مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

[ad_1]

وب سایت سایبربان: گروهی از محققان به تازگی سلاحی ساخته‌اند که می‌تواند پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را مجبور به فرود یا بازگشت به پایگاه خود بکنند.


 دورن‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

فناوری پهپادها روزبه‌روز توسعه یافته و ارتش بسیاری از کشورها شروع به استفاده از آن‌ها کرده‌اند. نیروهای نظامی معمولاً از پهپادها برای انجام عملیات‌های جاسوسی، انتحاری یا تیزاندازی به سمت هدفی مشخص، بهره می‌گیرند. به همین دلیل تعدادی از شرکت‌ها شروع به ساخت سلاح‌هایی کرده‌اند که می‌توانند این پهپادها را مورد هدف قرار بدهند.

 

با وجود این سلاح‌های تولید شده با محدودیت‌های بسیاری همراه بوده و اپراتور باید فاصله‌ی بسیار کمی با هدف داشته باشد که این موضوع خطرات جانی بسیاری را برای وی به وجود می‌آورد.

 

 دورن‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

به تازگی محققان شرکت آمریکایی- استرالیایی درون‌شیلد (DroneShild)، سلاحی جدید به نام درون‌گان (DroneGun) معرفی کرده‌اند که تنها 6 کیلوگرم وزن داشته می‌تواند پهپادها را از فاصله‌ای 2 کیلومتری مورد هدف قرار بدهد. همچنین یک کوله‌پشتی مخصوص نیز برای این سلاح در نظر گرفته شده است که منبع مورد نیاز آن را تأمین می‌کند.


محققان هدف ساخت درون‌گان را مقابله با پهپادهایی که سلاح یا مواد منفجره حمل می‌کنند اعلام کردند؛ زیرا سلاح‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند با از کار انداختن پهپاد باعث سقوط و انفجار آن در نزدیکی اپراتور شده و آسیب‌های جدی به وی وارد می‌کند. در مقابل درون‌گان می‌تواند با ارسال امواج رادیویی کنترل پهپاد دشمن را در اختیار گرفته و آن را فرود بیاورد یا آن را مجبور به بازگشت به سمت پایگاه خود بکند تا بتوان محل دشمن را نیز شناسایی کرد.

 

 دورن‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

با توجه به اطلاعات منتشر شده از درون‌گان، این ابزار در بازه‌ی رادیویی 2.4 تا 5.8 گیگاهرتز فعالیت کرده و در عملکرد موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) یا فناوری گلوناس روسیه1 (GLONASS) روسیه موجود در پهپادها اختلال ایجاد می کند. همچنین سازندگان آن ادعا می‌کنند کاربر این وسیله نیازی به داشتن دانش فنی خاصی ندارد.

ساخت سلاحی که بتواند پهپادها را مورد هدف قرار دهد تنها راه ممکن برای متوقف کردن آن‌ها نیست. به عنوان مثال چندین کشور مانند هلند در حال آموزش عقاب‌ها برای شکار پهپادها هستند. همچنین دانشمندان دانشگاه میشیگان پهپادی ساخته‌اند که می‌تواند دیگر وسایل پرنده را در تله‌ی خود گرفتار کرده و آن‌ها را به سمت منطقه‌ای امن هدایت می‌کند.

_______________________________________

1- گلوناس (Global Navigation Satellite System) یا سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی، یک سامانه ناوبری ماهواره‌ای بر مبنای موج‌های رادیویی است که به‌وسیله نیروی دفاعی هوا-فضای روسیه برای دولت فعالیت می‌کند. گلوناس، هم مکمل و هم جایگزینی برای سامانه موقعیت‌یاب جهانی آمریکا به حساب می‌آید و هم‌اکنون تنها سامانه جایگزین ناوبری است که از لحاظ پوشش و دقت می‌تواند با آن رقابت کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها



لینک منبع :درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

تصاویر برای درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/432332/درون‌گان-وحشت-جدید-پهپادها‏ 29 نوامبر 2016 ... گروهی از محققان به تازگی سلاحی ساخته‌اند که می‌تواند پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را مجبور به فرود یا بازگشت به پایگاه خود بکنند. دورن‌گان؛ وحشت جدید پهپادها | وب سایت سایبربان www.cyberbannews.com/fa/دورن‌گان؛-وحشت-جدید-پهپادها‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2016 ... دورن‌گان؛ وحشت جدید پهپادها ... در مقابل درون‌گان می‌تواند با ارسال امواج رادیویی کنترل پهپاد دشمن را در اختیار گرفته و آن را فرود بیاورد یا آن را مجبور ... درون گان؛ وحشت جدید پهپادها - تی نیوز tnews.ir/news/104175092843.html‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2016 ... درون گان؛ وحشت جدید پهپادها. وب سایت سایبربان: گروهی از محققان به تازگی سلاحی ساخته اند که می تواند پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن ها را مجبور به ... درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها - گذارنیوز | دمادم https://damadam.ir/news/درون‌گان-وحشت-جدید-پهپادها/4433438‏ - ذخیره شده وب سایت سایبربان: گروهی از محققان به تازگی سلاحی ساخته‌اند که می‌تواند پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را مجبور به فرود یا بازگشت به پایگاه خود ... درون گان؛ وحشت جدید پهپادها - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28868432‏ 29 نوامبر 2016 ... درون گان؛ وحشت جدید پهپادها. وب سایت سایبربان: گروهی از محققان به تازگی سلاحی ساخته اند که می تواند پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن ها را مجبور به ... فناوری نظامی بایگانی - صفحه 2 از 5 - امیدخوزستان omid-khouzestan.ir/بایگانی/tag/فناوری-نظامی/page/2?...true‏ - ذخیره شده درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها. امید خوزستان: وب سایت سایبربان: گروهی از محققان به تازگی سلاحی ساخته‌اند که می‌تواند پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را مجبور به فرود ... افزایش سرعت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات - نیک زون nikzone.ir/افزایش-سرعت-دسترسی-به-شبکه-ملی-اطلاعات.html‏ 29 نوامبر 2016 ... وی تاکید کرد: در خصوص تحقق پروژه اقتصاد مقاومتی در این بخش، هیچگونه عقب ماندگی مشاهده نمی شود. ← درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها · امنیت اندروید ... سناریوی جدید ترکیه در شمال سوریه - مجله اینترنتی کامکده - خانه comkadeh.com/سناریوی-جدید-ترکیه-در-شمال-سوریه/‏ 30 نوامبر 2016 ... ... طرح یک تبلت تاشو را ثبت کرد. 16:00:20. خانه دهکده تازه چه خبر سناریوی جدید ترکیه در شمال سوریه ... درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها. ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ... آخرین اخبار مقابله با پهپاد - بازدید https://buzdid.ir/tag/مقابله-با-پهپاد‏ درون گان؛ وحشت جدید پهپادها ... فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پیشین و جدید نیروی زمینی ارتش ضمن تسلیت ایام .