مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سم خطرناک در چای خارجی

[ad_1]

برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در بیشتر کشورهای چای‌خیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، «احمدتقی شکرگزار» کارشناس پژوهشکده چای، گفت: بیشتر کشورهای چای‌خیز دنیا(سریلانکا، هند، چین، ژاپن، کنیا، ویتنام و….)به خاطر شرایط آب و هوائی و برداشت سالیانه تجمعی از آفات و بیماری‌ها در این کشورها شیوع دارد که به‌ناچار برای مبارزه با آن از سموم دفع آفات استفاده می‌شود.
 
وی افزود: به‌طور مثال براساس جدیدترین اطلاعات موجود در منابع خارجی در کشور سریلانکا حداقل 10 نوع قارچ‌کش، 9 نوع حشره‌کش و 8 نوع علف‌کش مصرف می‌شود که مصرف برخی از آن‌ها با وجود کارآئی خیلی خوب و موثر، مشکل باقی‌مانده این سموم روی برگ سبز و چای خشک اســت که این مقدار در سریلانکا حدود 550 کیلوگرم، در چین حدود 750 کیلوگرم و در هند حدود 600 کیلوگرم اســت و البته مصرف این مقدار کود به احتمال قوی براساس آزمون‌های شیمیائی خاک و برگ چای اســت.
 
شکرگزار ادامه داد:اما در ایران سه آفت مهم یعنی کنه، شپشک آردآلود و شته و یک بیماری کلیدی به نام نماتد زخم ریشـه چـای داریم کــه حـداقل در 17 سـال اخیر هیچ گونــه سمی علیه این آفات مصرف نشده اســت. هـر چند در دهه شصت و هفتاد سازمان چـای کشور سابق اقدام بــه توزیع سموم حشره‌کش رایگان(دیازینون، مالاتیون) و کنه‌کش(اومایت) علیه آفات چای می‌کرد اما از سال 1378 با انجام کارهای تحقیقاتی در پژوهشکده چای مصرف هرگونه سم در باغ‌های چای ممنوع شد.
 
کارشناس پژوهشکده چای خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای مبارزه با شپشک آرد آلود چای از کفشدوزک کریپت استفاده می‌شود که قبل از انحلال سازمان چای تا سال 83 این کفشدوزک‌ها در انسکتاریوم‌های ایستگاه‌های تحقیقاتی پژوهشکده چای تولید می‌شد و با نظر کارشناس بصورت رایگان توزیع می‌شد که پس از انحلال سازمان چای اتاقک‌های رشد کفشدوزک‌ها با هماهنگی‌های وزارت جهاد کشاورزی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت تا سوسک‌های تولیدی برای مبارزه بیولوژیک علیه آفات مرکبات، چای و گیاهان زینتی براساس نرخ مصوب سازمان حفظ نباتات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد:خوشبختانه عملیات خوب به زراعی در ایستگاه‌های تحقیقاتی پژوهشکده چای(به‌طور مثال ایستگاه فشالم) آلودگی به نماتد با کاربرد کودهای آلی و دامی پوسیده به همراه مدیریت درست باغ به زیر سطح زیان اقتصادی رسیده اســت یعنی علیرغم سموم نماتدکش ثبت شده علیه نماتد زخم ریشه چای اما تاکنون هیچ‌گونه سم نماتدکش در باغ‌های چای ایران مصرف نشده اســت در حالی که در همین شرایط در کشور سریلانکا از سموم نماتدکش هم استفاده می‌کنند.
 
شکرگزار در خصوص مصرف کودهای شیمیائی در سالیان اخیر میزان مصرفی آنها گفت: نسبت به دهه‌های 60 و 70 در هر هکتار حدود 50 درصد کاهش یافته اســت و چایکاران تشویق شده‌اند که در باغ‌هایشان از کودهای دامی استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: البته شاید یکی از علل مصرف کم کودهای شیمیائی خصوصاً اوره در باغ‌ها بالا بودن قیمت کودهای شیمیائی هم باشد اما به هر حال چایکاران با همین شرایط راضی بوده وحدود 400 کیلوگرم کود شیمیائی در هر هکتار باغ، یعنی 250 کیلوگرم اوره، 100 کیلوگرم پتاس و 50 کیلوگرم فسفر استفاده می‌کنند.
 
در باغ‌های مکانیزه در غرب گیلان علاوه‌بر کودهای شیمیائی موصوف از ریز مغذی‌ها هم بصورت محلول‌پاشی استفاده می‌شود. به هر حال اگر نسبت به سایر کشورهای چای‌خیز دنیا مقایسه‌ای هم داشته باشیم اولاً هیچ گونه سمی در باغ‌های چای ایران مصرف نمی‌شود، ثانیاً مصرف کودهای شیمیائی در حال حاضر بهینه و در حد استاندارد اســت.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


14 سپتامبر 2016 ... سم خطرناک در چای خارجی. برای مبارزه با آفات و بیماریها در بیشتر کشورهای چایخیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده میشود. به گزارش مشرق، احمدتقی ...14 سپتامبر 2016 ... به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان به نقل ازراه دانا ؛احمدتقی شکرگزارکارشناس پژوهشکده چای، گفت: بیشتر کشورهای چای خیز دنیا(سریلانکا، ...14 سپتامبر 2016 ... برای مبارزه با آفات و بیماری ها در بیشتر کشورهای چای خیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده می شود.به گزارش ایسنا، .برای مبارزه با آفات و بیماریها در بیشتر کشورهای چایخیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده ... فاتحه صنعت چای باید خوانده شود/ واردات چای خارجی کمر چایکاران را شکست.14 سپتامبر 2016 ... به گزارش شفاف: احمدتقی شکرگزار کارشناس پژوهشکده چای، گفت: بیشتر کشورهای چای خیز دنیا(سریلانکا، هند، چین، ژاپن، کنیا، ویتنام و.14 سپتامبر 2016 ... برای مبارزه با آفات و بیماری ها در بیشتر کشورهای چای خیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده می شود.سم خطرناک در چای خارجی. برای مبارزه با آفات و بیماریها در بیشتر کشورهای چایخیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده میشود. به گزارش مشرق، احمدتقی شکرگزار ...برای مبارزه با آفات و بیماریها در بیشتر کشورهای چایخیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده میشود. به گزارش مشرق، احمدتقی شکرگزار کارشناس پژوهشکده چای، گفت: ...سم خطرناک در چای خارجی. اولین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ودامپروری دراستان برگزارمی شود. 3 هفته پیش استان ها استان ها-خبرآنلاین 5. اولین نمایشگاه بین المللی ...به گزارش بیباک نیوز؛ احمدتقی شکرگزار کارشناس پژوهشکده چای، گفت: بیشتر ... مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری بی باک نیوز: سم خطرناک در چای خارجی.


کلماتی برای این موضوع

بهترین شیوه برای دم کردن چای سیاه و سبز چیست؟ …بهترین شیوه برای دم کردن چای سیاه و سبز چیست؟چای سیاه و سبز و دم کردن آندر باره اینکه اسانس ها خبرگزاری پردیس اسانس ها ترکیبات معطری هستند که در اندامهای مختلف گیاهان یافت می شوند در مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی …به بهروز خاک تورب همان خاک پیت است که باقیمانده و پوسیده گیاهان و خزه‌ها در شرایط عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …در ادامه شما را با خواص چند گیاه دارویی آشنا می کنیم ولی به خاطر داشته باشید که در پارسینهبه گفته دو مقام دفاعی آمریکا قایق سپاه پاسداران در تنگه هرمز به سوی بالگرد نیروی دریای عکس‌هایی از باغات پسته در آمریکااین عکس‌ها باغات پسته را در آمریکا نشان می‌دهد پسته در کشورهای چین، ایران، سوریه فان وسرگرمیسرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی،خارجی،ترکی،هندی عصر ایران فرودگاه ها در سال چگونه خواهند بود؟ عکس لوکس ترین هتل های جهان در سال عکس روایت تکان دهنده مرگ در بیمارستان لقماندهندهمرگدربیمارستانلقمانمنع اشتغال کارگران خارجی اجرا نشد ادامه فعالیت کارگران غیرایرانی خیز آمازون برای خواص کاسنی، فواید کاسنی، خواص عرق کاسنیخواص کاسنی کاسنی در طب سنتی ابن سینا، پزشک بزرگ مسلمان در مورد گیاه کاسنی و خواص آن



لینک منبع :سم خطرناک در چای خارجی

سم خطرناک در چای خارجی - انتخاب www.entekhab.ir/fa/news/292022/سم-خطرناک-در-چای-خارجی‏ - ذخیره شده برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در بیشتر کشورهای چای‌خیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده می‌شود. به گزارش انتخاب، «احمدتقی شکرگزار» کارشناس پژوهشکده چای، ... سم خطرناک در چای خارجی - نیک صالحی www.niksalehi.com/newspaper/سم-خطرناک-در-چای-خارجی.html‏ - ذخیره شده چای خارجی «احمدتقی شکرگزار» کارشناس پژوهشکده چای، گفت: بیشتر کشورهای چای‌خیز دنیا(سریلانکا، هند، چین، ژاپن، کنیا، ویتنام و….)به خاطر شرایط آب و هوائی و ... سم خطرناک در چای خارجی - تی نیوز tnews.ir/news/2b4770504146.html‏ سم خطرناک در چای خارجی. زمان دریافت خبر : چهار‌شنبه 24 شهریور 1395 ساعت 15:37. به گزارش شفاف: «احمدتقی شکرگزار» کارشناس پژوهشکده چای، گفت: بیشتر ... سم خطرناک در چای خارجی - تی نیوز tnews.ir/news/5bd070506735.html‏ - ذخیره شده 14 سپتامبر 2016 ... پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : برای مبارزه با آفات و بیماری ها در بیشتر کشورهای چای خیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده می شود. سم خطرناک در چای خارجی - آکا www.akairan.com/havades.../news201691415111543916.html‏ - ذخیره شده 14 سپتامبر 2016 ... برای مبارزه با آفات و بیماری ها در بیشتر کشورهای چای خیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده می شود. سم خطرناک در چای خارجی - روزنامه آذربایجان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25280324‏ 17 سپتامبر 2016 ... سم خطرناک در چای خارجی. برای مبارزه با آفات و بیماری ها در بیشتر کشورهای چای خیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده می شود. به گزارش ایسنا، احمدتقی ... سم خطرناک در چای خارجی | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25167005‏ 14 سپتامبر 2016 ... سم خطرناک در چای خارجی. برای مبارزه با آفات و بیماری ها در بیشتر کشورهای چای خیز دنیا از سموم دفع آفات استفاده می شود. ... مشاهده خبر در سایت ... چای - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/چای‏ - ذخیره شده - مشابه قارچ‌ها سبب تخمیر واقعی در چای می‌شوند که سبب آلودگی چای با مواد سمی و ..... بررسی قرار گرفته‌اند آلوده به سطح بالایی از مواد شیمیایی خطرناک بوده است. ..... این ظروف با دور نگهداشتن چای از رطوبت و نیز بوهای خارجی، موجب حفظ طعم اصلی چای می‌شوند. جام نیوز :: JamNews - خبری خطرناک برای ایرانیان/ ایران "چای سمی" از ... jamnews.ir/detail/News/381741‏ - ذخیره شده 12 آگوست 2014 ... ... چای هند که در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است، دارای باقیمانده سموم افت‌کش است. چای خبری خطرناک برای ایرانیان/ ایران "چای سمی" از هند وارد می کند ... به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز به نقل از آی‌ای ان اس، هیئت چای هند با رد ... چند واقعیت تلخ در مورد چای - دکتر روازاده ravazadeh.com/fa/article/5-nourishment-article/2462-tea.html‏ - ذخیره شده - مشابه برچسب ها: آهن, سم, سیستم عصبی, اختلالات عصبی, چای, سموم چای, حقیقت چای, مواد ... آیا این موضوع که ادعا شده است سال هاست تولید کنندگان چای در کشورهای خارجی برای ... با نوشیدنی های داغ به سرعت مواد فوق العاده سمی و خطرناک نفتی را آزاد می کنند.