مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص درمانی زردچوبه در طب سنتی

[ad_1]
زردچوبه زداینده است یعنی آلودگی‌ها را می‌زداید. یا اصطلاحا می‌گویند جالی است و در مسائل آرایشی بهداشتی هم قابل استفاده است.

برای رفع لکه‌های تیره پوستی استفاده می شود البته باید با تجویز پزشک صورت گیرد.

در قدیم برای خشک کردن زخم‌ها استفاده می‌شده است و امروزه هم استفاده می‌شود.

برای بند آوردن خونریزی در جایی که زالو گذاشته شده است بسیار مفید است. برای برخی از اسهال‌های خونی نیز موجب بند آمدن خون می‌شود.

برای باز کردن انسدادهای کبد مفید است و بنابراین برای درمان بعضی زردی‌ها و استسقا بسیار مفید است. استسقا یعنی طلب کردن زیاد آب.

در برخی از بیماری‌‌های کبد شخص زیاد تشنه می‌شود و اگر کبد وضعیتش اصلاح شود این حالت هم اصلاح می‌شود.

تقویت معده و بادشکن بودن نیز از دیگر خواص این ماده است.

یکی از دلایلی که در برخی غذاها استفاده می شود این است که هم بوی خوبی دارد و هم برای هضم خوب است و هم بادها را رفع می‌کند.

برای رفع دمل‌ها (موضعی) مفید بوده و قاعدگی را نیز تنظیم می‌کند. می‌تواند برای قلب اندکی مضر باشد که مصلح آن آبلیمو یا آب نارنج است.

به دلیل اینکه حرارت قلب زیاد است برخی افراد ممکن است به خوردن زردچوبه حساس باشند و تپش قلب ایجاد شده و فشارخون بالا رود.

زردچوبه گردش خون در داخل بدن و داخل عروق را بهبود می‌بخشد. از تشکیل لخته‌هایی که در داخل بدن ایجاد می‌شوند جلوگیری می‌کند.

کسانی که سوداوی هستند یعنی خون آنها غلیظ است می‌توانند از این ماده استفاده کنند.

کسانی که از داروهای ضدانعقاد خون استفاده می‌کنند بهتر است در مصرف زردچوبه اعتدال را رعایت کنند چرا که ممکن است در آنها خونریزی ایجاد شود.

بهبود گردش خون می تواند باعث خونرسانی بهتر بافت‌‌های حساس مثل شبکیه شده و تیزبینی و بهبود بینایی به ارمغان آورد.

به خانم‌‌های باردار آسپیرین تجویز می‌کنند تا گردش و چرخش خون در بدن بهتر شود. می‌توانیم مشابه اثر آسپیرین را از زردچوبه هم بگیریم.

یعنی کسی که می‌خواهد برای بارداری آمادگی پیدا کنند می‌توانند زردچوبه بخورند. برای بیماران روماتیسمی نیز مفید است.

می‌توانند با ترکیب زردچوبه و آب، خمیری ایجاد کنند و دور مفصل قرار دهند و یک مدت بماند و بهتر است این کار را شب یا صبح زود انجام دهند که سرما زیاد است.

صبح‌‌ها بدن این افراد خشک‌تر است. به عنوان مسکن درد دندان هم قابل استفاده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانیگلپر و خواص دارویی آن گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای خواص و مضرات زردچوبه، خواص زردچوبه، فواید زردچوبه، خواص خواص زردچوبه خواص دارویی زردچوبه فواید زردچوبه خاصیت زردچوبه زردچوبه در طب سنتی طب سنتیگیاهان داروییداروهای گیاهیگیاه درمانی…ارائه اطلاعات در رابطه با طب سنتیگیاهان دارویی،داروهای گیاهی،گیاه درمانی از جمله طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی فواید و خواص زردچوبه در آزمایش‌های حیوانی و انسانی تجویز زردچوبه در بهبود بیماری‌های متعددی موثر بوده استخواص عجیب زالو در درمان بیماریهای صعب العلاج پارسی طبدانستنیهای پزشکیخواص عجیب زالو به قلم استاد آل اسحاق در این مقاله به صورت مختصر با خواص زالو آشنا می زردچوبه و این همه خاصیت؟ زردچوبه علاوه بر این که طعم خوبی به غذا می‌دهد و آن را خوش‌رنگ می‌کند خواص درمانی طب بوعلی سینا در طب بوعلی سینا با اصطلاحات طبع سرد گرم خشگ تر و معتدل در بیان خاصیت های گیاهان طب سنتی سایت پزشکان بدون مرزسرکه سیب برای مو جزو بخشی از خواص سرکه سیب است اما در حقیقت جزو پرمصرف ترین بخش درمانی عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی گلپر و خواص دارویی آن گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و دارو داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای گیاهی خواص و مضرات زردچوبه، خواص زردچوبه، فواید زردچوبه، خواص خواص زردچوبه خواص دارویی زردچوبه فواید زردچوبه خاصیت زردچوبه زردچوبه در طب سنتی فواید طب سنتیگیاهان داروییداروهای گیاهیگیاه درمانیسایت مرجع طب ارائه اطلاعات در رابطه با طب سنتیگیاهان دارویی،داروهای گیاهی،گیاه درمانی از جمله خدمات طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت طب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ایران فواید و خواص زردچوبه در آزمایش‌های حیوانی و انسانی تجویز زردچوبه در بهبود بیماری‌های متعددی موثر بوده است طب بوعلی سینا در طب بوعلی سینا با اصطلاحات طبع سرد گرم خشگ تر و معتدل در بیان خاصیت های گیاهان داروئی خواص عجیب زالو در درمان بیماریهای صعب العلاج پارسی طب دانستنیهای پزشکی خواص عجیب زالو به قلم استاد آل اسحاق در این مقاله به صورت مختصر با خواص زالو آشنا می شوید با زردچوبه و این همه خاصیت؟ زردچوبه علاوه بر این که طعم خوبی به غذا می‌دهد و آن را خوش‌رنگ می‌کند خواص درمانی زیادی هم طب سنتی سایت پزشکان بدون مرز دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران تا مهرماه کوچک کردن بینی در طب سنتی درمان ریزش مو در طب سنتی درمان کبد چرب در طب سنتی درمان یبوست در طب سنتی مضرات زنجبیل در طب سنتی درمان لک صورت در طب سنتی خواص خرما در طب سنتی سینوزیت در طب سنتی



لینک منبع :خواص درمانی زردچوبه در طب سنتی

خواص درمانی زردچوبه در طب سنتی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../خواص-درمانی-زردچوبه-در-طب-سنتی‏ - ذخیره شده خواص درمانی زردچوبه در طب سنتی. زردچوبه گردش خون در داخل بدن و داخل عروق را بهبود می‌بخشد. از تشکیل لخته‌هایی که در داخل بدن ایجاد می‌شوند جلوگیری می‌کند. زردچوبه از دید طب سنتی ایران - تندرستان www.tandorostan.org/.../218/زردچوبه...طب-سنتی.../default.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه مزاج زردچوبه در سوم گرم و خشک است. ... خواص و کاربرد زردچوبه از دیدگاه طب سنتی: ... در طب نوین به عنوان یک ضد التهاب شناخته شده است بنابراین می تواند در درمان ... خواص درمانی زردچوبه در طب سنتی – منشور www.manshur.com/care.../خواص-درمانی-زردچوبه-در-طب-سنتی/‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... زردچوبه یکی از ادویه‌های مفید است که در غذاهای ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. زردچوبه عطر خوبی دارد و به هضم غذا کمک می‌کند. در غذاهای ایرانی ... خواص و مضرات زردچوبه، خواص زردچوبه، فواید زردچوبه، خواص دارویی ... www.akairan.com/health/adviejat/6205.html‏ - ذخیره شده - مشابه خواص زرد چوبه ,خواص دارویی زرد چوبه ,خواص زردچوبه ,خواص دارویی زردچوبه ,فواید زردچوبه ,خاصیت زردچوبه ,زردچوبه در طب سنتی ,فواید درمانی زردچوبه ,مضرات زردچوبه ... زردچوبه درمانی برای دیابت - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../properties2-turmeric.html‏ - ذخیره شده - مشابه خواص دارویی زردچوبه خواص درمانی زردچوبه,گیاه زردچوبه,خواص گیاه زردچوبه,زردچوبه, خواص ... مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنتی · زردچوبه،خواص زردچوبه،خاصیت زردچوبه. خواص درمانی زردچوبه در طب سنتی - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148015782001246‏ - ذخیره شده زردچوبه گردش خون در داخل بدن و داخل عروق را بهبود می‌بخشد. از تشکیل لخته‌هایی که در داخل بدن ایجاد می‌شوند جلوگیری می‌کند. - عصر ایران. آشنایی با خواص و مضرات زردچوبه - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-زردچوبه/‏ - ذخیره شده - مشابه خواص مواد غذایی • داروهای گیاهی و طب سنتی • سلامت ... مخلوط یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق انیسون و سرکه برای درمان یرقان مفید است. برای رفع دندان درد آن را در ... نسخه طب سنتی برای درمان کبد چرب با استفاده از زردچوبه - سلامانه www.salamaneh.com/.../نسخه-طب-سنتی-برای-درمان-کبد-چرب-با-استفاده-از‏ - ذخیره شده - مشابه 9 ژوئن 2015 ... سلامانه : یک محقق طب سنتی با معرفی زرد چوبه به عنوان گیاهی با مزاج گرم ... فصیحی با اشاره به این موضوع که هزاران سال است خواص درمانی زردچوبه به ... طب سنتی - مطالب ابر فواید زردچوبه tebsonaty.mihanblog.com/post/tag/فواید%20زردچوبه‏ - ذخیره شده - مشابه در برنامه درمان های گیاهی سعی شده است که درمان های طبیعی و خانگی برای رفع مشکلات بدن و بیماری ها با استفاده از طب سنتی و گیاهی به کاربران عزیز ارائه شود. طبیب خود باشید - خواص زردچوبه tabib-m.blogfa.com/post/66‏ - ذخیره شده - مشابه از دیگر خواص آن اثرات ضد التهاب، ضد سموم بعضی مارها، ضد سموم کبدی، ضد ... از سال ها پیش در طب سنتی به ویژه در آسیا ریشه زردچوبه به عنوان یک روش درمانی برای ...