مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نگاهی به مهم‌ترین فناوری‌های نمایشگاه IFA 2016 برلین

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین ، روزهای اول سال میلادی با هیاهوی CES آغاز می‌شود، کنگره جهانی موبایل، بهار را در تسخیر خود دارد و تابستان نیز تحت تاثیر کنفرانس کامپیوتکس اســت، اما در روزهای منتهی به پاییز این شهر برلین و کنفرانس جهانی IFA اســت که از هر پدیده دیگری بیشتر مورد توجه علاقه‌مندان فناوری و رسانه‌ها قرار می‌گیرد. رویدادی که بنا بر ادعای رسانه‌ها این بار در ابعادی وسیع‌تر از قبل برگزار شده و تحولاتی مهم را در خود جای داده اســت.

نکته جالب در مورد ایفا این که چند سال اســت توجه خاصی به فناوری خانه‌های هوشمند و محصولات زندگی روزمره کاربران داشته و به نوعی موضوعات مورد توجه در این کنفرانس، ارتباط بسیار نزدیکی با سبک زندگی انسان پیدا کرده اســت. این نمایشگاه که از سال 1924 میلادی در حال برگزاری اســت، همه ساله فرصت مناسبی را در اختیار شرکت‌ها و برندهای مختلف قرار می‌دهد تا بتوانند آخرین محصولات خود را در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار دهند. از همین رو در این شماره سراغ مهم‌ترین و انقلابی‌ترین اتفاقات این کنفرانس رفته‌ایم تا ببینیم فناوری چه آینده‌ای را برای ما رقم خواهد زد.

بازگشت‌ لپ‌تاپ‌ها

یکی از اتفاقات مهمی که در کنفرانس ایفا رخ داد، کنار رفتن کامل تبلت‌ها از رقابت و ظهور دوباره لپ‌تاپ‌ها بود. این مساله که نشان‌دهنده تمایل نداشتن کاربران به استفاده از تبلت‌هاست در نمایشگاه برلین نیز نمود داشت، اما در طرف دیگر شرکت لنوو با معرفی یکی از شاخص‌ترین و جذاب‌ترین محصولات IFA2016 برگ جدیدی از آینده لپ‌تاپ‌ها را رو کرد. این محصول جدید که «یوگا بوک» نام دارد یک لپ‌تاپ هیبریدی بسیار نازک اســت که در دو نسخه ویندوز و اندروید عرضه خواهد شد. در قسمت کیبورد دستگاه شما با صفحه کلید فیزیکی‌ سرو کار ندارید و به جای آن با یک ترک‌پد بسیار حساس که قابلیت پشتیبانی از قلم نوری را دارد، روبه‌رو هستید. همچنین اگر زمانی به کیبورد نیاز داشته باشید، ترک‌پد با روشن شدن چراغ‌های LED به یک صفحه‌کلید زیبا تبدیل می‌شود. این محصول از قابلیت سخت‌افزاری چندان قوی‌ برخوردار نیست، اما به ابزاری بسیار کارآمد برای طراحان تبدیل خواهد شد. در کنار این محصول، شرکت لنوو از نوت‌بوک یوگا 910 نیز رونمایی کرد که نسبت به نسل‌های قبلی خود پیشرفت زیادی داشته اســت. این لپ‌تاپ با ضخامت 9.6 میلی‌متری، نازک‌ترین لپ‌تاپی اســت که تا به حال تولید شده اســت. در بخش گوشی‌های هوشمند نیز به نظر می‌رسد تولیدکننده‌ها علاقه چندانی به آوردن تلفن‌های همراه خود به این نمایشگاه نداشتند و آنها را برای کنفرانس‌های دیگری کنار گذشته‌اند، اما در این میان شرکتی مانند سونی با دو محصول اکسپریا زد و اکسپریا ایکس زد به این نمایشگاه آمده بود تا جزو معدود شرکت‌هایی باشد که تمرکز خود را روی گوشی همراه گذاشته اســت.

دیگر تلفن همراه مورد توجه در این نمایشگاه تلفن هوشمند Axon 7 mini شرکت ZTE بود که البته با توجه به اندازه 2/5 اینچی‌اش چندان پسوند مینی برایش مناسب نیست. با این حال این تلفن همراه توانست به دلیل سخت‌افزار مناسب، طراحی خوب و صدای استریو بسیار قدرتمند توجه بسیاری از منتقدان را جلب کند.

محصول عجیب‌الخلقه شرکت موتورولا از دیگر اتفاقات موبایلی قابل توجه این نمایشگاه بود. تلفن همراه Moto Z Play که ارزان‌ترین محصول بین گوشی‌های Moto Z به حساب می‌آید همراه قابی رونمایی شد که امکان استفاده از لنز هاسلبلاد روی این گوشی‌ها را محقق می‌کند. این تلفن همراه یک دوربین 16 مگاپیکسلی دارد، ولی هنگام استفاده از لنز هاسلبلاد شما تا ده برابر زوم اپتیکال و کیفیت تصویر فوق‌العاده و امکان فوکوس دستی را در اختیار دارید.

خانه‌های آینده

یکی از پررونق‌ترین بخش‌های نمایشگاه ایفا محصولاتی بود که برای استفاده در خانه‌های هوشمند تولید شده‌اند. روند ورود فناوری به خانه‌ها به شکل آهسته‌ای در جریان اســت و اتفاقات ایفای امسال نیز مهر تائیدی بر هوشمند شدن کامل خانه‌ها در آینده می‌زند. Solidmation که یک شرکت آرژانتینی اســت برخلاف انتظار یکی از جذاب‌ترین محصولات در این عرصه را معرفی کرده بود. این محصولات که شامل دو شاخه‌ها و کلید‌های برق هوشمند می‌شود تمام وسایل برقی خانه را توسط شبکه وای‌فای به هم متصل کرده و با استفاده از یک اپلیکیشن، مصرف آنها را به شکل چشمگیری بهینه می‌کنند. شرکت ال‌جی نیز با معرفی یخچال InstaView Signature Fridge ایده هوشمندانه‌ای را به این آشپزخانه‌های هوشمند اضافه کرده اســت. این یخچال بدون این‌که به باز کردن در و خارج شدن هوای سرد داخل آن نیاز باشد، از محتویات و زمان بهینه مصرف خوراکی‌ها اطلاع می‌دهد. همچنین روی در یخچال یک صفحه‌نمایش قرار گرفته که می‌توان روی آن برای دیگر اعضای خانه یادداشت گذاشت.

شرکت بنگ اند اولافسون که همیشه به واسطه محصولات صوتی‌اش شهرت دارد، این بار نیز با یک بلندگو وارد ایفا شده اســت. بلندگوی BeoSound یک اسپیکر سه‌بعدی اســت که براحتی با گوشی‌ و گجت‌های مختلف از جمله تلویزیون‌های هوشمند ارتباط برقرار گرفته و صدای مطلوبی ایجاد می‌کند. البته نکته جالب در مورد این محصول این اســت که بدون نیاز به دستگاهی اضافه‌ با اتصال به سرویس‌های آنلاین مانند گوگل کست، اپل موزیک و اسپاتیفای امکان پخش موسیقی را به‌صورت مستقل دارد.

پوشیدنی‌های محبوب

در میان گجت‌های پوشیدنی معرفی شده در ایفا، نسل سوم ساعت‌های هوشمند شرکت سامسونگ از هر محصول دیگری بیشتر توجه کارشناسان و علاقه‌مندان را به خود جلب کرد. جدیدترین عضو خانواده گیر یا همان Gear S3 همراه با قابلیت‌هایی مانند پرداخت موبایلی، جی‌پی‌اس، ال‌تی‌ای و... همراه شده تا شاهد یک جهش در این محصول باشیم. طراحی فیس‌های فوق‌حرفه‌ای و ظاهر جذاب از دیگر نقاط قوت این محصول به حساب می‌آید.

این محصول همچنین نسبت به نسل قبلی خود از باتری قوی‌تری برخوردار اســت، اما هنوز هم چنگی به دل نمی‌زند. شرکت TomTom نیز از دو دستبند سلامت جدید رونمایی کرد.

اولین محصول تام‌تام که Touch نام دارد می‌تواند میزان چربی یا حجم عضلانی بدن را به کاربر نشان دهد. دو دستبند دیگر این شرکت Spark نام دارد که با استفاده از GPS فعالیت‌های روزانه شما را رهگیری می‌کند.

فناوری‌های جالب

در میان محصولات و فناوری‌های عرضه شده در ایفا معمولا با پدیده‌هایی روبه‌رو می‌شوید که قرار دادن آنها در یک دسته‌بندی خاص چندان کار راحتی نیست؛ ولی به این معنا نیست که بتوان براحتی از کنار نام آنها گذشت. یکی از همین فناوری‌های جالب اسکنر سه‌بعدی Botscan اســت. این اسکنر می‌تواند با دقت بسیار بالا تقریبا هر چیزی را به‌طور سه‌بعدی اسکن کند و با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی یک مدل کوچک‌تر از آن را بسازد. این اسکنر به‌صورت یک اتاق استوانه‌ای طراحی شده و با استفاده از دوربین‌ها و حسگرهای قرار گرفته در دیوارهای آن شکل سه‌بعدی جسم مورد نظر را ثبت می‌کند.

اگر به کوآدکوپترها نیز علاقه دارید باید بدانید Yuneec Breeze یک محصول جدید اســت که دیگر به کنترل دستی آن نیازی نیست و به‌طور هوشمند می‌تواند در اطراف شما پرواز کرده و تصاویر را ثبت کند. تنها کافی اســت از طریق تلفن همراه خود برنامه پرواز را برای آن تعریف کنید. ربات اکسپریا ایجنت نیز که پیش از این در کنگره جهانی موبال در بارسلون دیده شده بود، این بار با توانایی‌های بیشتری در کنار دیگر محصولات این شرکت ژاپنی قرار گرفت. اکسپریا ایجنت حالا آن‌قدر توانا شده که از پس کارهایی مانند آماده کردن قهوه، پاسخ به تماس‌های تلفنی و جوابگویی به ایمیل‌ها و پیام‌های شخصی برمی‌آید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


13 سپتامبر 2016 ... هر سال دهها کنفرانس جهانی فناوری در نقاط مختلف دنیا برگزار میشود که هر کدام به نوعی مسیر فناوری دوران خود را رقم میزنند. کنفرانسهایی بینالمللی ...17 سپتامبر 2016 ... گجتهای همراه:نگاهی به مهمترین فناوریهای نمایشگاه IFA 2016 برلین. کد مطلب : 349975 هر دهها جهانی در مختلف برگزار که کدام نوعی فناوری خود رقم ...هر سال دهها کنفرانس جهانی فناوری در نقاط مختلف دنیا برگزار میشود که هر کدام به نوعی مسیر فناوری دوران خود را رقم میزنند. کنفرانسهایی بینالمللی یا اختصاصی که ...هر سال دهها کنفرانس جهانی فناوری در نقاط مختلف دنیا برگزار میشود که هر کدام به نوعی مسیر فناوری دوران خود را رقم میزنند. کنفرانسهایی بینالمللی یا اختصاصی که ...4 سپتامبر 2016 ... سامسونگ توانست بار دیگر با حضور قدرتمندانه در مهمترین رویداد فناوری اروپای غربی از عنوان قهرمانیش در نمایشگاه مشهور برلین یعنی IFA دفاع کند ...نمایشگاه ایفا 2016 / IFA 2016 در برلین برای معرفی گوشی های ساخت سونی، هواوی و سامسونگ و ال جی. ... نگاهی به سیستم هیبریدی درون تویوتا پریوس .... نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶، یکی از بزرگترین رویدادهای حوزهی فناوری به کار خود پایان داد. ... در این مطلب میتوانید به مهمترین مقالات اختصاصی زومیت از IFA 2016 دسترسی داشته باشید.27 سپتامبر 2016 ... بایگانی برچسب ها : نگاهی به مهمترین فناوریهای نمایشگاه IFA 2016 برلین ... به گزارش جام جم آنلاین از فارس، فلاح جوشقانی از ارسال چندین مورد ...4 سپتامبر 2016 ... نگاهی به غرفه سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 ... ساعت جدید بود که سامسونگ تنها دو روز مانده به نمایشگاه در استادیومی در برلین معرفی کرد. ... تلویزیونهای SUHD مجهز به فناوری کوانتوم دات تقریبا میتوانند همه طول موجهایی که توسط ... سابقه فعالیت روزنامهنگاری دارد و ادبیات در کنار سینما، از مهمترین علایقاش هستند.9 سپتامبر 2016 ... نمایشگاه IFA 2016، از 12 تا 17 شهریور، هر ساله، میدانی برای نمایش ... اکنون که این نمایشگاه به کار خود خاتمه داده، فرصتی است تا نگاهی به ...نمایشگاه یا رویداد IFA 2016 به زودی در برلین آلمان برگزار میشود. ... ساعت پیش - نگاهی به 9 دستاورد خارق العاده در IFA در نمایشگاه فناوری برلین چه خبر است؟ ..... پنجاهمین نمایشگاه گردشگری برلین موسوم به ITB که مهمترین نمایشگاه از این نوع در سطح ...


کلماتی برای این موضوع

آفیس آفیس برنامه ای حرفه ای در زمینه تبدیل فایل های به فایل های می باشد که همراه با



لینک منبع :نگاهی به مهم‌ترین فناوری‌های نمایشگاه IFA 2016 برلین

نمایشگاه IFA 2016 - زومیت www.zoomit.ir/category/ifa/‏ - ذخیره شده نمایشگاه ایفا 2016 / IFA 2016 برای معرفی گوشی های ساخت سونی، هواوی، ... نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه‌ی فناوری به کار خود پایان داد ... مطلب می‌توانید به مهم‌ترین مقالات اختصاصی زومیت از IFA 2016 دسترسی داشته باشید ... نمایندگان زومیت با حضور در غرفه‌ی سامسونگ، نگاهی به مانیتورهای این شرکت داشته‌اند ... نگاهی به مهم‌ترین فناوری‌های نمایشگاه IFA 2016 برلین - بلاگ خوان click8.rzb.h5h.ir/post630482.html‏ - ذخیره شده نگاهی به مهم‌ترین فناوری‌های نمایشگاه IFA 2016 برلین. هر سال ده‌ها کنفرانس جهانی فناوری در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود که هر کدام به نوعی مسیر فناوری دوران خود را ... نگاهی به غرفه سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 | گجت نیوز gadgetnews.ir/120538/غرفه-سامسونگ-در-نمایشگاه-ifa-2016/‏ - ذخیره شده 4 سپتامبر 2016 ... سامسونگ توانست بار دیگر با حضور قدرتمندانه در مهم‌ترین رویداد فناوری اروپای غربی از عنوان قهرمانیش در نمایشگاه مشهور برلین یعنی IFA دفاع کند ... روباتها نمایشگاه فناوری برلین را تسخیر کردند | Euronews fa.euronews.com/2016/09/06/home-robots-all-the-rage-at-ifa-in-berlin‏ 6 سپتامبر 2016 ... امسال در نمایشگاه بین المللی فناوری در برلین موسوم به «آیفا» روبات ها جایگاه ... مهمترین دلیل این موفقیت طراحی روباتهای جدید مطابق با نیاز مصرف ... نمایشگاه آی تی بی برلین (18-22 اسفند 1395),برلین, - ilikEvents ilikevents.com/fa/component/nevent/event/141‏ - ذخیره شده - مشابه نمایشگاه آی تی بی برلین از 18 الی 22 اسفند 1395 در شهر برلین کشور آلمان برگزار می گردد. ... نمایشگاه آی تی بی برلین به عنوان مهمترین نمایشگاه بازرگانی سفر فرصت ... نگاهی به برنامه هیجان انگیز و محصولات و خدمات عرضه شده در سمینار های یک روزه ... دنیای سفر های الکترونیکی در محوطه فن آوری سفر نمایشگاه آی تی بی برلین ... در نمایشگاه فناوری برلین چه خبر است؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../در-نمایشگاه-فناوری-برلین-چه-خبر-است‏ - ذخیره شده 5 سپتامبر 2016 ... نگاهی به 9 دستاورد خارق‌العاده در IFA. در نمایشگاه فناوری برلین چه خبر است؟ نمایشگاه فناوری برلین. نمایشگاه بین‌المللی رادیو برلین(IFA 2016) ... نگاهی به غرفه سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 - دیجی فیدر digifeeder.com/48135/نگاهی-به-غرفه-سامسونگ-در-نمایش/‏ - ذخیره شده 4 سپتامبر 2016 ... سامسونگ توانست بار دیگر با حضور قدرتمندانه در مهم‌ترین رویداد فناوری اروپای غربی از عنوان قهرمانیش در نمایشگاه مشهور برلین یعنی IFA دفاع کند ... نگاهی به غرفه سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../نگاهی-غرفه-سامسونگ-نمایشگاه-ifa-2016/‏ - ذخیره شده 4 سپتامبر 2016 ... نگاهی به غرفه سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 ... ساعت جدید بود که سامسونگ تنها دو روز مانده به نمایشگاه در استادیومی در برلین معرفی کرد. ... تلویزیون‌های SUHD مجهز به فناوری کوانتوم دات تقریبا می‌توانند همه طول موج‌هایی که توسط ... سابقه فعالیت روزنامه‌نگاری دارد و ادبیات در کنار سینما، از مهم‌ترین علایق‌اش هستند. IFA – دیجیاتو digiato.com/label/ifa/‏ - ذخیره شده فناوری های خانه هوشمند در IFA 2016 بیشترین نمود را داشتند، و ال جی نیز در این میانه از پای ننشسته. آنها اولین گجت هاب ... سامسونگ در برلین حفظ آبرو می کند؛ نگاهی به بزرگ ترین چالش کُره ای ها در IFA 2016 ... این ابزار می تواند به شما در انجام کارهای مهمی کمک نماید. کمپانی ... ربات Windowmate در نمایشگاه IFA 2016 برلین به نمایش . تازه های تکنولوژی در IFA 2016 - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1067135‏ - ذخیره شده 3 سپتامبر 2016 ... دنیای اقتصاد: بسیاری نمایشگاه IFA 2016 را مهم ترین رویداد تکنولوژی در اروپا می دانند ... نمایشگاه ایفا که همه ساله در برلین برگزار می‌شود عمدتا جای محصولات مصرفی ... در ادامه نگاهی داریم به مهم‌ترین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه.