مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فایده مکیدن انگشت در کودکان

[ad_1]

مکیدن شست یا جویدن ناخن از عادت‌های کودکانه‌ای نیست که مورد علاقه والدین باشد. این عادت‌ها اما به احتمال در تقویت سلامت کودکان مؤثر هستند.

فایده مکیدن انگشت در کودکان  مکیدن انگشت می‌تواند کودکان را در برابر آلرژی مصون کند.

به گزارش دویچه وله، پژوهشی جدید می‌گوید مکیدن انگشت یا جویدن ناخن در کودکی می‌تواند دلیل مقاومت بدن در برابر آلرژی‌ها باشد. این تحقیق نظریه‌ای را تقویت می‌کند که می‌گوید بدن کودکان رشدیافته در محیط آلوده، نسبت به آلرژی‌ها مقاوم‌تر اسـت.

فایده مکیدن انگشت در کودکان
 

مکیدن شست یا جویدن ناخن از عادت‌های کودکانه‌ای نیست که مورد علاقه والدین باشد. این عادت‌ها اما به احتمال در تقویت سلامت کودکان مؤثر هستند. بر پایه یک پژوهش درازمدت دانشمندان نیوزیلندی، بدن کودکانی که شست خود را می‌مکند یا ناخن خود را می‌جوند در مقایسه با کسانی که در کودکی این عادت‌ها را کنار می‌گذارند، در برابر آلرژی‌ها به مراتب مقاوم‌تر اسـت.

به اعتقاد دست‌اندرکاران، نتایج این تحقیق احتمال درستی نظریه‌ای را تقویت می‌کنند که بر اساس آن انسان‌های رشدکرده در محیط آلوده‌تر، در برابر آلرژی‌ها مقاومترند. بر این اساس، آلودگی‌ها ممکن اسـت در پی مکیدن شست یا جویدن ناخن وارد بدن کودک شوند.

بنا بر پژوهش یادشده، در میان بیش از هزار فرد ۱۳ ساله، ۴۹ درصد کسانی که در کودکی نه ناخن جویده و نه شست مکیده بودند، دست‌کم به یک محرک واکنش آلرژیک نشان داده‌اند. در میان آزمایش‌شوندگانی که در کودکی به یکی از این دو عادت داشته‌اند، ۳۸ درصد واکنش آلرژیک نشان داده‌اند؛ در میان آنهایی که در کودکی هم ناخن می‌جویده‌اند و هم شست می‌مکیده‌اند، تنها ۳۱ درصد به آلرژی مبتلا هستند.

سرپرست تیم پژوهشی از دانشگاه اُتاگو نیوزیلند معتقد اسـت: «نتایج پژوهش این نظریه را تقویت می‌کند که ارتباط با میکروب‌ها در سنین پایین احتمال ابتلا به آلرژی را تحدید می‌کند.» باب هنکوکس در عین حال به نکته مهمی اشاره می‌کند: در بررسی‌ها تنها پوست افرادِ موردِ آزمایش رصد شد؛ در گونه‌ای از آلرژی‌ها – مانند التهاب آلرژیک مخاط بینی – که در آنها نشانه‌های آلرژی تنها روی پوست پدیدار نمی‌شوند، در همه افراد مورد آزمایش – چه کسانی که ناخن می‌جویدند و شست می‌مکیدند و چه دیگران – درصد ابتلا به آلرژی یکسان بود.

مبتکران این پژوهش یادآوری می‌کنند: «ما نمی‌گوییم کودکان را بایست به در پیش گرفتن چنین عادت‌هایی ترغیب کرد، زیرا میزان واقعی تأثیر مثبت این عادت‌ها بر سلامتی هنوز مشخص نیست».

پژوهشگران در این تحقیق هزار و ۳۷ کودک پنج، هفت، ۹ و یازده ساله را به گروه‌هایی که شست می‌مکند، ناخن می‌جوند یا هیچ‌یک از این عادت‌ها را ندارند، تقسیم کرده و آنها را زیر نظر گرفتند. زمانی که کودکان به ۱۳ سالگی رسیدند، از نظر ابتلا به آلرژی آزمایش شدند. آزمایش در سن ۳۲ سالگی تجدید شد.

 فایده مکیدن انگشت در کودکان

عصر ایران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


مكیدن شست یا انگشت، یكى از عادات رایج دوران كودكى است. این رفتار براى كودكان خردسال كاملاً طبیعى و عادى است، ولى اگر بعد از 6 سالگى باز هم كودك مبادرت به ...انگشت مکیدن کودکان مکیدن انگشت آرامش کودکان رشد کودک تقریبا همه بچه های کوچک شست خود را می مکند. مکیدن انگشت باعث آرامش کودکان می شود. این.مکیدن انگشت عادتی است که در بسیاری از کودکان دیده می شود. ... را که باید در تنهایی برای این کار اختصاص دهد را کوتاه میکند و این مدت کوتاه برای او کمتر ضرر دارد.مکیدن انگشت یا پستانک در نوزادان و کودک کوچک یک واکنش طبیعی است :زیرا مکیدن در ... و یا سرزنش و بی حرکت کردن آرنج بی فایده است و حتی موجب تشدید میشود.زماني كه كودكان هنوز چند ماهه هستند، مكيدن انگشتشان با مزه به نظر ميرسد. اما وقتي كه به سن مهد كودك ميرسند ديگر اين كار اصلاً خوشايند نيست و تازه آن زمان است كه نگران ...مکیدن انگشت در کودکان مکیدن عمل غریزی است که از دوران جنینی آغاز میشود . در تصاویر مشاهدهشده جنین انسان در حال مکیدن انگشت شست خود میباشد . این مسئله به ...چگونه با کودک ارتباط برقرار کینم. ... چرا کودک انگشت خود را می مکد،دلایل مکیدن انگشت نوزادان،فایده لمس کردن نوزاد،صحبت کردن مادر بانوزاد چه فایده ای دارد؟15 سپتامبر 2014 ... مکیدن انگشت , دلیل مکیدن انگشت , درمان مکیدن انگشت ,آیا مکیدن ... معمولاً شیوه های بی فایده ای هستند و در بعضی از مواقع موجب تشدید این عادت ...1 نوامبر 2011 ... وقتی فرزند شما نوزاد است، انگشت مکیدن او برای شما بسیار جالب و جذاب ... عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک ... آیاتلخک برای انگشت فایده ای دارد؟21 دسامبر 2006 ... مکیدن انگشت توسط کودک به طور معمول تا سن 3 سالگی طبیعی در نظر .... منم سه سالشه انگشتش رودهن میکنه چیکار کنن این روشهاهم فایده تداشت. 40.


کلماتی برای این موضوع

نحوه برقراری ارتباط با کودک و نوزاد توسط والدین،علل مکیدن چرا کودک انگشت خود را می مکد،دلایل مکیدن انگشت نوزادان،فایده لمس کردن نوزاد،صحبت مکیدن انگشت ممنوع عمل مکیدن در نوزادان کاملا غریزی است میزان احساس نیز در همه کودکان به طور یکسان دیده دلایل گریه کردن نوزادان و راههای آرام کردن آن،خفگی …دلایل گریه کودک و خفگی نوزاد چگونه می توانیم نوزاد را آرام کنیم،علل گریه نوزاد،چرا تاپیک آمنوره های ثانویه مامانای بالقوه، پر انرژی و …بچه های آمنوره ثانویه میدونن آمنوره چیه خدارو شکر شما این مشکلو ندارین آمنوره یعنی مطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و …برای نگهداری بهتر از یک نوزاد باید ابتدا در مورد نیازهای او اطلاعات به دست بیاوریدمهدکودک و پیش دبستانی نیلوفرتأمل و توجه به این نکته، بیانگر اهمیت اسباب بازی در زندگی و فرآیند رشد و پرورش خلاقیت تعلیم وتربیت چکیده درس ریاضی در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درس مشکل‌آفرین شده است تا وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی …اختلال روان تنی اختلالی که تحت تاثیر ذهن قرار دارد یا در شدیدترین حالت توسط ذهن پله پله تا ملاقات خدا خواص میوه ها و سبزیجاتدکتر فیروز درودی، استاد بخش سم‌شناسی دانشکده علوم پزشکی لایدن در هلند، درباره آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین



لینک منبع :فایده مکیدن انگشت در کودکان

عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک - بیتوته www.beytoote.com/baby/.../baby-sucking-fingers1.html‏ - ذخیره شده - مشابه انگشت مکیدن مکیدن انگشت شست دمکیدن انگشت کودک, درمان مکیدن انگشت,رمان مکیدن انگشت,مضرات مکیدن انگشت,عوارض مکیدن انگشت. علت مکیدن انگشت در کودکان چیست؟ - بیتوته www.beytoote.com/baby/psychology-baby/digit-child.html‏ - ذخیره شده - مشابه عوارض ناشى از مکیدن شست. مکیدن انگشت بعد از 6 سالگى مى تواند مشکلات جدى در زمینه دندان ها، لثه و آرواره به وجود آورد. مک زدن هاى با فشار کودک به شست یا انگشتش در ... مکیدن انگشت در کودکان تا دوسالگی طبیعی و بعد از ۵ سالگی مضر ... www.salamatnews.com/.../مکیدن-انگشت-در-کودکان-تا-دوسالگی-طبیعی-و-بعد-از-‪-۵‬سالگی-مضر-است - ذخیره شده - مشابه 24 ژوئن 2007 ... درباره علل و عوامل و عوارض مکیدن انگشت و نحوه درمان این عادل بد دهانی خبرنگار گروه علمی با دکتر غلامحسین رمضانی متخصص دندانپزشکی کودکان و ... آیا مکیدن انگشت در کودکان نگران کننده است؟ - پرشین وی www.persianv.com/nozadan/260748.php‏ - ذخیره شده - مشابه 15 سپتامبر 2014 ... فواید شیر خشک برای نوزاد و رعایت این نکات هنگام شیرخشک دادن ... مکیدن انگشت کودک از 6 ماهگی به بعد استقلال داشتن را احساس می کند و مکیدن ... مکیدن انگشت و عوارض آن در کودکان - سوالات دندانپزشکی dentalq.blogsky.com/1388/10/15/post-3/‏ - ذخیره شده - مشابه با سلام به بهاره عزیزم , امیدوارم مطلب زیر جواب سوالت باشه ,آرین عزیز رو ببوس. مکیدن انگشت یا پستانک در نوزادان و کودک کوچک یک واکنش طبیعی است :زیرا مکیدن ... فواید و مزایای انگشت مکیدن کودک - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/168982_فواید-و-مزایای-انگشت-مکیدن-کودک.html/‏ - ذخیره شده 2 ا کتبر 2016 ... مکیدن انگشت علاوه بر عوارض مختلفی که دارد مزایای مختلفی نیز داراست که از جمله آن ها می توانیم به کاهش ابتلا به بیماری های آلرژیک در کودک اشاره ... مکیدن انگشت در کودکان | کودک آنلاین www.koodakonline.com/.../d0bcdda650a04f87b40b84504ddc90c5‏ - ذخیره شده - مشابه در تصاویر مشاهده‌شده جنین انسان در حال مکیدن انگشت شست خود می‌باشد . ... این کار هم برای رفع نیازهای گرسنگی و تشنگی آن‌ها اهمیت دارد و هم در مورد ایجاد حس آرامش در ... علت و عوارض مکیدن انگشت در کودکان - نمناک namnak.com/عوارض-مکیدن-انگشت.p15391‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۴ - ۹ نقد مکیدن انگشت و عوارض مکیدن انگشت کودکان و علت مکیدن انگشت در نوزادان و خوردن انگشت در کودکان را در نمناک ببینید. روش های ترک مکیدن انگشت در کودک - تبیان article.tebyan.net/30682/روش-های-ترک-مکیدن-انگشت-در-کودک‏ - ذخیره شده مکیدن انگشت توسط کودک به ‌طور معمول تا سن 3 سالگی طبیعی در نظر گرفته می ‌شود و از 3 سالگی به بعد معمولاً این عادت توسط خود کودک ترک می ‌شود. ولی ادامه ی این ... عادت مکیدن انگشت در کودکان؛ عوارض و راه‌های درمان | دندانه www.dandane.ir/thumb-sucking-damage/‏ - ذخیره شده - مشابه 11 دسامبر 2014 ... رفتار مکیدن در سنین نوزادی پدیده‌ای طبیعی است که هم برخاسته از نیازهای روانی و هم نیازهای فیزیولوژیک نوزاد برای تغذیه است. در مورد اینکه چرا ...