مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تفاوت بین بازاریابی و اجتماع چیست؟

[ad_1]

marketing and community

«مدیریت اجتماع» لقبی ست که مسئولیت های مختلفی به دنبال همراه دارد. بعضی از این مسئولیت ها از بقیه معقول تر هستند.

بازاریابی ارزشمند اسـت و اگر به درستی انجام شود در راستای توسعه ی کسب و کار نقش مهمی ایفا می کند. اما با اجتماع متفاوت اسـت.

چرا شرکت ها اصرار دارند کارمندانشان را مدیر اجتماع بنامند در حالیکه شغل اصلی آن ها بازاریابی ست؟ شاید چون اینطور بهتر به نظر می رسد که بگویید در حال تشکیل دادن یک اجتماع هستید تا اینکه بگویید در حال بکار گیری افراد در زمینه ی بازار یابی هستید.

اگر بخواهیم عادلانه به این قضیه نگاه کنیم می بینیم آن ها در حال ساختن یک اجتماع هستند و این کار را ابتدا از مخاطبان شروع می کنند که بعدا عضوی از این اجتماع می شوند. نمی توانید بدون مشتری، یک اجتماع از مشتریان تشکیل دهید.

اما مشکل اینجاست که بازار یابی و تشکیل اجتماع اهداف متفاوتی دنبال می کنند.

تشخیص بازاریابی و ارتباطات

بازاریابی به معنای کشیده شدن مشتریان به طرف شرکتتان اسـت و روابط به معنای تجربه ی آن افراد اسـت وقتی به جمع شما اضافه شده اند.

اگر در حال ساخت اجتماع هستید یعنی قصد دارید به افراد حس تعلق و هویت القا کنید. شما موجب ایجاد تعامل و ساخت روابط بین افراد هستید.

اهداف بازاریابی :

  • رسیدن
  • رقابت
  • ثبت نام
  • اضافه شدن مشتریان جدید
  • پی گیری
  • اطلاع رسانی

اهداف اجتماع :

  • شادی (NPS)
  • نگهداری
  • کاربر فعال
  • بازگشت مشتریان
  • معارفه ها
  • بازخورد محصولات

حالا تصور کنید در جهت بازاریابی فعالیت دارید اما مطابق با قوانین اجتماع سنجیده می شوید یا یک اشتباه رایج تر ، یعنی در اجتماعات فعالیت دارید اما با ارزش ها و اهداف بازاریابی مقایسه می شوید. بعضی از معیارهای بازاریابی به راحتی قابل دسترس هستند در حالیکه رسیدن به معیار های اجتماع وقت گیر هستند. یعنی فهمیدن و دست یابی به آن ها پروسه ی وقت گیر و مشکلی ست.

بازاریابی و اجتماع در کنار هم

واضح اسـت که مانند بقیه ی قسمت های کار تیمی، بازاریابی و اجتماع هم به هم مرتبط هستند. برند شرکت یک اعتقاد، فرهنگ و هویت را به دنبال می کشد. معمولا اعتقاد در پی فرهنگ و هویت به وجود می آید و همان اسـت که افراد گروه را در کنار هم نگه می دارد.

Lyft یک نمونه از شرکتی ست که بازار یابی ، فرهنگ و اجتماع را به خوبی باهم تراز کرده و در این راستا موفق هم بوده.

باید توجه داشته باشید که بازاریابی و اجتماع در رقابت و مسابقه در کنار هم قرار نمی گیرند اما ممکن اسـت زمانی که هرکدام برای بدست آوردن منابع با هم رقابت می کنند این گونه به نظر برسد. آیا سعی می کنید تعداد مخاطبان افزایش پیدا کند یا همین تعداد مخاطب با تجربه ی بیشتری باقی بمانند؟ این سوالی ست که هر کسب و کاری باید در جای جای مسیر اقتصادی پاسح گوی آن باشد.

بازاریابی و اجتماع گاهی باهم اشتراک دارند

– می توانید از اجتماع خودتان افرادی به عنوان سفیر انتخاب کنید تا در کمپ سفرا شرکت کنند و افراد بیشتری به حیطه ی کاری خود وارد کنید.

– بازار یابی ارجاعی با ساختن اجتماعات بهبود پیدا می کند و آن ها را تشویق می کند تا به اجتماعات دیگران هم رجوع کنند.

– اجتماع به محتوا کمک می کند و سپس برای پیشرفت بازاریابی هم موثر اسـت.

– بازار یابی و اجتماع هردو در پی برند شرکت ، به افراد حس هویت القا می کنند.

این قضیه که یک نفر هم می تواند برای اجتماع فعالیت داشته باشد هم برای بازار یابی درست اسـت. برای استارت آپ هایی که در اوایل فعالیت به سر می برند این موضوع بیشتر اتفاق می افتد یعنی یک فرد هر دو وظیفه را بر عهده دارد.

باید توجه داشته باشید این وظایف دو نقش متفاوت برای دو هدف متفاوت با معیار های مختلف هستند. حتی اگر یک نفر آن ها را انجام می دهد .

باید امیدوار بود روزی برسد که کسی نمانده باشد که تفاوت این دو مسئله را نداند. امروزه شرکت های زیادی برای اجرا شدن قوانین اجتماع در حال استخدام هستند. یعنی کم کم در حال فهمیدن اهمیت آن هستند.


ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

تفاوت بین بازاریابی و اجتماع چیست؟تفاوت بین بازاریابی و اجتماع چیست؟مدیریت اجتماع لقبی ست که مسئولیت های مختلفی به فرق بازاریابی و اجتماع چیست؟ پارسیشفرق بازاریابی و اجتماع چیست و ساخت روابط بین بازاریابی و اجتماع گاهی تفاوت بازاریابی و روابط عمومی در چیستروابط عمومی و بازاریابی و روابط عمومی و تفاوت بین و روابط عمومی در چیست بازاریابی اجتماعی چیست؟خانه اندیشه اقتصاد بازاریابی اجتماعی چیست چقدر تفاوت در تحقیقات بازاریابی، و تجارت الکترونیک چیست و چه ارتباطی با بازاریابی …تجارت الکترونیک چیست و چه بین شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های هرمی تفاوت تفاوت بازاریابی و روابط عمومی در چیست؟ آکاتفاوت بازاریابی و و روابط عمومی و تفاوت بین در چیست؟ بازاریابی بازاریابی و فروش و تفاوت های آنهافروش و بازاریابی فرآیندی مستقل و مؤثر بازاریابی و فروش و تفاوت های بین سروستان تفاوت جامعه و اجتماع تعریفاجتماعبازاریابی تفاوت بین امپوریو آرمانی و جورجیو اجتماع و جامعه و یا اجتماع و جامعه اجتماع و جامعه مفاهیمى هستند که تونیس در تفاوت جامعه و اجتماع دو ضابطه عمده را به مفاهیم استراتژی چیست؟ بر این اساس استراتژی معمولاً شکاف بین اهداف و تاکتیک ها را پر پارلمان‌ معلق چیست



لینک منبع :تفاوت بین بازاریابی و اجتماع چیست؟

تفاوت بین بازاریابی و اجتماع چیست؟ - آلامتو www.alamto.com/marketing-community-difference.html‏ - ذخیره شده 7 سپتامبر 2016 ... تفاوت بین بازاریابی و اجتماع چیست؟:«مدیریت اجتماع» لقبی ست که مسئولیت های مختلفی به دنبال همراه دارد. بعضی از این مسئولیت ها از بقیه ... تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ | مقایسه مفهوم فروش و مارکتینگ | نوین www.novin.com/blog/sales-marketing-difference/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۷ - ۳ رأی 7 دسامبر 2016 ... بازاریابی و فروش چه فرق هایی با یکدیگر داشته و هر کدام از این مفاهیم به چه ... تجربه کاربری · بازاریابی محتوا · بازاریابی شبکه های اجتماعی ... یا متوسط داشته باشید، احتمالاً فرق چندانی بین بخش بازاریابی و فروش قائل ... با این حساب، احتمالاً بخواهید بدانید که تفاوت دو بخش فروش و بازاریابی دقیقاً چیست و هر ... بازاریابی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بازاریابی‏ - ذخیره شده - مشابه ... قرن ۲۱ دیگر معتبر نمی‌باشد؛ و حالا در اوایل قرن بیست و یک، بازاریابی چیست؟ ... بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود. ... ۳ تفاوت بازاریابی با تبلیغات; ۴ تفاوت بازاریابی با فروش; ۵ انواع بازاریابی .... با ظهوری فناوری وب دو، شبکه‌های اجتماعی، پرینترهای سه بعدی، پهبادها و . تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟ | تفاوت بازاریابی اینترنتی با ... https://websima.com/بازاریابی/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۱ - ۸ رأی 17 ژوئن 2013 ... شناخت صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام بر ... به بیشترین بازدهی هماهنگی کافی بین آن و سایر بخش های بازاریابی لازم است. ... سایت و وبلاگ; موتورهای جستجو (مانند گوگل); شبکه های اجتماعی (مانند ... تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات چیست؟ - پدیده فکر مهتر cstland.com/تفاوت-بین-بازاریابی-و-تبلیغات-چیست؟/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۵ رأی 26 دسامبر 2016 ... تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات چیست؟ ... ترویج محصولات شما در شبکه های اجتماعی به استراتژی های مناسبی نیازمند است نیازی نیست آگهی خود ... تفاوت بین بازاریابی استراتژیک و مدیریت بازاریابی https://www.ibazaryabi.com/مدیریت-بازاریابی-و-استراتژیک/‏ - ذخیره شده 12 آوریل 2016 ... شاید این موضوع سؤال شما هم باشد که تفاوت بین مدیریت بازاریابی و بازاریابی استراتژیک در چیست و اینکه آیا ممکن است این لغات، لغاتی مشابه هم ... برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟ - صفحه نخست https://www.ibazaryabi.com/برندینگ-و-بازاریابی-تفاوت-در-چیست؟/‏ - ذخیره شده 12 جولای 2015 ... برند و بازاریابی و تفاوت های موجود بین آنها، در حوزه کسب و کار و تجارت ... ایده‌هایی برای افزایش فروش از طریق اعتمادسازی در شبکه‌های اجتماعی ... تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟ - شرکت داده نگاران دیاموند dnd.ir/News/Details/83‏ - ذخیره شده انجام تحقیقات بازاریابی و اطلاع از تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات می‌تواند شرکت ... توزیع پشتیبانی مشتری، راهبرد فروش و مشارکت اجتماعی استفاده می‌شود. تفاوت بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟ tagminds.net/.../تفاوت-بازاریابی-محتوا-و-بازاریابی-شبک/‏ - ذخیره شده تفاوت بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟ ... هرچند بین این دو موضوع ارتباطات و پیوند‌های بسیاری وجود دارد، اما به طور مشخص تفاوت‌هایی بنیادین ... بازاریابی محتوایی درمقابل بازاریابی شبکه های اجتماعی،تفاوت چیست؟ https://www.linkedin.com/.../بازاریابی-محتوایی-درمقابل-شبکه-های-اجتماعیتفاوت-چیست-mehran-dehqani‏ - ذخیره شده 20 فوریه 2016 ... بازاریابی محتوایی درمقابل بازاریابی شبکه های اجتماعی،تفاوت چیست؟ ... به دست بین مخاطبانتان گردش پیدا کنید و به این شکل بازاریابی محتوا ...