مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عجیب ترین شهرهای دنیا برای گردشگری و سفر

[ad_1]

china-ghost-town

اگر برای سفرهای نوروزی به دنبال یک مقصد گردشگری متفاوت هستید پیشنهاد میکنیم این مطلب را با دقت بخوانید تا با برخی از عجیب ترین شهرهای دنیا برای سفر آشنا شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ در میان شهرهای مختلف هرکدام بناهای تاریخی، مناظر طبیعی زیبا یا ارزش گردشگری خاصی دارند کشورهای دیگری هم در دنیا هستند که به واسطه یک ویژگی عجیب و غریب و خارق العاده به عنوان منطقه ای عجیب مطرح می شوند و همین عجیب و غریبی خود می تواند باعث جذب گردشگران زیادی شود چرا که عامل اصلی سفر و گشت و گذار در مناطق مختلف دنیا ارضاء شدن حس کنجکاوی انسانهاست. در این مطلب به چندین منطقه عجیب و ویژگی های غریب شان اشاره می شود.

لانگیربایِن – نروژ

در این شهر قطبی هیچ کس اجازه مردن ندارد. البته، شما نه اینکه جلوی مردن را بگیرند اما نمی توان کسی را در آن دفن کرد. بله، از یکصد سال پیش تاکنون هیچ مرده ای در قبرستان این شهر خاک سپاری نشده است. دلیل آن هم این است که که هوای فوق العاده سرد این منطقه باعث می شود اجساد در خاک تجزیه نشده و هرگز خاک نشوند. پس از آنفلوآنزایی که در سال ۱۹۱۷ میلادی در این شهر شیوع پیدا کرد، مقامات لانگیربایِن دفن اجساد را در گورستان شهر ممنوع اعلام کردند. تعداد خرس های قطبی این شهر نیز بسیار زیاد است به طوری که تعداد آنها را می توان با تعداد ساکنین منطقه مقایسه کرد. مردم اجازه دارند برای دفاع از خودشان به این خرس ها تیراندازی کنند. البته شکار آنها ممنوع است و این خرس ها نیز پس از مرگ باید به مکانی دیگر فرستاده شوند.

مونووی – نبراسکا، ایالت متحده آمریکا

در شهر مونووی، همه «السی ایلر» را می شناسند نه تنها به خاطر اینکه که او شهردار این شهر است، بلکه به این دلیل که او تنها سکنه این شهر است. جمعیت این شهر از دهه ۱۹۳۰ میلادی رو به کاهش گذاشت تا اینکه تنها ۱۵۰ نفر در این شهر زندگی می کردند. در نهایت در سال ۲۰۰۰ میلادی فقط یک زوج در این شهر مانده بودند: السی و همسرش رودی که رودی هم چند سال پیش درگذشت.
در حال حاضر، بیوه ۷۰ ساله او مجموعه ۵ هزار کتابی همسرش را به یک کتابخانه عمومی یک اتاقه تبدیل کرده است.

در این شهر شاه همیشه با تهدید روبرو است. چرا که همه جای شهر پر از شطرنج است. بازی شطرنج روی شطرنج بزرگ نقاشی شده بر کف زمین، میدان شهر یا شهر شطرنج که مجموعه گنبدی شکلی است که در سال ۱۹۹۸ میلادی میزبان مسابقات بین المللی شطرنج بود . شطرنج از اصلی ترین تفریحات این شهر روسی است. بسیاری از شطرنج بازهای معروف دنیا برای بازدید از شهر الیستا به آنجا سفر کرده اند.

گیبسونتون – فلوریدا

چند ده سال بود که شهر گیبسونتون که به نام مستعار Showtown نیز معروف است، بهترین محل برای بازنشسته ها و اقامتگاه زمستانی برای برگزاری سیرک و کارناوال ها محسوب می شد. مجسمه بزرگی از یک چکمه بزرگ در این شهر ساخته شده است که به منظور بزرگداشت ال توماینی، یکی از ساکنین قدیم این شهر در آن قرار داده شده است.

ال توماینی غول سیرک بود و شماره پایش ۲۷ بود. این شهر به برگزارکننده های سیرک اجازه می دهد تا کانتینرها و فیل های شان راروی چمن ها آزاد بگذراند. در فاصله کوتاهی از تمپا، گیبسونتون همچنین میزبان انجمن مستقل نمایش بین المللی نیز می باشد.

شهر تامِس – چین

چین در کپی برداری از محصولات سایر مناطق دنیا، شهره خاص و عام است. دلیل آوازه شهر تامس که در حومه شانگهای قرار دارد، نیز کپی برداری دقیق از طرح شهرهای اروپایی است طوری که خیابان هایش را کرده شده و باجه های تلفن قرمز رنگی در خیابان قرار داده است. از فروشگاه های کپی شده این شهر می توانید چیپس انگلیسی تهیه و میل کنید یا حتی در کنار مجسمه های جیمزباند و هری پاتر بایستید و عکس بگیرید.

سوپیلین – استونی

نام خیابان های این شهر موادهای غذایی همچون نخود، لوبیا، سیب زمینی می باشد. این شهر را با نام «شهر سوپ» هم می شناسند. سوپیلن در کنار شهر تارتو و شهر دیگری که در طول تاریخ یخ زده است، قرار گرفته است. این شهر دارای خانه های چوبی کوتاهی است که همانند محله های فقیر نشین قرن ۱۹ میلادی می باشند.

سنترالیا – پنسیلوانیا

در ۲۷ می سال ۱۹۶۲ میلادی معدن این شهر دچار آتش سوزی شد و با اینکه حدود ۵۰ سال از این حادثه می گذرد، اما معدن همچنان در حال سوختن است. بیشتر ساکنین این شهر در دهه ۱۹۸۰ میلادی پس از اینکه پسربچه ای داخل گودال حیاتی افتاد، از این شهر کوچ کردند.

اما برخی دیگر به اطراف آن پناه بردند و به طور کامل شهر را ترک نگفتند. گردشگران با دیدن این مناظر دهانشان از حیرت باز می ماند. این شهر هنوز کد شهری ندارد اما بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی، هنوز آن را وطن خود می دانند.

در دهه ۱۹۸۰ میلادی، محلی های این شهر یک انجمن گردشگری تشکیل دادند و کمپینی برای نقاشی دیواری به راه انداختند. در حال حاضر، بیش از ۶۰ نقاشی دیواری که صحنه های تاریخی را به تصویر کشیده است، در این شهر به چشم می خورد.

در سال ۲۰۰۳ میلادی، در این شهر جشنواره بین المللی نقاشی های دیواری برگزار شد. سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از سراسر دنیا از گالری هنری درفضای بیرون این شهر که جمعیتش به هزار نفر هم نمی رسد، دیدن می کنند.

ستنیل د لا بودگاس – اسپانیا

این شهر کوچک اسپانیایی در امتداد ریو ترجو در کادیز، یک شهر چند شخصیتی است. بیشتر ساکنین این شهر در سازه هایی شبیه غار و در راه های تنک و باریک و میان کوه ها زندگی می کنند. صخره های بزرگ موجود در این شهر که در بالای خیابان ها سایه افکنده است در روزهای گرم و شرجی تابستان بسیار عالی می باشند.

روزوِل – نیومکزیکو

می گویند در تابستان سال ۱۹۴۷ میلادی، یک سفینه فضایی در شهر روزول سقوط کرده است. این اتفاق سرنوشت این شهر را برای همیشه تغییر داد. حضور بیگانگان به قدری در این شهر همه گیر شده است که حتی ساختمان فروشگاه مک دونالد نیز در این شهر به شکل بشقاب پرنده است.

خیلی از فروشگاه های این شهر شبیه سفینه فضایی هستند. در این شهر، موزه و مرکز تحقیقات بین المللی نیز در خصوص سفینه های فضایی و موجودات کره های دیگر وجود دارد.

این روستای کوچک در کنار تپه ای در جنوب کشور فرانسه قرار گرفته است و مملو از فرضیه های مختلف می باشد. به طور مثال، بیشتر مردم اعتقاد دارند جامى‌ که‌ حضرت‌ عیسى‌ در شام‌ آخر از آن‌ نوشید (Holy Grail) در این روستا پنهان است.

در دهه ۱۸۰۰ میلادی، کشیشی به نام برنگر سونی‌یر با هزینه ای هنگفت کلیسای محلی این شهر را به شکل وسیعی بازسازی کرد و برای خیلی ها این سوال پیش آمد که پول آن را از کجا آورده است؟ او که نمی توانسته با موعظه کردن دیگران این مقدار پول به دست آورده باشد. شایعه شده بود که سونی‌یر با حفر زمین زیر محراب کلیسا، وسایل ارزشمندی پیدا کرده و هزینه بازسازی را با آن تامین کرده است.

شهر مردگان چین

“گونگشی ژوانگ” یا “شهر مردگان”شهری در کشور است که بیش از ۱۰۰ ویلای مجلل دارد که همگی خالی از سکنه می باشند.

قیمت بالای مسکن در چین و کم ‌درآمد بودن اغلب مردم این کشور، تعداد کمی از افراد توانایی خرید خانه‌های بزرگ این شهر را دارند. اکثر مردم در آپارتمان‌های کوچکی زندگی می‌کنند که به محل کارشان نزدیک باشد. یکی از دلایل خالی از سکنه بودن این منطقه نیز دور بودن آن از مناطق صنعتی و تجاری چین ذکر شده است. دلیل دیگر آن، بالا رفتن ناگهانی قیمت مسکن در این کشور است طوری که برخی از این خانه‌ها در حال حاضر بیش از ۳ میلیون یوان قیمت دارند. می گویند صاحبانان این ویلاها، زمانی که آنها را پیش‌خرید کرده‌اند توانایی پرداخت اقساط‌شان را داشتند، اما اکنون با بالا رفتن ناگهانی قیمت‌ها، نه توانایی پرداخت ما بقی اقساط را دارند و نه حاضرند سرمایه اولیه ناچیز خود را پس بگیرند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهانمکانهایی عجیب و ترسناک برای گردشگری در همه جای دنیا مکان های عجیبی وجود دارند که ده آمار از عجیب و غریب ترین مرگ ها در دنیا عکسحمل سنگین وزن ترین پسر دنیا عکس زنان مشهور راننده که گوی سبقت را از مردان ربودند عکس عجیب ترین برج های دنیا تصویری عجیب ترین برج های دنیا معمولا اولین چیزی که در شهرهای بزرگ جلب نظر می کند، ساختمان های بهترین شهرهای دنیا برای خریددور دنیا با یک کلیک آرام ترین مکان های دنیا برای گردشگری آشنایی با موزه لوور در پاریسنظاره مجله سفر و گردشگریبهترین شهرهای جهان معرفی شدند و شهرهای توکیو و کیوتو ، این دو شهر ژاپنی به تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا عکس عجیب و …لطفا برای تشخیص مطالب بهتر ، به این مطلب امتیاز بده کشور برتر و زیبای جهان برای گردشگریالبته سال گذشته برای صنعت گردشگری ترکیه سال خوبی بود، این در حالی است که ترکیه تنها ساخت عجیب و جالب ترین حمام زنانه در جهان عکس نازوبکلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به وب سایت نازوب می باشدنوزادان عجیب و متفاوت در دنیا عکسنوزادان هنگامی که به دنیا می آیند تقریبا همشکل هستند و وزنی یکسان در حدود کیلوگرم جدیدترین مطالب سایت مطالب دیروز متن های عاشقانه و زیبای جدید چگونگی حجاب زن در مقابل پسر نابالغ چگونگی ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان مکانهایی عجیب و ترسناک برای گردشگری در همه جای دنیا مکان های عجیبی وجود دارند که بسیار ده آمار از عجیب و غریب ترین مرگ ها در دنیا عکس حمل سنگین وزن ترین پسر دنیا عکس زنان مشهور راننده که گوی سبقت را از مردان ربودند عکس زن عجیب ترین برج های دنیا تصویری عجیب ترین برج های دنیا معمولا اولین چیزی که در شهرهای بزرگ جلب نظر می کند، ساختمان های سربه بهترین شهرهای دنیا برای خرید دور دنیا با یک کلیک آرام ترین مکان های دنیا برای گردشگری آشنایی با موزه لوور در پاریس نظاره مجله سفر و گردشگری بهترین شهرهای جهان معرفی شدند و شهرهای توکیو و کیوتو ، این دو شهر ژاپنی به ترتیب در کشور برتر و زیبای جهان برای گردشگری البته سال گذشته برای صنعت گردشگری ترکیه سال خوبی بود، این در حالی است که ترکیه تنها کشور ساخت عجیب و جالب ترین حمام زنانه در جهان عکس نازوب کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به وب سایت نازوب می باشد نوزادان عجیب و متفاوت در دنیا عکس نوزادان هنگامی که به دنیا می آیند تقریبا همشکل هستند و وزنی یکسان در حدود کیلوگرم دارند تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا عکس « عجیب و غریب لطفا برای تشخیص مطالب بهتر ، به این مطلب امتیاز بده جدیدترین مطالب سایت کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تالاب می باشد



لینک منبع :عجیب ترین شهرهای دنیا برای گردشگری و سفر

عجیب ترین شهرهای دنیا برای گردشگری و سفر - آلامتو www.alamto.com/worlds-most-strange-cities.html‏ - ذخیره شده 1 دسامبر 2016 ... عجیب ترین شهرهای دنیا برای گردشگری و سفر:اگر برای سفرهای نوروزی به دنبال یک مقصد گردشگری متفاوت هستید پیشنهاد میکنیم این مطلب را ... عجیب ترین شهرهای دنیا +عکس - بیتوته www.beytoote.com/iran/.../amazing2-cities-photos.html‏ - ذخیره شده - مشابه شهرهای عجیب دنیا عجیب ترین شهرهای جهان عجیب ترین شهرهای دنیا,عجایب ... عجیب ترین شهرهای دنیا,شهرهای عجیب دنیا,عجیب ترین شهرهای جهان,عجایب گردشگری. 1. ... بسیاری از شطرنج بازهای مشهور دنیا برای بازدید از شهر الیستا به آنجا سفر کرده اند. بهترین شهر های توریستی دنیا +عکس - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_2154.html‏ - ذخیره شده میل به سفر از گذشته در انسان وجود داشته اما اینکه کجا برای تفریح و گشت و گذار انتخاب شود از روز اول در کنار میل به سفر دغدغه ای بزرگ ... از جاذبه های اصلی گردشگری این شهر میتوان به چشم لندن،باغ وحش لندن فموزه چارلز دیکنز و… ... معروف ترین گلادیاتورهای تاریخ باستان .... به دنیا آمدن نوزادی بسیار عجیب با دو صورت + عکس. با عجیب‌ ترین‌ شهرهای جهان آشنا شوید - کجارو www.kojaro.com/2016/5/22/.../most-bizarre-places-to-live/‏ - ذخیره شده 23 مه 2016 ... برخی از شهرهای جهان هستند که به دلایل متعددی چون نوع زندگی، محل ... در ادامه با کجارو همراه باشید تا عجیب‌ترین شهرهای دنیا را به شما معرفی کنیم. عجیب ترین مکان های دنیا را بشناسید (قسمت اول) - کجارو www.kojaro.com/2017/1/23/124647/weird-places-pt1/‏ - ذخیره شده 28 ژانویه 2017 ... در این مقاله به گوشه و کنار دنیا سفر می‌کنیم و با عجیب‌ترین مکان‌های دنیا آشنا می‌شویم. ... عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان ... این دریاچه‌ی منحصربه‌فرد را می‌توانید در Highway 3، در شمال غربی شهر کوچک اوسویوس (Osoyoos) ... عجیب ترین مکان های دنیا را بشناسید (قسمت دوم) - کجارو www.kojaro.com/2017/1/23/124648/weird-places-pt2/‏ - ذخیره شده 26 ژانویه 2017 ... در این مقاله با عجیب ترین مکان های دنیا آشنا می‌شویم؛ از جزیره ی گربه ها گرفته تا ساحل شیشه ای کالیفرنیا که عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا هستند. - کجارو. ... این مجسمه در ۷۴ کیلومتری شهر آنتوفاگاستا (Antofagasta) قرار دارد. ... با یک سفر کوتاه از طریق فرابر از ساحل شرقی ژاپن به جزیره‌ی تاشیروجیما ... شهرهای عجیب و غریب گردشگری (بخش اول) - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/.../آشنایی-با-شهرهای-عجیب-دنیا/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱ رأی 9 ا کتبر 2016 ... مطالب مرتبط: ۵ مورد از عجیبترین نقاط گردشگری در دنیا ناشناخته ترین و ... بازهای معروف دنیا برای بازدید از شهر الیستا به آنجا سفر کرده اند. ۱۰ شهر از مدرن ترین شهرهای دنیا - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/travelguide/10-شهر-مدرن-دنیا/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱ رأی 5 نوامبر 2016 ... ... سفر, سنگاپور, صنعت گردشگری, هند, چین, گردشگریتیم خبری الی گشت ... مردم سرتاسر جهان سخت در تلاش هستند تا معنی مدرن بودن یک شهر را تغییر دهند. ... مطالب مرتبط: ۶ شهر از چند فلرهنگی ترین های جهان شهرهای مجهول و گم شده تاریخ .... ۳ اردیبهشت, ۱۳۹۶; عجیب ترین مخلوقات تاریخ در زیرزمین یک یتیم خانه ... اینجا بخوانید و بشناسید | عجیب ترین شهرهای دنیا را ! - همگردی hamgardi.com/BlogPost/1374-shahrhaye-ajib‏ - ذخیره شده 21 دسامبر 2016 ... شهری که تمام خانه هایش زیر زمین است و مردمانش به راحتی زندگی می کنند! شهری که ساکنانش حق مردن ندارن و این کار ممنوع است! این ها تنها برخی از ... آیا در مریخ شهر ساخته می شود؟ - عجیب ترین های ایران و جهان | متعجب moteajeb.com/آیا-در-مریخ-شهر-ساخته-می-شود؟/‏ - ذخیره شده 3 روز پیش ... در این کشور معلوم است. به همین علت است که گردشگران زیادی جذب این کشور می شوند چون در هر بار سفر می توانند با یک ایده ی خاص و دیدنی و جدید در ...