مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟

[ad_1]

چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
سازگاری‌های هوشمندانه در طول تاریخ باعث شده تا سوسک‌ها، مورچه‌ها و حشرات زیادی در سرتاسر جهان، حتی در سرمای قطب شمال زنده باقی بمانند و از نظر جمعیت بر جهان سلطه پیدا کنند.

براساس گزارش نشنال جئوگرافیک، شاید زمانی که بیدی از درون یک بطری شکر بیرون می پرد، از دیدن آن چندان خوشحال نشوید، اما چه حشرات را دوست داشته‌باشید و چه نداشته‌باشید، این موجودات جهان را محاصره کرده‌اند، درحدود 10 کوانتیلیون حشره روی زمین زندگی می‌کنند که 10 کوادریلیون از آنها را مورچه‌ها تشکیل داده‌اند.

حشرات 400 میلیون سال پیش در میان اولین جاندارانی که از دل دریا به سطح زمین خزیدند، در زمین تکامل یافته‌اند و دارای بال شدند. با کاهش میزان اکسیژن زمین، ابعاد حشرات نیز کوچک شدند تا بتوانند راحت‌تر تنفس کنند و به راحتی از چنگ شکارچیان فرار کنند.

حشرات به شکلی تکامل یافته‌اند تا بتوانند در برابر چندین انقراض کلی مقاومت کرده و از آن جان سالم به در ببرند. حشرات تنها در دوره پرمین-تریاسیک،‌درحدود 252.2 میلیون سال پیش به دلیل ورود مقادیر زیادی دی‌اکسید کربن درون اتمسفر زمین نتوانستند از انقراض جان به در ببرند.

درحال حاضر نزدیک به 850 هزار گونه حشره در جهان شناخته شده‌اند، و این پرسش را ایجاد می‌کنند که چگونه این موجودات کوچک توانسته‌اند کل جهان را در بر بگیرند؟

اولین رمز موفقیت حشرات بالا بودن میزان تولید مثل در میان آنها است، تعداد لارو ایجاد شده توسط هر حشره بسیار زیاد است و این لاروها به نگهداری زیادی نیز نیاز ندارند. برای مثال، مورچه آفریقایی درایور هر 28 روز یکبار چهار میلیون تخم تولید می‌کند.

سیستم دفاعی حشرات امتیاز دیگر آنها برای بقا در زمین است، از صدف‌های مستحکم سوسک‌های زره‌پوش گرفته تا نیش‌های سمی کرم‌های ابریشم تا بوی تند گندیدگی در گونه‌ای دیگر از حشرات.

این موجودات حتی می‌توانند از بمب استفاده کنند، سوسک‌های بمب‌افکن می‌توانند بمب‌های کوچکی را درون دهان حشراتی پرتاب کنند که قصد خوردن آنها را دارند. این بمب‌ها درواقع مقداری اسید هیدروسولفوریک است که وارد بدن شکارچی می‌شود.

ابزار دفاعی دیگر حشرات فریب دادن شکارچی برای جلوگیری از خورده شدن است، در این تکنیک حشرات خود را به شکل گیاهان درمی‌آورند تا شکارچی فریب خورده و به آنها نزدیک نشود. برای مثال مانتیس ارکیده خود را به شکل گل ارکیده در می‌آورد و حشره برگی خود را به شکلی حرکت می‌دهد که شکارچی او را با یک برگ درخت که توسط باد به حرکت درآمده اشتباه بگیرد. حشرات گلسنگی نیز به خوبی خود را به رنگ پوسته درخت گل‌سنگی که زیستگاه آنهاست در می‌آورند که کلا دیده نمی‌شوند.

در صورتی که تمامی این تمهیدات کارگر نباشد، برخی از حشرات نیش‌هایی چنان دردناک دارند که شکارچی علاقه‌ای به تجربه آن نخواهد داشت. دردناک‌ترین گزش در میان حشرات به گفته جاستین اشمیت حشره‌شناس، به عنکبوت‌های عقابی تعلق دارد که دردی کورکننده، شدید و شبیه به شوک الکتریکی دارد و نیش زنبورهای جنگجو نیز به شکنجه تشبیه شده‌اند.

حشرات علاوه براینکه به خود کمک می‌کنند، به انسان‌ها نیز کمک می‌کنند زیرا بسیاری از حشرات ریزتر،‌ از جمله آفت‌های کشاورزی را از بین می‌برند. برای مثال کفشدوزک‌ها از شته‌ها که نوعی آفت کشاورزی به شمار می‌روند تغذیه می‌کنند. این حشرات علاوه بر از بین بردن آفت‌ها خاک را نیز غنی کرده و گرده‌افشانی می‌کنند،‌ در واقع گرده‌افشانی یک سوم مواد غذایی جهان به عهده این حشرات است.

حشرات نقش تمیزکنندگی نیز دارند،‌ برای مثال زنبورهای مردار، زمین را از جسد‌ حیوانات مرده پاک می‌کنند زیرا این جسد‌ها را در جایی مدفون کرده و از آنها تغذیه می‌کنند.

عملیات بازیافت به عهده سوسک‌های سرگین‌غلطان است زیرا این سوسک ها فضولات دیگر موجودات را جمع‌آوری کرده و تجزیه می‌کنند و با با پخش کردن این مواد در سطح خاک باعث باروری آن می‌شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جهان نامرئی جن روش احضار جن برای احضار جن باید اول ایت الکرسی را خواند سپس چهار قل خوانده شود و بعد جهان پزشکی پزشکان ایران تغذیه مناسب همراه با ورزش بهترین راه برای تناسب اندام است بر این اساس باید اطلاعات کیهان نهاوندای خدا دلم مکن من را خالی از برکت مکن غم را خدایا مکن اشکم را خدایا چنین گفت کوروش کبیر مشاهیر بزرگ جهان بتهوون قسمت دوم لودویگ وان بتهوون فرزند ارشد سه فرزندی بود که گنجور حافظ غزلیات غزل شمارهٔ ۵با دو بار کلیک بر روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامهٔ دهخدا جستجو کنیدزیست شناسیقسمت خلفی پیش مغزدیانسفالشامل تالاموس وهیپوتالاموس واپی تالاموس است تالاموسیک اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …مطالعات اخیر محققان امریکایی نشان می دهد که عشق و مذهب تاثیر مشابهی بر عملکرد…تعلیم وتربیت روشهای نوین تدریس ادبیات مقطع دبستان یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش فرینا کاربردهای انرژی هسته ایکاربردهای انرژی هسته ای دید کلی انرژی هسته ای دارای کاربرد زیاد در پزشکی در علوم و خلیج پارسمهانداس کارامچاند گاندی در سال ۱۸۶۹ در یک خانواده هندو در گجرات هند دیده به جهان گشود جهان نامرئی جن روش احضار جن برای احضار جن باید اول ایت الکرسی را خواند سپس چهار قل خوانده شود و بعد از ان با جهان پزشکی پزشکان ایران تغذیه مناسب همراه با ورزش بهترین راه برای تناسب اندام است بر این اساس باید اطلاعات کافی و کیهان نهاوند ای خدا دلم مکن من را خالی از برکت مکن غم را خدایا مکن اشکم را خدایا مکن چنین گفت کوروش کبیر مشاهیر بزرگ جهان بتهوون قسمت دوم لودویگ وان بتهوون فرزند ارشد سه فرزندی بود که خداوند به زیست شناسی قسمت خلفی پیش مغزدیانسفالشامل تالاموس وهیپوتالاموس واپی تالاموس است تالاموسیک پایگاه تعلیم وتربیت چکیده درس ریاضی در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درس مشکل‌آفرین شده است تا جایی که فرینا کاربردهای انرژی هسته ای کاربردهای انرژی هسته ای دید کلی انرژی هسته ای دارای کاربرد زیاد در پزشکی در علوم و صنعت و خلیج پارس «مهانداس کارامچاند گاندی» در سال ۱۸۶۹ در یک خانواده هندو در گجرات هند دیده به جهان گشود آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی دکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین، استخدام جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی فصل چهارم شهر و شهرنشینی در دوره معاصر مجموعه نا به سامانیها و هرج و مرج ها در دوران قاجار



لینک منبع :چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟

چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/353841‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: سازگاری‌های هوشمندانه در طول تاریخ باعث شده تا سوسک‌ها، مورچه‌ها و حشرات زیادی در سرتاسر جهان، حتی در سرمای قطب شمال زنده باقی ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/142173/چرا-حشرات-بر-جهان-سلطه-دارند‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2016 ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ سازگاری‌های هوشمندانه در طول تاریخ باعث شده تا سوسک‌ها، مورچه‌ها و حشرات زیادی در سرتاسر جهان، حتی در سرمای قطب شمال ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/27/1561613‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: سازگاری‌های هوشمندانه در طول تاریخ باعث شده تا سوسک‌ها، مورچه‌ها و حشرات زیادی در سرتاسر جهان، حتی در سرمای قطب شمال زنده باقی ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ | سازگاری های هوشمندانه در - قطره www.ghatreh.com/news/nn34795070/چرا-حشرات-جهان-سلطه-دارند‏ 27 نوامبر 2016 ... سازگاری های هوشمندانه در طول تاریخ باعث شده تا سوسک ها، مورچه ها و حشرات زیادی در سرتاسر جهان، حتی در سرمای قطب. چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ -روزنامه همشمهری - آکاایران www.akairan.com/havades.../news2016112711332016152.html‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: سازگاری های هوشمندانه در طول تاریخ باعث شده تا سوسک ها، مورچه ها و حشرات زیادی در سرتاسر جهان، حتی در سرمای قطب شمال زنده باقی ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ - کلوب www.cloob.com/c/elmdaily/125062253‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2016 ... سازگاری‌های هوشمندانه در طول تاریخ باعث شده تا سوسک‌ها، مورچه‌ها و حشرات زیادی در سرتاسر جهان، حتی در سرمای قطب شمال زنده باقی بمانند و از نظر ... هرلحظه، چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ - اخبار ایران harlahze.com/اخبار-علم-و-فناوری/چرا-حشرات-بر-جهان-سلطه-دارند‏ 27 نوامبر 2016 ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین: سازگاری‌های هوشمندانه در طول تاریخ باعث شده تا سوسک‌ها، مورچه‌ها و حشرات زیادی ... آخرین اخبار دردناک ترین نیش حشرات - بازدید https://buzdid.ir/tag/دردناک-ترین-نیش-حشرات‏ جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان. ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ ... تاریخ باعث شده تا سوسک ها، مورچه ها و حشرات زیادی در سرتاسر جهان، حتی در سرمای قطب شمال زنده ... راز قدرت شکار بالای خرمگس‌ها در چیست؟ 8tag.ir/news/8708375724823488076-10698260680499787656‏ - ذخیره شده 15 مارس 2017 ... خبرگزاری آریا - دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین: کلید قدرت ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟ برچسب‌ها ... چرا خرمگس‌ها شکارچی‌های ماهری هستند؟ راز قدرت شکار بالای خرمگس ها در چیست؟ - شبکه اینترنتی آفتاب tnews.ir/news/1b4182100535.html‏ - ذخیره شده محیط زیست جهان,حشرات,حیوانات ... این جانوران به خاطر سرعت بالایی که در پرواز دارند بسیار معروف هستند و حشرات دیگر را در حال ... چرا حشرات بر جهان سلطه دارند؟