - ترجمه شهین اسکویی: بعضی شبها خواب زود به سراغتان میآید و سرتاسر شب را راحت میخوابید. بیدار شدن از چنین خوابی حس بسیار خوبی به شما ...


کلماتی برای این موضوع

آیا براستی زمان وجود دارد؟ آیا براستی زمان وجود دارد؟ نوشته شده توسط سمیر الله وردی در تاریخ ۱۳۹۴۰۳۱۳ روش کلیدی برای اینکه قلب خود را مانند روز اول … روش کلیدی برای اینکه قلب خود را مانند روز اول سالم نگه داریم شاید در نگاه اول این پزشکی ایران عیسی عباسی عطیبه ارسال سلام وقت بخیر من از یک بیماری اتفاقی نادر در سخنرانی فرمانده کل قوا در دانشگاه …تراز در جلسه امروز مقام معظم رهبری پیش از آغاز سخنرانی خود با لحنی صمیمانه از حاضرین تمام داستان های من در این تایپیک سعید …زندگی مردگی جاده ای به سوی بهشت و جهنم ساعت نز دیک ظهر بود که از خواب بیدار شدمتمام شرایط ازدواج موقت از نظر اسلام ازدواج چه دائم و چه موقت حتماً باید با رضایت طرفین زن و مرد باشد و اگر زن عکس دهن کجی سازندگان هتل آرینا به محیط زیست …متهمان گرانی دلار چه کسانی هستند؟ چرا دلار این روزها مدام در حال گران شدن است بخشی از مشاوره در مورد خدمت سربازی پست اول مطالعه شود عجب چرا؟ مگه معاف از رزم چه ایرادی داره؟ معاف از رزم برای لیسانس به پایین خوبه که اخباربانک نکاتی درباره مزایا و تسهیلات کارمندان …بله دوست عزیز ما هم همینا میگیمچرا باید تو ماهی میلیون تومن بگیریو ساعت کارکنی ارتباط با ما خبرگزاری ایثارگرانسلام لطفاً یک ایمیل هم براى ارتباط با سایت در قسمت ارتباط با ما درج شود



لینک منبع :چرا دائم کسری خواب داریم !؟

چرا دائم کسری خواب داریم !؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/329587/چرا-دائم-کسری-خواب-داریم-‏ - ذخیره شده 1 جولای 2016 ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../چرا-دائم-کسری-خواب-داریم-‏ - ذخیره شده 5 جولای 2016 ... زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ - Shafaqna life.shafaqna.com/FA/0400401‏ شفا آنلاین>سلامت>زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید . سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ | خبر داغ khabarpu.com/k.php?u...2K7YqNixINiv2KfYug==‏ خبر پو · پربیننده ترین اخبار روز · آخرین اخبار · اخبار ورزشی · سیاسی · اقتصادی · حوادث · استخدام · استقلال ٥(0) - صبا ٣(0)؛ اسم رمز: منصور ! اختصاصی/ نوراللهی ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/health/دائم-کسری-خواب.html‏ - ذخیره شده چرا دائم کسری خواب داریم !؟ تاریخ انتشار پست : 1395-4-11 بازدید : 3. خودکشی پسر دانشجو در خوابگاه. زمانی شما مانند کودک بِه خواب می رفتید زیرا کودکی بیش ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ - Newis.ir newis.ir/چرا-دائم-کسری-خواب-داریم-؟/‏ 3 جولای 2016 ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت ... چرا دائم کسری خواب داریم !؟ ugy.ir/pages.php?pid=2045668&cat...چرا_دائم_کسری_خواب_داریم_!؟‏ چرا دائم کسری خواب داریم !؟ - برترینها | خبرپو. چرا دائم کسری خواب داریم - تماشای انلاین و دانلود فیلم و کلیپ راه خوب www.rahekhob.ir/ch/چرا_دائم_کسری_خواب_داریم‏ - ذخیره شده چرا دائم کسری خواب داریم ... دانلود سرویس خواب ام دی اف, سرویس خواب عروس, سرویس خواب کودک · دانلود لحظه ... دانلود کربلایی کسری شریفی هیئت خادمین الزهرا (س). کمبود خواب موجب اختلال در عملکرد مغز می‌شود - بی خوابی و درمان ان.خواب ... robabnaz14.persianblog.ir/.../کمبود_خواب_موجب_اختلال_در_عملکرد_مغز_می‌شود‏ - ذخیره شده - مشابه استراحت کافی دارد، فرق دارد، به این ترتیب می توان دریافت که چرا هنگام ... به این معنی است که برای جبران این کسری خواب در سال نیاز به دو هفته خواب مداوم داریم. دسته‌بندی اهمیت خواب در ورزشکاران - علم تکواندو TAEKWONDO www.alborztaekwondo.blogsky.com/category/cat-26‏ - ذخیره شده - مشابه 13 ژوئن 2012 ... دسته‌بندی اهمیت خواب در ورزشکاران - علم تکواندو TAEKWONDO ... ساعت کسری خواب برای هر روز) و این میزان کسری خواب می‌تواند تأثیر ... پاها سوق داد و برای اینکار یا پاها را گرمتر از سر نگه داریم یا هنگام خواب ... ز خوابیدن دائم به روی صورت باید اجتناب کرد چرا که باعث کاهش جریان خون و چروکیدگی پوست می شود.