مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آمار اهدای خون در ایران چقدر اسـت؟

[ad_1]

2.6 درصد کل مردم ایران خون اهدا می کنند که توسط همین درصد کم هم سالانه به طور میانگین 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام میگیرد.همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که 400 هزار نفر که آماده ی اهدای خون هم بودن بنا به شرایطی موفق به انجام اهدای خون نشدند.

به گزارش مشرق، بشیر حاجی‌بیگی با اشاره به آمار اهدای خون در کشور، اظهار داشت: سالانه به طور متوسط 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام می‌گیرد و طی سال 94 حدود 2.5 میلیون نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کردند و از این تعداد 2 میلیون و 100 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.


وی با اشاره به اینکه 400 هزار نفری که طی این سال برای اهدای خون مراجعه کرده ولی موفق به انجام این عمل نشدند معافیت دائم، موقت یا منع پزشکی داشتند،‌ گفت: به طور متوسط در ایران 2.6 درصد جمعیت مردم خون اهدا می‌کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون اضافه کرد: در 5 ماهه امسال 915 هزار و 908 واحد خون اهدا شده که بیشترین آن مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بوده اسـت.

حاجی‌بیگی با بیان اینکه میزان رشد اهدای خون در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.65 درصد بوده اسـت، گفت: بیشترین میزان درصد رشد طی این مدت مربوط به استان‌های قم، سمنان و البرز بود.

وی ادامه داد: در ایران تعداد افرادی که گروه‌های خون منفی دارند اندک اسـت، لذا میزان درخواست نیاز در این زمینه بیشتر بوده البته مراکز انتقال خون کشور بانک اطلاعاتی گروه خونی منفی دارد که در زمان‌های حساس جهت اهدای خون فراخوان داده می‌شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون در ارتباط با بیشترین شاخص اهدای خون مستمر در کشور، گفت: رکورد این شاخص از آن مردم سمنان بوده و میزان آن 67.1 اسـت البته میزان رشد شاخص اهدای خون مستمر در پنج ماهه امسال بیشترین رشد را در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی داشته اسـت.

وی خاطرنشان کرد: در 5 ماهه امسال یک میلیون و 578 هزار و 696 واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت در میان بیمارستان‌ها توزیع شده اسـت.

حاجی‌بیگی گفت: توزیع خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.84 درصد افزایش یافته اسـت.

وی افزود: بیشترین میزان رشد توزیع خون و فرآورده‌های خونی توزیع شده در بیمارستان‌ها مربوط به پلاکت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.1 درصد افزایش یافته اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

فواید و مضرات اهدای خون چیست نازوباهدای خون می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و نیز تقویت فروش سریال شهرزاد چقدر استسریال شهرزاد فروش سریال شهرزاد میزان فروش سریال شهرزاد سریال شهرزاد در نماش خانگی آفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیهامقایسه تعرفه واردات خودرو در ایران با سایر کشورهاهرچند تردد خودروهای وارداتی در خیابان های کشور از سال و با آزاد سازی واردات خودرو در متن کامل شعر محتشم کاشانی باز این چه شورش است که در …باز این چه شورش است که در خلق عالم است باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است باز این پرسش هایی از استاد حسین خیراندیش درباره حجامتارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه الف درآمدهای میلیونی مراکز ناباروری از اهدای اسپرمواقعا به کجا رسیده است انساناسپرم مرد دیگر در رحم همسر سایت سیمان ایراناطلاع رسانی در زمینه صنعت سیمان آمار بازدید کنندگان سایت از ابتدای سال سایت استاد ناصری افزایش پلاکت خون به روش …درمان پلاکت خون به روش طب سنتی اسلامی مدت هاست در مورد درمان پلاکت خون در پی راه



لینک منبع :آمار اهدای خون در ایران چقدر اسـت؟

آمار اهدای خون در ایران چقدر است؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../آمار-اهدای-خون-در-ایران-چقدر-است‏ - ذخیره شده 13 سپتامبر 2016 ... 2.6 درصد کل مردم ایران خون اهدا می کنند که توسط همین درصد کم هم سالانه به طور میانگین 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام میگیرد.همچنین باید به این ... آمار اهدای خون در ایران چقدر است؟ - نکته آنلاین nokteonline.com/fa/news/41203/آمار-اهدای-خون-در-ایران-چقدر-است‏ 13 سپتامبر 2016 ... 2.6 درصد کل مردم ایران خون اهدا می کنند که توسط همین درصد کم هم سالانه به طور میانگین 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام میگیرد.همچنین باید به این ... آمار اهدای خون در ایران چقدر است؟ - آکا www.akairan.com/havades.../news20169131713720419.html‏ - ذخیره شده 13 سپتامبر 2016 ... 2.6 درصد کل مردم ایران خون اهدا می کنند که توسط همین درصد کم هم سالانه به طور میانگین 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام میگیرد.همچنین باید به این ... مجله اینترنتی: آمار اهدای خون در ایران چقدر است؟ / عنوان - مجله اینترنتی eqms.ir/fa/68348/مجله-اینترنتی-آمار-اهدای-خون-در-ایران-چ/‏ 13 سپتامبر 2016 ... آمار اهدای خون در ایران چقدر است؟ 2.6 درصد کل مردم ایران خون اهدا می کنند که توسط همین درصد کم هم سالانه به طور میانگین 2 میلیون اهدای خون در کشور ... مردم جهان چه قدر خون اهدا می کنند؟/ سهم ایران در اهدای خون چه قدر است؟ www.khabaronline.ir/detail/341889/society/health‏ - ذخیره شده - مشابه 5 مارس 2014 ... بر طبق این آمار تنها 41 کشور از 150 کشور جهان می توانند از خون اهدا شده پلاسما ... وی ( HIV) در اهداکنندگان خون در ایران سه در ۱۰۰ هزار نفر بوده است. اهدای خون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اهدای_خون‏ - ذخیره شده - مشابه اهدای خون معمولاً بی‌خطر است، اما در برخی از اهداکنندگان ممکن است کبودی زیر جلدی و یا احساس ضعف و بی‌حالی دست بدهد. ... این آمار در کشور ایران برابر با ۲/۲ درصد است. پرسش و پاسخ ۲ | ایران اچ‌آی‌وی - iranHIV.com www.iranhiv.com/?page_id=288‏ - ذخیره شده درصورت اهدای خون در سازمان انتقال خون ایران ، آیا آزمایشHIV روی آن انجام می پذیرد؟ .... HIV وجود دارد که البته میزان خطر پایین است و آمار دقیقی در این باره وجود ندارد. آمار اهدا کنندگان خون در استان بوشهر چقدر است؟/ راه اندازی بخش سرولوژی ... www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/57082‏ - ذخیره شده - مشابه 20 ژانویه 2016 ... آمار اهدا کنندگان خون در استان بوشهر چقدر است؟ ... اندازی بخش سرولوژی خون در سطح استان در حال انجام است و به زودی با همکاری سازمان انتقال خون ایران، ... الف - ایرانی ها سالی چقدر خون اهدا می کنند - نسخه قابل چاپ alef.ir/prtfecd0yw6dtta.igiw.html‏ 1 فوریه 2015 ... سازمان انتقال خون از زمان تاسیس در سال ۵۳، رشد فنی و عمرانی گسترده و افزایش آمار اهدای خون قابل توجهی داشته است به نحوی که ایران در حوزه انتقال ... خبرگزاری تسنیم - ایرانی ها در سال چقدر خون اهدا می کنند؟ https://www.tasnimnews.com/.../ایرانی-ها-در-سال-چقدر-خون-اهدا-می-کنند‏ - ذخیره شده 3 آگوست 2014 ... بر طبق این آمار تنها 41 کشور از 150 کشور جهان می توانند از خون اهدا شده ... شاخص اهدای خون در ایران 27 واحد به ازای هر 1000 نفر جمعیت است که در میان ...