مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری

[ad_1]

 

ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۹

 

آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از ۱.۱ میلیارد ستاره در فضا اســت، منتشر کرد. این نقشه نشان می دهد کهکشان راه شیری نشان بزرگتر از چیزی اســت که پیش از این تصور می شد.

ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری
به گزارش " رویکرد " به نقل از بی بی سی، این نقشه سه بعدی حاوی اطلاعاتی اســت که برای اولین بار توسط تلسکوپ فضایی Gaia گردآوری شده اســت. این تلسکوپ در سال ۲۰۱۳ میلادی به فضا پرتاب شد و از ماه جولای سال ۲۰۱۴ کار اسکن کهکشان را آغاز کرد. این رصدخانه فضایی در ۱۴ ماه ابتدای فعالیت خود توانست مجموعا موقعیت دقیق ۱۱۴۲ میلیون ستاره را در کهکشان راه شیری به دست آورد.
از بین ۱.۱۴۲ میلیارد ستاره ای که اکنون موقعیت آن ها را در فضا می دانیم، در حدود ۴۰۰ میلیون ستاره، ناشناخته وجود دارد. بنابر این کهکشان راه شیری بزرگتر از آن چیزی اســت که پیش از این تصور می شد.
تلسکوپ Gaia که در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتر از زمین مستقر شده و به یک دوربین با وضوح تصویر یک میلیارد پیکسل مجهز اســت، قابلیت اندازه گیری قطر موی انسان را از فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری دارد.
بازبینی و ساماندهی اطلاعات خام به دست آمده از فضاپیمای Gaia و اطمینان از موقعیت و شدت نور ثبت شده از بیش از یک میلیارد ستاره در فضا، با تلاش ۴۵۰ دانشمند فضایی و متخصص نرم افزار اروپایی به انجام رسید و نتیجه این تلاش ها نه تنها موقعیت ۱.۱۴۲ میلیارد ستاره را در اختیار می گذارد، بلکه مقایسه این اطلاعات با دو نقشه قدیمی تر از کهکشان موسوم به Hipparcos و Tycho امکان تخمین فاصله و نحوه حرکت حدود دو میلیون ستاره را برای محققان فراهم کرده و دورنمای بی سابقه ای از حرکت فیزیکی ستارگان در فضا را به دست داده اســت.
تلسکوپ Gaia برای انجام یک ماموریت پنج ساله به فضا پرتاب شد و هدف اولیه آن، شناسایی یک میلیارد ستاره بود. اما از آنجا که این تلسکوپ توانست در طول یک سال ماموریت اولیه را به انجام برساند، ظاهرا قرار اســت تعداد بسیار بیشتری از ستاره های موجود در کهکشان را شناسایی کند. آنچه این تلسکوپ تا کنون شناسایی و اسکن کرده اســت، در حدود یک درصد از تمام ستارگان موجود در کهکشان راه شیری اســت و هنوز راهی بسیار دراز تا شناسایی تمام ستارگان موجود در این کهکشان باقی اســت.
Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 79768

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


15 سپتامبر 2016 ... تهران - ایرنا - آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از 1.1 میلیارد ستاره در فضا است، منتشر کرد.ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری. ... ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری. ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری.15 سپتامبر 2016 ... تهران ایرنا آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از 1 1 میلیارد ستاره در فضا است منتشر کرد این نقشه ...نقشه کهکشان راهشیری با جزییات عکس ... تهران - ایرنا - آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از 1.1 میلیارد ستاره در فضا ...17 سپتامبر 2016 ... ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری ... به گزارش ایرنا ، این نقشه سه بعدی حاوی اطلاعاتی است که توسط تلسکوپ فضایی Gaia گردآوری شده ...به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از بی بی سی، این نقشه سه بعدی حاوی اطلاعاتی است که برای اولین بار توسط تلسکوپ فضایی Gaia گردآوری شده است. این تلسکوپ ...به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از بی بی سی، این نقشه سه بعدی حاوی اطلاعاتی است که برای اولین بار توسط تلسکوپ فضایی Gaia گردآوری شده است. این تلسکوپ ...این هنرمند مجموعه زیبایی از صحنه های خیره کننده سیارات و کهکشان ها را در آویز های شیشه ای کوچکی جای داده که شما می توانید آنها را در مقابل چشمانتان قرار داده و از ...محققان دانشگاه کلمبیا در دقیقترین محاسبات تا به امروز خود و با استفاده از یک ابر رایانه توانستهاند جرم دقیق کهکشان راه شیری را تعیین کنند. به گزارش سرویس ...


کلماتی برای این موضوع

بیگ بنگ چیست؟ بیگبنگچیست؟بیگ بنگ در طول پنج قرن گذشته از قدرت مشاهدات و آزمایش‌ و استدلال‌های ریاضی استفاده تابش پس زمینه‌ی کیهانی، اثراتی از بیگ بنگ …مطالعه با جزئیات بیشتر تابش پس زمینه ی کیهانی برای دانشمندان مفید است زیرا به ما می چگونه آسمان شب را رصد کنیم؟ ـ جلسه سومآشنایی با نحوه استفاده از نقشه آسمان شرایط انتخاب رصدگاه مناسب وسایل مورد نیازاخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان موفق به توسعه یک سیستم کنترل از راه دور صوتی برای دوربین‌های …پایگاه تخصصی زمین شناسی و جغرافیا مقایسه …مقایسه بین شهر و روستا جمعیت های شهری و روستایی جمعیتهای ساکن شهرها از لحاظ نحوه دانشنامه ستاره شناسی علم ستاره شناسیعلم ستاره شناسی علم بررسی اجرام آسمانی وپدیده های مربوط به آنها به دو صورت عصر ایران فرودگاه ها در سال چگونه خواهند بود؟ عکس لوکس ترین هتل های جهان در سال عکس نجوم مقاله ای کامل در مورد منظومه شمسیشکل گیری منظومه شمسی حدود میلیارد سال پیش، از ابری متشکل از گاز و غبار بین ستاره ای تمدن مایا ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتمدنمایادوران پساکلاسیک تمدن مایا از ۹۰۰ میلادی تا قرن شانزدهم که زمان ورود مهاجمان بدو علمبدو علم بدو علم با بروز شکست در جنگ کبیر میهنیاوایل حمله آلمان به شوروی و شکست پی



لینک منبع :ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری

تصاویر برای ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری خبرگزاری جمهوری اسلامی - ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری https://www3.irna.ir/fa/News/82231486/‏ - ذخیره شده 15 سپتامبر 2016 ... تهران - ایرنا - آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از 1.1 میلیارد ستاره در فضا است، منتشر کرد. ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری - ایران اکونومیست iraneconomist.com/.../ترسیم-دقیق-ترین-نقشه-کهکشان-راه-شیری‏ - ذخیره شده 16 سپتامبر 2016 ... آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از 1.1 میلیارد ستاره در فضا است، منتشر کرد. این نقشه نشان می دهد ... ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری - شبکه اینترنتی آفتاب tnews.ir/news/292b70570105.html‏ - ذخیره شده تهران - ایرنا - آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از 1.1 میلیارد ستاره در فضا است، منتشر کرد. این نقشه نشان می دهد ... ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری - سایت خبری تحلیلی قم ... tnews.ir/news/f47070570178.html‏ 15 سپتامبر 2016 ... این رصدخانه فضایی در 14 ماه ابتدای فعالیت خود توانست مجموعا موقعیت دقیق 1142 میلیون ستاره را در کهکشان راه شیری به دست آورد. از بین 1.142 ... انتشار دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری - عصر ایران www.asriran.com/.../انتشار-دقیق-ترین-نقشه-کهکشان-راه-شیری‏ - ذخیره شده 27 فوریه 2016 ... محققان موفق شدند دقیقترین تصویر از کهکشان راه شیری را با وضوح 178 ... محققان در جریان یک پروژه نقشه برداری از کهکشان موسوم به ATLASGAL ... ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری - خراسان khorasannews.com/Newspaper/MobileBlock?NewspaperBlockID...‏ - ذخیره شده آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از 1.1 میلیارد ستاره در فضاست، منتشر کرد.به گزارش ایرنا ، این نقشه سه بعدی حاوی ... تهیه نقشه از یک میلیارد ستارۀ کهکشان راه شیری - سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/.../تهیه-نقشه-از-یک-میلیارد-ستارۀ-کهکشان-را/?...‏ - ذخیره شده بیگ بنگ: ستاره شناسان آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری که ... این نقشه که توسط ماهواره گایا(Gaia) تهیه شده نشان می دهد کهکشان راه شیری نشان ... در این نقشه، موقعیت و حرکت هر ستاره ترسیم شده که به ستاره‌شناسان اجازه می‌دهد ... [PDF] تهیه نقشه از یک میلیارد ستارۀ کهکشان راه شیری bigbangpage.com/.../تهیه-نقشه-از-یک-میلیارد-ستارۀ-کهکشان-را/?...‏ - ذخیره شده ﺑﯿ ﺑﻨ : ﺳﺘﺎره ﺷﻨﺎﺳﺎن آژاﻧﺲ ﻓﻀﺎﯾ اروﭘﺎ دﻗﯿﻖ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﻘﺸﻪ ﮐﻬ ﺸﺎن راه ﺷﯿﺮی ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﯿﺶ از ﯾ ... اﯾﻦ ﻧﻘﺸﻪ ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺎﻫﻮاره ﮔﺎﯾﺎ(Gaia) ﺗﻬﯿﻪ ﺷﺪه ﻧﺸﺎن ﻣ دﻫﺪ ﮐﻬ ﺸﺎن راه ﺷﯿﺮی ﻧﺸﺎن ﺑﺰرﮔﺘﺮ از ﭼﯿﺰی ... در اﯾﻦ ﻧﻘﺸﻪ، ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ و ﺣﺮﮐﺖ ﻫﺮ ﺳﺘﺎره ﺗﺮﺳﯿﻢ ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺘﺎرهﺷﻨﺎﺳﺎن اﺟﺎزه ﻣ دﻫﺪ ﻓﻮاﺻﻞ آﻧﻬﺎ را از زﻣﯿﻦ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪ. ترسیم دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری www.espeli.ir/.../ترسیم+دقیق+ترین+نقشه+کهکشان+راه+شیری‏ - ذخیره شده 15 سپتامبر 2016 ... تهران - ایرنا - آژانس فضایی اروپا دقیق ترین نقشه کهکشان راه شیری را که حاوی موقعیت بیش از 1.1 میلیارد ستاره در فضا است، منتشر کرد.