مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تشنج ناشی از تب در کودکان خطرناک اسـت؟

[ad_1]

تشنج ناشی از تب بالا در کودکان در سنین شش ماهگی تا شش سالگی دیده می‌شود و به ندرت ممکن اسـت در سنین بیشتر از شش سالگی مشاهده شود.

روزانه چه تعداد کودک اووردوز می شوند؟!

 

  دکتر اصغر بیاتی  اظهار کرد: تشنج ناشی از تب بالا در کودکان در سنین شش ماهگی تا شش سالگی دیده می‌شود و به ندرت ممکن اسـت در سنین بیشتر از شش سالگی مشاهده شود.

 

وی، عفونت‌های تنفسی، گوارشی و ادراری را علت اصلی تشنج ناشی از تب در کودکان دانست و گفت: این تشنج به عفونت مغز مرتبط نیست.
بیاتی از دست رفتن ناگهانی هوشیاری، سیاه شدن دور لب، قفل شدن فک و سختی اندام‌ها و به دنبال آن حرکاتی مانند دست و پا زدن را علائم این بیماری عنوان کرد.

 

وی حفظ خونسردی، استفاده از شیاف استامینوفن، کنترل درجه حرارت بدن با کم کردن پوشش کودک و خواباندن کودک به پهلو را از اقدامات لازم در منزل هنگام بروز تشنج برشمرد و گفت: لازم اسـت کودک در اولین حمله تشنج همراه با تب، در بیمارستان بستری و بررسی شود.


این متخصص مغز و اعصاب در پایان اظهار کرد: تشنج در کودکان اغلب در عرض کمتر از دو دقیقه خاتمه می‌یابد و به ندرت ممکن اسـت حرکات تشنجی بیشتر از ۱۵ دقیقه به طول انجامد که در این موارد نیاز به بررسی جدی دارد. 

 

ستاره ها


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


در حدود ۲ تا ۴ درصد کودکان کمتر از ۵ سال، حداقل یک بار دچار تشنج در اثر تب می شوند، به عبارتی دیگر از هر ... آیا ممکن است تشنج ناشی از تب در هر سنی اتفاق افتد؟11 ژوئن 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب گفت: تشنج ناشی از تب در کودکان خوشخیم بوده و عارضهای ندارد.تشنج ناشی از تب شایع ترین نوع تشنج در کودکان است . ... در یک طرف بدن و یا فقط در چشمها باشد که در این موارد علامت خطرناکی است و نیاز به بررسی بیشتری دارد .یکی از شایعترین انواع تشنج در کودکان، تشنج ناشی از تب است که البته معمولا سرنوشت خوبی دارد، اما گاهی نیز به علت یک بیماری خطرناک مانند مننژیت (التهاب و ...دکتر اصغر بیاتی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تشنج ناشی از تب بالا در کودکان در سنین شش ماهگی تا شش سالگی دیده میشود و به ندرت ممکن است در سنین بیشتر ...این نوع تشنج آن چنان که به نظر می آید خطرناک نیست و معمولا بی ضرر است و نشانه ... البته ابتلا به صرع در این کودکان به دلیل تشنج ناشی از تب نیست، بلکه ناشی ...26 دسامبر 2011 ... یکی از شایعترین انواع تشنج در کودکان تشنج ناشی از تب است که البته معمولا سرنوشت خوبی دارد، اما گاهی نیز به علت یک بیماری خطرناک مانند ...هر گاه در كودكي كه سابقه تشنج ناشي از تب داشته است، تب آغاز شد، بلافاصله اقداماتي جهت پايين ... به هنگام تشنج، اشياء بالقوه خطرناك را از دور و بر بچه دور كنيد.8 آوريل 2008 ... در حدود 2 تا 4 درصد کودکان کمتر از 5 سال، حداقل یک بار دچار تشنج در اثر تب می شوند، به ... آيا ممکن است تشنج ناشي از تب در هر سني اتفاق افتد؟15 ژوئن 2016 ... تشنج ناشی از تب بالا در کودکان در سنین شش ماهگی تا شش سالگی دیده میشود و به ندرت ممکن است در سنین بیشتر از شش سالگی مشاهده شود.


کلماتی برای این موضوع

تب و تشنج در کودکان تشنج ناشی از تب، نوعی از تشنج است که با تب های بالاتر از درجه سانتیگراد در ارتباط استتب کودک خطرناک است؟ در صورتی که تب پس از ساعت در کودکان زیر دو سال یا ساعت برای کودکان بالای دو سال تب در کودکان صفر تا دوازده ماه، تب کودک، تب نوزاد، تب …کودک بیماری کودک تب در کودکان صفر تا دوازده ماه از کجا بفهمیم کودکمان تب دارد؟آشنائی با عوارض پوستی و سایر عوارض ناشی از نیش …آشنائی با عوارض پوستی و سایر عوارض ناشی از نیش زدن این حشره خطرناک با سوختگی ناشی از پوشک در شیرخواران چه‌ کنیم؟یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین دردسرهای دوران نوزادی برای والدین سوختگی پای نوزاد است آبله مرغان در کودکان، آبله مرغون، پیشگیری از آبله …آبله مرغان در کودکانآبله مرغان در کودکان زیر سالآبله مرغان در کودکان زیر یک سال سرما خوردگی در نوزادان دانشنامه فرزندنوزادعلایم سرماخوردگی علایم اولیه سرماخوردگی در کودکان شیرخوار بعد از سه ماهگی عبارت اند دستگاه ادراری – سیب سلامت۱۰ راه جلوگیری از واریس پا خرفه؛ سبزی همه فن حریف آموزش کمک های اولیه در کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در روش های عملی در درمان سرماخوردگیبسم الله الرّحمن الرّحیم وصلی الله علی محمّد و آله الطاهرین ولعنه الله علی اعدایهم



لینک منبع :تشنج ناشی از تب در کودکان خطرناک اسـت؟

تشنج ناشی از تب در کودکان خطرناک است؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../تشنج-ناشی-از-تب-در-کودکان-خطرناک-است‏ - ذخیره شده 11 ژوئن 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب گفت: تشنج ناشی از تب در کودکان خوش‌خیم بوده و عارضه‌ای ندارد. تشنج ناشی از تب کودک - ویستا vista.ir/article/306580/تشنج-ناشی-از-تب-کودک‏ - ذخیره شده - مشابه 9 آوریل 2008 ... در حدود ۲ تا ۴ درصد کودکان کمتر از ۵ سال، حداقل یک بار دچار تشنج در اثر تب می شوند، به ... آیا ممکن است تشنج ناشی از تب در هر سنی اتفاق افتد؟ تشنج ناشی از تب در کودکان خطرناک است؟ - کودک و نوجوان - خانواده ... www.salamatnews.com/.../تشنج-ناشی-از-تب-در-کودکان-خطرناک-است-‏ - ذخیره شده 11 ژوئن 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب گفت: تشنج ناشی از تب در کودکان خوش‌خیم بوده و عارضه‌ای ندارد. عوارض تشنج ناشی از تب در کودکان و کنترل آن - نمناک namnak.com/تشنج-ناشی-از-تب-در-کودکان.p42323‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۴ نقد تشنج های ناشی از تب شایع ترین اختلال تشنجی دوران کودکی هستند که معمولا روند خوبی در آینده دارند، اما ممکن است نشانه ای از بیماری های عفونی (سپسیس و مننژیت) ... تشنج ناشی از تب salamatbank.com/parenting/.../600/تشنج%20ناشی%20از%20تب‏ - ذخیره شده - مشابه تشنج ناشی از تب در کودکان بین سنین 6 ماه تا 6 سال شایع است. این نوع تشنج اغلب ... تشنج ناشی از تب آن قدر که به نظر می آید، خطرناک نیست. این تشنج معمولا بی ... عوارض تشنج های ناشی از تب salamatbank.com/.../عوارض%20تشنج%20های%20ناشی%20از%20تب‏ - ذخیره شده - مشابه این نوع تشنج آن چنان که به نظر می آید خطرناک نیست و معمولا بی ضرر است و نشانه ... البته ابتلا به صرع در این کودکان به دلیل تشنج ناشی از تب نیست، بلکه ناشی ... تشنج ناشی از تب، خطرناک است؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/109459/تشنج-ناشی-از-تب-خطرناک-است‏ 27 جولای 2016 ... لازم است کودک در اولین حمله تشنج همراه با تب، در بیمارستان بستری و بررسی شود. روزنامه آفتاب یزد - تشنج ناشی از تب در کودکان خطرناک است؟ aftabeyazd.ir/39461-تشنج-ناشی-از-تب-در-کودکان-خطرناک-است؟.html‏ - ذخیره شده 12 ژوئن 2016 ... دکتر اصغر بیاتی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تشنج ناشی از تب بالا در کودکان در سنین شش ماهگی تا شش سالگی دیده می‌شود و به ندرت ممکن است ... تب و تشنج در کودکان - دانشگاه علوم پزشکی کاشان kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=300‏ - ذخیره شده - مشابه تشنج ناشی از تب شایع ترین نوع تشنج در کودکان است . ... در یک طرف بدن و یا فقط در چشمها باشد که در این موارد علامت خطرناکی است و نیاز به بررسی بیشتری دارد . تشنج ناشی از تب کودک - تبیان article.tebyan.net/64604/تشنج-ناشی-از-تب-کودک‏ - ذخیره شده 8 آوریل 2008 ... در حدود 2 تا 4 درصد کودکان کمتر از 5 سال، حداقل یک بار دچار تشنج در اثر تب می شوند، به ... آیا ممکن است تشنج ناشی از تب در هر سنی اتفاق افتد؟