مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم

[ad_1]

لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم

لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم 

برنامه غذایی برای وقتی که تغذیه ناسالم اســت باید سریعا عوض شود تا بیشتر ازین آسیب نبینیم. افراد از برنامه غذایی ناسالم ضررهای زیادی می بینند. ما تصور می‌کنیم که تغذیه مان خیلی بهتر از گذشتگان اســت؛ اما واقعیت این اســت که اجداد ما دقت بیشتری روی تغذیه‌ سالم و ناسالم داشتند.

 

بدون شک می‌دانید که تغذیه چه نقش مهمی در سلامتی بدن دارد. گاهی بدن ما علائمی بروز می‌دهد که نشانگر نیاز آن به تغییر سبک و برنامه‌ غذایی اســت. در این صورت اســت که شما باید تغییراتی در برنامه‌ غذایی‌تان ایجاد کرده و به فکر جذب مواد مغذی دیگری نیز باشید. در ادامه علائمی که به شما هشدار می‌دهند تغذیه‌تان مناسب حال و روزتان نیست را عنوان می‌کنیم.

لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که نوع تغذیه، تاثیر خود را به طور مستقیم روی پوست می‌گذارد. در واقع زمانی که پوست شما شاداب و زیبا می‌شود نشان می‌دهد که تغذیه‌ خوب و سالمی دارید؛ اما زمانی که پوست، کدر و بی‌طراوت می‌شود نشانگر این اســت که بدن تان نیاز به تغییرات غذایی دارد.

 

در واقع پوست شما آینه سلامتی‌تان اســت. وجود جوش، جوش‌های سرسیاه، نقاط خشک، چرب، قرمز و یا بروز علائم پیری زودهنگام و غیره نشان از کمبود ویتامین و مواد مغذیدارد. اگر احساس می‌کنید پوستتان شادابی و طراوت قبل را ندارد زمان آن رسیده در برنامه‌ غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید.

 

اگر به اندازه کافی می‌خوابید اما باز احساس خستگی دارید امکان دارد به خاطر دو دلیل عمده باشد: اول اینکه بدنتان دهیدراته شده اســت. یعنی به میزان کافی آب نمی‌خورید. اگر آب خالی را دوست ندارید می‌توانید به آن کمی آب لیموترش، چند برش خیار، گریپ فروت یا آب پرتقال اضافه کنید.

 

دوم اینکه شما مواد غذایی تصفیه شده و آماده زیادی مصرف می‌کنید. به عقیده‌ محققان دانشگاه کالیفرنیا، افتادن قندخون می‌تواند عاملی برای بروز احساس خستگی باشد. توجه داشته باشید که تغذیه‌ سرشار از چربی و فست‌فودها باعث افول متابولیسم و کاهش قدرت ذهنی می‌شود.

 

اگر مدام به دکتر مراجعه می‌کنید لازم اســت که در برنامه‌ غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. به عقیده محققان دانشگاه کورنل، تغذیه روی سیستم ایمنی بدن تاثیر مستقیم دارد. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و شما را از گزند بیماری‌ها دور می‌کند.

 

محققان مدرسه‌ پزشکی دانشگاه هاروارد توصیه می‌کنند که برای داشتن سیستم ایمنی باید سبک زندگی سالمی داشت. در واقع لازم اســت برنامه‌ غذایی‌تان را سرشار از میوه و سبزیجات و غلات کامل کرده و در عوض مصرف چربی‌های اشباع شده را محدود کنید.

 

بدون شک چندان خوش آیند نیست که برای بررسی وضعیت سلامت تان شروع به بررسی مدفوع بکنید اما همین کار نشان می‌دهد که اوضاع تغذیه‌ تان در چه حال اســت. محققان کلینیک Cleveland مشاهده کرده‌اند که شکل، بو، اندازه، رنگ و بافت مدفوع نشان‌دهنده‌ وضعیت سلامتی افراد اســت.

 

محققان دانشگاه یل معتقدند اگر مدفوع نازک، چرب، زرد و شل باشد به این معنی اســت که تغذیه سرشار از مواد غذایی چرب و فست فود اســت. اما اگر مدفوع سفت، خشک و بریده بریده باشد به معنی کمبود فیبرهای محلول در برنامه غذایی اســت.

 

به عقیده محققان موها نیز مانند پوست نشان دهنده وضعیت سلامت درونی هستند. اگر برنامه غذایی‌تان دچار کمبودهایی باشد تاثیر آن روی وضعیت موهایتان نیز نمایان خواهد شد. به عنوان مثال اگر موهایتان شکننده و خشک شده اســت و در حال ریزش اســت به احتمال زیاد دچار کمبود اسید فولیک یا ویتامین B۱۲ شده اســت. کم خونی فقر آهن نیز در ۱۰ درصمحققان به این نتیجه رسیده‌اند که نوع تغذیه،

 

تاثیر خود را به طور مستقیم روی پوست می‌گذارد. در واقع زمانی که پوست شما شاداب و زیبا می‌شود نشان می‌دهد که تغذیه‌ خوب و سالمی دارید؛ اما زمانی که پوست، کدر و بی‌طراوت می‌شود نشانگر این اســت که بدن تان نیاز به تغییرات غذایی دارد. در واقع پوست شما آینه سلامتی‌تان اســت.

 

وجود جوش، جوش‌های سرسیاه، نقاط خشک، چرب، قرمز و یا بروز علائم پیری زودهنگام و غیره نشان از کمبود ویتامین و مواد مغذیدارد. اگر احساس می‌کنید پوستتان شادابی و طراوت قبل را ندارد زمان آن رسیده در برنامه‌ غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید.

 

اگر به اندازه کافی می‌خوابید اما باز احساس خستگی دارید امکان دارد به خاطر دو دلیل عمده باشد: اول اینکه بدنتان دهیدراته شده اســت. یعنی به میزان کافی آب نمی‌خورید. اگر آب خالی را دوست ندارید می‌توانید به آن کمی آب لیموترش، چند برش خیار، گریپ فروت یا آب پرتقال اضافه کنید. دوم اینکه شما مواد غذایی تصفیه شده و آماده زیادی مصرف می‌کنید. به عقیده‌ محققان دانشگاه کالیفرنیا،

 

افتادن قندخون می‌تواند عاملی برای بروز احساس خستگی باشد. توجه داشته باشید که تغذیه‌ سرشار از چربی و فست‌فودها باعث افول متابولیسم و کاهش قدرت ذهنی می‌شود.

لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم

اگر مدام به دکتر مراجعه می‌کنید لازم اســت که در برنامه‌ غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. به عقیده محققان دانشگاه کورنل، تغذیه روی سیستم ایمنی بدن تاثیر مستقیم دارد. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

 

و شما را از گزند بیماری‌ها دور می‌کند. محققان مدرسه‌ پزشکی دانشگاه هاروارد توصیه می‌کنند که برای داشتن سیستم ایمنی باید سبک زندگی سالمی داشت. در واقع لازم اســت برنامه‌ غذایی‌تان را سرشار از میوه و سبزیجات و غلات کامل کرده و در عوض مصرف چربی‌های اشباع شده را محدود کنید.

 

بدون شک چندان خوش آیند نیست که برای بررسی وضعیت سلامت تان شروع به بررسی مدفوع بکنید اما همین کار نشان می‌دهد که اوضاع تغذیه‌ تان در چه حال اســت. محققان کلینیک Cleveland مشاهده کرده‌اند که شکل، بو، اندازه، رنگ و بافت مدفوع نشان‌دهنده‌ وضعیت سلامتی افراد اســت.

 

محققان دانشگاه یل معتقدند اگر مدفوع نازک، چرب، زرد و شل باشد به این معنی اســت که تغذیه سرشار از مواد غذایی چرب و فست فود اســت. اما اگر مدفوع سفت، خشک و بریده بریده باشد به معنی کمبود فیبرهای محلول در برنامه غذایی اســت. باید بدانید که داشتن تغذیه فقیر از پروتئین مانع از رشد موها می‌شود.

 

بسیاری از افراد زمانی که دچار بی‌خوابی می‌شوند میل زیادی به خوردن پیدا می‌کنند. برعکس این قضیه نیز صادق اســت. داشتن تغذیه‌ نامناسب می‌تواند باعث بی‌خوابی شبانه شود. محققان دانشگاه پنسیلوانیا به این نتیجه رسیده اند که ارتباط زیادی بین تغذیه مناسب، خواب خوب و سلامتی وجود دارد.

 

این محققان تاثیر تغذیه را روی خواب ۴۵۴۸ داوطلب بررسی کردند. آن ها در خصوص جزئیات تغذیه روزانه این افراد و مدت زمان خواب شان مطالعه کردند. محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که کم می‌خوابند؛ یعنی کمتر از ۶ ساعت، مواد غذایی پرکالری مصرف می‌کنند و برنامه‌ غذایی‌شان از تنوع کمی برخوردار اســت.

 

در اکثر موارد افسردگی به عادت‌های غذایی نامناسب مربوط می‌شود. نتایج بررسی‌هایی که در مایوکلینیک به چاپ رسیده اســت ارتباط بین هر آنچه می‌خورید و نمی خورید را روی احساساتتان نشان می‌دهد. یعنی اینکه تغذیه‌ ناسالم خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

 

محققان انگلیسی به مدت ۵ سال برنامه غذایی ۳۰۰۰ کارمند میانسال را تحت نظر گرفتند. آن ها مشاهده کردند افرادی که برنامه غذایی شان سرشار از گوشت‌های فراوری شده، مواد سرخ کردنی، شکلات، آبنبات، دسرهای شیرین و چرب و لبنیات پرچرب بوده اســت علائم افسردگی بیشتری از خود نشان می‌دهند.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالملزومتغییربرنامهغذاییلزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم برنامه غذایی برای وقتی که تغذیه ناسالم است هشدار هایی برای تغییر برنامه غذایی‌ موسسه امداد ……هشدار هایی برای تغییر برنامه غذایی یعنی اینکه تغذیه‌ ناسالم خطر ابتلا به افسردگی هشدار برای تغییر برنامه غذایی تان آکا روی تغذیه ی سالم و ناسالم برای تغییر برنامه غذایی برنامه غذاییتغییر غذای سالم برای خانواده غذایسالمبرایخانوادهتغییر برنامه غذایی در طعم غذا چربی های ناسالم و قند اضافی تغذیه سالم برای غذا های ناسالم برای کودک غذا های ناسالم برای کودکتغذیه کودک برنامه غذایی مجلس تغییر واضح تغییر ساده برای داشتن یک پاییز سالمتغییرسادهبرایداشتنیک تغییر ساده برای برخی غذاهای فصلی مغذی که به برنامه ی غذایی یک چالش تغذیه برای برنامه هفته ای تغییر شکل ارین استرن، رژیم غذایی …برنامه بدنسازیبدن ممتاز یک برنامه تغذیه ای به تغذیه ناسالم اونو تغییر بده ولی برای چربی لاغری و کاهش وزن لاغری بدون رژیم غذایی، آموزش تغذیه … تغذیه و برنامه غذایی های غذایی مختلف برای تغذیه تغییر برنامه غذایی بهترین رژیم غذایی برای فوتبالیست ها رژیم غذایی تغذیه تغذیهرژیم غذایی مکمل های غذایی مایع تغذیه در برنامه ناتمام ایران برای غذایی ناسالم و هشدار هایی برای تغییر برنامه غذایی‌برایتغییربرنامهغذایی‌ روی تغذیه‌ سالم و ناسالم برای تغییر برنامه غذایی سبک و برنامه‌ غذایی



لینک منبع :لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم

لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم - پارس ناز www.parsnaz.com/لزوم-تغییر-برنامه-غذایی-تغذیه-ناس.html‏ - ذخیره شده لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم برنامه غذایی برای وقتی که تغذیه ناسالم است باید سریعا عوض شود تا بیشتر ازین آسیب نبینیم افراد از برنامه غذایی. غذای سالم بخورید - نمایش محتوا - یزد بانو yazdbanoo.ir/ar/-/غذای-سالم-بخورید‏ - ذخیره شده 1 فوریه 2017 ... شرکت‌هایی مانند مک‌دونالدز و کی‌اف‌سی سردمداران غذاهای ناسالم هستند. نان سفید، ... اهمیت ورزش در رژیم غذایی. همان طور که ... لزوم تغییر در سبک تغذیه. تغذیه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تغذیه‏ - ذخیره شده - مشابه غذای انسان باید شامل پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، مواد معدنی، ویتامین و آب ... شهرنشینی و تشکیل اجتماعات باعث ایجاد تغییرات زیادی در طرز تغذیه بشر شده‌است. ... سومر مربوط می‌شود که در آن برنامه غذایی یک کودک نوشته شده و در حال حاضر در موزه ... غذایی خانواده خود سرمشق می گیرند،والدین باید از بدخوری و عادتهای ناسالم غذایی ... لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم www.rahekhob.ir/ch/لزوم_تغییر_برنامه_غذایی_برای_تغذیه_ناسالم‏ لزوم تغییر برنامه غذایی برای تغذیه ناسالم ... دانلود اولین نرم افزار اوماسیون همراه دانشگاهی ایران ... دانلود خواص غذایی و درمانی آب سیب و سرکه سیب - دانش تغذیه. برچسب ها - رژیم غذایی ناسالم - عصر ایران www.asriran.com/fa/tag/1/رژیم%20غذایی%20ناسالم‏ - ذخیره شده یک رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن دو عامل کلیدی... از "رودال ... تغذیه ای خود را تغییر داده و به یک رژیم... غذایی ... و بر لزوم اصلاح الگوی غذایی و توجه به تحرک... الگوی ... ضرورت ارائه راهکارهایی برای تشخیص غذای سالم از ناسالم در جامعه www.farsnews.com/printable.php?nn=13940721000554‏ 13 ا کتبر 2015 ... وی با اشاره به اینکه تعادل و تنوع در برنامه غذایی از اهمیت بالایی ... به ویژه ایران الگوی بیماری‌ها به سمت بهداشت فردی تغییر یافت، افزود: الگوی ... امنیت غذایی؛ آیا بشقاب غذای افغان‌ها سالم است؟ - BBC Persian www.bbc.com/persian/.../2015/.../150407_fm_who_food_security‏ - ذخیره شده - مشابه 7 آوریل 2015 ... سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که اواخر هفته گذشته منتشر شده، گفته است که آمار تازه از شیوع بیماری‌های ناشی از مواد غذایی ناسالم، ضرورت اقدام ... اهمیت تغذیه دانش آموزان - مقالات علمی - شبکه سلامت salamattv.irib.ir/article-archive/-/asset_publisher/.../3646185‏ - ذخیره شده - مشابه تغذیه ، یکی از مسائلی است که کمک شایانی در یادگیری بهتر به دانش آموزان می کند. ... ممکن است از طریق مواد غذایی ناسالم به دانش‌آموزان سرایت کند، جلوگیری به عمل آورد. ... دریافت مقادیر کافی کلسیم از طریق برنامه غذایی روزانهدر سنین مدرسه و بلوغ .... موضوع تغذیه به دغدغه جدی برای خانواده و دانش‌آموزان تبدیل می‌شود بر لزوم آشنایی با ... تغذیه ناسالم؛کوتاه قدی وپوکی استخوان www.fardanews.com/.../تغذیه-ناسالمکوتاه-قدی-وپوکی-استخوان‏ - ذخیره شده - مشابه لزوم حذف تبلیغات مواد غذایی ناسالم از سیما ... متاسفانه بسیاری از تنقلات سنتی و پر خاصیت از برنامه روزانه ما حذف شده‌اند و در این میان تمایل جوانان به تنقلات ... : تغذیه سالم - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=تغذیه...‏ - ذخیره شده - مشابه آخرین تغییرات ... بدون شک چگونگی تغذیه در سلامت و تندرستی انسان به گونه‌ای موثر است که هیچکس نمی‌تواند آن را حتی به اندازه ذره‌ای انکار کند. ... در حقیقت به عقیده بسیاری از دانشمندان یک برنامه غذایی خوب و متعادل می‌تواند علاوه ... لزوم تغذیه سالم.