مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد

[ad_1]

بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده اســت که آب و هوای بارانی احتمالا می‌تواند بر شدت و حدت دردهای مزمن اثرگذار باشد.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، دردهای مزمنی مانند دردهای پشت و کمر یا حتی سردردهای میگرنی، گاهی می‌توانند چنان شدید و آزاردهنده باشند که افراد را از انجام کارهای معمول روزمره بازدارند. بسیاری از کسانی که با دردهای مزمن روبرو هستند، به تجربه دریافته اند که وضعیت آب و هوا می‌تواند دردشان را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی اشخاص حتی معتقندند بر اساس شدت دردشان میتوانند احتمال وقوع باران را پیش بینی کنند.
 
 محققان بر اساس همین تصور این سوال را مطرح کرده‌اند که اگر بتوان تا حدی زمان تشدید درد را تشخیص داد، شاید بتوان بهتر و دقیق تر برای کارها و فعالیتهای روزانه برنامه ریزی کرد و با آگاه شدن از آثار آب و هوا بر میزان و شدت درد، شاید بتوان فرصتی نیز برای کشف روشهای درمانی جدید پیدا کرد.
 
در مطالعه‌ای تازه، محققان بیش از ۹ هزار نفر مبتلا به دردهای مزمن مانند آرتریت، کمر درد و میگرن را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان در این مطالعه باید نشانه ها و علائمی را که طی روز احساس میکردند، هر روز به کمک برنامه ای در تلفن هوشمندشان ثبت می کردند. علاوه بر این، برنامه ای که روی تلفن همراه هوشمندشان نصب شده بود، شرایط آب و هوایی را در هر ساعت کنترل و ثبت میکرد. با چنین امکانی، دانشمندان میتوانستند میزان دردی را که افراد احساس میکنند با وضعیت آب و هوای منطقه تطبیق دهند.
 
با بررسی گروهی متشکل از ۱۰۰ شرکت کننده در سه شهر متفاوت (لیدز، نوریچ و لندن) محققان دریافتند که با افزایش تعداد روزهای آفتابی از ماه فوریه تا ژوئن، مدت زمانی که افراد درد شدیدی را تجربه کرده اند نیز کاهش یافته اســت. اما زمانی که در ماه ژوئن، رطوبت هوا بیشتر شد و ساعات کمتری از روز آفتابی بود، میزان درد افراد دوباره افزایش پیدا کرد.
 
این تحقیق هنوز در نیمه راه اســت، اما محققان تصمیم گرفته‌اند نتایج اولیه آن را در جشنواره علوم انگلستان گزارش دهند.
 
پروفسور ویل دیکسون، مسئول تحقیق و درمانگر بیماران مبتلا به آرتریت میگوید ۸۰ درصد از بیمارانش بر این باورند که ارتباطی میان وضعیت آب و هوا و شدت دردشان وجود دارد و نیمی از آنها نیز بر همین اساس تصور میکنند، میتوانند وضعیت هوا را پیش بینی کنند.
 
او در مورد ارتباط میان باران و میزان درد میگوید: مطمئنم ارتباطی میان این دو وجود دارد. به طوری که هوای سرد و مرطوب یکی از عوامل شایع شکایت بیماران اســت و در نتیجه باران هم میتواند چنین شرایطی ایجاد کند. اما از نظر فیزیولوژی، فکر میکنم آنچه میتواند شدت درد را بخصوص در مفاصل تحت تاثیر قرار دهد، میزان فشار اســت. فشار، حساسیت به درد را تغییر میدهد اما فکر میکنم به احتمال زیاد، زیر گروههایی از بیماران وجود دارند که روابط متفاوتی دارند.
 
دیکسون اضافه می‌کند: ممکن اســت بیماران در هوای آفتابی احساس بهتری داشته باشند و در نتیجه احساس دردشان کاهش یابد. این برنامه حالت روحی و خلق و خوی فرد را نیز از او سوال میکند تا این نظریه نیز امتحان شود.
 
بنابراین زمانی که وجود ارتباط میان درد و باران ثابت شود، افرادی که از دردهای مزمن رنج میبرند میتوانند فعالیتهای خود را براساس پیش بینی وضعیت آب و هوای شهرشان برنامه ریزی کنند و به این ترتیب میزان احساس درد را هنگام فعالیتها کاهش دهند.

 

منبع: سلامت آنلاین

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


11 سپتامبر 2016 ... بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده است که آب و هوای بارانی احتمالا میتواند بر شدت و حدت دردهای مزمن اثرگذار باشد.16 ا کتبر 2016 ... آب و هوای بارانی می تواند بر میزان دردهای افراد بیافزاید. این را افرادی که دچار سردردهای میگرنی بودند یا حتی مبتلا به دردهای استخوانی کمرشان بودند ...۴- میزان بارندگی: بارش باران، برف و یا تگرگ باعث تغییر فشار هوا میشود و در نتیجه ... محققین هنوز به درستی نمیدانند که چرا تغییر آب و هوا روی درد و خستگی بدن ...استان های شمالی کشور فردا بارانی است با بارش های شدیدی که از دوشنبه در استان های شمالی کشور روی می دهد دمای هوا به ویژه در نواحی ساحلی خزر به طور چشمگیری کاهش ...12 سپتامبر 2016 ... تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد. عنایتی: باید به منصوریان زمان داد. برخورد گرم تیموریان و منصوریان پشت در رختکن استقلال. تیموریان: درباره ...12 سپتامبر 2016 ... بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده است که آب و هوای بارانی احتمالا میتواند بر شدت و حدت دردهای مزمن اثرگذار باشد.20 نوامبر 2013 ... اگرچه بسیاری از مردم معتقدند در آب و هوای بارانی و مرطوب درد آنها بیشتر ... درواقع اگر از بیماران بخواهیم به میزان درد خود در شهرهای مختلف امتیاز بدهند، ...28 ا کتبر 2012 ... چطور آب و هوا روی علائم فیبرومیالژیا تأثیر می گذارد؟ ... 4- میزان بارندگی: بارش باران، برف و یا تگرگ باعث تغییر فشار هوا می شود و در نتیجه ...14 سپتامبر 2016 ... تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد بدن. در مطالعه ای تازه، محققان بیش از ۹ هزار نفر مبتلا به دردهای مزمن مانند آرتریت، کمر درد و میگرن را مورد بررسی ...14 سپتامبر 2016 ... تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد بدن. در مطالعه ای تازه، محققان بیش از ۹ هزار نفر مبتلا به دردهای مزمن مانند آرتریت، کمر درد و میگرن را مورد بررسی ...


کلماتی برای این موضوع

۵۳ راه ساده برای صرفه جویی و جلوگیری از هدر روی آب سیستمهای نوین آبیاری بارانی و موضعی در کشاورزی در اینجا با انواع سیستمهای آبیاری در یک تجربه عالی برای درد کشاله ران و استخوان عانه در …من در بارداری اولم و همین طور در این بارداری درد زیادی در استخوان جلوی لگن که بهش دردهای زیر شکم و کمر درد روز و پری بعد از آمپول …دردهای زیر شکم و کمر درد روز و پری بعد از آمپول بزرگترین وبلاگ مقاله کشاورزی ایرانمقاله احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز آن سالنهای گلخانه ای تولید قارچ دکمه ای و دانلود مقالات فصلنامه منابع آب و توسعه سایت …دانلود مقالات فصلنامه منابع آب و توسعه جهت دانلود بر روی دانلود فایل کلیک کنیدتهران سایبان اولین تولید کننده سایبان انواع کولر آبی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان گفت شیر آبی که در هر ثانیه یکبار چکه می اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات عصر ایران سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای علمی فرهنگی هنری ورزشی سیاسی و در عصرایرانخبرگزاری فارس صفحه اصلی تازه ترین اخبار ورزشی، حوادث، سیاسی و اقتصادی ایران، افغانستان، آسیای مرکزی و سایر پربیننده ترین و آخرین اخبار پزشکی و اخبار سلامت …خبر پزشکیاخبار سلامتجدیدترین خبرهای پزشکی و سلامت ایران و جهاناخبار پزشکی و سلامت



لینک منبع :تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد

تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../تاثیر-آب-و-هوای-بارانی-بر-میزان-درد‏ - ذخیره شده 11 سپتامبر 2016 ... بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده است که آب و هوای بارانی احتمالا می‌تواند بر شدت و حدت دردهای مزمن اثرگذار باشد. تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد zagroslib.com/article?id=514‏ - ذخیره شده تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد. بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده است که آب و هوای بارانی احتمالا می‌تواند بر شدت و حدت دردهای مزمن اثرگذار باشد. تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد - تی نیوز tnews.ir/news/b0aa70344594.html‏ 11 سپتامبر 2016 ... بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده است که آب و هوای بارانی احتمالا می تواند بر شدت و حدت دردهای مزمن اثرگذار باشد. آب و هوای بارانی و ابری چه تاثیری بر درد افراد دارد؟ | سایت سلامت salamat.life/بهداشت.../آب-هوای-بارانی-ابری-چه-تاثیری-بر-درد‏ - ذخیره شده 16 ا کتبر 2016 ... آب و هوای بارانی می تواند بر میزان دردهای افراد بیافزاید. این را افرادی که دچار سردردهای میگرنی بودند یا حتی مبتلا به دردهای استخوانی کمرشان بودند ... تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد | بر اساس نتایج اولیه - قطره www.ghatreh.com/news/nn33639031/تاثیر-هوای-بارانی-میزان-درد‏ 11 سپتامبر 2016 ... بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده است که آب و هوای بارانی احتمالا می تواند بر شدت و حدت دردهای مزمن اث. تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد - دولت بهار | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25061144‏ 11 سپتامبر 2016 ... تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد. دولت بهار: بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده است که آب و هوای بارانی احتمالا می تواند بر شدت و حدت ... آیا تغییرات آب و هوا بر درد مفاصل تاثیر می گذارد؟ www.behpu.com/.../آیا-تغییرات-آب-و-هوا-بر-درد-مفاصل-تاثیر-می-گذارد؟‏ - ذخیره شده 20 نوامبر 2013 ... آیا تغییرات آب و هوا بر درد مفاصل تاثیر می گذارد؟ ... اگرچه بسیاری از مردم معتقدند در آب و هوای بارانی و مرطوب درد آنها بیشتر می شود، اما ... درواقع اگر از بیماران بخواهیم به میزان درد خود در شهرهای مختلف امتیاز بدهند، هیچ نقطه ای در کشور ... آب و هوای ابری درد ها را افزایش می دهد - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/206513_آب-و-هوای-ابری-درد-ها-را-افزایش-می-دهد.html/‏ - ذخیره شده 13 ژانویه 2017 ... تاثیر هوای ابری بر بروز درد تاثیر آب و هوا بر درد افزایش درد در هوای ... بودند که ببینند آیا واقعاً ارتباطی بین میزان درد و وضع هوا وجود دارد یا خیر.». تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد - ساخت وبلاگ رایگان rozane.avablog.ir/post/3350/تاثیر+آب+و+هوای+بارانی+بر+میزان+درد‏ 8 دسامبر 2016 ... تاثیر آب و هوای بارانی بر میزان درد. [ad_1]. بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه جدید مشخص شده اســت که آب و هوای بارانی احتمالا می‌تواند بر شدت و حدت ... تاثیر تغییر شرایط جوی بر روی سلامتی - پورتال جوانان ایرانی www.delbar.us/تاثیر-تغییر-شرایط-جوی-بر-روی-سلامتی/‏ - ذخیره شده بیماران معمولاً معتقدند که در روزهای بارانی شرایط آنها بدتر می شود، اما این احساس فقط به ... معمولاً بیمارن گزارش میدهند که در یک چنین آب و هوایی میزان درد و ناراحتی های ...