مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علایم مننژیت در کودکان

[ad_1]

داروهای شیمی درمانی ممکن اســت منجر به التهاب بافت مغز و مننژیت شود. ویروس‎ها شایع‎ترین علت بروز عارضه آنسفالیت و مننگوآنسفالیت هستند.

روزانه چه تعداد کودک اووردوز می شوند؟!  دکتر حمیدرضا شرکت‎العباسیه  گفت: مننگوآنسفالیت التهاب در دو قسمت مغز و مننژ اســت که سبب اختلالات رفتاری، نقصان سطح هوشیاری، سردرد، استفراغ، بی‎قراری، تب و تشنج می‎شود.

این فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به اینکه التهاب به دلیل عفونت یا استفاده برخی از داروها ایجاد می‎شود، افزود: داروهای شیمی درمانی ممکن اســت منجر به التهاب بافت مغز و مننژیت شود. ویروس‎ها شایع‎ترین علت بروز عارضه آنسفالیت و مننگوآنسفالیت هستند.

علایم مننژیت در کودکان 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها مشکل دارد یا اقدام به شیمی‎درمانی می‎کنند یا دارای نقص سیستم ایمنی مادرزادی هستند، با ورود قارچ و میکروب به بدن آنها، دچار عفونت می‎شوند، اضافه کرد: در سنین نوزادی (28 روز اول) اگر نوزاد از خوردن شیر امتناع ‎کند یا دارای ضعف و بی‎قراری باشد، این علائم نشان از عفونت مغزی اســت. البته در بیشتر مواقع در سنین نوزادی علائم مشخص نیست و باید از مغز نخاع نمونه‎گیری شود.

این فوق تخصص عفونی کودکان یادآور شد: در سنین یک سالگی به بعد علائم مننژیت تب، استفراغ، بی‎قراری، سفتی گردن، بی‎حالی و سردرد اســت.

وی با گلایه‎ از اینکه نمونه‎گیری مایع مغز نخاعی(CFS) در جامعه نهادینه نشده، افزود: عامه مردم معتقدند که گرفتن مایع نخاعی برای تشخیص مننژیت عارضه برای بیمار دارد؛ در حالی که اینگونه نیست و نمونه‎گیری صرفا برای تشخیص و سپس درمان گرفته می‎شود.

علایم مننژیت در کودکان 

شرکت‎العباسیه تصریح کرد: درمان این بیماری براساس نوع آزمایش متفاوت اســت و معمولا درمان با مصرف آنتی‎بیوتیک 10 روز به طول می‎انجامد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: در مواقعی که تشخیص بیماری هم به موقع باشد، حتی ممکن اســت درمان پاسخگو نباشد.

وی عوارض بیماری مننژیت را تشنج، کاهش سطح هوشیاری و مرگ بیان کرد و افزود: افرادی که در قسمت‎هایی از سیستم ایمنی بدن مشکل دارند، مستعد عارضه مننژیت و افرادی که در سیستم مغزی دچار نقیصه‎هایی هستند، مستعد عفونت‎ها خواهند بود.

 

ایسنا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


مهمترین عامل موفقیت در درمان مننژیت کودک، تشخیص به موقع و سریع آن و همچنین به کارگیری اقدامات لازم برای درمان است.2 جولای 2016 ... پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک فوق تخصص عفونی کودکان علایم و چگونگی روند درمان بیماری مننژیت در کودکان را تشریح کرد.معمولاً در کودکان فقط نشانههای غیراختصاصی مانند تحریکپذیری و خوابآلودگی ... سایر علائم مننژیت شامل وجود علامت کرینگ مثبت یا علامت برودژینسکی میباشد.22 مارس 2014 ... علایم بیماری مننژیت در کودکان شامل: تب بالا; گریهی پی در پی; بی خواب و بی قراری شدید; تغذیه ضعیف; برآمدگی در قسمت نرم بالای سر کودک ...سالانه تعداد زیادی از کودکان، نوجوانان و بالغین به مننژیت مبتلا می شوند که درصد ... از آنجا که علائم مننژیت ویروسی و باکتریایی خیلی شبیه به هم هستند، فقط یک ...نوزادان و شیرخواران کوچک ممکن است علائم کلاسیک مننژیت مثل درد و یا گردن ... دارد که کودکان و یا بزرگسالان را در معرض خطر بالاتری برای عفونت مننژیت قرار می دهد.مننژیت عبارت است از تورم و یا عفونت پرده مغز یا پوشش نخاع . .... در صورت مشاهده علائم مننژیت ، کودک را هرچه زوتر برای معاینه نزد متخصص کودکان و یا به بخش ...سرماخوردگی مننژیت بیماریهای عفونی علائم مننژیت,بیماریهای التهابی پردههای مغزی ... افزود: احتمال ابتلا به مننژیت در هر سنی وجود دارد اما بروز این بیماری در کودکان و ...مسیر شما:>>; بیماریهای کودکان; بیماری مننژیت نوزادی ... از آنجا كه علائم مننژيت ويروسي و باكتريايي خيلي شبيه به هم هستند، فقط يك پزشك مي تواند دراين مورد به ...بیماری مننژیت چه نوع بیماری است,:عفونت مننژیت اغلب در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان اتفاق می افتد. همچنین در معرض خطر افراد مسن و افرادی که مشکلات ...


کلماتی برای این موضوع

پزشکان گیل تیتر اول عفونی کودکان گفت‌وگوی …گفت‌وگو با دکتر هومان هاشمیان سرماخوردگی در کودکان ۱ گفت‌وگو دکتر رقیه حج‌فروشپرکاری تیروئید؛ علل، علایم و درمان آکاآکاایران بیماری پرکاری تیروئید متاسفانه یکی از بیماری های شایع در بین مردان و زنان آشنایی با بلوغ زودرس و علل و علائم آن در پسران و …بلوغ زودرس به ظاهر شدن علائم بلوغ از جهت فیزیکی و هورمونی در دختران قبل از سن ۸ سالگی فلج مغزی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادفلجمغزیفلج مغزی به انگلیسی مجموعه‌ای از اختلالات با درگیری مغز و دستگاه عصبی که در بیماری آسپرژیلوزیس قارچ آسپرژیلوس،علل و درمان…بیماری‌هااستئومیلیت این بیماری شایع نیست و معمولاً در کودکان مبتلا به بروز می کند عفونت به فلج اطفال ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادفلجاطفالفلج اطفال نام علمی ، نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه گوارش و در بعضی وقتی کودک سردرد می گیرد در صورتی که کودکی از سردرد شدید شاکی است، گهگاهی استفراغ می‌کند، علائم بینایی و سینوزیتسینوزیتسینوزیت، ورم و التهاب مخاط پوشاننده سینوسهای اطراف بینی در اثر عوامل مختلف است کاروفناوری کَلالهبه وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در دیابت بی‌مزه، قند خون بالا ندارددیابت بی مزه ‏ یک اختلال نادر در سیستم هورمونی است که اغلب به دلیل کاهش



لینک منبع :علایم مننژیت در کودکان

بیماری مننژیت در کودکان | پرتال پارسه گرد https://www.parsegard.com/.../بیماری-مننژیت-در-کودکان.html‏ - ذخیره شده مهمترین عامل موفقیت در درمان مننژیت کودک، تشخیص به موقع و سریع آن و همچنین به کارگیری اقدامات لازم برای درمان است. علایم مننژیت در کودکان - ایسنا www.isna.ir/news/95040106418/علایم-مننژیت-در-کودکان‏ - ذخیره شده 2 جولای 2016 ... ‌یک فوق تخصص عفونی کودکان علایم و چگونگی روند درمان بیماری مننژیت در کودکان را تشریح کرد. مننژیت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مننژیت‏ - ذخیره شده - مشابه معمولاً در کودکان فقط نشانه‌های غیراختصاصی مانند تحریک‌پذیری و خواب‌آلودگی ... سایر علائم مننژیت شامل وجود علامت کرینگ مثبت یا علامت برودژینسکی می‌باشد. ۹ نشانه مننژیت در کودکان - پیام سلامت https://www.payamesalamat.com/۹-نشانه-مننژیت-در-کودکان/‏ - ذخیره شده 8 ژانویه 2017 ... مهم این است که مننژیت در کودکان در اسرع وقت شناسایی و تشخیص داده شود. علائم این بیماری در کودکان کمی متفاوت از مننژیتی است که بزرگسالان را ... بیماری مننژیت چیست؟ علایم, دلایل, پیشگیری و درمان آن - راستینه ... https://rastineh.com/بیماری-مننژیت-چیست؟-علایم-دلایل-پیشگی/‏ - ذخیره شده مننژیت بیماری ای است که درآن غشاء (مننژ یا meninges) اطراف مغز و نخاع ملتهب می شود. مننژیت در انواع ... علایم بیماری مننژیت در کودکان شامل: تب بالا; گریه‌ی پی در ... چرا کودکم مننژیت گرفت؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/2155823701436410861‏ - ذخیره شده - مشابه 4 نوامبر 2015 ... بیماری مننژیت منجر به التهاب پرده مغزی می‌شود و نوع باکتریایی آن برخلاف ... بی‌شک شروع علائم ناگهانی مننژیت در نوزاد یا کودک با تب، سردرد، ... مننژیت در کودکان - تبیان article.tebyan.net/8325/مننژیت-در-کودکان‏ - ذخیره شده علائم مننژیت ویروسی خفیف هستند اما مننژیت باکتریایی می تواند جان بیمار را به خطر بیندازد. مننژیت باکتریایی بیشتر در کودکان زیر پنج سال دیده می شود ، با این ... درباره بیماری مننژیت در کودکان - پارس ناز www.parsnaz.com/بیماری-مننژیت-کودکان.html‏ - ذخیره شده درباره بیماری مننژیت در کودکان بیماری مننژیت در کودکان می تواند بسیار خطرناک باشد مخصوصا در سنین زیر دوسال که عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد. علائم مننژیت نوزاد، خطرات و درمان - نی نی بان niniban.com/fa/news/105569/علائم-مننژیت-نوزاد-خطرات-و-درمان‏ - ذخیره شده 20 ژوئن 2016 ... بی‌شک شروع علائم ناگهانی مننژیت در نوزاد یا کودک با تب، سردرد، سفتی گردن که البته در نوزادان دیده نمی‌شود و بی‌قراری و ناخوشی حاد است که ... بیماری مننژیت ، نشانه ها ، پیشگیری و درمان - عصرعلم www.asreelm.com/all-about-meningitis/‏ - ذخیره شده - مشابه 6 نوامبر 2012 ... پیش از اینکه واکسیناسیون علیه این بیماری فراگیر باشد ، بیشتر رخداد مننژیت در کودکان 5 سال و کوچکتر ، توسط این نوع بوده است . میزان درصد ...