مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟

[ad_1]
آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟
به گزارش شفاف، امیرهوشنگ مهریار روانشناس بالینی در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که آیا مردم ایران شاد هستند یا خیر؟ اظهار داشت: به طور کلی شادی کردن یک مسئله نسبی به شما می‌رود و نمی توان با قطعیت گفت که همه مردم ایران افرادی غمگین و یا شاد هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مطالعه دقیقی در این زمینه صورت نگرفته و اگر هم تحقیقات و آماری ارائه شده بر روی یک جامعه آماری کوچک بوده است.

مهریار تصریح کرد: در مناطق مختلف کشور و  با توجه به اقلیم و نوع فرهنگ میزان شادی مردم متفاوت است.

وی با اشاره به اهمیت موسیقی های فولکوریک در برخی نقاط کشور گفت: استانهایی مثل آذربایجان، گیلان و کردستان با داشتن موسیقی های فولکوریک و رقصهای محلی شاد و برگزاری مناسبت های مختلف نسبت به استان هایی که در مرکز کشور قرار دارد، مردمان شادتری دارند.

مهریار افزود: مناسبت هایی مثل برداشت محصول، جشن شالی، عید نوروز و اعیاد مذهبی در استان های ذکر شده همراه با جشن و شادی است اما در استانهایی مثل یزد یا اصفهان که کویری هستند برگزاری جشن ها معمولا با موسیقی همراه نیست.

وی همچنین به فرهنگ و تغییر سبک زندگی مردم اشاره و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و زندگی ماشینی سبک زندگی مردم نیز تغییر کرده، دورهمی ها کمتر شده و مردم بیشتر تمایل دارند از طریق شبکه های اجتماعی ار تباط برقرار کنند و این خود عاملی برای کاهش سطح شادی در بین مردم شده است.

این روانشناس بالینی افزود: البته در خصوص فرهنگ ایرانی اسلامی هم باید متذکر شوم که حتی برخی مراسمات مذهبی مثل ایام سوگواری امام حسین (ع) که عاملی برای گرد هم آمدن ایرانیها است موجب تخلیه انرژی های منفی شده و فرد را به آرامشی نسبی می رساند.

مهریار افزود: موسیقی، ورزشهای جمعی مثل یوگا، ورزشهای هوازی، شنا و غیره تاثیر فراوانی بر روی افراد می‌گذارد.

وی ابراز داشت: یکی از راه های شاد بودن حضور در جمع همسالان، جمع های خانوادگی و دوری از تلفن همراه است.

این روانشناس بالینی در پایان تصریح کرد: موسیقی های سنتی و شاد در روحیه افراد تاثیر بسزایی دارد و موسیقی درمانی یک روش متداول به شمار می رود و جوانان به جای مصرف مواد مخدر که شادی کاذب به وجود می آورد و گوش دادن به موسیقی های بی محتوا به سراغ موسیقی های فولکوریک و سنتی ایرانی بروند.

منبع : باشگاه خبرنگاران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آیا به نظر شما او زیباترین دختر ایرانی است؟ مجله …به نظر من خوشگله اما با ده تا عمل اگه باور ندارین یه سرچ بکنید واما خوشگل شدن به چه قیمت؟موسیقی ایرانی آرشیو و خبرهای موسیقیسبک …نکات آشپزی کباب کردن در کباب پزروی آتش و فر آموزش پخت با مایکروفر به روش صحیحالف شهاب مرادی جوانان ما عشق ورزی بلد نیستندشهاب مرادی از اخلاق در جامعه، فضای رسانه های مجازی تلویزیون، فیلم ها و سریال ها و زمان نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟ نسترن وثوقی ادبیات و هنر و فرهنگ استفاده از مطالب راه برای پیدا کردن استعداد های پنهان مردمانلید کار این است که آن استعداد پنهانتان را پیدا کنید و بعد آنرا به شکل یک بیزنس دربیاوریدآیا لری و لکی زبان‌اند؟ نوشته علی ایتیوند …مقدمه در این مقاله به این می‌پردازیم که آیا لُری و لکی زبان هستند یا که خیر ؟ البته من • مشاهده مبحث دیابت فرصتی برای سالم زندگی کردن پست ها تاریخ عضویت چهارشنبه مارس محل سکونت تهرانبازیگران ایرانیکار جذاب و عجیب و غریبی بود و بعد از اتمام این صحنه‌ها خیلی لذت بردم و به اصطلاح کلی یک کلاغ سگ پارس نمی‌کند و معنی غذا در عربی بول …خلاصه مطالب آیا همشکل بودن واژه پارس در قوم پارس با پارس کردن دسیسه‌ای از طرف آیا به نظر شما او زیباترین دختر ایرانی است؟ مجله اینترنتی جذاب ترین و جدیدترین اخبار روز ببخشیدا ولی اونا همش فتوشاپه … اون عکس قبل از عملش هست نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟ نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟ نسترن وثوقی ادبیات و هنر و فرهنگ استفاده از مطالب بدون الف شهاب مرادی جوانان ما عشق ورزی بلد نیستند شهاب مرادی از اخلاق در جامعه، فضای رسانه های مجازی تلویزیون، فیلم ها و سریال ها و زمان حضور موسیقی ایرانی آرشیو و خبرهای موسیقیسبک زندگی مد و آرایش نکات آشپزی کباب کردن در کباب پزروی آتش و فر آموزش پخت با مایکروفر به روش صحیح راه برای پیدا کردن استعداد های پنهان مردمان سلام و خسته نباشید همه ی این جملاتی که گفتید درست ولی اینا همه تئوری هستن ودر عمل به هیچ دردی آیا لری و لکی زبان‌اند؟ نوشته علی ایتیوند پژوهشگر زبان و مقدمه در این مقاله به این می‌پردازیم که آیا لُری و لکی زبان هستند یا که خیر ؟ البته من یک کلاغ سگ پارس نمی‌کند و معنی غذا در عربی بول شتر است؟ خلاصه مطالب آیا همشکل بودن واژه پارس در «قوم پارس» با «پارس کردن» دسیسه‌ای از طرف عرب‌ها • مشاهده مبحث دیابت فرصتی برای سالم زندگی کردن پست ها تاریخ عضویت چهارشنبه مارس محل سکونت تهران دانلود سریال دورهمی با کیفیت عالی دانلودسریال دانلود سریال دورهمی دانلود مجموعه دورهمی سریال مهران مدیری دانلود رایگان سریال دورهمی



لینک منبع :آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟

آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../آیا-ایرانی-ها-شادی-کردن-بلد-نیستند‏ - ذخیره شده 28 نوامبر 2016 ... یک روانشناس بالینی گفت: برخی استان های کشور به دلایل مختلف قومی و مذهبی و آداب و رسوم از شادی بیشتری نسبت به سایر استانها برخوردار ... تصاویر برای آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟ آیا ایرانی ها شادی بلد نیستند؟ - اعصاب و روان - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../آیا-ایرانی-ها-شادی-بلد-نیستند-‏ - ذخیره شده 28 نوامبر 2016 ... امیرهوشنگ مهریار روانشناس بالینی در گفت و گو با جوان در پاسخ به این سوال که آیا مردم ایران شاد هستند یا خیر؟ اظهار داشت: به طور کلی شادی کردن ... آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟ www.24khabar.com/news/689063/‏ - ذخیره شده آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟ امیرهوشنگ مهریار روانشناس بالینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ... الف - ایرانی‌ها شادی کردن بلد نیستند alef.ir/vdcd550o5yt0fz6.2a2y.html?417077‏ - ذخیره شده 23 نوامبر 2016 ... رئیس ایرانی مرکز علوم اعصاب مونستر آلمان با تشریح رمز و راز شاد بودن به مصادیق و عواقب افزایش استرس ... آیا ایرانی ها شادی بلد نیستند؟ - پورتال سیحو seiho.ir/news/329215/‏ امیرهوشنگ مهریار روانشناس بالینی در گفت و گو با جوان در پاسخ به این سوال که آیا مردم ایران شاد هستند یا خیر؟ اظهار داشت: به طور کلی شادی کردن یک مسئله نسبی به ... آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟ - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان akhbartop.com/99247/‏ - ذخیره شده آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟ یک روانشناس بالینی گفت: برخی استان های کشور به دلایل مختلف قومی و مذهبی و آداب و رسوم از شادی بیشتری نسبت به سایر ... آیا ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند؟ | اخبار امروز ایران و جهان elim.ir/fa/news/1593306/آیا-ایرانی-ها-شادی-کردن-بلد-نیستند؟/‏ 29 نوامبر 2016 ... برخی استان های کشور به دلایل مختلف قومی و مذهبی و آداب و رسوم از شادی بیشتری نسبت به سایر استانها برخوردار هستند. ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند - پارسینه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28587825‏ 23 نوامبر 2016 ... ایرانی ها شادی کردن بلد نیستند ... شخصی ام موجب تنش در زندگیمان می شود، آیا من به تنهایی باید از یک درمانگر کمک بگیرم یا هر دو با هم؟ مشکلات ... آمریکایی‌ها بیش از ایرانی‌ها دعوا می‌کنند/مردم ایران شادی کردن را بلد ... tehranpress.com/.../آمریکایی‌ها-بیش-از-ایرانی‌ها-دعوا-می‌کنند%7Cمردم-ایران-شادی-کردن-را-بلد-نیستند/‏ - ذخیره شده 23 نوامبر 2016 ... همانطور که ارتباط اجتماعی خوب ما ایرانی‌ها به این کاهش اضطراب نیز کمک می‌کند ... گرجی با مطرح کردن این سوال که چرا مردم ما شاد نیستند، گفت: چون ...