مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشور چین میزبان بزرگترین فستیوال یخی جهان!

[ad_1]

بامداد – چین به سرعت در حال کنار زدن رقبای خود در تمام زمینه ها می باشد. به طوری که به تازگی به بخش گردشگری هم اهمیت بسیار زیادی داده است و کارها جالب توجهی انجام داده.یکی از این کارها، برگزاری سالانه عظیم ترین فستیوال یخیِ جهان می باشد.

nezare-57b95133ed08f

شهری از جنس بلور که تنها یکبار در سال در سرزمین افسانه ای چین، سر از زیر برف بیرون می آورد تا گردشگرانی که از سراسر دنیا به تماشایش می آیند را شگفت زده کند. فستیوال ” برف و یخ هاربین ” که شهرتی جهانی دارد، هر ساله در ماه دسامبر و در شهر هاربین در ایالت هیلونگ‌ ژیانگ در شمال شرقی چین برگزار می شود.

زمستان های سرد و طولانی این شهر هر چند که سختی های برای مردم آن به همراه داشته اما از برکت برف و یخ و هنر دست هنرمندان جهانی برایشان فستیوالی را هم فراهم کرده تا درآمد حاصل از آن دست سرد آن ها را بگیرد. بنابراین با ما همراه باشید تا در میان کوچه پس کوچه های این شهر یخی، از جلوی معبد چینی گذشته و به مجسمه ابولهول که در کنار ایستگاه قطار قرار گرفته برسیم، تا ببینیم که کار گروهی و برنامه ریزی حساب شده چه طور مردم را در سرمای ۳۰- درجه برای تفریح به خیابان آورده است.

مسافران پیاده و یا سوار بر کالسکه، در جهان برف و یخ گردش می کنند، بناها و مکان های معروف جهان را در حالی که از یخ ساخته شده و با رنگ های ملایم و هماهنگ نورپردازی شده تماشا کرده و حتی در اینجا سرسره و اسکی بازی می کنند.

هنرمندان از سراسر جهان به هاربین می آیند تا با یخ و برفی که به فراوانی در اینجا وجود دارد، اثری هنری را بوجود بیاورند و مردم هم از گوشه گوشه جهان در دسامبر و روزهای آغازین سال نو و یا تعطیلات بعد از آن به اینجا آمده و با آبشار نیاگارا و برج ایفلی که از سرما یخ زده عکس سلفی می اندازند.

البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود، این شهر بزرگ قسمتی دارد برای بازی و تفریح، سواری با اسبی بلورین، سرسره بازی بر روی دیوار چین و هزارتویی با دیواره های یخی و سرد. درست است که در سراسر جهان جشنواره های این چنین زیادی وجود دارد اما این شهر، یکی از بهترین و زیباترین جشنواره‌های برف و یخ دنیا را دارد. هرچند که اینجا شب ها، سرمای هوا وحشتناک و غیر قابل تحمل می شود، اما بسیاری از بازدید کننده ها مجهز و با لباس های زمستانی در تاریکی به جشنواره می آیند تا نورپردازی زیبای آن را از دست ندهند. البته با اینکه اینجا دمایش زیر صفر است اما در این سرزمین یخی، قلب عشاق بسیاری با شنیدن بله در جواب خواستگاری گرم شده و شاید به همین علت است که در روزهای پایانی جشنواره، جشن عروسی جمعی، با حضور ۱۸ زوج در اینجا برپا شد.

امسال جشنواره با آتش بازی مفصل و همزمان با جشن سال نو میلادی افتتاح شد و تا روزهای پایانی فوریه ادامه داشت. در این جشنواره بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب برف و یخ برای ساخت بنا و مجسمه‌های یخی، توسط ۷۰۰۰ هنرمند و کارگر مورد استفاده قرار گرفت و حتی مکان هایی برای فعالیت های ورزشی مثل یخ نوردی، اسکی، شنای زمستانی ، آتش بازی و … نیز بوجود آمد.

منبع: همگردی

نوشته کشور چین میزبان بزرگترین فستیوال یخی جهان! اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پول نیوز رقابت جالبی میان شهرها و مخصوصا کلان شهرهای چین ایجاد شده تا هر کدام بتوانند خود را تور استانبولتور لحظه آخری استانبول ترکیه …قیمتتوراستانبولتور استانبول قیمت تور استانبول نرخ تور استانبول زمستان آفر تور استانبول بهترین اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …اولین ورزشکار ایرانی در راه بارسلونا فعالیت داور بدمینتون ایران در سطح جهان و آسیاخبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریافت ریالی تجارت ایران و چین روزگار طلای سیاه، سفید می شود؟ برگزاری مراسم اربعین تور دبیتورهای لحظه آخری دبی زمستان دی بهمن …تور دبی هتل اسکای لاین تور دبی پاییز تور دبی آذر مدت تور شب و روز هر نفر در پول نیوز رقابت جالبی میان شهرها و مخصوصا کلان شهرهای چین ایجاد شده تا هر کدام بتوانند خود را بیشتر تور استانبولتور لحظه آخری استانبول ترکیه زمستان ۹۵دی بهمن قیمتتوراستانبول تور استانبول قیمت تور استانبول نرخ تور استانبول زمستان آفر تور استانبول بهترین تور اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری اولین ورزشکار ایرانی در راه بارسلونا فعالیت داور بدمینتون ایران در سطح جهان و آسیا خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری افت ریالی تجارت ایران و چین روزگار طلای سیاه، سفید می شود؟ برگزاری مراسم اربعین درخیریه تور دبیتورهای لحظه آخری دبی زمستان دی بهمن اسفند تور دبی هتل اسکای لاین تور دبی پاییز تور دبی آذر مدت تور شب و روز هر نفر در اتاق



لینک منبع :کشور چین میزبان بزرگترین فستیوال یخی جهان!

تصاویر برای کشور چین میزبان بزرگترین فستیوال یخی جهان! بزرگ ترین فستیوال مجسمه های یخی جهان در چین - تابناک باتو tabnakbato.ir/fa/news/.../بزرگ-ترین-فستیوال-مجسمه-های-یخی-جهان-در-چین‏ 10 ژانویه 2016 ... بزرگ ترین فستیوال مجسمه های یخی جهان در چین شهر هاربین چین از روز گذشته میزبان آثار بیش از 60 مجسمه ساز از سی کشور جهان است. با هم بخش هایی ... بزرگ ترین فستیوال مجسمه های یخی جهان در چین - صفحه اصلی 40news.ir/?t=98&e=23250240&ref=self40news‏ رتبه: ۷۰% - ۱۰ رأی شهر هاربین چین از روز گذشته میزبان آثار بیش از 60 مجسمه ساز از سی کشور جهان هست. با هم بخش هایی از این نقل را خواهیم دید. تزریق‌های رنگی و خوراک‌هایی که می‌خوریم + ... بزرگ ترین فستیوال مجسمه های یخی جهان در چین - صفحه اصلی media4u.ir/?t=98&e=13682240‏ رتبه: ۷۰% - ۱۰ رأی شهر هاربین چین از روز گذشته میزبان آثار بیش از 60 مجسمه ساز از سی کشور جهان هست. با هم بخش هایی از این نقل را خواهیم دید. لحظه سقوط وحشتناک جرثقیل غول پیکر ... جشواره یخ هاربین در چین - کشکول www.emadezzati.blogsky.com/1390/04/24/post-50/‏ - ذخیره شده جشنواره هاربین هر ساله دریچه نوینی یا به عبارت دیگر جهان یخی جدیدی را برای بازدید ... دنیای یخی چین افزوده شده و جهان نیز آن را شناخت و به عنوان یکی از بزرگترین پارک ... امروزه از فستیوال هاربین در جهان علاوه بر جشنواره به عنوان یک رویداد هنری بین ... های یخی که منشاء برگزاری این جشنواره بوده اند را در برخی کشورها خارج از چین دید ... بزرگ ترین فستیوال مجسمه های یخی جهان در چین - تی نیوز tnews.ir/videos/DFFE55427354.html‏ 10 ژانویه 2016 ... شهر هاربین چین از روز گذشته میزبان آثار بیش از 60 مجسمه ساز از سی کشور جهان است. با هم بخش هایی از این گزارش را خواهیم دید. بزرگ ترین فستیوال مجسمه های یخی جهان در چین - صفحه اصلی t-film.takmedia.ir/?e...ref...فستیوال...یخی+جهان...چین‏ - ذخیره شده بزرگ ترین فستیوال مجسمه های یخی جهان در چین شهر هاربین چین از روز گذشته میزبان آثار بیش از 60 مجسمه ساز از سی کشور جهان هست. با هم بخش هایی از این نقل را ... کشور چین میزبان بزرگترین فستیوال یخی جهان! |سایت خبری ... - بامداد bamdad.net/چین-2.html‏ - ذخیره شده 26 نوامبر 2016 ... کشور چین میزبان بزرگترین فستیوال یخی جهان!-چین، کشور چین، فستیوال، فستیوال یخی، بزرگترین فستیوال یخی، دیدنی های چین، مناظر چین. سفری هیجان انگیز به جشنواره های برف و یخ - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/.../جشنواره-های-یخ-فوق-العاده/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱ رأی 13 ژانویه 2016 ... هاربین در شمال شرق چین میزبان بزرگترین جشنواره یخ در جهان است. مجسمه سازان از سال ۱۹۶۳ برای ایجاد بزرگترین و عجیب و غریب ترین هنر یخ بر ... با حضور در جشنواره های چین با یک تیر دو نشان بزنید! - توریابی www.touryabi.com/.../با-حضور-در-جشنواره-های-چین-با-یک-تیر-دو-نشان-بزنید-‏ - ذخیره شده 11 ژانویه 2017 ... جشنواره رقص پکن یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های جهان در زمینه رقص است ... چین که یک شهر سفید پوش و زیباست هرساله میزبان جشنواره برف و یخ ...