مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نکات کلیدی برای داشتن یک سرویس خواب ایمن

[ad_1]

... حتی می توان گفت برای افراد مسن وجود این نوع میزها در اتاق خواب ضروری اســت چون می توانند برای گذاشتن تلفن، ساعت، دارو و... از این میزها و کشوهای آن استفاده کرد. برای اینکه استفاده از این نوع میزها راحت باشد، باید برای انتخاب آن به موارد زیر توجه کرد...

اگر یک سرویس خواب ایمن میخواهید به این موارد دقت کنید+تصاویر  تختخواب فضایی اســت که به بدن احساس راحتی و امنیت می دهد و باعث می شود که ما در حالت دراز کشیده، گردش خون مناسبی داشته باشیم و تسکین و آرامش را تجربه کنیم.

یک تختخواب مناسب نقش مهمی در داشتن خوابی آرام برای ما خواهد داشت

اگر یک سرویس خواب ایمن میخواهید به این موارد دقت کنید

پس باید در انتخاب تختخواب دقیق بود و به موارد زیادی توجه کرد. اگر قصد خرید سرویس خواب دارید و سلامت و ایمنی آن برایتان مهم اســت این گزارش را تا انتها بخوانید.

برای انتخاب تختخواب مناسب اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، این اســت که چه کسی قرار اســت از آن استفاده کند.

تختخواب بزرگ راحتی شما را تضمین می کند ولی باید به ابعاد اتاق خوابتان هم توجه کنید. یک تخت بزرگ می تواند تمام فضای اتاق را بگیرد و رفت و آمد شما را مشکل کند. پس در زمان خرید و انتخاب تخت، اول به جثه فرد استفاده کننده و بعد به ابعاد اتاق خواب توجه کنید.

برای امتحان اندازه تخت باید در نظر گرفت که شخص به راحتی بتواند در آن دراز بکشد و فضای کافی در بالای سر و قسمت پایین تخت داشته باشد. تخت های دو نفره نیز باید به اندازه ای بزرگ باشد که هر دو در آن احساس راحتی کنند.

تختخواب ارگونومیک

برای تخت های یک نفره عرضی بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر مناسب اســت. اگر چاق هستید یا در خواب زیاد غلت می زنید و حرکت می کنید بهتر اســت تختی با عرض ۱۱۰ سانتی متر انتخاب کنید. تخت های دو نفره هم باید عرضی بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی متر داشته باشند.

بهتر اســت طول تختخواب یک نفره برای جوانی بلند قد ۲ متر باشد. برای بزرگسالانی با جثه متوسط، طولی به اندازه ۱۹۰ سانتی متر کافی اســت.

ابعاد تخت های کودکان و نوزادان هم به سن و قد کودک بستگی دارد. نکته مهم دیگر، ارتفاع تختخواب اســت. تختخواب نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد، ارتفاعی بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر برای تختخواب مناسب اســت تا رفتن به تخت و خارج شدن از آن و همین طور مرتب کردن روتختی و ملحفه ها برای شما راحت باشد.

اگر شخصی که می خواهد تختخواب بخرد، در تخت کم تحرک اســت این ارتفاع می تواند بین ۵۰ تا ۵۵ سانتی متر نیز باشد. برای چیدمان تختخواب هم باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. تخت را باید در اتاق به گونه ای قرار دهید که قسمت سر به سمت دیوار باشد تا خارج شدن و داخل شدن از آن راحت باشد. قسمت بالایی تخت هم که معمولا مرتفع ترین بخش تختخواب اســت و همان قسمت سر یا قسمت بالش می شود، می تواند جدا یا چسبیده به دیوار باشد که با توجه به راحتی تان می توانید یکی از این ۲ را انتخاب کنید.

باید به اندازه مناسب تختخواب دقت نمود

اگر یک سرویس خواب ایمن میخواهید به این موارد دقت کنید

سلامت تختخواب

با توجه به اینکه تمایل دارید چه جنس تختخوابی بخرید، باید اصول بهداشتی خاصی را در نظر بگیرید. چوب، ام دی اف و فرفورژه همچنان مهم ترین گزینه های شما هستند. اگر می خواهید تخت های چوبی یا ام دی افی بخرید که رنگ یا جلا خورده اند، دقت کنید که بوی رنگ برایتان آزاردهنده نباشد. خجالت نکشید، جلو بروید و تختخواب مورد علاقه تان را بوکنید! اگر بوی ناخوشایندی به مشامتان خورد هرگز آن تخت را با فکر اینکه چون نو اســت بو می دهد نخرید چون این بو تا ماه ها باقی می ماند و ممکن اســت واقعا روی کیفیت خوابتان تاثیر بگذارد. اگر آسم یا آلرژی دارید هرگز نباید در تختخوابی بخوابید که بوی رنگ یا جلا می دهد.

نکته دیگر اینکه زیر تختخواب بعد از مدتی محل تجمع گردوغبار و مایت ها می شود و باید مرتب گردگیری و نظافت شود. بنابراین موقع خرید دقت کنید که در زیر تخت حتما فضای خالی وجود داشته باشد تا تمیز کردن آن آسان باشد. برای اینکه بتوانید به راحتی دستتان را زیر تخت ببرید یا از جاروبرقی برای تمیزکردن زیر تخت استفاده کنید باید فاصله تخت تا زمین حداقل ۳۰ سانتی متر باشد.

اگر قصد دارید تختخواب یا میزتوالت چوبی دست دوم بخرید، حتما شکاف های این وسایل را برای بررسی وجود حشره خونخواری موسوم به ساس تختخواب وارسی کنید و در صورت وجود شکاف ها و درزها، حتی اگر از وجود ساس مطمئن نیستید، برای احتیاط می توانید این لوازم را قبل از ورود به خانه با جاروبرقی پاکسازی و بعد سم پاشی کنید. ساس تختخواب موجود خون آشامی اســت که در شکاف ها و درزهای لوازم چوبی لانه و از خون انسان و دیگر حیوانات تغذیه می کند.

انتخاب یک تختی که از جنس مناسبی باشد

اگر یک سرویس خواب ایمن میخواهید به این موارد دقت کنید

ایمنی تختخواب و میز توالت

اگر می خواهید تختخواب فرفورژه یا همان فلزی بخرید حتما مراقب لبه های نوک تیز باشید. به خصوص اگر بچه کوچک دارید بهتر اســت سرویس خوابی انتخاب کنید که گوشه های منحنی و نرم داشته باشد تا اگر پای کسی لغزید و روی لبه های تخت یا میزعسلی افتاد آسیب جدی نبیند.

نکته مهم دیگر آینه میزتوالت اســت که می تواند حوادث جبران ناپذیری به بار آورد. میزتوالت های موجود در بازار ۲ دسته اند: گروهی که آینه به میز متصل اســت و گروهی که آینه شان جداست و روی میز قرار می گیرد. بهترین انتخاب برای کسانی که بچه کوچک دارند آینه های چسبیده به میزتوالت اســت ولی اگر مدلی را پسندیده اید که آینه از میز جداست، حتما آن را با پیچ و مهره یا اتصالات دیگر به دیوار نصب کنید تا ثابت شود و امکان سقوطش وجود نداشته باشد.

رعایت فاصله در سرویسهای خواب

اگر یک سرویس خواب ایمن میخواهید به این موارد دقت کنید

میزهای کنار تختخواب

میز کنار تختخواب یا همان میزعسلی، وسیله کمکی مهمی در اتاق خواب هرکس اســت. حتی می توان گفت برای افراد مسن وجود این نوع میزها در اتاق خواب ضروری اســت چون می توانند برای گذاشتن تلفن، ساعت، دارو و... از این میزها و کشوهای آن استفاده کرد. برای اینکه استفاده از این نوع میزها راحت باشد، باید برای انتخاب آن به موارد زیر توجه کرد.

اندازه مناسب

سطح این نوع میز باید فضای کافی برای قراردادن وسایل مورد استفاده را داشته باشد. باید حداقل طول و عرض سطح آن به ترتیب ۵۰ و ۴۰ سانتی متر باشد.

میز عسلی باید در جای مناسبی قرار گیرد

اگر یک سرویس خواب ایمن میخواهید به این موارد دقت کنید

ارتفاع میزعسلی برای قابل رویت بودن و قابل دسترس بودن آسان وسایل روی آن در زمان دراز کشیدن روی تخت، باید به اندازه کافی بلند باشد. برای این امر، ارتفاعی بین ۶۵ تا ۷۰ سانتی متر توصیه می شود.برای جلوگیری از افتادن وسایل روی آن باید حداقل ۳ لبه میز کمی بلندتر از سطح آن باشد.همچنین توصیه می شود که این نوع میز با زمین حداقل ۱۸ سانتی متر فاصله داشته باشد تا کار تمیز کردن زیر آن راحت و آسان باشد و نیازی به خم شدن زیاد نباشد.

ارتفاع میز عسلی باید مناسب باشد

اگر یک سرویس خواب ایمن میخواهید به این موارد دقت کنید

برای اینکه از این میزها استفاده بهتری داشته باشید، باید حداقل یک کمد و یک کشو با دستگیره داشته باشند تا بتوانید علاوه بر استفاده رویه (سطح) این میزها، از آنها برای نگهداری وسایل مورد نیاز نیز استفاده کنید. بهتر اســت میز عسلی ها چرخ داشته باشند تا جابه جایی آنها راحت تر شود ولی برای اتاق خواب افراد مسن داشتن چرخ برای این میزها توصیه نمی شود چون آنها گاهی به این میزها تکیه می کنند و شاید این امر باعث حادثه شود.

آفتاب


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


14 جولای 2016 ... برای داشتن دکوراسیون پاییزی شیک این نکات را باید بدانید تصاویر ... یک تختخواب مناسب نقش مهمی در داشتن خوابی آرام برای ما خواهد داشت ... اگر قصد خرید سرویس خواب دارید و سلامت و ایمنی آن برایتان مهم است این گزارش را تا ...22 جولای 2016 ... نکات کلیدی برای داشتن یک سرویس خواب ایمن تختخواب فضایی است که به اندام حس راحتی و امنیت می دهد و سبب می شود که ما در وضعیت خوابیده، ...2 روز پیش ... تختخواب فضایی است که به بدن احساس راحتی و امنیت می دهد و باعث می شود که ما در حالت دراز ...20 ا کتبر 2016 ... نکاتی مهم و اساسی برای داشتن خوابی راحت بارسانه ی خبری وبلاگی در این جا می ... نکات کلیدی برای داشتن یک سرویس خواب ایمن باتابناک با تو23 جولای 2016 ... مضاوی العنزی نیز نام یک دختر ده ساله سعودی است که به نگهداری ... سرگرمی عجیب دختربچه سعودی نکات کلیدی برای داشتن یک سرویس خواب ایمن.24 جولای 2016 ... مضاوی العنزی نیز نام یک دختر ده ساله سعودی است که به نگهداری ... سرگرمی عجیب دختربچه سعودی نکات کلیدی برای داشتن یک سرویس خواب ایمن.اما از نکات مهم در انتخاب دراور و قاب آینه یک سرویس خواب طراحی آن است. .... اگر قصد خرید سرویس خواب دارید و سلامت و ایمنی آن برایتان مهم است این گزارش را تا .... *زبیایی سرویس خواب نوزاد فقط کافی نیست نشانه استاندارد داشتن و متناسب بودن آن ...22 جولای 2016 ... نکات کلیدی برای داشتن یک سرویس خواب ایمن ... انهدام یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور ... دختری که در یک تشت زندگی میکند تصاویر5 فوریه 2008 ... آشنایی با نکات کلیدی در خرید انواع پتو و لحاف. محسن امین: ... با این حساب، داشتن یک سرویس خواب مناسب، شاید مهمتر از لباسهایی باشد که تنمان ...تخت مناسب خواب راحت مناسب ویژگی های تختخواب مناسب , ویژگی بهترین تختخواب ... نکاتی برای تشخیص عسل طبیعی,تکنیک های تشخیص عسل طبیعی ... شاید هنگام خرید از طرح و مدل یک تخت خوشتان بیاید اما به خاطر داشته باشید که مهمتر از همه اینها راحتی شماست. ... در خرید این نوع تخت باید به ایمنی آن توجه زیاد داشته باشید.


کلماتی برای این موضوع

نکات امنیتی مهم برای کاربران سازمان‌ها شبکهعواقب بی‌توجهی به مسائل امنیتی فراتر از حد تصور است تشویش و بی‌قراری از جمله عادت سفره آرایی، نکات خانه داری،مهارتهای زندگیبهترین راه برای پولدار شدن حتما ببینید عشق و شهوت نیاز جنسی مشهد هر شب هزار تومان سایر مطالب تربیت کودک کودک را وادار به حضور در جمع نکنید مشکلات رفتاری کودک خردسال نقش کدامیک از والدین در جامع ورزشی ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند …معرفی اپلیکیشن و بازی زوم یک دستی در نقشه ی گوگل مهمترین محصولات تکنولوژی در سال روانشناسی پزشکان ایران چگونه می توانیم غم و غصه را از خود دور کنیم و از ناراحتی و اندوه رهایی پیدا کنیم چه روش آموزش استفاده از لپ تاپ لپ تاپهر روز تعداد زیادی از کاربران سراغ لپ تاپ ها می روند، زیرا آسان بودن استفاده از این تکنولوژی اطلاعات کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان …رابطه فوق رابطه حرکت سیستم یک درجه آزادی تحت اثر بار دینامیکی میباشد در رابطه فوقایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانیچکیده برای پیاده سازی ونصب موفق سیستمهای خودکاراعلام واطفاء حریق رعایت اصول



لینک منبع :نکات کلیدی برای داشتن یک سرویس خواب ایمن

نکات کلیدی برای داشتن یک سرویس خواب ایمن - کمونه kamooneh.com/.../نکات-کلیدی-برای-داشتن-یک-سرویس-خواب-ایمن‏ - ذخیره شده 23 جولای 2016 ... حتی می توان گفت برای افراد مسن وجود این نوع میزها در اتاق خواب ضروری است چون می توانند برای گذاشتن تلفن، ساعت، دارو و... از این میزها و کشوهای ... نکات کلیدی در خرید انواع پتو و لحاف - خواب ایرانی - خواب ایرانی khabirani.com/آشنایی-با-نکات-کلیدی-در-خرید-انواع-پتو-و/‏ - ذخیره شده نکات کلیدی در خرید انواع پتو و لحاف برای این مهم، داشتن بالش و تخت و تشک ... را در زمان بی‌تحرکی و خواب نگه می‌دارد تا سیستم ایمنی بدن، اجازه به‌خواب‌رفتن را به آن بدهد. ... با این حساب، داشتن یک سرویس خواب مناسب، شاید مهم‌تر از لباس‌هایی باشد که ... تختخواب مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ - بیتوته www.beytoote.com/.../skill/characteristics2-good-bed.html‏ - ذخیره شده - مشابه تخت مناسب خواب راحت مناسب ویژگی های تختخواب مناسب , ویژگی بهترین ... نکاتی برای خرید مرغ سالم,نکته هایی برای خرید مرغ ... شاید هنگام خرید از طرح و مدل یک تخت خوشتان بیاید اما به خاطر داشته باشید که ... در خرید این نوع تخت باید به ایمنی آن توجه زیاد داشته باشید. ... با داشتن تخت های متحرک به راحتی این مشکل حل می شود. [PDF] دستورالعملهای راهبری نکات ایمنی مهم - Dry & Store dryandstore.com/pdf/G2BZ_Farsi.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه دارند، باید همیشه نکات اصلی حفظ ایمنی را رعایت نمایید، این نکات شامل موارد زیر می باشند: ... هرگز این محصول را روی سطوح نرم مانند مبل یا تخت خواب قرار. ندهید. هر یک ... سرویس خواب مناسب | مبلینه چوب moblinehchoob.ir/سرویس-خواب-مناسب/‏ - ذخیره شده انتخاب مدل سرویس خواب مناسب فضای خانه از مهم ترین نکاتی است که باید به آن دقت شود . ... اما آشنایی با انواع تخت خواب ها و کاربرد هر یک از آنها می تواند کمک خوبی برای کسانی باشد که در انتخاب آن مشکل دارند ... در خرید این نوع تخت باید به ایمنی آن توجه زیاد داشته باشید. ... با داشتن تخت های متحرک به راحتی این مشکل حل می شود. اگر این پنج نکته را نمی دانید، آپارتمان نخرید! | شرکت ایمن اوج آسانبر جم jem-elevator.com/?p=2756‏ - ذخیره شده داشتن یک انباری حتی خیلی کوچک در کنار آشپزخانه امتیاز بزرگی محسوب میگردد. ... توجه بفرمائید که بهتراست امکان قرار گرفتن تخت خواب را هم در عرض و هم در طول اتاق ... پس بطور خلاصه این نکات کلیدی را بخاطر بسپارید ۱- استفاده از بلوکهای ... نکات تختخواب مناسب، نکاتی در مورد تخت خواب - آکا - آکاایران www.akairan.com/khanehdari/khanedari1/20154661622.html‏ - ذخیره شده نکات تختخواب مناسب,ویژگی های تخت خواب خوب,نکات مهم در خرید تخت خواب,شرایط یک تختخواب ایده آل,نکاتی درباره تخت خواب,انواع تختخواب,نکات خرید تخت خواب ... [PDF] راهنمای انرژی خانگی و ایمنی آن - SoCalGas https://www.socalgas.com/documents/languages/home.../farsi.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه و ایمنی آن. نکات، راهنمایی و اطالعات socalgas.com. دنبال کنید. و Facebook. ما را در: Twitter .... ثبت نام کنید. همچنین می توانید درخواست قطع، وصل، یا انتقال سرویس گاز ... به یاد داشتن این نکته حائز اهمیت است که گاز طبیعی قابل اشتعال است و یک. جرقه کوچک ..... ناشی از احتراق ناقص، باشد؛ و)3( حالت های ناشناخته ای مثل تهوع، خواب. بلوتوث - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بلوتوث‏ - ذخیره شده - مشابه بلوتوث (به انگلیسی: Bluetooth ) یک استاندارد برای پیوند کوتاه برد، بهره بری ... فناوری بلوتوث شامل چندین نکته کلیدی، که قبول آن را به طور گسترده آسان می‌کند، می‌باشد. ... که در سراسر جهان به طور رایگان در دسترس است و محدودیت‌های داشتن مجوز را ندارد. ..... با رعایت نکات ایمنی و بکارگیری پتانسیل‌های خاصی نظیر «تأیید» و یا ... شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب - تخت خواب iran-choob.blogfa.com/tag/تخت-خواب‏ - ذخیره شده اما از نکات مهم در انتخاب دراور و قاب آینه یک سرویس خواب طراحی آن است. .... اگر قصد خرید سرویس خواب دارید و سلامت و ایمنی آن برایتان مهم است این گزارش را تا .... * زبیایی سرویس خواب نوزاد فقط کافی نیست نشانه استاندارد داشتن و متناسب بودن آن ...