مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب

[ad_1]

مجله علم ورزش - شیوا بیگی: دنیا رو به پیشرفت اســت و فست فودها به سرعت در حال پیشی گرفتن از غذاهای خانگی هستند، غذایی که انتخاب می‌کنید بسته به میزان ویتامین‌ها و ارزش غذایی تأثیر به سزایی روی سلامت قلب و عروق، سطح انرژی و میزان اشتهای‌تان خواهد داشت. با انتخاب وعده‌های غذایی خوشمزه، سالم و در دسترس برای خود و خانوادتان، کمک شایانی به قلب و چگونگی عملکرد آن می‌کنید،  در ادامه مجله علم ورزش شما را با ۱۰ ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت قلب آشنا خواهد کرد.


10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب
۱- هندوانه

این میوه که منبع آنتی اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین آ و ث اســت، از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت خواهد کرد. ویتامین ث و بتاکاروتن موجود در هندوانه با سرطان و آرتریت مقابله می‌کند. هندوانه حاوی ماده‌ای به نام نیترولین اســت که سموم بدن را دفع کرده و پتاسیم آن موجب کاهش فشار خون و کاهش اسید اوریک خون می‌گردد. این میوه در بهبود جریان خون نقش دارد و به بیماران مبتلا به اختلال در نعوظ و بیماران دیابتی کمک می‌کند.

۲- ماست

ماست حاوی پروبیوتیک‌ها اســت که به عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند. همینطور حاوی باکتری‌های مفید نیز می‌باشد که کمک بزرگی برای سلامت و شادابی به حساب می‌آیند. ماست با داشتن باکتری‌های مخمر آمادگی سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد همچنین وعده‌ی مناسبی برای بعد از تمرینات اســت و روند چربی سوزی را بهبود می‌بخشد، پس اگر به دنبال کاهش وزن هستید از ماست غافل نشوید. گذشته از این ماست از ابتلا به عارضه‌ی لثه که درصد احتمال امراض قلبی را بالا می‌برد، جلوگیری می‌کند.

۳- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی اشتها آور، مفید برای سلسله اعصاب، برطرف کننده ضعف و خستگی و تقویت کننده قلب و دستگاه گردش خون اســت. گوجه فرنگی حاوی ویتامین‌های آ و ث، بتاکاروتن، اسید فولیک و ویتامین‌های گروه ب می‌باشد. وجود این آنتی اکسیدان‌ها از تخریب سلول‌ها در طولانی مدت جلوگیری خواهند کرد.

۴- آووکادو

بیشتر انرژی آووکادو به چربی اشباع نشده موجود در آن برمی‌گردد، آووکادو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی اســت که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند. اضافه کردن آووکادو به سالاد باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در سبزیجات سالاد سریع‌تر و بیشتر جذب بدن شما شود. سطح بالای فولات در این میوه می‌تواند خطر سکته قلبی را در افراد مستعد کاهش دهد.


10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب
۵- توت ها

ترکیب مواد مغذی مختلف در گونه‌های مختلف توت با هم شباهت زیادی دارد اما با توجه به رنگدانه‌های آن‌ها آنتی اکسیدان‌های متفاوتی را در آن‌ها پیدا خواهیم کرد. در طبقه بندی گونه‌های توت تمشک هم جای خود را دارد. تمشک غنی از آنتوسیانین‌های ضد سرطانی نظیر اسیدهای چرب غیراشباع الاژیک اسید، کوماریک اسید و فرولیک اسید اســت.

تمشک حاوی کلسیم، ویتامین‌های آ، د و ث، اسید فولیک و فیبر می‌باشد. فیبر تمشک، فیبری محلول به نام پکتین اســت که باعث کاهش میزان کلسترول می‌شود. توت ها صرف نظر از حالت یخ‌زده، خشک، پخته و تازه باعث رشد استخوان‌ها ، چربی سوزی و کاهش کلسترول بد می‌شوند. در نتیجه با کنترل فشار خون به عملکرد قلب کمک می‌کنند.

۶- برگ کلم سبز

کلم برگ، گل کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ از مبتلاء شدن به سرطان روده جلوگیری می‌کنند، کلم سبز حاوی ویتامین‌های آ، کا و ث بوده و با کاهش غلظت خون به باز شدن شریان‌ها کمک می‌کند همچنین خطر شکستگی استخوان‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

۷-غلات

مصرف غلات کامل به جای غلات تصفیه شده کلسترول تام، لیپوپروتئین و کلسترول بد را کاهش می‌دهد. که نتیجه‌ی آن کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی اســت. حمله قلبی و سکته مغزی در کسانی که روزانه غلات کامل مصرف می‌کنند، بسیار کمتر اســت. سبوس و فیبر موجود در غلات کامل باعث می‌شود نشاسته سخت‌تر توسط آنزیم‌های هضمی به گلوکز تجزیه شود. همچنین فیبر موجب کاهش کلسترول می‌گردد.

۸- گردو

گردو از لخته شدن خون و انسداد رگ‌ها جلوگیری می‌کند، باعث تنظیم قند و فشار خون و تنظیم سوخت و ساز بدن می‌شود همچنین قابلیت ارتجاعی رگ‌های بدن را افزایش داده و از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. مصرف روزانه ۲ عدد گردو باعث بهبود جریان خون در رگ‌ها خواهد شد.


10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب
۹- ماهی سالمون

سالمون سرشار از ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم اســت. سلنیوم این ماهی از ماهی تن و هرینگ بالاتر بوده و با تقویت سیستم  ایمنی بدن، خطر عفونت ها را کاهش می‌دهد. ماهی‌های آب سرد مثل سالمون حاوی مقادیر فراوانی امگا ۳ و درصد کمی از لیپید‌ها هستند. امگا۳  باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از آریتمی قلبی می‌شود.

این اسید چرب ضروری با گشاد کردن عروق خونی و ایجاد تعادل در میزان فشار و چربی خون خطر بروز حمله قلبی را کاهش داده و شانس زنده ماندن بعد از سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

۱۰- لوبیا سبز

مصرف لوبیا سبز برای بیماران دیابتی بسیار توصیه می‌شود چرا که لوبیا سبز به دلیل اینکه حاوی فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم اســت، نقش مؤثری در تقویت سیستم قلبی – عروقی دارد همچنین منیزیم و پتاسیم موجود در لوبیا سبز به کاهش فشار خون کمک می‌کند و به دلیل داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرنی نیز بسیار مؤثر اســت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


18 سپتامبر 2016 ... 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب. دنیا رو به پیشرفت است و فست فودها به سرعت در حال پیشی گرفتن از غذاهای خانگی هستند، غذایی که انتخاب ...18 سپتامبر 2016 ... دنیا رو به پیشرفت است و فست فودها به سرعت در حال پیشی گرفتن از غذاهای خانگی هستند، غذایی که انتخاب می کنید بسته به میزان ویتامین ها و ...5 نوامبر 2012 ... اما خبر خوب این است که حتی اندکی کاهش وزن یعنی حدود پنج تا 10درصد نیز میتواند خطر ابتلای ... چه غذاهایی برای حفظ سلامت قلب مفید هستند؟ - میوهها و سبزیها: این گروه از مواد غذایی منبع غنی از فیبر خوراکی هستند که به کاهش سطح ...18 سپتامبر 2016 ... دنیا رو به پیشرفت است و فست فودها به سرعت در حال پیشی گرفتن از غذاهای خانگی هستند، غذایی که انتخاب می کنید بسته.۱۰ ماده غذایی مفید برای سلامت قلب و عروق ... علت اصلی گرفتگی رگها، مصرف غذاهای آماده حاوی چربیهای اشباع شده، سموم و مواد شیمیایی است .... تور گرجستان 10 آبان 95.10 ماده غذایی بدون کلسترول مفید برای سلامت قلب و عروق را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد. به گزارش سایت سماتک کلسترول زیاد سلامت انسان را تهدید می کند و ...12 مارس 2009 ... در زير 25 ماده غذايي را که براي جلوگيري از ابتلا به بيماري هاي قلبي مفيدند، نام ... مصرف ماهي به خصوص ماهي هاي چرب مثل سالمون ، تن و ساردين، به ميزان دو بار در هفته براي حفظ سلامت قلب توصيه شده است. ... 10- سبزيجات برگ سبز.سلامت و بهداشتتغذیه سالم15 غذای مفید برای حفظ سلامت قلب ... دانه کتان : این دانهی براق شامل سه ماده مفید برای قلب است: فیبر، لیگانان، و امگا3 گیاهی است. ... 10 راهکار تغذیهای برای کاهش کلسترول خون · 6 خوراک ضروی و مفید برای مردان · 9 خوراکی ...18 سپتامبر 2016 ... با انتخاب وعده های غذایی خوشمزه، سالم و در دسترس برای خود و خانوادتان، کمک شایانی به قلب و چگونگی عملکرد آن می کنید، در ادامه شما را با 10 ماده ی ...به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, قلب یکی از اعضای رئیسه بدن است، براین اساس نیز سلامت بدن وابسته به سلامت قلب است. قلب معدن روح حیوانی و ...


کلماتی برای این موضوع

مواد غذایی مفید برای قلبسیب دارای ماده ای با نام می باشد که جلوی التهاب و لخته شدن خون را می گیرد سیب آشنایی با ماده غذایی برای تامین پروتئین بدندر همین زمینه آشنایی با ۱۰ ماده غذایی مخصوص ورزشکاران حرفه‌ای آشنایی با مجله خواص غذای مفید برای حفظ سلامت قلبکاهش کلسترول خون بیماریهای قلبی تنظیم فشارخون کنترل قند خون روغن زیتون سلامت قلب پیشنهادهای طبیعی برای سلامت قلبحرکات کششی انجام دهید انعطاف‌پذیری بدن می‌تواند کلید سلامت قلب باشد پژوهشگران ماده غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدنمعرفی ماده غذایی مفید که باعث تقویت سیستم دفاعی بدن میشودمصرف سیب،سیروباعث تقویت شش ماده غذایی برای مقابله با پوکی استخوان ماده غذایی برای مقابله با پوکی استخوان بیماری پوکی استخوان را بیماری خاموش می رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار رژیم غذایی برای بهبود تخمک گذاری و باروریپرشین …رژیم غذایی برای بهبود تخمک گذاری و باروری برای بسیاری از زوج هایی که با ناباروری نکته برای حفظ سلامت جنین پارسی طب…بارداری تا بلوغاگر می خواهید مادر شوید و نوزادی سالم به دنیا بیاورید، توجه به یک سری نکات در حین میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را



لینک منبع :10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب

15 غذای مفید برای حفظ سلامت قلب - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/useful-foods2-health.html‏ - ذخیره شده - مشابه لوبیای سیاه : شامل اسیدفولیک، آنتی‌اکسیدان، منیزیوم همراه با فیبر غذایی است ... دانه کتان : این دانه‌ی براق شامل سه ماده مفید برای قلب است: فیبر، لیگانان، و امگا3 ... 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../10-ماده-غذایی-مفید-برای-سلامت-قلب‏ - ذخیره شده 18 سپتامبر 2016 ... 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب. دنیا رو به پیشرفت است و فست فودها به سرعت در حال پیشی گرفتن از غذاهای خانگی هستند، غذایی که انتخاب ... 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب - آکا www.akairan.com/health/...salem/news20169188472659647.html‏ - ذخیره شده 18 سپتامبر 2016 ... تغذیه سالم،غذای مفید قلب,[categoriy]. آکاایران: 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب. ۱- هندوانه این میوه که منبع آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین آ و ... ۱۰ ماده غذایی مفید برای سلامت قلب و عروق - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../۱۰-ماده-غذایی-مفید-برای-سلامت-قلب-و-عروق‏ - ذخیره شده - مشابه ۱۰ ماده غذایی مفید برای سلامت قلب و عروق . با افزایش رسوب در سرخرگ‌ها، تصلب شرایین به وجود می‌آید که باعث باریک و سفت شدن رگ‌ها می‌شود. گرفتگی رگ‌ها در ... 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب و عروق: : آشپزی و تغذیه : : رژیم های ... www.tebyan-zn.ir/News-Article/cooking.../3/5/183839.html‏ - ذخیره شده 5 مارس 2017 ... 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب و عروق. با افزایش رسوب در سرخرگ ها، تصلب شرایین به وجود می آید که باعث باریک و سفت شدن رگ ها می شود. 10 ماده غذایی مفید برای سلامتی - مردمان www.mardoman.net/diet/bestfood‏ - ذخیره شده 10 ماده غذایی مفید برای سلامتی از زمان بچگی تا بحال بسیار شنیده اید که "میوه" و ... از مرگ و میرها بدلیل امراض قلبی-عروقی نـاشـی از عـادتـهـای نـادرسـت غذایی می باشد. 10 ماده غذایی برای سلامت قلب - ورزش و کاهش وزن behita.blogsky.com/1391/07/29/post-257/‏ - ذخیره شده - مشابه 10 ماده غذایی برای سلامت قلب. در این مطلب ده خوراکی که برای سلامتی دستگاه قلبی – عروقی بسیار مفید است با توضیح و دلیل معرفی می کنیم. 10 مداه غذایی برای ... 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب - کمونه kamooneh.com/fa/news/.../10-ماده-غذایی-مفید-برای-سلامت-قلب‏ - ذخیره شده 19 سپتامبر 2016 ... 10 ماده غذایی مفید برای سلامت قلب. دنیا رو به پیشرفت است و فست فودها به سرعت در حال پیشی گرفتن از غذاهای خانگی هستند، غذایی که انتخاب ... آشنایی با غذاهای مفید و مضر برای قلب و عروق - همشهری hamshahrionline.ir/details/190223‏ - ذخیره شده - مشابه 5 نوامبر 2012 ... اما خبر خوب این است که حتی اندکی کاهش وزن یعنی حدود پنج تا 10درصد نیز می‌تواند خطر ابتلای ... چه غذاهایی برای حفظ سلامت قلب مفید هستند؟ - میوه‌ها و سبزی‌ها: این گروه از مواد غذایی منبع غنی از فیبر خوراکی هستند که به کاهش سطح ... غذاهای مفید و مضر برای قلب - پارسی طب fa.parsiteb.com/غذاهای-مفید-و-مضر-برای-قلب/‏ - ذخیره شده - مشابه تحقیقات نشان می دهند که ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و با دریافت یک رژیم غذایی سالم می توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد. چه غذاهایی برای ... دانشمندان براین باورند که این ماده مستقیما به دیواره رگ ها آسیب می رساند و سبب تشکیل رسوب های چربی می شود. تخمین زده شده .... 2015-10-07 288,633 ...