مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک

[ad_1]
 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 

 ما به خانه میترا منظوری که فرهنگی و بسیار فعال اســت، رفتیم. او به کارهای هنری بیش از حد علاقه دارد و از قدیم هر هنری را که تازه باب می‌شده یاد می‌گرفته و ایده‌های خلاقانه‌ای در دکوراسیون زیبای خانه‌اش بجا گذاشته اســت.

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
خانه امید من

«تغییر دکوراسیون خانه طی چند سال خرد خرد انجام شد و قبل از این خانه‌ام سبک دیگری داشت. شاید تنها فرق من با خانم‌های دیگر این باشد که تا تصمیم می‌گیرم کاری را انجام دهم، سریع وارد عمل می‌شوم؛ حتی اگر چهار صبح باشد یا حتی اگر خیلی هم هزینه نکنم؛ مثلا بعد از تغییر دکور اتاق‌ها، رنگ قاب عکس‌ها را عوض کردم نه اینکه قابی جدید بخرم. به نظرم اردیبهشت‌ماهی‌ها تغییرات را دوست دارند.»

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 
تضاد سبز و قرمز

«در نشیمن، پتینه آجری‌شکل سفیدرنگ را روی دیوار کار کردم و چون بسیار به نقاشی دیوار علاقه دارم، دیوارهای این قسمت را خودم رنگ کردم. کوسن، جاکنترلی و رویه راکینگ چیر را خودم دوختم. رنگ سبز سدری دیوار نشیمنم کاملا مکمل مبلمان آجری‌رنگم بود و کوسن‌های با طرح گل رویش هم این رنگ‌ها را به خوبی به هم دوخته بود.»

در کنار در ورودی سنگ نمک کوچکی جلب توجه می‌کرد که به عقیده خانم منظوری  انرژی منفی را جذب می‌کند.

سینی زیبای طرح آنتیک که در آن شیک توت‌فرنگی خیلی خوشمزه‌ای برای‌مان آورد، هم از کارهای پتینه خودش بود. روی میز جلوی کاناپه ظرف‌هایی شیشه‌ای پر از شکلات‌های رنگی جذاب قرار داشت که از مدل ایتالیایی که قبلا در مغازه‌ای دیده بود، گرفته شده بود.

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 
چون سبک خانه قدیمی اســت، قسمت اتصالی طاقی‌شکل بین نشیمن و پذیرایی که محل نصب پرده اســت، با ابتکار جالبی به وسیله فرفوژه تزیین شده که این اختلاف کاربری به گونه‌ای تعریف شده باشد.

او که از طرفداران پر و پا قرص مجله منزل هم هست، جامجله‌ای زیبای پتینه‌کاری شده ای برای کلکسیون مجله‌هایش درست کرده‌ اســت. ناگفته نماند او با مطالعه مجله منزل، سایت‌های مختلف طراحی و فروشگاه‌های دکوراسیون اید‌ه‌های بسیاری برای دکور خانه‌اش گرفته اســت.

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 
چوب و پارچه کلاسیک

خانم خانه پرده نامتقارن جالب پذیرایی را خودش طراحی کرده و رومیزی و کوسن‌های ست شده با پرده را نیز خودش دوخته اســت. همچنین شمعدان‌ها، جعبه چوبی روی کنسول، بشقاب سبک قدیمی هم از کارهای پتینه و هنر ظریف خودش اســت. 

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 

تابلوی خیلی خاصی در کنار میز ناهارخوری قرار دارد که اثری هنری با متریالی از روسری اســت! سبکی نقاشی‌طور که با هزینه کم  و با پاسپارتو قاب شده اســت.

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 
زرد و آبی مدرن

«یکی از دخترهایم دوست داشت اتاق خوابش مدرن باشد؛ پس اتاق زرد و آبی به این سبک دکور شد. صندلی، سه‌پایه نقاشی، شلف‌های روی دیوار، قاب عکس‌ها و چوب پرده را خودم طبق رنگ اتاق رنگ‌آمیزی کردم.»

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 
مکعب سبز گل‌گلی

«دختر دیگرم سبک وینتج را انتخاب کرد. دیوارهای سبزرنگ با پرده و روتختی گل‌گلی، صندلی چوبی و صندوقچه را پتینه و قاب تابلوها و میز تحریر را خودم رنگ کردم. دو دیوار کناری اتاق در شب تفاوت رنگ داشتند؛ به همین دلیل نوارهای سفیدی از جنس مقوای فشرده به اسم تاشو را در کنج دیوار از زمین تا سقف چسباندم تا به جز حل این مشکل رنگ یکدست سبز را هم بشکند.»

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 
به رنگ ملایم آسمان

«اتاق خواب خودم را آبی ملایم طراحی کردم. روتختی و کوسن‌های روی تخت را در زمان‌های مختلف خریدم. بالای تخت بعد از رنگ کردن دیوار به نظرم خیلی خالی آمد، قاب عکسی که در زیرزمین داشتم را رنگ زدم و فقط چهارچوبش را آنجا نصب کردم و چند قاب کوچک‌تر درونش به دیوار کوبیدم.

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 
کوسن سفید بافتنی روی تخت قبلا نقش لباس را بازی می‌کرد. لوستر اتاق هم ابتدای تولدش ساده بود که بعد از مدتی گردنبندهای بلورین از آن آویزان کردم. تخت و میز توالت قبلی‌ام هم دیگر حالا لباس سفید به تن کرده‌اند. »

باغچه کوچک زندگی

«به نظر من جایی که آدم خودش برای آن زحمت می‌کشد، حس و حال بهتری دارد. من به کشاورزی خیلی علاقه دارم و باغبانی حیاط و کاشت تک‌تک گل‌ها را خودم انجام می‌دهم. چون آفتاب شدید گل‌ها را از بین می‌برد، در قسمتی از باغچه گل‌های مصنوعی لا‌به‌لای گل‌های طبیعی گذاشته‌ام. کاشیکاری دو طرف حیاط را به کمک دخترم و یک روزه تمام کردم و میز چوبی بالکن را هم برای محافظت در برابر باران کاشیکاری کردم. میز کوچکی در زیرزمین داشتم که آن را برای جلوی نیمکت پتینه‌کاری کردم.»

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 

شمعدانی‌های زیبایی که در حیاط و روی پله‌ها خوشامدگویی می‌کردند، توسط خانم خانه تکثیر شده‌اند. باغچه بنفشه از لاستیک بازیافتی، درخت زیتون قدیمی که هرسال بار می‌دهد، درخت گردو، درخت مو، پاپیتال‌های پرگولای پارکینگ، گلدان یاس، پیچ امین‌الدوله، آبشار طلا، شمشادها و دو نهال توت بیرون در از سبزهای طبیعی حیاط هستند. طلق‌های رنگی چراغ‌های دیواری و بالای در ورودی، آویزهایی از جنس چوب بامبو و همچنین از جنس فلز که با وزش باد صدای آرامبخش ایجاد می‌کند، لانه پرنده، حوض کوچک سفالی برای پرنده‌هایی که به زیستگاه‌شان می‌آیند از اجزای جدانشدنی این حیاط باصفا محسوب می‌شوند.

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)
 

صاحبخانه که داشت از آب دادن به گیاهان خود لذت می‌برد و با عشق به آنها رسیدگی می‌کرد، با لبخند آرامش‌بخشی از ما خداحافظی کرد.

 
آرامش  در خانه مادری (مرداد)

 

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


7 آگوست 2016 ... آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک. برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر ...10 آگوست 2016 ... برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه گوشه همین خانه دل انگیز، با هنر ...7 آگوست 2016 ... برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه گوشه همین خانه دلانگیز، با هنر ...8 آگوست 2016 ... برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه گوشه همین خانه دل انگیز، با هنر ...برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه گوشه همین خانه دلانگیز، با هنر و ذوق خانم خانه ...رگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشهگوشه همین خانه دلانگیز، با هنر و ذوق خانم خانه چیده و ...7 آگوست 2016 ... آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک برگشتن به یک منزل امن و آرام آن هم بعداز روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام عالی ترین احساس جهان است و چه ...7 آگوست 2016 ... منزل صدف برگشتن یک امن آرام هم از شلوغ پرتنش شهری بهترین دنیاست چه اینکه همین دلانگیز، هنر ذوق خانه و شده خانهای پر از ذوق زیبایی. میشود با ...برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه گوشه همین خانه دلانگیز، با هنر و ذوق خانم خانه چیده ...


کلماتی برای این موضوع

مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …آیا نوکسیگی پدیده ای جهانی و پیوسته و کهن بوده است یا ما با نوع خاصی از آن و در مقطعی من هاروکی موراکامی هستم اخبار ستاره ها ، اخبار چهره …هاروکی موراکامی، داستان نویس مشهور ژاپنی است که طی سال های اخیر با کتاب هایش سروصدای به مرکز رزرواسیون گروه هتلهای هما در شهرهای تهران …رزرو اینترنتی هتل در سراسر جهان، رزرو هتلها بصورت آنلاین به همراه پرداخت اینترنتی عطا طاهری بویراحمدی سایت استان کهگیلویه و …عطا طاهری بویراحمدی کوچ کوچ، تجربه نیم قرن زندگی در کهگلیویه و بویراحمد طاهری،عطا برچسب‌ها برچسب‌ها و تگ‌های موضوعات و زمینه‌های کتاب‌های موجود در کتابناکداستان من و خواهر زنم نرگس آبادهبرای من وتو مینویسه که با اون خیلی فرق داریم برای من وتویی مینویسه که هنوز مادر برامون اخبار بازیگران،اخبار چهره ها،دنیای ستاره ها،اخبار …رویا تیموریان در کنار دخترانش درنا و دنیا بهاره رهنما خوشبختی یعنی دخترت تولدت رو



لینک منبع :آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک

آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../آرامش-در-خانه-مادری-با-خاطرات-نوستالژیک‏ - ذخیره شده 7 آگوست 2016 ... برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه‌ گوشه همین خانه دل‌انگیز، با هنر ... تصاویر برای آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک - آفتاب www.aftabir.com/...home/.../آرامش-در-خانه-مادری-با-خاطرات-نوستالژیک‏ - ذخیره شده 8 آگوست 2016 ... برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه گوشه همین خانه دل انگیز, با هنر ... آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک - دکوراسیون - آکاایران www.akairan.com/khanehdari/.../news201681023492260413.html‏ - ذخیره شده 10 آگوست 2016 ... برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه گوشه همین خانه دل انگیز، با هنر ... آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک - راه فردا www.rahefarda.com/lifestyle/159487‏ برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه‌ گوشه همین خانه دل‌انگیز، با هنر و ذوق خانم خانه چیده ... هرلحظه، آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک - اخبار ایران harlahze.com/اخبار.../آرامش-در-خانه-مادری-با-خاطرات-نوستالژیک‏ - ذخیره شده آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک ... دولت اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا ندارد / باید هزینه‌های تولید محصول ایرانی کاهش یابد/ ماجرای آقازاده‌ای که میلیاردها تومان به ... آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک - ستاره نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/23216241‏ 7 آگوست 2016 ... آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک. برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر ... آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک - آفتاب - صندلی the-chair.loger.ir/.../آرامش-در-خانه-مادری-با-خاطرات-نوستالژیک-آفتاب‏ - ذخیره شده 8 آگوست 2016 ... کوسن، جاکنترلی و رویه راکینگ چیر را خودم دوختم. ... دیوارهای سبزرنگ با پرده و روتختی گل‌گلی، صندلی چوبی و صندوقچه را پتینه و قاب تابلوها و ... اول تو-آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک avalto.ir/48519/آرامش-در-خانه-مادری-با-خاطرات-نوستالژیک‏ برگشتن به یک خانه امن و آرام آن هم بعد از روزی شلوغ و پرتنش در شهری ناآرام بهترین حس دنیاست و چه بهتر اینکه گوشه گوشه همین خانه دل انگیز، با هنر و ذوق خانم خانه ... آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک www.coka.ir/articles/85208/‏ - ذخیره شده آرامش در خانه مادری با خاطرات نوستالژیک کلاسیک , دکوراسیون , دکوراسیون منزل.