مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

به احساس کودکتان توهین نکنید

[ad_1]

برخی از والدین در درک احساسات فرزندانشان ناآگاهانه دچار اشتباهاتی می شوند که به جای درک آنان، موجب تخریب این احساسات و در نتیجه ایجاد اثرات نامطلوب در روان آنها می شوند.

روزانه چه تعداد کودک اووردوز می شوند؟!  ناهید ازغندی روان شناس کودک  اظهار داشت: برخی از والدین در درک احساسات فرزندانشان ناآگاهانه دچار اشتباهاتی می شوند که به جای درک آنان، موجب تخریب این احساسات و در نتیجه ایجاد اثرات نامطلوب در روان آنها می شوند. 

وی افزود: یکی از این اشتباهات، سوال از کودک درباره بیان احساساتش اســت زیرا او هیچ دلیل و ادراکی نسبت به آن ندارد و حتی نمی داند که دقیقاً چه حسی دارد و برای مثال از فرزند خود به جای پرسیدن اینکه (تو عصبانی هستی؟) بگویید (می دانم که عصبانی هستی) تا او اطمینان یابد که از سوی شما درک خواهد شد. 

 ازغندی گفت: از توهین به احساسات کودک با بیان جملاتی از جمله "اشکالی ندارد"، "چیزی نشده"، "چقدر سخت می گیری"، "گریه ندارد"، "ارزش ناراحتی را ندارد" دوری کنید زیرا باعث کاهش اعتمادش نسبت به شما خواهد شد و نه تنها تسکینی برای ناراحتی کودک نیست بلکه موجب افزایش حس غم در او می شود. 

 به احساس کودکتان توهین نکنید

 

وی تأکید کرد: از دیگر اشتباهاتی که معمولاً والدین در برخورد با کودک خود انجام می دهند، دروغ گفتن به او برای محافظت در برابر احساسات ناخوشایند اســت که این کار باعث بی اعتمادی وی نسبت به دنیای پیرامونش می شود و باید برای تکامل و رشد روحی، حس های مختلف را درک و مهارت کنار آمدن با آنها را بیاموزد. 

این روان شناس کودک در پایان بیان کرد: هرگز نباید احساسات کودک را مسخره کرد و زمانی که او عصبانی یا ناراحت اســت برای رفع آن، تلاش برای خنداندن وی نکنید بلکه اجازه دهید تا حس خود را بروز دهد و بعد دوباره کودک را آرام کنید.

 

باشگاه خبرنگاران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


3 جولای 2016 ... به احساس کودکتان توهین نکنید. احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود. ناهید ازغندی روان شناس کودک در ...خبر بانو - کودک و نوجوان به احساس کودکتان توهین نکنید. احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود. مشاهده متن اصلی خبر.3 جولای 2016 ... احترام بِه احساسات کودک توسط والدین موجب رشد وَ تکامل بهتر روانی دَر او می شود. خانواده, دروغ گفتن, درک احساسات, احساس کودکتان توهین نکنیدنکنید خانواده توهین احساسات کودکتان ناخوشایند احساس بی به اعتمادی درک احساسات دروغ گفتن.3 جولای 2016 ... احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود.به احساس کودکتان توهین نکنید · بيشتر. تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به سازمان دامپزشکی کشور است. دستورالعمل ها. بانك اطلاعات مديران · ليست تلفن هاي ...3 جولای 2016 ... ناهید ازغندی روان شناس کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: برخی از والدین در درک ...3 جولای 2016 ... کودک صبح زود یکشنبه سیزدهم تیر ماه 1395 خبر به احساس کودکتان توهین نکنید.ناهید ازغندی روان شناس کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: برخی از والدین در درک احساسات فرزندانشان ...


کلماتی برای این موضوع

۱۰ نکته برای بهترین برخورد با کودکانتنبیه بدنی چیزهای اشتباهی را به کودکان می آموزد با استفاده از نکات زیر می توانید فروردین همه چیز در مورد کودکانوالدین آگاه می‌توانند به نتیجه مثبت بیندیشند رفتار نخستین ویژگی معرفی‌کننده هر افزایش حرف شنوی در فرزندان مرکز مشاوره امام خمینی …برخی از والدین با عصبانیت و زور می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند به طور معمول در چطور از عصبانیت جلوگیری کنیم؟با در نظر گرفتن راه‌هایی که در زیر ذکر شده، می‌توان از بروز عصبانیت در خود و دیگران اصول تربیتی کودک زیر سال مرکز ملی پاسخگویی به …درباره ما کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟روانشناس کودک با تأکید بر توجه والدین و اولیای مدرسه به اختلالات یادگیری و درمان آن وبلاگ روانشناسی شفای درونفنگ شویی یا فانگ شویی فلسفه و هنری باستانی است که سابقه آن به ۳۰۰۰ سال پیش در اتاق کودک جدیدترین دکوراسیون و سرویس تخت و …دکوراسیوناتاقکودکنوجوانپاسخ سپاه به ادعای هدف قرار دادن بالگرد آمریکایی فال روز چهارشنبه آذر سرطان رابطه جنسی و عشق پزشکان ایراندر برخی موارد به دلیل خطرات خاص، رابطه جنسی از سوی پزشک ممنوع می‌شود یکی از سوالاتی وبلاگ ارزشیابی توصیفی نخستین روز درس ، اولین روز مهر است اولین روز مهرورزی است روز آفتاب، روز شکفتن احساس



لینک منبع :به احساس کودکتان توهین نکنید

به احساس کودکتان توهین نکنید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5676206/به-احساس-کودکتان-توهین-نکنید‏ - ذخیره شده 3 جولای 2016 ... احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود. تصاویر برای به احساس کودکتان توهین نکنید به احساس کودکتان توهین نکنید - نی نی سایت www.ninisite.com/.../News-احساس_کودکتان_توهین_نکنید_-6826.aspx‏ - ذخیره شده 3 جولای 2016 ... احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود. بِه احساس کودکتان توهین نکنید - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/news/احساس-کودکتان-توهین-نکنید.html‏ 3 جولای 2016 ... خانواده، دروغ گفتن، درک احساسات، بی اعتمادی، احساسات ناخوشایند توهین وَ تحریک احساسات مذهبی دَر آمازوناحترام بِه احساسات کودک توسط والدین موجب ... به احساس کودکتان توهین نکنید - اخبار ایران و جهان newsshare.ir/search/?q=به+احساس+کودکتان+توهین+نکنید‏ 30 ژوئن 2016 ... به احساس کودکتان توهین نکنید. 10 جمله‌ مخرب که ... نکته مهم این است که والدین در میزان عزت نفس کودکان خود، تأثیر زیادی دارند. برای تقویت عزت. ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودتان مقایسه نکنید | سیمای ... aligoudarz.sitegrams.com/.../ظاهر-زندگی-دیگران-را-با-باطن-زندگی-خودت/‏ - ذخیره شده 23 فوریه 2017 ... ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودتان مقایسه نکنید | اسفند 1395 @ 8:28 ق.ظ ... به احساس کودکتان توهین نکنید ماجرای ازدواج‌هایی که یک شب ... اهمیت کنترل خشم والدین در مقابل کودک | بامبینو bambinowood.com/.../اهمیت-کنترل-خشم-والدین-در-مقابل-کودک/‏ - ذخیره شده وقتی خشمگین هستید، هرگز کودک را تنبیه نکنید. در حالت خشم احتمال اینکه از نظر جسمانی و یا کلامی بیش از حد خشونت به خرج دهید، بیشتر می شود. ... را که برایتان بسیار اهمیت داشته از بین برده؛ با شما به طرز ناخوشایند و توهین آمیز حرف می زند؛ ... ما با این مطلب موافقیم که بچه ها باید با احساس اینکه خشم و عصبانیت نیز درست مانند ... ‌توهین به اهل سنت را عادی نکنید! - تبیین نیوز www.news.tabyeen.com/‌توهین-اهل-سنت-را-عادی-نکنید/‏ - ذخیره شده 2 مارس 2017 ... متاسفانه مدتی است کسانی آگاهانه و ناآگاهانه، دامن توهین به اهل سنت را پُر چین ... سوء استفاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران از کودکان کار. نباید‌ها در تربیت کودکان - salamatdoctor.com/نباید‌ها-در-تربیت-کودکان‏ - ذخیره شده 22 نوامبر 2016 ... وقتی کودکتان به شما نیاز دارد او را رها نکنید. ... اگر بدون توضیح او را رها کنید، چنین رها کردنی این احساس را به کودک می‌دهد که دوست داشتنی ... گرچه تحقیر و توهین و تمسخر با همه‌کس ناپسند است، اما متاسفانه روی کودکان تاثیر به ... بچه های کوچک با دهان های بزرگ - SHEEDVASH https://sheedvash.ca/بچه های-کوچک-با-دهان های-بزرگ/ - ذخیره شده خارج شدن این سخنان از زبان کودکتان، در حالی که فرد مذبور نیز چپ چپ به شما نگاه ... و یا کاری نکنید که در مورد خود احساس بدی پیدا کند زیرا چنین واکنشی به او خواهد .... به خاطر داشته باشید شاید این آخرین باری باشد که فردی که به او توهین شده است را ...