مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان

[ad_1]

نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان

نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان 

چیدمان اتاق کودکان باید به گونه ای باشد که با حال و هوای کودکانه سازگار باشد,پس به هنگام انتخاب دکوراسیون خود را جای بچه ها قرار دهید. شاید همیشه فکر می‌کنید در انتخاب رنگ‌های شاد و متریال‌های مختلف برای اتاق کودک دست‌تان باز اسـت و باید ایده‌های متفاوتی داشته باشید

 

اما مسلما این اتاق هم مثل سایر فضاها، استانداردهای تعریف شده‌ای دارد. اکثر پدر و مادرها برای اتاق فرزند دلبندشان به فکر انتخاب رنگی خاص، مبلمانی متفاوت و دکوری خیره‌کننده هستند.شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که برای حفظ سلامت کودک‌تان بهتر اسـت چه انتخاب‌هایی داشته باشید.

 

این مطلب به شما کمک می‌کند با آگاهی سراغ خرید وسایل اتاق بروید. فراموش نکنید در نهایت کودک شماست که بیشترین زمان را چه برای انجام تکالیف و چه بازی کردن در این فضا می‌گذراند.
نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکانانتخاب کاغذ دیواری استاندارد

خیلی از رنگ‌های جدید و پرطرفدار انتخاب مناسبی برای اتاق کودک نیست؛ حتی اگر می‌خواهید اتاق را کاغذدیواری کنید، در انتخاب نوع آن دقت کنید؛ چراکه کاغذ‌دیواری‌هایی در بازار موجود اسـت که استاندارد نیست و گرده‌های ‌ریزی در فضا پخش می‌کند که برای ریه کودک شما مضر اسـت. همچنین هنگام خرید به قابل شست‌و‌شو و حساسیت‌زا نبودن رنگ‌ها و مبلمان توجه کنید.

 

هارمونی رنگی مشخص

برای دیوارها رنگ‌های ملایم انتخاب کنید؛ چراکه بعضی از رنگ‌ها برای اتاق یک نوزاد یا حتی نوجوان مناسب نیست. رنگ‌هایی مثل لیمویی، سبز ملایم و آبی هم برای مادر و هم برای کودک آرامش‌بخش اسـت. اما برای انتخاب رنگ مبلمان گزینه‌های بیشتری دارید؛ چون اتاق کودک شما در عین داشتن یک هارمونی رنگی مشخص،

 

باید خوش آب و رنگ هم باشد. رنگ‌های شاد و زنده به اتاق کودک جان می‌بخشد. انتخاب طرح‌های کودکانه برای یک دیوار اتاق اولین فکری اسـت که به ذهن می‌رسد اما شما به جای آن می‌توانید یک فوم با ضخامت مناسب تهیه کنید و آن را روی یکی از دیوارهای ساده اتاق نصب کنید تا فرزند شما نقاشی‌هایش را روی آن نصب کند.
نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکاندسته بندی وسایل

اتاق‌های پروسیله، ظاهری آشفته دارند. یکی از اتاق‌هایی که وسایل مختلفی از اسباب‌بازی گرفته تا لوازم‌التحریر دارد، اتاق کودک اسـت. پس در انتخاب جزییات نهایت دقت را داشته باشید؛ مثلا تختخوابی تهیه کنید که کشو داشته باشد یا قفسه‌های مختلفی بخرید که روی دیوار قابل نصب باشد تا بتوانید بعضی از وسایل را داخل آن قرار دهید. با توجه به قد فرزند شما این قفسه‌ها باید در ارتفاعی قابل دسترس قرار بگیرد.

 

خرید مبلمان مدولار

حتی اگر مدام دکوراسیون این فضا را تغییر می‌دهید، این نکته‌ را در نظر داشته باشید؛ ‌‌همان‌طور که کودک به‌تدریج رشد می‌کند، باید وسایل اتاقش هم انعطاف لازم را با توجه به رشد او داشته باشد؛ به خصوص اگر کودک شما در سن گذر از کودکی به نوجوانی اسـت. پس برای مبلمان این اتاق دست‌کم عمری دو تا پنج ساله در نظر بگیرید

 

و بعد اقدام به خرید کنید. این روزها مبلمانی در بازار موجود اسـت که مدولار اسـت و به‌راحتی مثل یک پازل از هم جدا می‌شود و مجدد قابل نصب اسـت.

 

تشخیص مناسب رنگ ها با نور طبیعی

نور طبیعی برای رشد کودک لازم اسـت و این فضا باید نورگیر طبیعی مناسبی داشته باشد؛ بنابراین برای حضور نور در داخل اتاق انتخاب پرده مناسب بسیار مهم اسـت. پرده‌های شید انتخاب مناسبی برای این فضاست چون به‌راحتی می‌توانید میزان عبور نور را به داخل اتاق تنظیم کنید.

 

در صورتی هم که انتخاب شما یک پرده پارچه‌ای اسـت، به طبیعی بودن الیاف آن بی‌توجه نباشید تا انعکاس نور از داخل تار و پودش برای‌تان آزاردهنده نباشد. پرده‌های ضخیم بهتر اسـت حتما آستر داشته باشد تا در طول روز بتوانید پرده را کنار بزنید. تشخیص مناسب رنگ‌ها از طریق نور طبیعی روز برای کودک آسان‌تر اسـت.

 

کودکان برای نقاشی کشیدن، انجام تکالیف و. . . به نوری مناسب احتیاج دارند. همچنین پنجره اتاق کودک باید توری داشته باشد تا از ورود حشرات جلوگیری کند.

 

تختخواب؛ از نوزادی تا نوجوانی

در بازار تخت‌هایی تحت عنوان نوزاد ، نوجوان وجود دارد. این تخت‌ها در ابتدا برای سن نوزاد و سپس برای نوجوان قابل استفاده اسـت. تختخواب‌های نوزاد- نوجوان در سن‌های نوزادی و شیرخواری لبه‌های بلندی دارد که کم‌کم و با بالا رفتن سن کودک می‌توانید لبه‌های بلند آن را‌ بردارید. ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک قابل تنظیم اسـت.

 

تخت نوزاد هر روز باید تمیز شود. وجود یک پشه‌بند دور این تخت، نوزاد شما را از گزند حشرات دور نگه می‌دارد. لبه‌های بلند دور این تخت‌ها هم برای جلوگیری از سقوط نوزاد روی زمین در نظر گرفته شده که بهتر اسـت یکی از این لبه‌ها امکان باز شدن داشته باشد.
نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکانانتخاب تخت براساس قد، وزن و جثه

بهتر اسـت فاصله تخت از سطح زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. درواقع یک تخت استاندارد با طرحی ساده همیشه قابل استفاده اسـت و هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتد! اگر قصد دارید تختی انتخاب کنید که کودک‌تان چند سال از آن استفاده کند، در انتخاب‌تان دقت بیشتری به خرج دهید.

 

ابعاد تخت براساس وزن، قد و جثه کودک تعیین می‌شود. تختخواب یک نوزاد و شیرخوار باید لبه‌های بلندی داشته باشد. اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع 20، 30 سانتی‌متری تخت از سطح زمین مناسب به‌نظر می‌رسد. برای کودکان بزرگ‌تر که قدشان بلند‌تر اسـت، فاصله 40،30 سانتی‌متر هم استاندارد اسـت.

 

اگر قد کودک بلند‌تر یا کوتاه‌تر از میانگین سنی‌اش باشد، این ارتفاع می‌تواند تغییر کند. این را هم بدانید که بد‌ترین فضا برای قراردادن تخت، زیر پنجره اسـت.

 

ارتفاع مناسب برای تخت

ارتفاع تخت نباید آنقدر زیاد باشد که پا به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه که کودک مجبور به خم کردن زانوهایش شود. کف پای کودک زمانی که روی تخت می‌نشیند باید به سطح زمین برسد؛ بنابراین زاویه زانو و ران باید ۹۰ درجه باشد و همین‌طور زاویه لگن و کمر. این فرم بهترین حالت اسـت

 

به این دلیل که ارتفاع تخت متناسب با قد کودک در حالتی استاندارد قرار می‌گیرد؛ البته برای بچه‌های پرجنب و جوش و کودکانی که در خواب تحرک بالایی دارند، ترجیحا تختی با ارتفاع کوتاه انتخاب کنید.

 

به ارتفاع کف تا سقف توجه کنید

اگر قصد خرید تختخواب‌های دوطبقه را دارید، مدلی را انتخاب کنید که طبقه دوم، لبه مناسبی داشته باشد. طبقه دوم تخت‌های دوطبقه نباید خیلی به سقف نزدیک باشند؛ بنابراین در خانه‌هایی که ارتفاع کف تا سقف کوتاه اسـت، بهتر اسـت از تخت دوطبقه استفاده نکنید. همین‌طور نباید روشنایی مستقیمی مثل مهتابی و هر نوع چراغ دیگری در کنار دیواری که تخت را قرار می‌دهید، وجود داشته باشد.

 

چوب، بهترین انتخاب

بهتر اسـت تختی برای کودکان‌تان انتخاب کنید که زیر آن فضای خالی یا کشویی وجود داشته باشد. این فضا باید مرتب نظافت شود تا محل تجمع حشرات نشود. تختی از جنس چوب، MDF یا نئوپان انتخاب مناسبی اسـت. تخت‌های فرفوژه برای کودکان مناسب نیست و حتی بزرگسالان هم بهتر اسـت

 

تختی که لبه‌هایی تیزی دارد، انتخاب نکنند. مصالحی مثل چوب راحت‌تر با دکوراسیون اتاق هماهنگ می‌شود؛ چراکه چوب متریالی اسـت که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد ولی اگر نمی‌خواهید جنس غالب تخت کودک شما چوبی باشد، ترکیب‌های زیبایی از تخت‌های فلزی و چوبی در بازار موجود اسـت.
نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکانتختی مناسب با فضای اتاق

عرض استانداردی که در تخت‌های موجود در بازار رعایت می‌شود 70 سانتی‌متر و طول مناسب برای همین تخت ۱۳۰ سانتی‌متر اسـت. به طور کلی ارتفاع تخت باید حدود 10 تا 20 سانتی‌متر بلندتر از قد کودک باشد. عرض مناسب برای تخت یک نوجوان ۹۰ سانتی‌متر اسـت؛ البته اگر قد همین نوجوان بلند‌تر از یک نوجوان معمولی باشد،

 

این عدد تا ۱۱۰ سانتی‌متر هم قابل افزایش اسـت. انتخاب تختی با ابعاد استاندارد، تناسب فضایی بهتری را در دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان به وجود می‌آورد. تخت‌هایی با ابعاد استاندارد در بازار موجود اسـت؛ مگر اینکه شما بخواهید ابعاد دیگری را متناسب با قد و وزن کودک‌تان سفارش دهید.

 

چوب را بو کنید

زمانی که برای خرید تخت و سایر مبلمان به فروشگاه مراجعه می‌کنید، یادتان باشد حتما چوب و محل‌های اتصال قطعات تخت را بو کنید! اگر بوی تند و زننده‌ای حس کردید، بدانید کودک‌تان هم با خوابیدن روی آن تخت اذیت می‌شود. اکثر بچه‌ها زمینه آلرژی دارند. بوی بیشتر رنگ‌ها و ماده‌های جلادهنده برای کودکان آزار‌دهنده اسـت.

 

همچنین برای انتخاب تخت چوبی دقت کنید که سطح آن صاف بوده و شکاف نداشته باشد؛ چراکه این شکاف‌ها محلی برای تجمع حشرات می‌شوند.

 

تشکی هماهنگ با قوس بدن

تشک‌های مختلفی در بازار موجود اسـت. تشک‌های استاندارد نه خیلی نرم اسـت و نه خیلی سفت. هنگام انتخاب تشک اگر با انگشت به آن فشار وارد می‌کنید، نباید انگشت‌تان خیلی در تخت فرو برود. نرم بودن تشک باید به اندازه‌ای باشد که به‌راحتی فرم بدن را بگیرید و با قوس بدن هماهنگ شود.

 

تشک را سر و ته کنید

سفتی و نرمی تشک باید به حدی باشد که به هیچ قسمتی از ستون فقرات آسیبی وارد نشود. قوس‌ها باید حالت طبیعی خودشان را حفظ کنند. هر سه، چهار سال یک‌بار بهتر اسـت تشک زیر و رو شده و سر و ته آن عوض شود به دلیل اینکه به بعضی قسمت‌های آن فشار بیشتری وارد نشود وگرنه از عمر تشک کم می‌شود.

 

سر و بدن در یک امتداد

اندازه بالش باید متناسب با عرض شانه و سر کودک باشد. بالش باید به شکلی باشد که سر و بدن در یک امتداد قرار بگیرد؛ بنابراین بهتر اسـت نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد. بهترین حالت این اسـت که وضعیت موازی بدن با سطح تخت حفظ شود. ابعاد بالش هم متناسب با عرض شانه متغیر اسـت و هر چه شانه عریض‌تر باشد، قطر بالش هم باید بیشتر شود. بهترین حالت خوابیدن به صورت طاق‌باز یا به پهلو اسـت.

 

صندلی مهم تر از میز

بهترین راه‌حل برای پیدا کردن فضایی مناسب برای قرار دادن میز تحریر جا‌به‌جا کردن میز اسـت تا زمانی که بهترین زاویه را برای آن پیدا کنید تا نوری که به میز می‌تابد باعث آزار چشم‌های کودک‌تان نشود. صندلی پارامتر مهم‌تری از میز اسـت. ابعاد صندلی هم متناسب با جثه فرد تعیین می‌شود. اگر بیش از یک فرزند دارید، مدلی را انتخاب کنند که حتما قابلیت تغییر اندازه داشته باشد.
نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکانارتفاع قابل انعطاف

ابعاد میز تحریر با توجه به جثه فرد تعیین می‌شود. بهترین حالت این اسـت که دست‌ها روی میز قرار بگیرند. به صورتی که مچ و آرنج در امتداد هم باشد. اگر ارتفاع میز تحریر کوتاه‌تر از حد استاندارد باشد، دست‌ها آویزان شده و سر و گردن کودک اذیت می‌شود. اگر هم از ابعاد استاندارد بلندتر باشد، باعث می‌شود شانه بالاتر از حد معمول قرار بگیرد که باز هم در درازمدت باعث درد کتف و شانه می‌شود.

 

هر قدر ساده تر بهتر

میز تحریر را قرار نیست در مدت زمان کوتاهی تعویض کنید. پس چه بهتر که هنگام خرید حواس‌تان به رنگ و مدل آن باشد. میز هر قدر ساده و استانداردتر باشد، سال‌های بیشتری ‌مهمان اتاق فرزند شما خواهد بود. میزهای مختلفی با توجه به ابعاد، کاربری و جنس با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود اسـت.

 

هر قدر سن کودک شما بالاتر برود، نیاز بیشتری برای نگهداری لوازم‌التحریر، کاغذ، کتاب و. . . پیدا می‌کند؛ به همین خاطر مدلی را انتخاب کنید که فضاهای مجزایی داشته باشد.

 

مجله منزل

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان ، چیدمان اتاق کودکان باید به گونه ای باشد که با حال و هوای کودکانه سازگار باشد,پس به هنگام انتخاب دکوراسیون.دانستنی های دکوراسیون اتاق کودک نکته هایی برای دکوراسیون اتاق کودک,چیدمان اتاق کودک ... انتخاب تخت مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هم جنبه کاربردی و هم جنبه زینتی دارد. تخت های ... به فرزندتان اجازه دهید درباره رنگ مورد علاقه اش نظر دهد.نکاتی که باید مورد توجه والدین عزیر قرار گیرد: در دکور کردن اتاق کودک باید به ... اتاق کودکان در آینده هم مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است مبلمانی ساده و کاربردی ...15 سپتامبر 2016 ... نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان. چیدمان اتاق کودکان باید به گونه ای باشد که با حال و هوای کودکانه سازگار باشد,پس به هنگام انتخاب ...18 فوریه 2015 ... چیدن دکوراسیون اتاق نوزاد یکی از زیباترین لحظات برای خوشامدگویی قدم ... به دلیل وجود تعداد زیادی اسباببازی و لباس قسمتهای کلیدی هستند.دانستنی های دکوراسیون اتاق کودک نکته هایی برای دکوراسیون اتاق کودک,چیدمان اتاق کودک ... انتخاب تخت مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هم جنبه کاربردی و هم ...16 ا کتبر 2016 ... نکات مهم در هنگام خرید فرش اتاق کودک چیدمان اتاق خواباین چند نکته را هنگام تزیین اتاق خواب ... طراحی اتاق کودک بانکات کلیدی باایران درب آسیابا رعایت این نکات به تاثیر معجزه آسای دکوراسیون در سلامت کودک خودتان پی خواهید برد و ... نکات کاربردی برای طراحی و چیدمان اتاق خواباصول طراحی چیدمان اتاق خواب بر اساس ... قرار است در این صفحه درباره دکوراسیون خانه با همدیگر صحبت کنیم.دکوراسیون اتاق کودک و نکات مهم دکوراسیون داخلی و چگونه اتاق کودکمان را تزیین کنیم و نکات ... دکوراسیون اتاق کودک ، نکاتی درباره دکوراسیون اتاق کودک.


کلماتی برای این موضوع

آموزش خانه داری ، نکات خانه داری مفید سایت خانه داری خانه داری آکا ،کاملترین مرجع خانه داری، کاردستی ،بافتنی ، هنر زن ایرانی،نکات خانه ابتکارهای ساده در چیدمان خانه دکوراسیونتاثیر چیدمان منزل در نحوه بازی کودکان؛ دکوراسیون منزل چیدمان مبلمان مدرن و شیک در هال دکوراسیون،دکوراسیون منزل،دکوراسیون …دکوراسیون منزلپردهدکوراسیون داخلی منزللوستردکوراسیون آشپزخانه دکوراسیون فرش پهن کردن هم قوانینی دارددکوراسیون ایده آل خود را بسازید بزرگ جلوه دادن منزل با پارکت طرح فرش اتاق کودکنقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج مدل های زیبایی از دکوراسیون آشپزخانه های کوچک عکستخت خواب اتاق دوقلو ها را از بهترین و زیباترینها انتخاب کنیدتصاویر در اینجا تخت خواب تصاویر چیدمان خانه عروس سبکی زیباتصاویر چیدمان خانه عروس سبکی زیبا آخرین خبرها استخدام فوری در یهترین شرکتها با لایت مد مد و لباس دکوراسیون آرایش و زیبایی …طرح های پیشنهادی پوشاک کودکان برای پاییز و زمستان ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ انتخاب برس موی مناسب سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پارس ناز می باشدماهی روشهای مزه دار کردن و طبخ انواع ماهی روزمنو در این تاپیک چگونگی مزه دار کردن انواع ماهی، قبل از پخت را باهم بررسی میکنیم منتظر



لینک منبع :نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان

تصاویر برای نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان نکاتی که باید برای دکوراسیون اتاق کودک بدانید - بیتوته www.beytoote.com/mode/.../decorating-children1-rooms.html‏ - ذخیره شده - مشابه دانستنی های دکوراسیون اتاق کودک نکته هایی برای دکوراسیون اتاق کودک,چیدمان اتاق کودک ... انتخاب تخت مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هم جنبه کاربردی و هم جنبه زینتی دارد. تخت های ... به فرزندتان اجازه دهید درباره رنگ مورد علاقه اش نظر دهد. نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان - پارس ناز www.parsnaz.com/کاربردی-چیدمان-اتاق-کودکان.html‏ - ذخیره شده نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان ، چیدمان اتاق کودکان باید به گونه ای باشد که با حال و هوای کودکانه سازگار باشد,پس به هنگام انتخاب دکوراسیون. نکات کلیدی در چیدمان اتاق کودک • دونفره https://www.2nafare.com/نکات-کلیدی-در-چیدمان-اتاق-کودک/‏ - ذخیره شده نکات مهم برای چیدمان اتاق کودک و در نظر گرفتن فضای بازی و فضای خواب و فضای نقاشی و یا مطالعه و هر فضایی که یک اتاق کودک لازم داره در این مطلب توضیح دادیم. قبل از چیدمان اتاق کودک به این نکات توجه داشته باشید www.hidoctor.ir/17438_قبل-از-چیدمان-اتاق-کودک-به-این-نکات-توجه.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 4 مارس 2014 ... دکوراسیون اتاق کودک چیدمان مناسب با روحیات کودک بهترین دکور ... هم مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است مبلمانی ساده و کاربردی برایش تهیه کنید. نکات و پیشنهاداتی برای چیدمان اتاق کودک - دنیای کودکان mosmeri.com/مقاله/نکات-و-پیشنهاداتی-برای-چیدمان-اتاق-کودک‏ - ذخیره شده - مشابه در اینجا نکات و پیشنهاداتی برای چیدمان اتاق کودک بیان شده است. در این مقاله خواهید خواند که دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک چگونه باید باشد. نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک - دنیای کودکان mosmeri.com/مقاله/نکاتی-در-مورد-دکوراسیون-اتاق-کودک‏ - ذخیره شده در اینجا نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک بیان شده است. ... برای این‌که اتاق کودکان در آینده هم مورد استفاده قرار بگیرد، بهتر است یک مبلمان ساده و کاربردی را در ... نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کودک - نمناک namnak.com/دکوراسیون-اتاق-کودک.p16491‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۸ - ۸۹ نقد دکوراسیون اتاق کودک و نکات مهم دکوراسیون داخلی و چگونه اتاق کودکمان را تزیین کنیم و نکات ... دکوراسیون اتاق کودک ، نکاتی درباره دکوراسیون اتاق کودک. ناز میهن – NazMihan.com » نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان nazmihan.com/نکات-کاربردی-درباره-چیدمان-اتاق-کودکا/‏ - ذخیره شده 15 سپتامبر 2016 ... نکات کاربردی درباره چیدمان اتاق کودکان. چیدمان اتاق کودکان باید به گونه ای باشد که با حال و هوای کودکانه سازگار باشد,پس به هنگام انتخاب ... نکاتی جالب و کاربردی در مورد یک اتاق خواب رمانتیک - مبل و دکور moblodecor.com/.../نکاتی-جالب-و-کاربردی-در-مورد-یک-اتاق-خواب-رمانتیک‏ - ذخیره شده ایجاد یک اتاق خواب راحت و رمانتیک مستلزم رعایت نکاتی در مورد رنگ اتاق خواب، استفاده از سرویس خواب مناسب،چیدمان اتاق خواب و نور کافی برای این فضا می‌باشد.