مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دردهایی که به قیمت جان تمام می شود کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟!

[ad_1]

دکتر نوید ابوالاحرار فلوشیپ فوق ‌تخصصی درد در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: بعضی از دردها عمق شان کم اســت و نیازی به پیگیری اورژانسی نیست ولی در مواردی ، دردهایی در بدن وجود دارد که نیاز به بررسی سریع پزشک دارند بطور کلی دردهایی که اهمیت بیشتری دارند و نیازمند به بررسی جدی متخصص هستند دارای چند مشخصه اند.

وی در ادامه متذکر شد : درد هایی که بصورت حاد و ناگهانی شروع می شوند ، درد های اسپاسمی و گرفتگی بخصوص در ناحیه شکم همراه با تهوع و استفراغ باشد و در 2طیف سنی کودکان و بزرگسالان مشاهده می شود این نوع درد ها طبیعی نیستند و باید سریع به پزشک مراجعه کرد . گروه دیگری از درد های خطرناک ، درد هایی هستند که به مدت طولانی در بدن ، فرد را آزار می دهند که این نوع ممکن اســت شدتی نداشته باشد اما مدت زمان زیادی فرد با آن دست و پنجه نرم می کند این نوع درد ها نیز درد های طبیعی نیستند و نیاز بررسی پزشک دارد .

درد های دیگری هم وجود دارند که با مصرف هر نوع مسکن و دارو بازهم قابل کنترل نیستند ، به عبارتی فردی که دچار سردرد ، پا درد ،دست درد و ... اســت و با خوردن مسکن دردش آرام نمی شود باید سریع تر به اورژانس مراجعه کند چرا که این نوع از درد های غیر قابل کنترل بسیار خطرناک هستند.درد هایی که با علایمی مانند درد با تهوع ، درد با تنگی نفس ، درد با سرگیجه و ... همراه می گردند جز عامل های خطرناک و جدی هستند که نیاز به بررسی اساسی دارد.هر کدام از علائم ذکر شده می تواند یک بیماری مهلک را در پی داشته باشد .

این متخصص اظهار کرد : درد در ارگان های حیاتی بدن مانند مغز ، قلب ،ریه و ....بسیار مهم و حائز اهمیت اســت . از میان انواع دردهای مزمنی که ممکن اســت برای افراد پیش بیاید، درد در ناحیه قفسه سینه نگران کننده ترین آنها اســت. دردهایی مانند احساس فشار شدید به قفسه سینه، درد در نزدیک بازوها، تنگی نفس بخاطر فشار به سینه و دردهای مشابه در دسته دردهای جدی طبقه بندی می شوند .

دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می شوند نیز باید جدی گرفته شود .کمردرد از دردهای شایع بسیاری از افراد مسن اســت. متخصصان تاکید می کنند که اگر دردهای ناحیه پشت، در فردی بیش از دو هفته به طول بیانجامد، بهتر اســت فرد تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد. چرا که این دردها می توانند به ناتوانی های جدی حرکتی در آینده منجر شوند.

ابوالاحرار افزود: افراد ممکن اســت به هر دلیلی و در جریان شیوه غلط زندگی با جابه‌جایی دیسک و فشار عصب نخاعی دچار مشکل شده باشند و این دردها را گاهی خفیف و گاهی شدید تجربه کنند اما همیشه با آن سر و کار دارید پس نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید مخصوصا اگر گهگاه با بی‌حسی دست یا پا نیز مواجه شدید. بی‌توجهی به این درد خطر آسیب‌دیدگی دائمی عصب نخاعی را به همراه خواهد آورد.

این متخصص متذکر شد : افراد حتما باید حواسشان به سردرد های ناگهانی که دچار می شوند باشد چرا که سردرد ها انواع مختلفی دارند .سردردهایی وجود دارند که به هیچ یک از عوامل محیطی ارتباط ندارند؛ این سردردها به‌طور ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند، به مرور شدت می‌گیرند؛ به گونه‌ای که فرد نسبت به نور و صدا دچار حساسیت می‌شود.این سردردها می‌توانند در گروه سردردهای میگرنی قرار بگیرند. این سردردها می‌توانند هر روز یا هر چند روز یک بار سراغ‌تان بیایند.

به گفته او، سردردهای دیگری نیز هستند که ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند و با علائمی مثل کاهش بینایی، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و بی‌حسی به ویژه در ناحیه سر همراه هستند؛ این سردرد ها طبیعی نیستند و خود شخص تفاوت اش را با سردرد میگرنی تشخیص می دهد و توصیه می شود در این نوع از سردرد ها حتما به متخصص مراجعه کنند .

بیتا نوروزی - خبرنگار جام جم آنلاین


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


14 سپتامبر 2016 ... این دردها در بدن را جدی بگیرید/ کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟ ... دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می شوند نیز باید جدی گرفته شود .کمردرد از دردهای ...13 سپتامبر 2016 ... فلوشیپ فوق تخصصی درد در گفتگو با جام جم آنلاین تشریح کرد: دردهایی که به قیمت جان تمام می شود/ کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟!/ درد در ...14 سپتامبر 2016 ... دردهایی که به قیمت جان تمام می شود/ کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟ ... درد در بدن انسان یک علامت و زنگ هشدار است و به عبارتی یعنی در سیستم ...ستون فقرات انسان، سیستم پیچیده ای است که محافظت از نخاع را بر عهده دارد. ... شود اما آگاهی از این که استفاده از تشک های کهنه چقدر به ضرر بدن تمام می شود، نکته ... روش های جدید درمان دردهای ناشی از دیسک کمر وسیاتیک وتنگی کانال نخاعی ... در روش ترانس فورامینال ازسوزن نازکی استفاده میشود که آسیبی به بافت عصبی وارد نگردد.از علائم دیسک کمر می توان به درد پایین کمر همراه با درد ساق پا و سوزش(سوزن سوزن شدن) ... بیماران مبتلا به دیسک کمر می توانند با مراجعه به پزشک متخصص ستون ... آورد و ممکن است ایجاد درد، بی حسی، گزگز یا ضعف پا که سیاتیک نامیده می شود بشود. ... دردهایی که به دلیل فشاربرروی عصب سیاتیک ازناحیه باسن شروع میشودو به سمت ...سلام و وقت بخیر" از اون وقتی که یادم میاد کف پاهام در فصل سرما سرد میشود به گونه ای که ... مشکل کم خونی باعث این عامل است که دوبار آزمایش خون با فواصل زمانی یکساله دادم و در هر ... آیا 2 خط آخر به معنای این است که کماکان بیرون زدگی دیسک کمر وجود دارد که باعث کمر درد شده. ... دکتر جان بسیار از زحمات شما در درمان دیسک کمر م ممنونم .21 جولای 2015 ... چه زمانی واریکوسل نیاز به جراحی دارد؟ ... ولي در مورد انسداد لولهاي ماده حاجب نميتواند تمام فضاي داخل رحم و لولهها را پر نمايد. ... در صورت تب و تداوم درد به مدت چند روز، بايد به پزشك اطلاع داده شود. ... زمانی که این لوله ی نازک، داخل رحمتان قرا می گیرد و ماده ی حاجب تزریق می شود ممکن است قدری ... شاید شبیه دردهای زمان قاعدگی.البته انجام عمل سزارین، مزایا و معایبی دارد که لازم است با دقت به آن توجه کرد. ... مادر شدن از زيباترين دوران زندگي هر زني به شمار مي رود اما ترس از دردهاي زايمان و ... مادران جوان به انجام مشاورههای دقیق برای آگاهی از عوارض زایمان سزارین نیاز دارند. .... زایمان سزارین باید محدود به افرادی شود که از نظر پزشکی لازم است نجاتدهنده جان مادر باشد.19 سپتامبر 2007 ... بنابراين بامشاهده علايم خطر براي جنين ويا مادر در حين دردهاي زايماني مي توان فوراً او را ... بايد به چنين خانمهايي تذكر داد كه همين فشاري كه جنين تحمل مي كند براي او حتي مفيد ... در اين صورت معمولاً عمل سزارين بطور اورژانس انجام مي شود . ... (معمولاًبرش روي شکم بابرش روي رحم مطابقت دارد اما گاهي اينطور نيست، بنابراين ...۳- نیازهای عاطفی زن باردار بسیار بیش از زمان های دیگر است و مرد باید به آنها توجّه ... توصیه ما این است که پزشکی که در طول بارداری به وی مراجعه می کنید، دارای این ... از پزشکانی که سونوگرافی را به صورت یک عادت در تمام ویزیت ها انجام می دهند نباشد. ...... استرس زیاد می تواند منجر به دردهای زایمان زودهنگام شود زیرا باعث ترشح هورمون های ...


کلماتی برای این موضوع

توصیه های هفته آخر بارداریاین دلایل سبب می شود که برخی خانمها هنگام قاعدگی، خونریزی شدیدی داشته باشند اگر میانبر ساده برای از بین بردن عفونت های دستگاه …این دلایل سبب می شود که برخی خانمها هنگام قاعدگی، خونریزی شدیدی داشته باشند اگر آموزش تفکر مثبت و آرامشآموزشامروزه همه جا درباره غذا و رژیم غذایی صحبت می شود ولی باید بدانید غذایی که می خورید نه داستان های کوتاه و خواندنی، جالب و مفید حکایتها زن نمی دانست که چه بکند؛ خلق و خوی شوهرش از این رو به آن رو شده بود قبل از این می گفت و تغذیه پزشکان ایران خاصیت رطوبت‌بخشی این ماده غذایی باعث شده تا علاوه بر مصرف خوراکی بتوان آن را به عنوان پرسش و پاسخ بیماریهای زنان زایمان و نازاییسلام، من اسفند ۸۷ سقط در دوماهگی داشتم که خودش دفع شدوازمرداد ۸۸دوباره تصمیم به



لینک منبع :دردهایی که به قیمت جان تمام می شود کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟!

این دردها در بدن را جدی بگیرید/ کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟! jamejamonline.ir/.../این-دردها-در-بدن-را-جدی-بگیرید-کمر-درد-چه-زمانی-نیاز-به-پزشک-دارد؟‏ - ذخیره شده 14 سپتامبر 2016 ... این دردها در بدن را جدی بگیرید/ کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟ ... دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می شوند نیز باید جدی گرفته شود .کمردرد از دردهای ... کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟! - جام جم آنلاین 188.75.89.4/.../دردهایی-که-به-قیمت-جان-تمام-می-شود-کمر-درد-چه-زمانی-نیاز-به-پزشک-دارد؟ - ذخیره شده 14 سپتامبر 2016 ... این دردها در بدن را جدی بگیرید/ کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟ ... دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می شوند نیز باید جدی گرفته شود .کمردرد از دردهای ... کمردرد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کمردرد‏ - ذخیره شده - مشابه کمردرد (به انگلیسی: Low Back Pain ) مشکل و شکایت شایعی است که بسیاری از ... آمار نشان می‌دهد که ۸۰٪ از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک مرتبه به علت کمردرد به پزشک ... احتمال ایجاد درد وجود دارد که ممکن است در همان ناحیه و یا نقاط دورتری به شکل دردهای ... از از این اختلالات مکانیکی نیز در قسمت پایین فقرات کمری ایجاد می‌شود. پسوریازیس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پسوریازیس‏ - ذخیره شده - مشابه این تکه و یا پلاک اغلب در پوست سر، زانو، آرنج و کمر ظاهر می‌شود. ... پوست در هر یک از این سایت‌ها متفاوت است و نیاز به درمان‌های مختلف دارد. ... با این حال، پزشکان ممکن است داروهای خوراکی یا تزریقی را تجویز کنند اگر پسوریازیس تا حد زیادی ... حداقل نیمی از تمام افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند آن را بر روی پوست سر خود دارند. بیماری ای.ال.اس چیست؟ - ای ال اس ایران www.alsiran.com/?p=92‏ - ذخیره شده - مشابه 30 آوریل 2011 ... اما متوسط طول عمر این بیماران بین سه تا پنج سال پیش بینی می شود. ... تنها داروئی که کمی پروسه بیماری را به تاخیر می اندازد و اغلب پزشکان برای بیماران ای. .... شخص بالا می باشد البته در صورت تبدیل نشدن به ALS چون در ای ال اس تمام ..... سن دارد ٨ ماه پیش به طرز ناگهانى با کمر درد و پا درد به بیمارستان مراجعه کرد و ... تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و عوارض انجام عمل سزارین ... www.pezeshk.us/?p=8825‏ - ذخیره شده - مشابه اما عمل سزارین خود با درد فراوان همراه است و عواقب منفی متعددی نیز به همراه دارد ... همچنین روشهای بهتری برای تعیین سلامت جنین در حین دردهای زایمانی وجود دارند. .... بعضی از پزشکان، بیهوشی کامل نمی دهند و نوعی بی حسی ایجاد می کنند که از کمر به ... می‌کند و چون تمام کادر مامایی با مسؤولیت وی و تحت اختیار پزشک اداره می‌شود مطمئن‌تر است ... خود ارضایی پیشگیری و درمان | حوزه مشاوره فرهنگی - zolal.ir zolal.ir/site/node/650‏ - ذخیره شده این نیاز تا قبل از دوران بلوغ و سنین نوجوانی در وجود انسان خاموش است و خیلی مورد توجه قرار ... نوجوان موفق در این فکر است که چطور می‌تواند این فاصله زمانی را به سلامت طی کند؟ .... خودارضایی هم از نظر شرعی گناه محسوب می‌شود و ضررهای معنوی به همراه دارد و هم ... ج: کمر درد د: نازک شدن موها هـ : ناتوانی جنسی در جوانی و: بدخوابی 3ـ مرحله گرفتاری ... زالودرمانی - دکتر حسن حاج طالبی www.iraniantherapy.com/faleech.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه زالو حیوانی است که به خون خواری معروف است بدنی کرمی و حلقوی شکل دارد که داخل بدنش شبیه ... است که درد محل گزش خود را درمان می کند و زخم آن را با مواد بزاق خود ترمیم می نماید . ... 7 - تا کنون هیچ مورّخی صادقانه برای آگاهی اندیشمندان و پزشکان ، تمام کشورهای جهان .... کشف می شود رموز مهمترو گسترده تری وجود دارد که نا شناخته مانده است و نیاز به ... میگنا - تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و عوارض انجام عمل ... www.migna.ir/vdcgqu9q.ak9z74prra.html‏ - ذخیره شده - مشابه البته انجام عمل سزارین، مزایا و معایبی دارد که لازم است با دقت به آن توجه کرد. ... مادر شدن از زیباترین دوران زندگی هر زنی به شمار می رود اما ترس از دردهای زایمان و ... مادران جوان به انجام مشاوره‌های دقیق برای آگاهی از عوارض زایمان سزارین نیاز دارند. .... زایمان سزارین باید محدود به افرادی شود که از نظر پزشکی لازم است نجات‌دهنده جان مادر باشد. عوارض ناشی از خودارضایی lezat-nabody.mihanblog.com/‏ - ذخیره شده - مشابه 29 ژوئن 2012 ... افرادی که زود تحریک می شوند و برای ارضای خود به سوی خود ارضایی ... خود ارضایی باعث بهم ریختگی وضعیت فکری و هوشیاری انسان می شود . ... اعتیاد به خودارضایی آسیبهای زیادی بهمراه دارد آیا ارزش آنرا دارد برای ... هزینه‌های سنگین درمانی را بپردازد و نه لازم است سهتی‌ها و درد‌های بیماری ...... پدر و مادرش هردو پزشک بودند.