مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آسانسوری عجیب در شهر برلین به شکل آکواریوم

[ad_1]

بامداد – دوست دارید در آسانسوری طبقات را طی نمایید که اطرافتان را ماهی های بزرگ و کوچک پر کرده اند به علاوه چندین گالن آب؟

nezare-5745c21f13d03

معمولا در نقاط مختلف جهان آسانسورهای عجیب وجود دارند که غیرعادی بودن آنها، کارکردشان را تحت تاثیر قرار داده و خود تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده اند. یکی از این آسانسورها در شهر برلین آلمان قرار دارد و به «گنبد آبی» مشهور است.

گنبد آبی در حقیقت یک آکواریوم بزرگ است که شما با آسانسور در دل آن حرکت می کنید و به دنیای موجودات آبزی از داخل آن می نگرید.

این آکواریوم ۲۵ متر ارتفاع و ۱۲متر پهنا داشته و به شکل استوانه ای است. کاربری اصلی این آکواریوم تردد در بین طبقات هتلی به نام «رادیسون بلو» در شهر برلین است ولی این آکواریوم به اندازه ای مشهور است که تقریبا از خود هتل «رادیسون بلو» بیشتر شناخته شده است.

مسوولان با سلیقه هتل با این ابتکار جالب توانسته اند تعداد زیادی گردشگر و مسافر را به هتل خود جذب کنند و بسیاری از مردم تنها با انگیزه دیدن این آکواریوم زیبا و خوردن یک وعده غذا در رستوران واقع شده در این آکواریوم، به آن مراجعه می کنند.

این آکواریوم شگفت انگیز سال ۲۰۰۴ افتتاح شده و هزینه ساخت آن چیزی حدود ۱۳ میلیون دلار تخمین زده می شود.

طراحی و ساخت این مجموعه شگفت انگیز زمان بر و طاقت فرسا بود که این مهم توسط موسسه مدیریت بین المللی انجام گرفت البته ذکر این نکته هم ضروری است که این آکواریوم عنوان بزرگترین آکواریوم استوانه ای دنیا را نیز یدک می کشد.

آکواریومی که در آن بیش از یک میلیون لیتر آب قرار داشته که زیستگاه بیش از هزار و پانصد آبزی مشتمل بر ۵۰ گونه مختلف است.

آب پیرامون این آکواریوم مشابه آب دریا و شور است و ماهی های ساکن آن نیز از گونه ماهیان دریایی هستند. در طول روز تعداد زیادی از گردشگران خارجی و یا آلمانی های برلین و سایر شهرها، تنها برای سوار شدن به این آسانسور و خوردن غذا در رستورانی در دل آکواریوم به این هتل مراجعه می کنند که امنیت آنها توسط دو تیم متخصص و حرفه ای که به صورت ۲۴ ساعته مسائل فنی آکواریوم را تحت کنترل دارند، تأمین می شود.

بسیاری از مردم هم که علاقه مند به برگزاری جشن ها و مراسم عروسی های خود در فضاهایی غیرعادی و عجیب هستند، با تعیین وقت قبلی، مراسم ازدواج یا جشن های خود را در بزرگترین آسانسور آبی و آکواریوم استوانه ای جهان برگزار می کنند.

منبع: مجله نظاره

نوشته آسانسوری عجیب در شهر برلین به شکل آکواریوم اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …این لباس اجساد را به کمپوست پاک تبدیل می کند کشیدن این نقاشی سال زمان برده استدیدنی های امروز دیدنی های روزانه گالری عکس آکاایرانسخنرانی برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جمع حامیانش در شهر دیدنی های امروز دیدنی های روزانه گالری عکس آکاایران سخنرانی برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جمع حامیانش در شهر



لینک منبع :آسانسوری عجیب در شهر برلین به شکل آکواریوم

تصاویر برای آسانسوری عجیب در شهر برلین به شکل آکواریوم آسانسوری عجیب در شهر برلین به شکل آکواریوم | بامداد دوست - قطره www.ghatreh.com/news/.../آسانسوری-عجیب-شهر-برلین-شکل-آکواریوم‏ 30 نوامبر 2016 ... بامداد دوست دارید در آسانسوری طبقات را طی نمایید که اطرافتان را ماهی های بزرگ و کوچک پر کرده اند به علاوه چندی. آسانسوری در دل یک آکواریوم - آژانس شهر فرنگ shahrfarang.net/دیدنی-های...و.../آسانسوری-در-دل-یک-آکواریوم.html‏ - ذخیره شده 3 جولای 2016 ... آسانسوری در دل یک آکواریوم ..... شاهکار مهندسی در هتل رادیسون بلو برلین، آکواریومی استوانه ای شکل به ارتفاع 25 متر و قطر 9 متر که آسانسوری ... آکواریومی با 25 متر ارتفاع و یک آسانسور - برترین ها www.bartarinha.ir/.../آکواریومی-با-25-متر-ارتفاع-و-یک-آسانسور‏ - ذخیره شده 3 آگوست 2015 ... آکواریومی با 25 متر ارتفاع و یک آسانسور. آکواریومی را تصور ... آکوادوم در مرکز زندگی دریایی و در هتل ردیسون بلو شهر برلین قرار گرفته است. آسانسوری در دل آب/عکس - خبرگزاری روزنو tnews.ir/news/03EC52102168.html‏ 16 نوامبر 2015 ... در گوشه و کنار دنیا اما آسانسورهایی عجیب و فانتزی وجود دارند که غیرعادی ... یکی از این آسانسورها در شهر برلین آلمان قرار دارد و به «گنبد آبی» مشهور است. ... این آکواریوم 25 متر ارتفاع و 12متر پهنا داشته و به شکل استوانه ای است. آکواریومی با 25 متر ارتفاع و یک آسانسور (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/.../آکواریومی-با-25-متر-ارتفاع-و-یک-آسانسور-عکس‏ - ذخیره شده - مشابه آکواریوم در مرکز زندگی دریایی و در هتل ردیسون بلو شهر برلین قرار گرفته است. این آکواریوم غول‌پیکر متشکل از یک استوانه شیشه ای است که در سال 2004 ساخته ... آکواریوم های عجیب و خارق العاده دنیا - بیست ستون www.bistsotoon.com/p/آکواریوم-های-عجیب-و-خارق-العاده-دنیا‏ - ذخیره شده 26 نوامبر 2015 ... موضوع : عجایب و شگفتی های جهان سفر به دور دنیا ... داشتن آکواریوم در منزل بسیار هیجان انگیز است ، خصوصا وقتی شکل متفاوتی از آکواریوم را داشته باشیم. ... هتل رادیسون بلو در شهر برلین آلمان بزرگترین آکواریوم ایستاده در دنیا را دارد. ... مهمانانی که با آسانسور از میان این آکواریوم رفت و آمد می کنند و از تماشای این ... بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ایران و ... www.tabnak.ir/fa/news/356402/بزرگ‌ترین-آکواریوم-دنیا‏ - ذخیره شده 7 نوامبر 2013 ... شاید پهناورترین نمونه در دنیا نباشد ولی بی‌شک یکی از هیجان‌انگیزترین آنها است. آکواریومی به شکل استوانه که آنقدر بزرگ است که می‌شود درونش ... 45 . 10 هتل عجیب و غریب دنیا که باید بشناسیم - JameJamOnline.ir www1.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100811451187‏ - ذخیره شده - مشابه در این شماره به معرفی 10 هتل عجیب و غریب دنیا به انتخاب سایت ​ Luggage online ... است که در شهر برلین آلمان ساخته‌شده و اتاق‌های آن هر یک به شکلی عجیب و غریب و دارای ... این هتل دارای اتاق‌هایی مجلل و ویلاهای 2 طبقه در کنار امکاناتی چون حمام آفتاب، ... سفر با آسانسور در یک آکواریوم ۲۵ متری - کجارو www.kojaro.com/.../this-aquarium-is-82-feet-high-and-has-an-elevator-inside-it/‏ - ذخیره شده 2 آگوست 2015 ... بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا یک تانکر شیشه‌ای به ارتفاع ۲۵ متر است که ... Blu) واقع در برلین و با هزینه‌ی هنگفت ۱۲.۵ میلیون یورو ساخته شده است.