مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار و منوی استارت

[ad_1]

با استفاده از فایل‌های Batch می‌توان مجموعه‌ای از دستورات خط فرمان را به طور سریع و یک‌باره در محیط ویندوز اجرا کرد. این فایل‌ها که با فرمت BAT یا CMD ایجاد می‌شوند کاربردهای گوناگونی دارند و تاکنون در ترفندستان شمار زیادی آموزش پیرامون ساخت آن‌ها منتشر شده است. اما مشکلی که وجود دارد این است که در محیط ویندوز نمی‌توان به طور پیش‌فرض این فایل‌ها را همانند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها به نوار وظیفه (Taskbar) یا منوی Start سنجاق کرد تا همیشه در دسترس داشته باشند. اما این کار نیز با استفاده از یک ترفند شدنی است که هم‌اکنون به معرفی آن می‌پردازیم.

 

برای این کار ابتدا بر روی فایل BAT یا CMD راست‌کلیک کنید و Create shortcut را انتخاب نمایید.

 

 

برای فایل شورتکات ایجادشده یک نام دلخواه قرار دهید.
 


اکنون بر روی این شورتکات راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
 


حال در فیلد Target، عبارت زیر را به قبل از عبارتی که در این کادر وجود دارد اضافه کنید و سپس یک فاصله تایپ کنید:


cmd /c

 

به عنوان مثال اگر در این کادر عبارت زیر موجود بود:


"E:DownloadsBatchReset.bat" 

نتیجه این خواهد شد:


cmd /c "E:DownloadsBatchReset.bat"

 

 

اکنون بر روی OK کلیک کنید.

 

حالا اگر بر روی این شورتکات راست‌کلیک کنید دو گزینه‌ی Pin to Taskbar و Pin to Start Menu را در اختیار خواهید داشت.
 

 

برای مشاهده‌ی دیگر ترفندهای مرتبط با فایل‌های Batch بر روی این لینک کلیک کنید.

Kasra
Kasra

کسری مقبلی؛ موسس و مدیر ارشد اجرایی ترفندستان. علاقه‌مند به فناوری و ترفندهای فناوری!


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم …فایلهای ضروری و مهم در برخی اوقات به علت اشتباه،ویروسی شدن و حذف میشوند و ما برای تبدیل سطر به ستون و بلعکس در نرم‏‌افزار اکسلمنوی مخفی تلگرام برای حل مشکلات سنجاق فایل‌های به تسک‌بار و منوی استارت جستجوی گرفتن عکس از صفحه دسکتاپ در ویندوز و گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز نام نرم افزاری در ویندوز است که توانایی ترفندستان مرجع ترفندهای فناوریکلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است برداشت مطالب در نشریات راسخون یار همیشه همراه تقویم تاریخ• کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکائیان در دانشگاه تهران ش بعد از کودتای آموزش بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار ترفندهای ویندوز ریکاوری اطلاعات بازیابی عکس نرم افزار بازیابی اطلاعات بازیابی فایل های تبدیل سطر به ستون و بلعکس در نرم‏‌افزار اکسل منوی مخفی تلگرام برای حل مشکلات سنجاق فایل‌های به تسک‌بار و منوی استارت جستجوی گرفتن عکس از صفحه دسکتاپ در ویندوز و گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز نام نرم افزاری در ویندوز است که توانایی عکس ترفندستان مرجع ترفندهای فناوری کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است برداشت مطالب در نشریات، سایت راسخون یار همیشه همراه تقویم تاریخ • کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکائیان در دانشگاه تهران ش بعد از کودتای مرداد



لینک منبع :سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار و منوی استارت

سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار و منوی استارت - ترفندستان https://www.tarfandestan.com/.../pin-batch-files-taskbar-start-menu.html‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... با استفاده از فایل‌های Batch می‌توان مجموعه‌ای از دستورات خط فرمان را به طور سریع و یک‌باره در محیط ویندوز اجرا کرد. این فایل‌ها که با فرمت BAT یا ... سنجاق فایل های Batch به تسک بار و منوی استارت - آپارات www.aparat.com/.../سنجاق_فایل_های_Batch_به_تسک_بار_و_منوی_استارت‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... ترفندستان با استفاده از فایل های Batch می توان مجموعه ای از دستورات خط فرمان را به طور سریع و یک باره در محیط ویندوز اجرا کرد. مشکلی که وجود دارد ... سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار و منوی استارت - YouTube ► 1:21https://www.youtube.com/watch?v=69hqNBKy4ck 27 نوامبر 2016 - 1 دقیقه - بارگذاری توسطTarfandestan با استفاده از فایل‌های Batch می‌توان مجموعه‌ای از دستورات خط فرمان را به طور سریع و یک‌باره در محیط ویندوز اجرا کرد. این فایل‌ها که با فرمت BAT یا ... سنجاق فایلهای Batch به تسکبار و منوی استارت | نتدونه https://www.netdoone.com/.../batch-files-are-pinned-to-the-taskbar-and-start-menu/‏ در محیط ویندوز نمی‌توان به طور پیش‌فرض این فایل‌ها را همانند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها به نوار وظیفه (Taskbar) یا منوی Start سنجاق کرد تا همیشه در دسترس. سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار و منوی استارت - Arakchess.ir computertricks.arakchess.ir/page-471899.html‏ 27 دسامبر 2016 ... سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار و منوی استارت. ⁣با استفاده از فایل‌های Batch می‌توان مجموعه‌ای از دستورات خط فرمان را به طور سریع و یک‌باره در ... سنجاق فایل‌های batch به تسک‌بار و منوی استارت | وبلاگ 24 - مرجع ... weblog24.gdn/weblog/computertricks/1598082‏ سنجاق فایل‌های batch به تسک‌بار و منوی استارت. پست با عنوان سنجاق فایل‌های batch به تسک‌بار و منوی استارت در این صفحه نمایش داده شده است. همچنین شما میتوانید ... سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار و منوی استارت nobnews.ir/news/91344‏ منوی استارت،دستورات خط فرمان. سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار. با استفاده از فایل‌های Batch می‌توان مجموعه‌ای از دستورات خط فرمان را به طور سریع و یک‌باره در محیط ... سنجاق فایل‌های BATCH به تسک‌بار و منوی استارت - اخبار و مطالب روز www.hidown.ir/سنجاق-فایل‌های-batch-به-تسک‌بار-و-منوی-است/‏ - ذخیره شده 6 آوریل 2017 ... با استفاده از فایل‌های Batch می‌توان مجموعه‌ای از دستورات خط فرمان را به طور سریع و یک‌باره در محیط ویندوز اجرا کرد. اما مشکلی که وجود دارد این است که ... سنجاق فایل های Batch به تسک بار و منوی استارت (5 عکس) - سرزه www.serze.com/سنجاق-فایل-Batch-منوی-استارت-عکس-2398215/‏ - ذخیره شده 3 دسامبر 2016 ... سنجاق فایل های Batch به تسک بار و منوی استارت  تصویر و عکس شماره 1 ⇩ سنجاق فایل‌های Batch به تسک‌بار با بهره گیری از فایل‌های Batch ... سنجاق فایل های batch به تسک بار و منوی استارت | - ضمن پوزش فراوان؛ www.ghatreh.com/news/.../سنجاق-فایل-های-batch-تسک-بار-منوی-استارت‏ 3 ژانویه 2017 ... ضمن پوزش فراوان؛ دسترسی به صفحه مورد نظر امکان پذیر نمیباشد. لطفا از طریق سایت اصلی خبرگزاری مطالب مورد نظرتا.