مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آکنه برای پوست مفید است!

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، محققان دریافتند که باکتری "پروپیونی باکتریوم آکنه" پروتئینی موسوم به "RoxP" را ترشح می‌کند که پوست را در مقابل باکتری‌هایی که در بروز اختلالات پوستی سهیم هستند، محافظت می‌کند.

به طور خاص، "RoxP" پوست را در مقابل آسیب سلولی استرس اکسیدانیو ناشی از باکتری‌های اکسیژن فعال محافظت می‌کند.

باورها بر این می‌رود که استرس اکسیداتیو در بروز بیمارهایی نظیر اگزما، پسوریازیس و سرطان پوستی نقش دارد. براساس این گزارش، قدرت محافظتی این پروتئین نظیر ویتامین سی و ای می‌باشد.

این پروتئین برای بقای باکتری‌های روی پوست ما مهم است. باکتری‌ها در واقع با ترشح این پروتئین هم بقای خود را تضمین می‌کنند و هم سلامت پوست ما.

نامگذاری "باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه" به این علت است که برای نخستین بار در یک فرد مبتلا به آکنه کشف شد اما هنوز مشخص نیست که آیا این باکتری قطعا باعث به وجود آمدن آکنه می‌شود یا خیر.

به گفته محققان اگر نتایج مورد تایید نهایی قرا بگیرد، می‌توان از این پروتئین برای فرآورده‌های ضد آفتاب و حتی درمان پسوریازیس و درماتیت اتوپیک بهره برد.

این پژوهش در مجله "Scientific Reports" منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طرز تهیه اسموتی، طرز تهیه پانزده اسموتی مقوی و مفید برای اسموتی کلم برگ برای شفافیت پوست کلم برگ پوست شما را در برابر فشارهای اکسیداسیون پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه …وسعت، دوره و شدت از دست رفتن رنگدانه در اشخاص مختلف متفاوت است افرادی که پوست روشنی درمان اسکار آکنه کلینیک پوست زیبایی دکتر احمد …درماناسکاراکنهدرمان اسکار آکنه روشهای مختلفی از جمله روشهای لایه بردار عمیق ، استفاده از لیزر اثرات مفید گلاب بر پوست بدناستفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که انواع ماسک های صورت پوست و زیباییلبدهانجوشاکنه…انواعماسکهایصورتانواع ماسک برای پوست خشک چگونه ماسک های زیبایی طبیعی بسازیم هر چند در فصل تابستان مخمر آب جو مفید برای پوست و مومخمر آب جو به ویژه برای بهبود وضعیت پوست، موها و ناخن‌ها بسیار موثر است اگر دچار ریزش راه حلی شگفت انگیز برای درمان آکنهبسیاری از افراد با اینکه سن بلوغ را گذرانده اند باز هم صورتشان دارای جوش است،به چه علت؟حجامت برای چه بیماری‌هایی مفید است؟حالا واقعا حجامت فایده ای هم برای بدن دارد؟ انجمن حجامت یا بریتانیا اظهار می معجزه جوش‌شیرین برای پوستپوست پوست صورت پوست و مو زیبایی پوست نخستین چیزی که با شنیدن کلمه جوش شیرین به ذهن مطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و … روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را طرز تهیه اسموتی، طرز تهیه پانزده اسموتی مقوی و مفید برای پوست اسموتی کلم برگ برای شفافیت پوست کلم برگ پوست شما را در برابر فشارهای اکسیداسیون محافظت پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه پفناخنسوختگی خال پیر وسعت، دوره و شدت از دست رفتن رنگدانه در اشخاص مختلف متفاوت است افرادی که پوست روشنی دارند درمان اسکار آکنه کلینیک پوست زیبایی دکتر احمد قنبری درماناسکاراکنه درمان اسکار آکنه روشهای مختلفی از جمله روشهای لایه بردار عمیق ، استفاده از لیزر و اثرات مفید گلاب بر پوست بدن استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست انواع ماسک های صورت پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه پف انواعماسکهای انواع ماسک برای پوست خشک چگونه ماسک های زیبایی طبیعی بسازیم هر چند در فصل تابستان آفتاب مخمر آب جو مفید برای پوست و مو مخمر آب جو به ویژه برای بهبود وضعیت پوست، موها و ناخن‌ها بسیار موثر است اگر دچار ریزش مو راه حلی شگفت انگیز برای درمان آکنه بسیاری از افراد با اینکه سن بلوغ را گذرانده اند باز هم صورتشان دارای جوش است،به چه علت آکنه حجامت برای چه بیماری‌هایی مفید است؟ حالا واقعا حجامت فایده ای هم برای بدن دارد؟ انجمن حجامت یا بریتانیا اظهار می دارد معجزه جوش‌شیرین برای پوست پوست پوست صورت پوست و مو زیبایی پوست نخستین چیزی که با شنیدن کلمه جوش شیرین به ذهن شما می مطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و صفحه روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را کاهش خواص رازیانه برای پوست ماسک صورت برای پوست خشک خواص روغن زیتون برای پوست خواص روغن کرچک برای پوست قرص ایمیدین برای پوست رنگ مو برای پوست های سبزه خواص چای سبز برای پوست خواص سرکه سیب برای پوست



لینک منبع :آکنه برای پوست مفید است!

آکنه برای پوست مفید است! - ایسنا www.isna.ir/news/95090905178/آکنه-برای-پوست-مفید-است‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2016 ... محققان سوئدی می‌گویند باکتری شایع پوستی می‌تواند پوست را در برابر بعضی بیماری‌ها حفاظت کند. الف - آکنه برای پوست مفید است! alef.ir/vdca0anyy49n6o1.k5k4.html?418974‏ - ذخیره شده آکنه برای پوست مفید است! تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲. محققان سوئدی می‌گویند باکتری شایع پوستی می‌تواند پوست را در برابر بعضی بیماری‌ها ... معجزه جوش‌شیرین برای پوست - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/tokenskin.html‏ - ذخیره شده - مشابه جوش شیرین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و اسیدمازاد در بدن را خنثی می‌کند و به‌ویژه برای درمان آکنه که اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستی به‌وجود می‌آید مفید است. آکنه برای پوست مفید است! | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/بخش...84/161337-آکنه-برای-پوست-مفید-است‏ 30 نوامبر 2016 ... آکنه برای پوست مفید است! محققان سوئدی می‌گویند باکتری شایع پوستی می‌تواند پوست را در برابر بعضی بیماری‌ها حفاظت کند. به گزارش ایسنا ... پوست موز برای زیبایی پوست مفید است - سماتک www.samatak.com/.../banana-skin-for-skin-beauty-benefits.html‏ - ذخیره شده - مشابه پوست موز برای زیبایی پوست و چهره بسیار مفید است شما می توانید با استفاده از یک ... موز درمانی عالی و طبیعی برای آکنه است چون ضد باکتری و دارای روی است که ... جوش صورت و بدن و درمان آن - هرچی فکرشو کنی hamechi88.blogsky.com/1391/02/01/post-65/‏ - ذخیره شده - مشابه (کمپرس با جوشانده تخم جعفری نیز برای از بین بردن آثار جوش ها مفید می باشد.) ... آکنه یا جوش یک اختلال پوستی است که در سنین نوجوانی شروع می شود و تا آخر جوانی ... با سیب زمینی جوان شوید + تصاویر - نمناک namnak.com/سیب-زمینی.p12716‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۵ - ۵۳۲ نقد سیب زمینی گیاهی است که خواص زیادی دارد و برای بدن بسیار مفید است اما تحقیقات جدید نشان می دهد که ... متخصصان پوست، معتقدند مصرف آب سیب زمینی مفید است. جوان سازی فوق العاده پوست با روغن شترمرغ - نمناک namnak.com/جوان-سازی-پوست.p8319‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۸ - ۵۳۲ نقد جوانسازی پوست ، درمان آکنه صورت ... روغن شترمرغ یک مرطوب کننده بسیار مناسب برای پوست است که به سرعت توسط پوست جذب می شود و ... برطرف کردن آکنه با روغن شتر مرغ ... وقتی با روغن درخت چای مخلوط شود برای بهبود بیماران سرطانی مفید است. آکنه برای پوست مفید است « اخبار پزشکی - یک دوست دات کام www.1doost.com/Post-21012.htm‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2016 ... اخبار پزشکی | آکنه برای پوست مفید است محققان سوئدی می گویند باکتری شایع پوستی می تواند پوست را در برابر بعضی بیماری ها حفاظت کند. درمان جوش صورت|دکتر چایی www.tea-doctor.com/products/DarmanJooshSoorat‏ - ذخیره شده ترکیب چایی سبز با گیاهانی مثل آلوورا که با داشتن ضدالتهابی برای درمان لکه های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است و همچین ایجاد چین و چروک در پوست ...