مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عضله سازی با پروتئین و کربوهیدرات

[ad_1]

برای عضله سازی پروتئین و کربوهیدرات را چه وقت و چه مقدار مصرف کنید؟

Eat to Build Muscle

تمرین شدید و مدام بدون داشتن رژیم غذایی مناسب علاوه بر اینکه باعث ساخت عضله نمیشود ممکن اســت باعث از دست دادن عضلات شود.

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ بدن شما یک ماشین اســت که مدام در حال بازسازی خویش اســت. هر دقیقه از روز بافت‌های خود را تخریب کرده و بافت جدید را جایگزین آن می‌کند. بافت‌های جدید جایگزین از ترکیب غذاهای مصرف شده و مواد بازیافت تصفیه شده از بافت‌های دیگر ساخته می‌شوند. ورزش و فعالیت بدنی باعث شکسته شدن عضلات بدن و ساخت آن‌ها نسبت به محیط عادی می‌شود. در واقع زمانی که با هدف افزایش حجم عضلات تمرین می‌کنید، کل موضوع وارد کردن پروتئین به فرایند تغییر اســت.

۲ روش برای انجام این کار وجود دارد. روش اول و خیلی آسان مصرف پروتئین بیشتر نسبت به گذشته اســت. پروتئین به خودی خود آنابولیک و خواستار ذخیره در عضلات اســت. روش دوم تمرین و ورزش کردن به صورتی اســت که عضلات بدن را وادار به پاسخ کند. این پاسخ به صورت حجیم و قوی‌ترشدن صورت می‌گیرد.

ترکیب رژیم غذایی غنی از پروتئین با کیفیت بالا و تمرینات قدرتی قدیمی‌ترین، بهترین و تنها روش غیر دارویی برای رسیدن به هدف اســت. در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که چقدر پروتئین و کربوهیدارت نیاز دارید و چه زمانی باید مصرف کنید. با ما همراه شوید.

همچنین بخوانید: رژیم غذایی پر پروتئین برای چه کسانی مناسب اســت؟

مقدار نیاز پروتئین

نتیجه یک مطالعه در مجله فیزیولوژی کاربردی، افزایش ۰.۲ روزانه سایز عضله در ۲۰ روز اول برنامه تمرینات قدرتی را نشان داد. این مقدار رشد بالاتر و بیشتر از شکسته شدن پروتئین عضلات اســت که به طور همزمان اتفاق می‌افتند.

این نتایج توضیح می‌دهند چرا افرادی که تازه فعالیت ورزشی را شروع کرده‌اند یا افرادی که بعد از مدت‌ها دوری، دوباره به تمرین و ورزش پرداخته‌اند، نسبت به ورزشکارانی که مدت طولانی اســت منظم و مداوم ورزش می‌کنند یا افرادی که به قدرت و حجم عضلانی بیشینه خود رسیده‌اند به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

اما افراد مبتدی نسبت به ورزشکاران حرفه‌ای در مورد رژیم غذایی خود کمتر نگران هستند و در خطر عدم کسب پروتئین مورد نیاز خود هستند. پروتئین مورد نیاز روزانه ۱.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن اســت. برای شخصی با وزن ۸۰ کیلو حدود ۱۲۰ گرم پروتئین در روز نیاز اســت.

چه وقت‌هایی پروتئین باید مصرف شود؟

سنتز پروتئین فرایندی اســت که پروتئین را غذا گرفته و به بافت عضلانی تبدیل می‌کند. به گفته مجله Men’s Health Nutrition  سنتز پروتئین مانند لامپی اســت که گاهی روشن اســت و گاهی خاموش. با ۲۰ الی ۲۵ گرم پروتئین با کیفیت بالا این چراغ روشن اســت.

پروتئین بیشتر پاسخ را بهتر نمی‌کند، اکثر افراد تمایل به بارگیری پروتئین دارند. صبحانه‌ای با کربوهیدرات بالا و پروتئین کم، نهار با پروتئین متوسط و شام غنی از پروتئین میل می‌کنند. اما در مطالعه در سال ۲۰۱۴ در مجله تغذیه نشان داد که پروتئین بیشتری به عضله تبدیل می شود اگر شخص پروتئین روزانه خود را در ۳ وعده تقسیم کند. ‌

در این تحقیق، سنتز پروتئین در اشخاصی که ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی خود مصرف می‌کردند ۲۵ درصد بیشتر از اشخاصی بود که کل پروتئین خود را در یک وعده مصرف می‌کردند. یک تحقیق در مجله فیزیولوژی کاربردی دریافت که ورزشکارانی که ۶ وعده در روز ۲۰ گرم پروتئین مصرف می‌کردند، چربی بدن خود را از دست دادند و حجم خالص خود را با یا بدون تمرین افزایش دادند.

البته کاهش چربی در این نوع مصرف پروتئین به دلیل فعال کردن برخی هورمون ها و احساس سیری اســت که هم چربی سوزی می‌کند و هم احساس سیری می‌دهد. طبیعتاً برای کسی که کمتر از ۲۰ گرم نیاز دارد، زیاده روی در مصرف پروتئین می‌تواند باعث افزایش چربی ذخیره شود.

این افراد مکمل پروتئین را یک ساعت پس از بیدار شدن ، ۲ ساعت قبل از خواب و هر ۳ ساعت مابین وعده‌های صبح و شب مصرف می‌کردند. ۶ وعده ممکن اســت زیاد باشد اما شما حداقل به ۳ وعده با پروتئین بالا، مخصوصاً در مراحل اولیه تمرین، نیاز دارید. سنتز پروتئین ۱۶ ساعت بعد از تمرین به اوج خواهد رسید و حدود ۴۸ ساعت در اوج خواهد ماند.

همچنین شکست پروتئین به مدت ۲۴ ساعت در اوج خواهد بود. این بدین معنی اســت که هر وعده غذایی از اهمیت زیادی برخوردار اســت. اگر شما ۳ الی ۴ جلسه در هفته ورزش می‌کنید بدن شما درگیر فرایند ساخت عضلات جدید در هر ساعت از طول شبانه روز می‌باشد.

قبل و بعد از تمرین

برای ورزشکاران قدرتی که مداوم تمرین می‌کنند، سنتز پروتئین زودتر به اوج خود می‌رسد، یعنی حدود ۴ ساعت بعد از تمرین و سریع‌تر به حد پایه بر می‌گردد. بنابراین پروتئینی که بلافاصله قبل و بعد از تمرین می‌خورید، بسیار اهمیت دارد. در تحقیقی در مجله آمریکایی تغذیه در سال ۲۰۱۲، محققان به این نتیجه رسیدند، افرادی که از مکمل‌های پروتئینی استفاده می‌کردند ۲ پوند وزن عضله خالص بیشتری در طول ۱۲ هفته مصرف نسبت به افرادی که مکمل دریافت نکردند، به دست آوردند.

بر اساس نتیجه یک تحقیق در مجله بین‌المللی تغذیه ورزشی در سال ۲۰۱۳، عضلات ۴ الی ۶ ساعت بعد از تمرین نسبت به پذیرا بودن پروتئین در بالاترین حد خود اســت. این شرایط به “پنجره فرصت” مشهور اســت. به طور ایده‌ال، شما به یک وعده غذایی پر پروتئین ۲ الی ۳ ساعت قبل از تمرین و یک وعده حداکثر یک الی ۲ ساعت بعد از پایان تمرین نیاز دارید.

افرادی که صبح قبل از صبحانه ورزش می‌کنند، فرصت عضله سازی کمتری در اختیار دارند. بر اساس مطالعات منتشر شده  در کتاب رژیم پروتئین و تمرینات مقاومتی که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، سنتز پروتئین ۱۵ تا ۳۰ درصد هنگام خواب کاهش پیدا می‌کند. پس اگر شما مجبور به ورزش قبل از صرف صبحانه هستید وعده بعد از تمرین را باید هرچه زودتر میل کنید.

بهترین منابع پروتئین

انواع مختلف غذاها حاوی اسید آمینه‌های (آجرهای ساختمانی پروتئین) مختلفی هستند. لوسین جزو ۲۰ اسیدآمینه مهم و ضروری برای عضله سازی اســت. ۲ تا ۳ گرم لوسین در یک وعده غذایی برای حداکثر اثر آنابولیکی تخمین زده شده اســت. مصرف یک وعده معمولی گوشت قرمز یا ماکیان حداقل ۲ گرم لوسین دارد. ۳ عدد تخم مرغ، ۲ لیوان شیر، یک قطعه ماهی یا یک فنجان ماست حدود ۱.۵ گرم لوسین برای شما به ارمغان می‌آورند.

یک فنجان پنیر محلی یا اسکوپ (۲۵ گرم) پروتئین وی حاوی ۳ گرم لوسین اســت. در میان غذاهای گیاهی سویا بیشترین مقدار لوسین را دارد. یک فنجان سویا ۲.۳ گرم لوسین دارد. لوبیاها و عدس‌ها حاوی لوسین زیادی، حدود ۱.۲ تا ۱.۴ گرم در هر فنجان، هستند. یک چهارم فنجان آجیل یا تخم کتان ۰.۵ گرم لوسین دارد.

کربوهیدرات و چربی

اگر این مطلب را ۱۰ سال قبل خوانده بودید، قطعاً به شما می‌گفت قبل و بعد تمرین کربوهیدرات مصرف کنید اما از مصرف چربی اجتناب کنید. این تصور به این دلیل اســت که کربوهیدرات قبل از تمرین یک منبع انرژی در دسترس را تولید می‌کند، در حالی که کربوهیدرات به پر شدن منابع انرژی کمکی نمی‌کند، بلکه موجب تولید و ترشح انسولین، هورمونی که مواد مغذی را ذخیره می‌کند، می‌شود. در این حالت پروتئین به سلول‌های عضلانی اسکورت می‌شود. از طرف دیگر، چربی کندتر هضم می‌شود و پاسخ هورمون‌های کلیدی را کند می‌کند.

ترکیب پروتئین و کربوهیدرات برای وعده بعد از تمرین سودمند اســت زیرا موجب سنتز بیشتر پروتئین می شود.

زمانی که برای بهبود شرایط بدن خود نسبت به گذشته تمرین می‌کنید، کل کالری مصرفی مهم‌تر از ترکیب ویژه کالری‌ها یا روش ویژه مصرف آن‌ها اســت. شما با رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا کم چربی (در شرایط خاص) و با ترکیب متفاوت غذاها، عضلانی‌تر و لاغرتر می‌شود.

جمع بندی:

افرادی که به منظور کسب قدرت و حجم تمرین می‌کنند، با مصرف ۱.۵ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بهترین نتیجه را کسب می‌کنند.

تقسیم مصرف پروتئین در ۳ وعده یا بیشتر در طول روز نسبت به مصرف کل پروتئین مورد نیاز در یک وعده باعث سنتز پروتئین بالاتر می‌شود. برای فعال شدن پروتئین سعی کنید در هر وعده ۲۰ گرم پروتئین مصرف کنید.

تمرینات قدرتی سنتز پروتئین را در افراد مبتدی و افرادی که بعد از مدتی وقفه دوباره به ورزش پرداخته‌اند تا ۴۸ ساعت و در افراد با تجربه تا ۲۴ ساعت بالا می‌برد.

به دلیل کاهش سنتز پروتئین در طول شب بهتر اســت، بعد از بیدار شدن غذا مصرف شود.

“پنجره فرصت” حدود ۴ الی ۶ ساعت نزدیک تمرین اســت. اگر در این زمان وعده غذایی پر پروتئین را ۲ ساعت قبل و ۲ ساعت بعد تمرین مصرف کنید، بیشترین سود را خواهید برد.

وعده غذایی بعد تمرین حاوی کربوهیدرات باعث بهبود نتایج می‌شود.

ADS


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


12 سپتامبر 2016 ... عضله سازی با پروتئین و کربوهیدرات:تمرین شدید و مدام بدون داشتن رژیم غذایی مناسب علاوه بر اینکه باعث ساخت عضله نمیشود ممکن است باعث از ...23 آوريل 2015 ... در این مطلب به مواد غذایی مناسب برای بدن سازی و رشد عضلانی اشاره می کنیم. ... برای افزایش حجم عضلانی نسبت متعادل کربوهیدرات به پروتئین ...چه کربوهیدرات هایی هستند و چرا باید شما به اندازه پروتئین ها روی آنها تمرکز کنیم. - درباره این دو شکل کربوهیدرات: ساده و پیچیده، کدامیک برای عضله سازی بهتر است. ... جذب کربوهیدرات با سرعت پایین تر باعث ترشح ثابت و دقیق تر انسولین می ...23 آگوست 2014 ... باید غذاهایی که حاوی پروتئین، کربوهیدرات سالم و چربیهای سالم باشد در ... در واقع، آنها حاوی پروتئین با کیفیت بالا برای بهبود عضلات و ساخت و ساز ... غذاهای بو داده و یا سینه مرغ کبابی بهترین گزینه برای عضله سازی در رژیم ...22 سپتامبر 2015 ... یک رژیم فاقد کربوهیدرات میتواند از دو طریق کل فرایند عضله سازی شما را نابود کند.یک از طریق .... پروتئین وی مخلوط با شیر بدون چربی یا آبمیوه.حتما می دانید که یکی از عوامل افزایش دهنده ی حجم بدن مصرف کربوهیدرات است که ما در این ... در بدن را مهیا میکند یعنی پروتئین بجای اینکه برای عضله سازی به مصرف برسد برای ... با مصرف کربوهیدرات ساده و سدیم در طول زمان ۹۰دقیقه پس از تمرین سطح ...23 آگوست 2015 ... اول از همه، عضله سازی نیاز به یک تعادل انرژی مثبت، بدان معنی که شما بیش از آنچه که می سوزانید به کالری نیاز دارید. ... کربوهیدرات در رژیم غذایی داشته باشید ... پروتئین استPDCAAS به عنوان درجه بندی کیفیت پروتئین است با ...8 نكته تا چربي روبي كامل با اين قوانين جديد و البته كمي سختگيرانه مي توانيد عضلاني شويد و تناسب ... کراتین یکی از مکمل های پروتئینی عضله ساز به شمار می رود. ... دلیل دیگر این است که امگا ۳ به ذخیره سازی کربوهیدرات عضلات کمک می کند.20-10 گرم پروتئین با کیفیت ، همانند پروتئینی که در وعده های غذایی پیش از ورزش ... مصرف کربوهیدرات به میزان یک گرم به ازای هرکیلوگرم وزن بدن برای شروع .... افزایش قدرت، کاهش وزن، افزایش انعطاف پذیری یا عضله سازی، هدف شما هرچه باشد اکثر ...


کلماتی برای این موضوع

عضله سازی با این مواد غذایی مرغ‌های ارگانیک و گوشت گاو گوشت مرغ و گاو البته گوشت‌های سالم، طبیعی و ارگانیک مقابله با ضعف عضلات خستگی بدنی غالبا با ضعف عضلانی همراه است خستگی و ضعف عضلات در سرماخوردگی یا در تغذیه ورزشکاران و اصول تغذیه در ورزش ورزش ، …علم ورزش رژیم عضله سازی و برنامه غذایی مخصوص عضله سازی چگونه است؟ علم ورزش کدام سایت بدنسازی پرورش اندامسایت بدنسازی، سایتی مرجع پرورش اندام و آگاهی از مکمل های دارویی بدن سازی می باشد که داروخانه اینترنتی مکمل شاپ فروش انواع مکمل های …دریافت کالری اضافی راحت تر و خوش طعم تر از هر زمان با سریوس مس اپتیموم دارای کالری توصیه برای افزایش حجم عضله پایگاه تخصصی بدنسازی و ۷ توصیه برای افزایش حجم عضله تستوسترون هورمون مردانه ای است که از رشدش ماهیچه حمایت بهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی بدنسازی و اینکه پروتئین مصرفی روزانه خود را چگونه در طول روز مصرف می کنید به اندازه رسیدن به آموزش بدن سازی و توضیح در مورد تغذیه مکمل هورمون …آموزش بدن سازی و توضیح در مورد تغذیه مکمل هورمون پرورش اندام بدنسازی بدنسازی آموزش بدنسازی و پرورش اندام ورزش ، بدنسازیآموزش بدنسازی در منزلآموزش بدنسازی تصویریآموزش بدنسازی دانلوداموزش بدنسازی با با مکمل های رشد و زمان مصرف و نحوه مصرف آنها آشنا …بامکملهایرشدوزمانمصرفامروزه مصرف مکمل های ورزشی به مراتب افزایش یافتهو همینطور گزارش هایی زیادی مبنی بر



لینک منبع :عضله سازی با پروتئین و کربوهیدرات

عضله سازی با پروتئین و کربوهیدرات - آلامتو www.alamto.com/protein-carbohydrates-muscle-building.html‏ - ذخیره شده 12 سپتامبر 2016 ... عضله سازی با پروتئین و کربوهیدرات:تمرین شدید و مدام بدون داشتن رژیم غذایی مناسب علاوه بر اینکه باعث ساخت عضله نمیشود ممکن است باعث از ... تصاویر برای عضله سازی با پروتئین و کربوهیدرات عضله سازی با این مواد غذایی - تبیان article.tebyan.net/298173/عضله-سازی-با-این-مواد-غذایی‏ - ذخیره شده 23 آوریل 2015 ... در این مطلب به مواد غذایی مناسب برای بدن سازی و رشد عضلانی اشاره می کنیم. ... برای افزایش حجم عضلانی نسبت متعادل کربوهیدرات به پروتئین ... 10 بهترین مکمل برای عضله سازی - بالا محصولات را در نظر بگیرید fa.top10supplements.com/best-muscle-building-supplements/‏ - ذخیره شده و پاسخ منفی است - با استفاده از مکمل است لازم برای عضله سازی، اما آنها می توانند ..... برندگان وزن می تواند با ارائه یک دوز زیادی از کالری، پروتئین، کربوهیدرات و ... 10 غذای فوق العاده برای ساخت عضله - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/37964_10-غذای-فوق-العاده-برای-ساخت-عضله.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 23 آگوست 2014 ... باید غذاهایی که حاوی پروتئین، کربوهیدرات سالم و چربیهای سالم باشد در ... در واقع، آنها حاوی پروتئین با کیفیت بالا برای بهبود عضلات و ساخت و ساز ... غذاهای بو داده و یا سینه مرغ کبابی بهترین گزینه برای عضله سازی در رژیم ... آیا مصرف پروتئین بیشتر، باعث حجم عضلانی بیشتر می شود؟ - بادی ... bodyfull.ir/.../آیا-مصرف-پروتیین-بیشتر-باعث-حجم-عضلانی.html‏ - ذخیره شده - مشابه ترکیب صحیح کربوهیدرات و پروتئین نسبت به داشتن یک رژیم پروتئین و کم کربوهیدرات تاثیر بسیار قوی تری در عضله سازی دارد . ... به هر حال با کاهش دادن مصرف پروتئین در ۵ روز اول این سیکل ۱۴ روزه بدن کاملا در یک وضعیت آنتی کاتابولیک ... کربوهیدرات - سرویس های نیک تن www.niktanclub.com/carbohydrates/‏ - ذخیره شده - مشابه چه کربوهیدرات هایی هستند و چرا باید شما به اندازه پروتئین ها روی آنها تمرکز کنیم. - درباره این دو شکل کربوهیدرات: ساده و پیچیده، کدامیک برای عضله سازی بهتر است. ... جذب کربوهیدرات با سرعت پایین تر باعث ترشح ثابت و دقیق تر انسولین می ... غذاهای عضله ساز – ۱۳ ماده غذایی برای عضله سازی در مردان و زنان • نوآورد www.noavard.co/غذاهای-عضله-ساز-13-ماده-غذایی-برای-عضله/‏ - ذخیره شده 8 مه 2016 ... در واقع، تخم مرغ حاوی پروتئینی با کیفیت بالا برای بهبود عضلات و ساخت و ساز بدن است. ... کره بادام زمینی، صبحانه ای مناسب برای عضله سازی ... انواع مختلف حبوبات منابع بسیار مغذی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر ... عواملی که به حجیم شدن عضلات بدن کمک می کند | لیپوماتیک پارس www.parslipomatic.com/.../عواملی-که-به-حجیم-شدن-عضلات-بدن-کمک-می-کند‏ - ذخیره شده - مشابه عضله‌ سازی و عوامل موثر: اگر از کودکی لاغر بوده‌اید، شاید نتوانید در عرصه ... بدنسازی ورزشی بسیار گلیکولیتیک است و این یعنی مقدار زیادی کربوهیدرات می‌سوزاند. ... علاوه‌براین، زمانبندی پروتئین مصرفیتان با چندین وعده سبک ۲۵-۲۰ گرمی در طول ... راهنمای مکمل‌های بدنسازی برای مبتدیان - مجله تناسب اندام fitnessmagazine.ir/fitness/bodybuilding-supplements-guide/‏ - ذخیره شده - مشابه 12 نوامبر 2014 ... با مکمل‌های بدنسازی متعددی که در بازار موجود است، فهمیدن اینکه کدام مکمل‌ها ارزش ... هر ۱۰۰ گرم، ۷۵ تا ۸۰ درصد پروتئین دارد و حاوی مقدار کمی چربی و کربوهیدرات است. .... برچسب‌هاافزایش وزن پروتئین پروتئین وی عضله سازی کاهش وزن ...